ja pouzivam aj na zimu hlinikove disky na viacerych autach a nikdy nebol problem. Az na par odrenin im nic neni. Ziadny lak sa nelupe.

Mam hlinikace oznacene vyrobcom ako vhodne pre zimu a pohod. Umyvam ich aj v zime spolu s autom a rovnako sa mi netazi zohnut a wapkou prestreknut aj podvozok nech sa zmyje aspon trochu ta sol.

Nerad by som Ta nejako podcenoval, ale ak tu neriesime supersport segment, kde by si chcel usetrit co naviac deka na diskoch kvoli jazdnym vlastnostiam, tak na take to bezne jazdenie v zime posluzia jak hlinikace, tak plechace. Bude to pre Teba rozdiel hlavne po vizualnej stranke. Casto sa stava, ze lacny hlinikac je iba mierne lahsi ako plechac. Ale zase na druhu stranu je to neodpruzena hmota, takze kazde deka sa rata. Ved to poznas z biku.

Aj pri diskoch si mozes urobit radarovy graf kde si dosad tri vrcholy. Pevnost, Hmotnosť (Nízka), Dostupnosť. Plati samozrejme, ze ked sa priblizujes k nejakemu vrcholu v niektorej miere tak sa zacinas vzdalovat od ostatnych. Extremne pevny a lahky disk bude stat dardu etc.

Inak nejde o to najst len disk so "spravnymi dierami". Myslis tym roztec. Dolezite veci su urcite aj take, ci ma disk schvalenie pre pouzitie v cestnej premavke napriklad. Ci je ten disk vhodny na dane auto.

Osobne som zazil situaciu ked si pri poistnej udalosti likvidator opisoval z diskov na aute KBA schvalenie a hladal ci su dane disky schvalene na moje auto. Boli, a boli to dokonca ECE, tzn. ze stredova diera aj ET a vsetky rozmery disku su rovnake ako OE. Neviem co by sa dialo keby neboli.
31.08.2023 - 13:00:30
02
Ja osobne som prestal plechace používať kôli tomu aby my nelietal bordel na maticu náboja... Hliníkové to majú aspoň nejak zakryté...
31.08.2023 - 13:03:23
01
Zubesuch pri poistnej udalosti je kontrola rozmeru disku a pneu snad prvou vecou, co sa riesi, nakolko vacsina naroda na to prdi. Takze, :y: palec hore.
lapaloma ber hlinik, idealne origo z modelu auta urcene na zimu a mas vystarane...
31.08.2023 - 13:14:10
01
medzitým som dačo guglil a ja mám dosť ťažké auto ... vraj aj pevnosť sa počíta, plechové je moc pružné vraj takže už nešpekulujem, ďakujem za pomoc a vypočutie
31.08.2023 - 13:21:20
01
lapaloma plechové sa celkom ľahko pokrivia (niekedy sa výtlky nedajú obísť),
mne ich chlap v servise na 2-3x krát dokázal kladivom vyklepať, ale keď už z nich bolo vajce,
tak šli kolegovi na nejaký prívesný vozík za traktor...
31.08.2023 - 13:41:15
00
Zubesuch napísal:
Casto sa stava, ze lacny hlinikac je iba mierne lahsi ako plechac. Ale zase na druhu stranu je to neodpruzena hmota, takze kazde deka sa rata. Ved to poznas z biku.


Posielam ti ako príklad porovnanie hmotnosti plechoveho a hliníkového disku, ktorý určite nie je lacný.

Plechový: https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/plechovy-disk-17-/p/5QF601027J+03C

Hliníkový: https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/alu-kolo-ratikon-17-kodiaq/p/565071497A+8Z8

Plechové disky sú väčšinou trochu ľahšie než obyčajne hliníkové.

Tu to je ešte markantnejsie:

Plechový: https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/plechovy-disk-16-/p/5Q0601027BQ03C

Hliníkový: https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/alu-kolo-alcatras-16-octavia-iii/p/5E0071496M+8Z8
31.08.2023 - 17:19:35
01
posielam ti ako priklad produkt normalneho renomovaneho vyrobcu z Nemecka - Brock. vyraba disky standardnej kvality, ktore sa predavaju za primerane ceny. Mam od nich disky, aj po 5 rokoch (zimach) uplne v pohode. Naposledy boli vyvazene pred minulou zimou a urcite na ne netreba lepit hrbu zavazi.

To ze škodovka, vw (dosad si vyrobcu akeho potrebujes) vyvara na oem diskoch €€€, pritom to neni nic speci je uplne bezne. na kodiaq, tiguan... a stoja polovic co Ratikon. 9,4kg.

https://www.felgenoutlet.com/en/alloy-wheels-tyres-packages/rc-design-rc-32-sbm?possible_rim_id=12282&preselect_inch=17&vehiclecolor=4&scene=3&suspension=-0.013

Ale samozrejme vedel som, ze su aj pripady kedy je hlinikovy disk tazsi jak plechac a neni takych pripadov malo. Tak ten Ratikon bude aspon pevny.
31.08.2023 - 17:57:52
00
Zubesuch napísal:
Umyvam ich aj v zime spolu s autom a rovnako sa mi netazi zohnut a wapkou prestreknut aj podvozok nech sa zmyje aspon trochu ta sol.

Na osolený podvozok je najlepšie po zime keď je zdatný lejak vytiahnúť autiak na diaľnicu a tom sa dobre popreháňať. Nič tak nevyčistí podvozok so všetkými dutinami. Ale až keď je soľ z vozovky spláchnutá predchádzajúcimi lejakmi.
31.08.2023 - 17:59:15
00
Verim, ze OEM disk zvladne podstatne viac bez deformacie ako nejaky z druhovyroby. Asi tolko k porovnaniu ich hmotnosti.
31.08.2023 - 18:13:40
02
OEM sú väčšinou ťažšie, ale aj pevnejšie.
Btw ak to nekupujete na športové auto, tak by som tú hmotnosť nejako neriešil :)
01.09.2023 - 20:53:24
00
Sú aj mnohé oem disky, ktoré sú ľahké, ale sú aj patrične drahé, nie 250 eur za disk.
01.09.2023 - 22:17:34
00
Dva ulovky z poslednych dni. :)

Prílohy:

20230825_185247.jpg
20230825_185247.jpg 279.63 KiB thumb_up4thumb_down

20230901_161853.jpg
20230901_161853.jpg 329.57 KiB thumb_up1thumb_down

01.09.2023 - 22:50:12
01
cervene cigaro bude v12
02.09.2023 - 07:10:09
00
lapaloma: v Bratislave a okolí je jedno, či plechy, alebo hliníkové disky. Výhodou hliníkových diskov s veľkými dierami je, že ľahšie odtiaľ vypadne prípadný sneh, ak jazdíš v hlbokom snehu. A na wapke ľahšie zmyješ bordel na nábojoch a brzdách. Ak máš možnosť zobrať OEM disky, určite nespravíš chybu. Inak je viac menej jedno. Len dodrž rozmery a nech to nie je nejaký no name výrobca, ale niečo seriózne.
09.09.2023 - 15:45:01
00
Už som myslel, že umrela.Ale dnes došla na homokinetaky a zadné brzdy.A potom šup na STK.

Prílohy:

IMG_20230911_085206.jpg
IMG_20230911_085206.jpg 159.92 KiB thumb_up1thumb_down

11.09.2023 - 18:35:56
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up