Jano1987
Mesto: Bratislava
Založený: 05.05.2018
Príspevky: 2 840
Ono to je zložitejšie celé. Čo na to vplýva najviac:
1) regulácie (vývoj auta trvá cca 10 rokov)
2) Európa sa zbavila značnej časti priemyslu... Nájsť oceliareň a podobne v EU je pomaly problém, lebo regulácie
3) autá sa stávajú príliš drahými a zložitými, čo ich ešte viac potápa, sú aj regulácie, čo všetko musí auto mať za asistenčné systémy atď. Myslím že to bolo pred 3 rokmi, Guardian mal článok, že funkcia autonómneho brzdenia v meste môže v rámci EU za zachrániť ročne tak 10-15 ľudí. Výsledok? Musí sa od nejakého dátumu inštalovať a celá sranda stojí skoro 2000€. Daciu, čo ste si vtedy vedeli kúpiť za 7000€ už proste nemáte šancu kúpiť, prirom to auto malo všetko, čo ste ako šofér potrebovali.
4) v Európe chýbajú lowcost autá typu Peugeot 301, už aj Dacia sa začína hrať na akúsi prémiu. Chýbajú jednoduché robustné autá, čo sa na nič nehrajú. Ceny áut tak narástli, že veľa ľudí sa k ním už nevie dostať. Prečo sa tak darí Dacii v poslednom čase?
5) Covid, energetická kríza, inflácia tomu tiež nepomáhajú.
6) európske automobilky v Číne museli vyrábať v spolupráci s čínskymi dodávateľmi. Čína sa naučila vyrábať autá, pretiahnuť odborníkov nie je problém, regulácii v priemysle nie je až toľko, na eko sa až tak nepozerá a po 15 rokov dokážu vyrábať konkurencie schopné autá.
7) je nereálne donekonečna vyrábať stále nové a nové veci, rásť donekonečna... Ďalšia vec, čoraz viac ľudí nemá vodičský preukaz. V skupinke 18-26 rokov v 2018 klesol počet vodičov o 17% oproti stavu v 2005. Mestá a štáty vyhlásili autá za verejného nepriateľa č. 1 a robia všetko preto, aby znechutili a zhoršili možnosti ich používať. Samozrejme má to zmysel, chceme čo najmenej áut v mestách, nech ľudia chodia MHD, ale to znamená aj menšie predaje. Navyše netreba zabúdať, že auto si správnej údržbe dokáže vydržať 15-25 rokov bez výraznejších problémov. Otázkou je, čo tie nové autá prešpikované elektronikou a zložitými technológiami, ako vydržia.