ano, je to aj tam, a pisu ze objednavky su nizsie (az o/do 30%) oproti
planovanemu objemu objednavok, ale nevieme ci je to aj pokles, alebo len rast nieje taky rychly ako planovali.
Trocha googlenia povie, ze ide o fabriku, ktora prechadza na BEV od minuleho roka, s planovanym objemom BEV produkcie 300k/rok (alebo "az do" 800ks/den ku koncu 2022, vs "az do" 1250ks/den ICE v tej istej fabrike s asi 8k zamestnancami na ICE). Cize kludne sa mohlo stat ze planovali vyrobit asi okolo 250k BEV (800aut/den*300 dni) v tejto fabrike, ale vyrobia "iba" 150k+. Coz ak si porovnam s touto vetou:
"Following its market launch in early 2021, the ID.4 has quickly become a success: In the first quarter of 2022 alone, Volkswagen delivered more than 30,000 units"
stale znamena ze len tato samotna fabrika zrejme mala dodat viac BEV (hlavne ID.4 a nejake ID.7) ako predal cely koncern rok pred tym dokopy ID.4 (v EU?), ktore su vyrabane este aj inde.
takze uvidime.
Okrem ineho, cele sa to zacalo a pokracovalo tymto:
Aktualne je v EU tento rok vyrazny pokles objednavok novych BEV, ciastocne to bude na vrub zmeneneym dotaciam v niektorych statoch od januara 2023, tak uvidime ako dalej, ale velmi pozitivne to nevyzera.
Ci klesaju celkove objednavky BEV v EU nemam informaciu, ani som to nepisal.
Pisal som, ze viaceri EU vyrobcovia celia tento rok vyraznemu poklesu objednavok.
pre mna panko co popiera to co pred tym zaprel... Moze mat pravdu, ale zatial jedine hmatatelne co mame, je ze 1 fabrika nema taky ramp-up ako by chceli, zatial co financial statements a forecasty inych znaciek (ako som pisal par stran dozadu) a aj vw su rekordne a hovoria o raste predaja EV.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagens-global-production-network-for-electric-vehicles-grows-with-the-launch-of-a-second-german-site-in-emden-7976https://www.volkswagen-newsroom.com/en/volkswagen-sachsen-gmbh-zwickau-plant-5901https://www.electrive.com/2023/06/27/vw-slows-down-ev-production-in-emden/