To si ma veľmi nepotešil s tou dopravou, v Dubnici máme babku, chystám sa so synom na týždeň na prázdniny. Zobrať bicykel a pozrieť nové úseky cyklotrasy. Minulý rok sme niečo išli spoločne, niečo som pojazdil sám ( napr. DCA-TN cez Nemšovú, DCA-Antostal, DCA-Chrastková, DCA-Ilavu popri Vážskom kanály, DCA - Tr. Teplice). Niečo si prejdeme radi aj znovu, to nevadí, len nech sme mimo áut.
Stale lepsie ako ist po hlavnom tahu, alebo
Priles - Kolacin - Dubnica, lebo tuto cestu auta vyuzivaju ako obchadzku, kedze hlavny tah je denne poobede zapchaty. Ja som si nasiel "skratku" z roboty z NDca do Dca vrchom cez les a kamenolom, lebo za tie roky uz mam tej cesty a aut plne zuby. Pripadne idem radsej dole cez Priles, minimum aut.
Mozete ist skusit Prejtu, teraz je od "Vratnice" od zahradiek natiahnuty novy asfalt az skoro po Prejtu, od kalvarie je cesta uplne oddelena od aut. A potom v Prejte vpravo a po lesnej asfaltke v tieni nad Iliavku. Tam je auto skor vynimka, kedze je tam aj rampa.
Alebo k Prejtskym jazeram, cez kanal, ponad dialnicu, vpravo a dalej vlavo cez lavku do Kamenician, maju tam pumptrack pri ihrisku.
Mimo aut to uplne nebude. Hlavne usek Priles Dubnica, lebo tade musia chodit nakladne auta, smetiari atd, pretoze cez maly most cez kanal na Bolesov maju zakaz. Takze idu okolo elektrarne na Priles, tam prejdu na druhu stranu a pokracuju smer Bolesov na skladku a naspat. Takze aj osobaky tam budu stale, chodia tade aby nemuseli cez privadzac. Jedine, ze by vedla nej natiahli novu cestu. A Prejta Dubnica sa pouziva ako skratka na Bolesov. Kedysi vraveli, ze je to obsluzna komunikacia, ci tak nejak a ze sa bude robit tadial obchvat, normalna cesta. Uz par rokov o tom ani tuk. Prejtske jazera su plne rybarov, pochybujem, ze by tam dali zakaz autam, hoci su tam 2 cesty a odtial do Ilavy tiez zakaz nedaju. Maximalne namaluju bicykel na cestu a vybavene. Ako je aj "100 rocna" asfaltka cez pole od Zts do Prejty k ihrisku a hura ludia mate cyklotrasu, podelte sa s autami.
Tu nie som si celkom istý, ale plánovaná cyklotrasa by mala viesť mimo spomínanej cesty, a to vrchom "po hrádzi". Prípadne ma opravte, ak sa mýlim:
SO 01.2 CYKLOTRASA (km 1,498608 - 2,87612)
Začiatok úseku je pred vodnou elektrárňou v Dubnici nad Váhom a končí pri existujúcom moste na
ulici k Váhu. Začiatok trasovania je vedený po jestvujúcej spevnenej asfaltovej komunikácii vo
vlastníctve Považskej vodárenskej spoločnosti. Na tomto úseku nebudú vykonané žiadne stavebné
úpravy. V staničení 1,831 50 km prebehne rekonštrukcia križovatky na ulici Murgašova.
Riešenie pokračuje v novom koridore na vzdušnej strane hrádze, a bude nutné zrealizovať celú
konštrukciu cyklotrasy o šírke 3,0m, t.j. 1,5m pre každý smer vrátane oporného gabiónového múru a
zábradlia. Na novovybudovanej komunikácii bude cyklochodník vyznačený zvislým a vodorovným
dopravným značením v zmysle vyhlášky 30/2020 Z.z. o dopravnom značení. Na začiatku úseku
postupne vystúpame na požadovanú výšku, v týchto miestach sú navrhnuté palisády. Vzhľadom na to,
že vo zvyšnej časti úseku je niveleta vedená tak aby minimalizovala ďalšie zásahy do telesa hrádze,
bude potrebné teleso cyklocesty dosypať a stabilizovať oporným múrom (SO 01.2.1) po pravej strane
úseku. Na konci úseku po pravej strane sú osadené prvky mobiliáru, rieši samostatný objekt SO 02.1
To znie zaujimavo. Skor by som povedal, ze to nepojde po vrchu hradze, ale ten mur a cyklocesta budu spravene na jej boku nad urovnou cesty. Skoda, ze k takymto dokumentom nevedia dat aj uplne jednoduchy obrazok a hned by bolo jasne, ako to bude vyzerat.
To zaujíma aj mňa, ako poriešia cyklotrasu v oblasti Dubnice a Ilavy, hlavne kvôli tým autám. Nielen na hlavnej je rušno, ale aj na týchto cestách pri kanáli. O katastrofálnej doprave na hlavnej v Ilave a Dubnici po 14:00 by sa vedelo rozprávať. Veď autá idú radšej do Ilavy cez Prejtské jazerá, aby sa vyhli kolóne do Ilavy už za Prejtou. Veľmi tu chýba tá cyklotasa, veľmi. Už len tým, čo pendlujú medzi IL-DCA, by veľmi pomohla.
Ten nájazd na nový cyklomost je Brutus udus,niečo pre srdciarov,zjazd z mosta cez kanál ,lavotociva 90 stupňov,a za ňou dve esicka pravá ľavá pravá ľavá a nájazd na most,kto tam udrží rýchlosť , bude v siedmom nebi🙂to je zrejma ten najkrajší úsek z celej vazskej magistrály ,čo spomínal župan niekde vo videu...BTW začiatok podstrania za psím cvicakom už odsalovali a zasypali zeminou ,hýbe sa to pekne....
Už sa neviem dočkať kedy to dokončia. Pre mňa vznikne super okruh NDCA > Pruske > Lednica > L. Rovné > Beluša > IL > NDCA cca. 65km. Ešte aj cesta v Pruskom sa pomaly dokončuje 😁
Akurat keby bola cesta od Nemsovej po Puchov v normalnom stave. Nedavno som isiel Bolesov-Pruske po 2 rokoch a zas minimalne dalsie 2 nepojdem. Krajnica stale rozbita a hlavne o soferoch skoda sa vyjadrovat.
Preto ja radsej tocim Ndca, Tepla pri trati, Dobra, Opatova a po cyklo do Nemsovej a domov.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Priles - Kolacin - Dubnica, lebo tuto cestu auta vyuzivaju ako obchadzku, kedze hlavny tah je denne poobede zapchaty. Ja som si nasiel "skratku" z roboty z NDca do Dca vrchom cez les a kamenolom, lebo za tie roky uz mam tej cesty a aut plne zuby. Pripadne idem radsej dole cez Priles, minimum aut.
Mozete ist skusit Prejtu, teraz je od "Vratnice" od zahradiek natiahnuty novy asfalt az skoro po Prejtu, od kalvarie je cesta uplne oddelena od aut. A potom v Prejte vpravo a po lesnej asfaltke v tieni nad Iliavku. Tam je auto skor vynimka, kedze je tam aj rampa.
Alebo k Prejtskym jazeram, cez kanal, ponad dialnicu, vpravo a dalej vlavo cez lavku do Kamenician, maju tam pumptrack pri ihrisku.
Tu nie som si celkom istý, ale plánovaná cyklotrasa by mala viesť mimo spomínanej cesty, a to vrchom "po hrádzi". Prípadne ma opravte, ak sa mýlim:
Začiatok úseku je pred vodnou elektrárňou v Dubnici nad Váhom a končí pri existujúcom moste na
ulici k Váhu. Začiatok trasovania je vedený po jestvujúcej spevnenej asfaltovej komunikácii vo
vlastníctve Považskej vodárenskej spoločnosti. Na tomto úseku nebudú vykonané žiadne stavebné
úpravy. V staničení 1,831 50 km prebehne rekonštrukcia križovatky na ulici Murgašova.
Riešenie pokračuje v novom koridore na vzdušnej strane hrádze, a bude nutné zrealizovať celú
konštrukciu cyklotrasy o šírke 3,0m, t.j. 1,5m pre každý smer vrátane oporného gabiónového múru a
zábradlia. Na novovybudovanej komunikácii bude cyklochodník vyznačený zvislým a vodorovným
dopravným značením v zmysle vyhlášky 30/2020 Z.z. o dopravnom značení. Na začiatku úseku
postupne vystúpame na požadovanú výšku, v týchto miestach sú navrhnuté palisády. Vzhľadom na to,
že vo zvyšnej časti úseku je niveleta vedená tak aby minimalizovala ďalšie zásahy do telesa hrádze,
bude potrebné teleso cyklocesty dosypať a stabilizovať oporným múrom (SO 01.2.1) po pravej strane
úseku. Na konci úseku po pravej strane sú osadené prvky mobiliáru, rieši samostatný objekt SO 02.1
Zdroj: https://www.nemsova.sk/content/56/rozhodnutie-verejnou-vyhlaskou-zlepsenie-cyklistickej-infrastruktury-v-tsk-cast-4-usek-nemsova-dubnica-nad-vahom.pdf
Tak a zilina to už pekne buduje ku nám.
https://mytrencin.sme.sk/c/23220327/zupa-zverejnila-vyzvu-na-vystavbu-cyklotrasy-z-trencina-do-dubnice-nad-vahom.html?fbclid=IwAR3ep3E4vraSmcG86T0Beke7UOPOj98H_YnIlFWypAWjOJ84Y16gOI2E74Y
https://www.belusa.sk/pre-obcanov-2/oznamy/cyklomost-napreduje-podla-planu-1268sk.html?fbclid=IwAR3q2mA4PcpcI0dUJHCovQXHgcPQZEdNPPkTF-8uUIbHtd16Vg5M_ZGXP6Q
https://www.facebook.com/100057882138706/posts/pfbid02oiQJEYUwXs2PBEa2oVtQAnsZAgZ2hZGM7fjMvoZtSKAC1QtY3BGNEdUrYoYmEPm3l/?app=fbl
.
Kto nieje na fb, tak aspon vystrizok.
Preto ja radsej tocim Ndca, Tepla pri trati, Dobra, Opatova a po cyklo do Nemsovej a domov.