Bicykel bude primárne využívaný na denné dochádzanie do práce – cca 8–9km tam a nazad. V podstate rovina, mesto.
Z času na čas ( 4–5× za rok) by som rád túto vec využil v horách, nejaké tie menej náročné horské cyklochodníky. takže tu by som asi mestský bicykel celkom vylúčil. Som pomerne vysoký (187cm) a štíhly ( 77kg) starší pán, sily ubúdajú, preto takéto rozhodnutie.
Rozpočet nemám pevne stanovený, no rád by som sa zmestil do 2300, pri zažmúrení oka 2500€. Tento rozpočet nemienim za žiadnych okolností prekročiť !!! Ako to už býva zvykom, ak dám 2500, dám aj 2800 či 3000. V tom mám jasno. Bývam v AT, preto pozerám iba AT a DE e-shopy.
Zatiaľ mám vo výbere toto.
https://www.radon-bikes.de/e-bike/mountainbike/jealous-hybrid/jealous-hybrid-500/
Je to už cca cenový strop
Ešte rada ohľadom veľkosti. Podľa tabuliek som presne na veľkosti 20. Keďže je väčšina ponúkaných rozmerov 19 či 21 , som na vážkach
Ďakujem za každú radu
https://ebike-mtb.com/en/brose-drive-3-peak-motor-48v-system-and-concept-drive/
Ten remeň čo spomínaš je presne ten prípad čo som sledoval na americkom fore, že ľudia kúpia lacný gumený remeň z autodielov kde síce zuby a dĺžka pasujú, ale po 2 jazdy sa čudujú že remeň sa natiahol..
Tie motory mali viac chýb, preto som sa na to pýtal, pretože ma to zaujíma, a ako štátny zvárač už nejaký ten piatok, by som si vedel poradiť s výmenou remenu (a nie len) Ale existujú aj závažnejšie problémy ako medzera pri ľavej a pravej kluke odkiaľ sa dostáva voda a špina priamo na ložiská a elektronike, a časom tie ložiská sa vzdávajú, s tým ze za sebou nosia pohromou a opravy v hodnote par stoviek a čakacia doba par týždňov alebo aj vyše mesiaca.. ( v lepšom prípade)
Preto som sa pýtal ci problém stále je alebo už je to vyriešené lebo o novších motorov som info nenašiel, jedine co som našiel, je to ze už sa vyrába (už dlhšie) karbónový remeň ktorý to zvládne v podstate o mnoho viac než origo co bol na začiatok.
Ak pôjdem do Specialized určite nebudem brat ročník 2023 lebo je drahší, dlhá čakacia doba, cena je vyššia než minuloročný model..
Ale vďaka.
Ó novších som nič nenašiel preto som sa opýtal, každopádne model 2023 je kus nad môj rozpočet a strašne dlho sa čaká, tak budem hľadať tiež 2022 možno aj 2021.. S cube som porovnával len preto lebo Cube za menej než 4000 ponúka taka istá výbava + ze vraj silnejšia baterka ot bosch a tiež sa mi paci ze majú 120-140 zdcihy, co je podstatne nižšie ale to zas až taky problém není.
Pôjdem skúsiť ten Specialized a aj ten Cube.. Objavil sa aj zaujímavý scott.. Canyon žiaľ neviem nikde vyskúšať.
Každopádne vďaka za čas a vysvetlenie.
Tak ja žijem v Rakúsko (Alpy) neďaleko nemeckých hraníc takže tu výber je podstatne širší a aj lacnejší teda.. keď na slovensko 2022 Specialized turbo Levo v základe stoji cca 5000 tu sa dá zohnať od 3890 (s 500 baterkou) https://www.ibkbike.de/levo-alloy-nb-specialized-2022-ice-blau-schwarz/p?gclid=Cj0KCQjwho-lBhC_ARIsAMpgMofPlAIQsK7HTrZ0ViFS3ZcOZ4oIGSYaeJiITc7AmKPbvcLSCIaDK6YaAoX3EALw_wcB
a ak máš šťastie tak sa nájdu aj nepoužívané ktoré sú trochu oškrete z prenášaní za tiež slušný peniaz pod 5000 mne tiež aj tých 5000 je dosť ale zas mne nezáleží na ročník, som typ ktorý nemá Z potrebu meniť veci každý rok alebo 2 roky keď vyjde niečo nové, ja veci držím pokiaľ sú plné funkčné, a už keď nie sú tak potom špekulujem ?
No scott tu sa dá tiež zohnať podstatne lacnejšie hoc ja som pozeral ESpark a pod.
Pôvodne som chcel do 140mm zdvihy, ale prehovorili ma za aj 150-160 je to ešte v pohode aj po ceste, nechcem enduro ani nič podobné, skôr niečo čo mi nezničí chrbát keď pôjdem aj popri rieke 50-60km, ale zároveň nech to vláda aj tých kopcov v okolí lebo tu moc rovinky nemáme.. ? Cube sa mi zdá cenovo naj, ale ten nešťastný plastový kryt baterky je fakt úbohý a až smiešne ze niekoho vôbec napadlo na taky Bike dat niečo podobné..
Pôvodne som chcel do 140mm zdvihy, ale prehovorili ma za aj 150-160 je to ešte v pohode aj po ceste, nechcem enduro ani nič podobné, skôr niečo čo mi nezničí chrbát keď pôjdem aj popri rieke 50-60km, ale zároveň nech to vláda aj tých kopcov v okolí lebo tu moc rovinky nemáme.. 😁 ...
Ahoj
Podla mna Ti uplne staci zdvih 140.
Skuste niekto vysvetlit preco potrebuje 150-160.
Mam zdvih 150, tlak sa nastavuje podla vahy a ked si po vyjazde zmeriam max zdvih podla gumicky, tak som tam mal max 110 mm za 2 roky ebikovania v Malych Karpatoch. Vacsinou do 100 mm.
Mam to na cyklovylety, ziadne skoky, dropy, presiel som aj nejake traily, viem sa spustit po polnych cestach 35-40 km/h. ale radsej preferujem bezpecnejsiu jazdu, prisposobenu podla povrchu.
Nastavenie
napr.
https://www.specialized.com/cz/cs/suspension-calculator/app?size=S6&productId=188259&riderHeight=177&riderWeight=100&useImperial=false&useImperialPressure=false
alebo to mas napisane na vidlici.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1943558.html#p1943558
Ahoj
Podla mna Ti uplne staci zdvih 140.
Skuste niekto vysvetlit preco potrebuje 150-160.
Mam zdvih 150, tlak sa nastavuje podla vahy a ked si po vyjazde zmeriam max zdvih podla gumicky, tak som tam mal max 110 mm za 2 roky ebikovania v Malych Karpatoch. Vacsinou do 100 mm.
Mam to na cyklovylety, ziadne skoky, dropy, presiel som aj nejake traily, viem sa spustit po polnych cestach 35-40 km/h. ale radsej preferujem bezpecnejsiu jazdu, prisposobenu podla povrchu.
Nastavenie
napr.
https://www.specialized.com/cz/cs/suspension-calculator/app?size=S6&productId=188259&riderHeight=177&riderWeight=100&useImperial=false&useImperialPressure=false
alebo to mas napisane na vidlici.
Ja osobne som ebajky sledoval zatial velmi malo, ale urcite mi neuniklo to na co narazas. Ludia si kupuju alebo maju odporucane 160mm bajky na polne cesty a obcas lahsi trail aby to bolo pohodlne.
Naproti tomu ked niekto zhana ne-elektro bajk do karpat v BA napr, vela ludi mu povie ze staci aj HT na traily
Pride mi ze s masivnesjim nastupom elektro bajkov pred par rokmi bola ich primarnou cielovkou skupina ludi ktora by dovtedy na bajk nesadla vobec alebo sedela naposledy na zakladnej skole. A tam to neoblbnes , potrebujes marketing a preda sa len to co ma viac W, Nm, dojazdu, a hlavne mm zdvihu.
O to viac ma tesi ze sa trh uz prisposobuje a zacina mysliet aj na ludi ktori nepotrebuju 160mm ,500W a 750ku baterku. Napr bajky s motorom TQ-HPR50 a tesim sa na to ze pridu este slabsie/mensie motory. Lebo to je presne to co bude motivovat ku kupe mna, mat e-bajk s mini motorom, ktory na SLX s normalnymi budget kolesami (napr DT 1900ky) nebude stat nezmysel a bude lahky((hlboko pod 20kg). Shut up and take my money.
Ak Ta zaujimaju tie mensie, slabsie motory, tak tento kanal ma testy a porovnavacky s inymi motormi v grafoch.
https://youtu.be/OvWXEA-D0Eg?t=551
do predného kolesa kde sú kluky dám malý torx nadstavec a točím dozadu v pohode, robím to od začiatku a nie je žiadny problém na Kellys Theos i90. Bike musí byť vypnutý. Otáčanie ebiku nie je problém hlavne pri oprave defektu ale musí byť vypnutý.
Tak ja žijem v Rakúsko (Alpy) neďaleko nemeckých hraníc takže tu výber je podstatne širší a aj lacnejší teda.. keď na slovensko 2022 Specialized turbo Levo v základe stoji cca 5000 tu sa dá zohnať od 3890 (s 500 baterkou) https://www.ibkbike.de/levo-alloy-nb-specialized-2022-ice-blau-schwarz/p?gclid=Cj0KCQjwho-lBhC_ARIsAMpgMofPlAIQsK7HTrZ0ViFS3ZcOZ4oIGSYaeJiITc7AmKPbvcLSCIaDK6YaAoX3EALw_wcB
a ak máš šťastie tak sa nájdu aj nepoužívané ktoré sú trochu oškrete z prenášaní za tiež slušný peniaz pod 5000 mne tiež aj tých 5000 je dosť ale zas mne nezáleží na ročník, som typ ktorý nemá Z potrebu meniť veci každý rok alebo 2 roky keď vyjde niečo nové, ja veci držím pokiaľ sú plné funkčné, a už keď nie sú tak potom špekulujem ?
No scott tu sa dá tiež zohnať podstatne lacnejšie hoc ja som pozeral ESpark a pod.
Pôvodne som chcel do 140mm zdvihy, ale prehovorili ma za aj 150-160 je to ešte v pohode aj po ceste, nechcem enduro ani nič podobné, skôr niečo čo mi nezničí chrbát keď pôjdem aj popri rieke 50-60km, ale zároveň nech to vláda aj tých kopcov v okolí lebo tu moc rovinky nemáme.. ? Cube sa mi
zdá cenovo naj, ale ten nešťastný
plastový kryt baterky je fakt úbohý a až smiešne ze niekoho vôbec napadlo na taky Bike dat niečo podobné..
Ja som mal Cube 2,5 roku a nikdy som s tym krytom nemal problem a to jazdím vyhradne teren.
Nieje to obycajny plast, neraz mi
odletela skalka aj konare do neho a nikdy sa nic nestalo.
do predného kolesa kde sú kluky dám malý torx nadstavec a točím dozadu v pohode, robím to od začiatku a nie je žiadny problém na Kellys Theos i90. Bike musí byť vypnutý. Otáčanie ebiku nie je problém hlavne pri oprave defektu ale musí byť vypnutý.
Ja používam radu tu z fóra, elektrikársku umelohmotnú "zdrhovačku" prevlečiem okolo kľuky a pílu a zatiahnem. Po namazaní odcvaknem.
rám hliník, motor Bosch, System Controler + Mini remote, alebo možnosť úpravy na tieto riadiace prvky, baterka 750Wh vyberateľná "klasicky," nie popri motore, zdvihy 160 mm max, pohon XT Linkglide, brzdy Shimano aspoň Deore 6120 (možno Magura MT5, MT7, určite nie Sram), vidla aspoň 36 mm, ideálne mullet, ale nie je to podmienka, cena do 6000€.
našiel som tento Centurion v cene 5800€ s výborným pomerom cena/výkon, ktorý na 90% spĺňa predstavu, ale nenašiel som žiadneho predajcu v SK/CZ. otázka, nevideli ste niekto niečo iné, čo by spĺňalo zadanie a dalo sa kúpiť u nás, príp. kupovali ste niekto Centurion z nemeckého obchodu?
https://www.centurion.de/de-de/bike/905-944/no-pogo-r2700i