zalozim novu temu kedze niektorym sa nevidelo ze spamujem inde , dnes zase hradza nesklamala, culy ruch po celej trase az do cunova... ked odratam tych xy osobnych aut (niekde medzi 5-10) tak este tam bol 2x traktor, 1x bager, 1x nakladiak, 1x zeriav )) dnes sa fakt cinili
S vetou "Je rozdiel, či na 30 sekundovú zelenú, či koľko to má sa bude púšťať 1 pruh vozidiel, alebo 2. Vozidlá ktoré by za predchádzajúcej situácie prešli na 1 zelenú, tak teraz na to potrebujú 2 zelené plus mínus." súhlasím.
Práve preto robí problém tých 30 sekúnd z videa. To nie je 30 sekúnd zelenej, ako uvádzaš vyššie, ale 30 sekúnd, keď všetky smery majú buď červenú, alebo majú zelenú, ale už ju nepotrebujú.
Čiže nie je problémom, či počas 30 sekúnd ide 1 alebo 2 pruhy, ale to, že počas 30 sekúnd ich ide 0.
Ku vete "V tomto sa nezhodneme. CK tvrdí, že to, že sa dal len 1 pruh pre každý smer, že to nemá za následok spomalenie dopravy, resp. zápchy, či ako to formulovali" by sa hodila citácia, lebo takto je to len tvoja interpretácia, aj to so značným stupňom neurčitosti
tr3mp: pozri si úvod toho videa od CK. Tam predsa hovoria jasne, že ten cyklopruh nie je jediný dôvod meškania. Je ním predsa semafor. Až na to, že semafor funguje rovnako ako predtým a jediné čo sa zmenilo sú + 2 cyklopruhy a -2 pruhy pre autá. Za zhoršenú situáciu teda určite nemôžu cyklopruhy. Či?
To je pekná dezinterpretácia. Hneď tretia veta hovorí: "Pozrime sa však, či je jediným dôvodom tohto stavu naozaj len vytvorenie cyklistických pruhov."
Čiže priamo povedané, že jednou z príčin je vytvorenie pruhov. Video len skúma, či je to jediný dôvod. A ty napíšeš, že sa vo videu tvrdí, že za to určite nemôžu cyklopruhy?
Video hovorí o tom, že ak sa ubrala kapacita pre automobilovú dopravu, bolo možné zmenšiť (možno aj celkom odstrániť) tento dopad optimalizáciou svetelnej križovatky.
Žiadny chaos. Motorka nie je bicykel, takže to je na pravidelné monitorovanie zo strany polície a rozdávanie pokút od skútrov po harleje a hento štvorkolesové čudo vykázať z cesty úplne, pokiaľ si to nezaregistrujú na dopravnom inšpektoráte. A ak im to nedokážu zaregistrovať, tak to nemajú čo používať. To nespĺňa klasifikáciu ničoho čo môže ísť na cestnú komunikáciu.
Včera som bol po dlhom čase prvýkrát bajkom v meste a skúsil som aj nový cyklopruh na nábreží. Za mňa teda dosť fajn vec, rovnako ako aj ďalšie nové cyklopruhy, napr. na 29. augusta alebo na Páričkovej. Sám síce nemám problém jazdiť mestom aj medzi autami, no v tých cyklopruhoch je to predsa len o dosť príjemnejšie, to sa musí nechať.
No a k tomu samotnému riešeniu dopravy na nábreží... Pointou bolo ani nie tak vytvoriť nové široké cyklopruhy, ale ubrať pruhy pre autá, s cieľom "ukľudniť" tam IAD. Na dosiahnutie toho cieľa tam pokojne mohli namiesto tých cyklopruhov trebárs vysadiť stromy. Efekt by bol rovnaký, no nemálo kritikov by to imho nieslo výrazne lepšie...
Dve skusenosti z dnešného podvečera, nabrezie smer Novy most.
1. Odstavene biele audi v cyklopruhu, tesne za odbočkou na Mostovu, slecinka stala tak v strede, ze zostal rovnaký priestor po oboch stranach, prejst sa dalo veeelmi tesne/krokom.
Netusim, ci sa jej pokazilo alebo len cakala... Každopádne okolo isli mestski policajti, ani naznak riesenia/zastavenia sa.
2. O kusok dalej nas (mna idúceho cca 20 a vpredu iducu elektro kolobezkarku 25-30 ofukol nejaky majster na ekolobezke iduci odhadom 45-50...neprijemne, auto aspon pocut, vidiet, aj radar ho zachyti)
Davajte si pozor
(a toto nie su chyby tej trasy ako takej-tie su ine/inde, 'len' niektorych jej pouzivatelov ...)
Ten kolobezkar iduci tadial 50 je akurat tak samovrah, tam by som tolko nesiel, krizom krazom tadial jazdia taxiky. Pozor si treba davat hlavne pri hoteli Devin/Danube a pri Mostovej.
Btw by ma zaujimalo ako obisiel to Audi. Tieto rychle kolobezky byvaju velmi siroke
Netusim, ako ho obisiel, bolo to za mnou, ale tento bol celkom uzky.
Inac na krizovatke/odbocke pri hoteloch sme ho dobehli ... bola cervena, teda 'rychlost je na nic', cakal na prechode pre chodcov a potom cez prechod isiel peso (aspon maly nepodstatný bod k dobru)
dnes som šiel do práce cez dúbravku a páčil sa mi bus pruh na harmincovej ... a zrazu bmw šup ho tam ... potom nejaký veľký mercedes tesne predo mňa šup ho tam ...
Na tu Harmincovu som sa chcel spytat, isiel som tade zatial iba raz,autom, potme a sledoval dopravu, nikde som nevidel okrem vodorovneho a zvisleho znacenia buspruhu nic suvisiace s cyklistami.
Ako to tam vlastne je, legalne?
Pribudlo uz znacenie? Alebo som cosi prehliadol/na ceste ci vo vyhlaske?
Na tu Harmincovu som sa chcel spytat, isiel som tade zatial iba raz,autom, potme a sledoval dopravu, nikde som nevidel okrem vodorovneho a zvisleho znacenia buspruhu nic suvisiace s cyklistami.
Ako to tam vlastne je, legalne?
Pribudlo uz znacenie? Alebo som cosi prehliadol/na ceste ci vo vyhlaske?
A myslis nieco konkretne? Kedze tam nie je ziaden vyhradenych pruh pre cyklistov, ale ani zakaz (ani priamy, ani nepriamy), tak cyklista je de-facto rovnocenny osobnej doprave. Nemal by teda jazdit v BUS pruhu, jedine po pravej krajnici ak tam je na to priestor, ale to je take trocha zvlastne ustanovenie.
Áno, je to situácia podobná Prievozskej, Brnianskej, Gagarinovej a podobným uliciam, kde je buspruh bez dodatočnej ikony bicykla. Takže podľa predpisov by mal cyklista jazdiť v ľavom jazdnom pruhu ako ostatné vozidlá pri pravej strane pruhu. No nakoľko je to dosť nekomfortné tak doporučujem skôr jazdiť pri ľavom okraji buspruhu, keď človek chce mať zachovaný odstup od áut a zároveň im umožniť plynulejšiu jazdu a v prípade blížiaceho autobusu/trolejbusu sa zaradiť do ľavého pruhu aby malo zase vozidlo mhd plynulý prejazd a navyše vodič vás bude lepšie registrovať nakoľko vás bude predchádzať z ľavej strany. Jazdím takto roky po Prievozskej s buspruhmi a nemal som nikdy problém. Akurát iba raz sa ma na semafore pýtal jeden trolejbusák, že v ktorom pruhu jazdím, lebo keď som sa pred ním ako sa približoval ku mne preradil do ľavého pruhu aby som uvoľnil ten jeho asi nepochopil na prvú o čo mi ide a pýtal sa ma to, keď sme stáli na červenej a ja som bol prvý v ľavom pruhu a on zastavil vedľa mňa vo svojom pruhu.
Joli to zhrnul, uz len zostava otazka, ci tam nepribudlo alebo nepribudne znacenie.
Netusim, ci uz je ukoncene, skolaudovane, este tam robia resp ako to bolo v projekte (niekde tu v minulosti boli aj podrobne podklady)
(Sme trochu mimo temu, vo vedlajsej, len ked uz bola v reci Harmincova, tak som sa pytal)
Značenie tam nepribudne. Počíta sa tam so samostatnou cyklocestou. No nakoľko mešká roky rozšírenie Harmincovej, tak klasicky bude meškať aj vybudovanie cyklocesty. Však načo by to robili súbežne. To je tak náročný projekt, že magistrát aj týchto 400 m Harmincovej musí robiť na etapy. Proste opäť neschopnosť mesta niečo urobiť komplexne a načas .
Nevidel som znacenie ale ceste je este v procese. Ale tak ja tade nechodim len dnes som siel do harmony objednat syna tak reku pozriem ako pokracuju
Bus pruhom ale chodievam v lamaci smerom do mesta alebo hore v dubravke smerom na bory. Bol som v tom, ze je to pausalne povolene. Dakujem za upozornenie, zvazim ci po nich dalej chodim budem
Na tu Harmincovu som sa chcel spytat, isiel som tade zatial iba raz,autom, potme a sledoval dopravu, nikde som nevidel okrem vodorovneho a zvisleho znacenia buspruhu nic suvisiace s cyklistami.
Ako to tam vlastne je, legalne?
Pribudlo uz znacenie? Alebo som cosi prehliadol/na ceste ci vo vyhlaske?
Cyklotrasa popri Harmincovej povedie na strane zimného štadióna, v priestore medzi chodníkom a vozovkou. Vybudované sú cyklopriechody a krátke priestory pred nimi. Okrem toho pribudli dva cyklopriechody cez Harmincovu, jeden pri štadióne, druhý pri Poliankách.
Pre lepšiu ilustráciu odporúčam fotografie na tomto odkaze: tomto odkaze
Do času dobudovania cyklotrasy (čo tipujem minimálne na dva roky) bude Harmincova v nedobrom stave na legálne jazdenie. Legálne len v ľavom pruhu s autami (do kopca pre nešportovcov "super"). Rozumná súbežná trasa tam nie je. Bus pruh krajnicu nemá, takže ani po tej sa nedá ísť.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
S vetou "Je rozdiel, či na 30 sekundovú zelenú, či koľko to má sa bude púšťať 1 pruh vozidiel, alebo 2. Vozidlá ktoré by za predchádzajúcej situácie prešli na 1 zelenú, tak teraz na to potrebujú 2 zelené plus mínus." súhlasím.
Práve preto robí problém tých 30 sekúnd z videa. To nie je 30 sekúnd zelenej, ako uvádzaš vyššie, ale 30 sekúnd, keď všetky smery majú buď červenú, alebo majú zelenú, ale už ju nepotrebujú.
Čiže nie je problémom, či počas 30 sekúnd ide 1 alebo 2 pruhy, ale to, že počas 30 sekúnd ich ide 0.
Ku vete "V tomto sa nezhodneme. CK tvrdí, že to, že sa dal len 1 pruh pre každý smer, že to nemá za následok spomalenie dopravy, resp. zápchy, či ako to formulovali" by sa hodila citácia, lebo takto je to len tvoja interpretácia, aj to so značným stupňom neurčitosti
Čiže priamo povedané, že jednou z príčin je vytvorenie pruhov. Video len skúma, či je to jediný dôvod. A ty napíšeš, že sa vo videu tvrdí, že za to určite nemôžu cyklopruhy?
Video hovorí o tom, že ak sa ubrala kapacita pre automobilovú dopravu, bolo možné zmenšiť (možno aj celkom odstrániť) tento dopad optimalizáciou svetelnej križovatky.
No a k tomu samotnému riešeniu dopravy na nábreží... Pointou bolo ani nie tak vytvoriť nové široké cyklopruhy, ale ubrať pruhy pre autá, s cieľom "ukľudniť" tam IAD. Na dosiahnutie toho cieľa tam pokojne mohli namiesto tých cyklopruhov trebárs vysadiť stromy. Efekt by bol rovnaký, no nemálo kritikov by to imho nieslo výrazne lepšie...
1. Odstavene biele audi v cyklopruhu, tesne za odbočkou na Mostovu, slecinka stala tak v strede, ze zostal rovnaký priestor po oboch stranach, prejst sa dalo veeelmi tesne/krokom.
Netusim, ci sa jej pokazilo alebo len cakala... Každopádne okolo isli mestski policajti, ani naznak riesenia/zastavenia sa.
2. O kusok dalej nas (mna idúceho cca 20 a vpredu iducu elektro kolobezkarku 25-30 ofukol nejaky majster na ekolobezke iduci odhadom 45-50...neprijemne, auto aspon pocut, vidiet, aj radar ho zachyti)
Davajte si pozor
(a toto nie su chyby tej trasy ako takej-tie su ine/inde, 'len' niektorych jej pouzivatelov ...)
Btw by ma zaujimalo ako obisiel to Audi. Tieto rychle kolobezky byvaju velmi siroke
Inac na krizovatke/odbocke pri hoteloch sme ho dobehli ... bola cervena, teda 'rychlost je na nic', cakal na prechode pre chodcov a potom cez prechod isiel peso (aspon maly nepodstatný bod k dobru)
Na tu Harmincovu som sa chcel spytat, isiel som tade zatial iba raz,autom, potme a sledoval dopravu, nikde som nevidel okrem vodorovneho a zvisleho znacenia buspruhu nic suvisiace s cyklistami.
Ako to tam vlastne je, legalne?
Pribudlo uz znacenie? Alebo som cosi prehliadol/na ceste ci vo vyhlaske?
Ako to tam vlastne je, legalne?
Pribudlo uz znacenie? Alebo som cosi prehliadol/na ceste ci vo vyhlaske?
A myslis nieco konkretne? Kedze tam nie je ziaden vyhradenych pruh pre cyklistov, ale ani zakaz (ani priamy, ani nepriamy), tak cyklista je de-facto rovnocenny osobnej doprave. Nemal by teda jazdit v BUS pruhu, jedine po pravej krajnici ak tam je na to priestor, ale to je take trocha zvlastne ustanovenie.
Netusim, ci uz je ukoncene, skolaudovane, este tam robia resp ako to bolo v projekte (niekde tu v minulosti boli aj podrobne podklady)
(Sme trochu mimo temu, vo vedlajsej, len ked uz bola v reci Harmincova, tak som sa pytal)
Netusim, ci uz je ukoncene, skolaudovane, este tam robia resp ako to bolo v projekte (niekde tu v minulosti boli aj podrobne podklady)
(Sme trochu mimo temu, vo vedlajsej, len ked uz bola v reci Harmincova, tak som sa pytal)
Značenie tam nepribudne. Počíta sa tam so samostatnou cyklocestou. No nakoľko mešká roky rozšírenie Harmincovej, tak klasicky bude meškať aj vybudovanie cyklocesty. Však načo by to robili súbežne. To je tak náročný projekt, že magistrát aj týchto 400 m Harmincovej musí robiť na etapy. Proste opäť neschopnosť mesta niečo urobiť komplexne a načas .
Bus pruhom ale chodievam v lamaci smerom do mesta alebo hore v dubravke smerom na bory. Bol som v tom, ze je to pausalne povolene. Dakujem za upozornenie, zvazim ci po nich dalej chodim budem
Ako to tam vlastne je, legalne?
Pribudlo uz znacenie? Alebo som cosi prehliadol/na ceste ci vo vyhlaske?
Cyklotrasa popri Harmincovej povedie na strane zimného štadióna, v priestore medzi chodníkom a vozovkou. Vybudované sú cyklopriechody a krátke priestory pred nimi. Okrem toho pribudli dva cyklopriechody cez Harmincovu, jeden pri štadióne, druhý pri Poliankách.
Pre lepšiu ilustráciu odporúčam fotografie na tomto odkaze: tomto odkaze
Do času dobudovania cyklotrasy (čo tipujem minimálne na dva roky) bude Harmincova v nedobrom stave na legálne jazdenie. Legálne len v ľavom pruhu s autami (do kopca pre nešportovcov "super"). Rozumná súbežná trasa tam nie je. Bus pruh krajnicu nemá, takže ani po tej sa nedá ísť.