ja stale cakam kedy otestuju moje galusky conti sprinter gatorskin :)
17.05.2023 - 15:21:52
00
Ešte stále rozmýšľam aké plášte by som si mohol dať na treka... Zatiaľ tam mám Marathon Plus 1.35... Prvý dojem si pamätám presne, išlo to ťažko priemerná rýchlosť mi spadla z 19 na 16 oproti Continental Ultra Sport 28mm - na tých som mal po 4kkm defekt za defektom - papier. Teraz už majú niečo za sebou (20kkm cca) a už idú celkom dobre, trochu sa asi pridrali a trochu sa stratil dezén. Pár krát som po dlhej dobe došiel na pumpu nafúkť koleso, v ktorom bolo 1,5atm tlak, takže sú to ako keby pre mňa plášte. Jazdil som nimi aj po sklených črepinách. Za tých 5-6r som na nich mal jediný defekt - tá strunka z kolíka na prádlo tam bola zapichnutá.
Keby som dával nové plášte, robia sa Marathon Plus 25mm, tým by som niečo získal na rýchlosti? Bojím sa, že zas nové gumy, nový dezén a tým pádom zvýšený odpor. Durano DD sa mi tiež páči ale odolnosť je trochu nižšia a vyššia náročnosť na údržbu (tlak v pneu)... Je k tomu alternatíva?
23.05.2023 - 21:01:24
00
Ja používam už len Continental Gator Hardshell. Predtým som jazdil na Schwalbe Durano (25mm, model z roku 2017). Defekt s Duranom som nemal, je ale vyrobený z mäkšej zmesi a stále som mal od kamienkov zárezy na plášti. V porovnaní s Gator je Durano o trošku pohodlnejší kvôli tenšej, pružnejšej bočnici, ktorá nemá ochranu ako Gator. S Gator som mal zatiaľ len 1 defekt na zadnom kolese po viac ako 5000 km a nakoľko nikdy nemám pri sebe veci na opravu, tak som 30 km odjazdil ako praktický test bočníc. Doma som vymenil dušu ale plášť používam aj teraz, lebo zostal nepoškodený. Na druhom bicykli som menil zadný plášť po viac ako 9000 km bez zárezov a defektu. Mám 2 kusy Gator v šírke 28 mm, ktoré predám za 46 euro. Odolné plášte by mali byť aj Specialized Roadsport (26 mm), ktoré má brat na svojom bicykli. Doteraz najazdil viac ako 4000 km bez zárezov a defektu, ale v porovnaní s Gator sú oveľa ťažšie.
24.05.2023 - 12:03:55
02
Mám otázku , vozím 25 ku Continentál Gatorskin , dnes 2 defekty na šotoline , inak som s ním spokojní , má najazdené cca 1000km , zvažujem nad 28 kami ,pomôžu na defekty ?
28.05.2023 - 20:07:15
00
Určite nie
30.05.2023 - 22:21:00
00
Nechapem potrebu tahat 25-30tky (idealne aspon so 100kg), na sotolinu, rozbite lesne asfaltky, polnacky a pod.. A potom tu onanovat nad 300g+ "drevenymi" plastami ci hladat nejaky "svaty gral" odolnosti😑
30.05.2023 - 22:37:41
00
Chapem dobre?

Podla bicyclerollingresistance:

Gravel plaste 40mm - valivy odpor napr 20w

Cestne plaste 25mm - odpor 27w

Znamena to ze tie 40mm gravel budu dokonca rychlejsie?
06.06.2023 - 22:55:33
00
Daj konkretne
06.06.2023 - 23:00:25
00
Napr cinturato gravel H 40mm vs michelin lithion 25mm

Tzn ked som teraz isiel na cestaku s michelinmi 30km/h, tak s gravelom na pirelkach mi ma na 30km/h stacit mensia “namaha”?
06.06.2023 - 23:04:41
00
Nooo len ty to porovnavas pri roznych tlakoch
Pirelli testovali pri 2,6 bar, michelin pri 8 ci tak nejak. Tazko to porovnavat asi takto.
06.06.2023 - 23:19:43
00
Neviem ako do toho vstupuju tlak ako premenna. 40 ani na 8 bar nenafukas, tzn to sa porovnavat ani neda.
06.06.2023 - 23:24:42
00
Objem plastov je rozny, teda musia sa pouzit ekvivalentne tlaky. Detail z metodologie - vsetky bezdusove plaste su od r. 2023 testovane bezdusovo. Max. testovacie tlaky su aspon pri graveloch a mtb podla mna v reale takmer nepouzitelne. V realnom svete pre gravel a mtb sa mi testovacia rychlost 30km/h zda uz cez. Takisto od istej rychlosti viac nez valivy odpor zavazi aerodynamika.
Iba na okraj, low end cestne plaste su pekelny vynalez... ?
07.06.2023 - 00:27:24
00
roman.uvacik napísal:
Mám otázku , vozím 25 ku Continentál Gatorskin , dnes 2 defekty na šotoline , inak som s ním spokojní , má najazdené cca 1000km , zvažujem nad 28 kami ,pomôžu na defekty ?


Na kolko barov ich dofukujes? Neprestrelujes to, niekedy aj toto pomoze, trocha ubrat, pak nepichnes na kazdom kameni. * Aj ked na ukor Watts
07.06.2023 - 11:53:08
00
Preco by mal vyssi tlak mat suvis s vyssim poctom defektov? Skor podhustenie je realny problem, kedy vznikaju "pinch flats" resp. "snake bites".
07.06.2023 - 14:48:43
00
https://www.mtbiker.sk/clanky/10462/tlaky-vplastoch-napriec-disciplinami.html?gclid=CjwKCAjw1YCkBhAOEiwA5aN4AdNwVXR5nTqez6nC1GjCD_oS48hr6fCzcpX1oEYiMmzQceULLnlRFxoCJWsQAvD_BwE

Tu je odpoved preco :) samozrejme aj podhustenie je problem, preto treba vzdy upravit tlak podla terenu... Ale defektom sa nevyhne nikto znas, je to proste loteria
07.06.2023 - 15:24:15
00
keyboard_arrow_up