iron.hide napísal:
veru, aj ja sa toho bojim :D a viacej este toho, ze je tam je vela bocnych vjazdov a vyjazdov, a vodici ma nebudu vidiet...


a tak s tym musis ratat a predpokladat vsade ked ides po hlavnej, je to defenzivna jazda cyklistu :) podla mna je to velmi dobre prehladne a ta cervena dost svieti. 100x horsie je toto vyriesene na vajnorskej, tam fakt aby clovek brdzil pred kazdou bocnou ulickou
13.09.2023 - 11:44:58
01
cristoph napísal:
a tak s tym musis ratat a predpokladat vsade ked ides po hlavnej, je to defenzivna jazda cyklistu :) podla mna je to velmi dobre prehladne a ta cervena dost svieti. 100x horsie je toto vyriesene na vajnorskej, tam fakt aby clovek brdzil pred kazdou bocnou ulickou

Vajnorská a teraz po novom aj časť Košickej. Nie je to zlé riešenie v prípade týchto ulíc, no toho cyklistu, niektorí zbadajú až na hrane tej odbočky, lebo medzi pruhom a cyklopruhom je ten rad parkujúcich áut. Tu našťastie nič také nevzniklo a preto sú tie rozhľadové podmienky na nábreží neporovnateľne lepšie.
13.09.2023 - 12:29:41
00
https://www.youtube.com/watch?v=tdTz2VQ_O48
13.09.2023 - 12:51:21
01
Takže podľa CK sú vlastne na vine chodci,cyklisti a električka idúci z medzi mostom a Šafkom. To že sa znížila priepustnosť križovatky o polovicu (autá už nemôžu prechádzať v 2 pruhoch) s tým už nemá vôbec nič spoločné.
13.09.2023 - 13:08:28
01
Jano1987 napísal:
Takže podľa CK sú vlastne na vine chodci,cyklisti a električka idúci z medzi mostom a Šafkom. To že sa znížila priepustnosť križovatky o polovicu (autá už nemôžu prechádzať v 2 pruhoch) s tým už nemá vôbec nič spoločné.


Priepustnosť križovatky sa o polovicu neznížila. Znížila sa priepustnosť križovatky pre motorové vozidlá, aj to nie o polovicu, ale o menej. Minimálne je ten rozdiel v tom, že aj predtým po tejto ceste chodili cyklisti a tí sa teraz nenachádzajú vo vnútornom pruhu. A tiež na to majú vplyv predchádzajúce križovatky, ktoré mohli pustiť menší počet vozidiel, ako by tu zvládlo prejsť vo dvoch pruhoch. Celková teoretická kapacita (či už na počet ľudí alebo vozidiel) sa zrejme zvýšila (trošku to komplikuje MHD, ktorá je miestami blokovaná).

Pointa videa je však inde: načo zbytočne robiť komplikácie motoristom zbytočným státim na červenej (ale aj ostatným prechádzajúcim), keď máme obrovský priestor na optimalizáciu križovatky a tak zvýšenie jej priepustnosti. Lebo jedna vec je vytvorenie bezpečného koridoru pre cyklistov a druhá zbytočné státie áut na červenú.
Štandardný cyklus križovatky idúcej v pevnom cykle má dĺžku do 120 sekúnd (v BA často tuším 100?) a tu je 120 sekúnd len samotná červená na frekventovanom smere. Video poukazuje na to, že toto nie je dobré. Vidno, že minimálne 30 sekúnd (to je 15 áut) mohlo byť voľno v oboch smeroch, v smere z Vajanského nábrežia možno ešte o niečo dlhšie.
13.09.2023 - 14:18:43
05
V tomto sa nezhodneme. CK tvrdí, že to, že sa dal len 1 pruh pre každý smer, že to nemá za následok spomalenie dopravy, resp. zápchy, či ako to formulovali. Je rozdiel, či na 30 sekundovú zelenú, či koľko to má sa bude púšťať 1 pruh vozidiel, alebo 2. Vozidlá ktoré by za predchádzajúcej situácie prešli na 1 zelenú, tak teraz na to potrebujú 2 zelené plus mínus. Týka to aj MHD, linky 29, 50, 70 ktoré tade prechádzajú. Vzniká efekt snehovej gule. Ja chápem. CK je šťastná, má svoje pruhy. A nejaký pasažieri v MHD sú jej u análneho otvoru.

CK si spravila nejaký prieskum, cyklistov rátala medzi, budem citovať: "16:10-18:10 v prípade cyklistov, resp. 16:10-17:10 v prípade cyklistov aj automobilov." Čo zistili?
*Za hodinu cyklopruhy využilo 178 ľudí (otázka je ktorá hodina? Lebo cyklistov rátali 2 hodiny že vraj)
*Nábrežnú promenádu využilo (áno podľa CK využilo a nie zneužilo, resp. porušilo zákon) 47 cyklistov a 6 kolobežkárov v priemere.
* za hodinu prešlo úsekom 1328 automobilov (tak to napísali oni).

Podľa grafikonu DPB a.s. v smere Most SNP - Šafko má ísť 17 autobusov, v opačnom smere 10 autobusov (50 nejazdí opačným smerom) koľko môže byť priemerná obsadenosť autobusov v tom čase? Kapacita krátkych autobusov je okolo 90 ľudí (udávaná výrobcom), dlhý je okolo 150 ľudí. 50 ľudí na vozidlo? Viac v tom čase? Neviem, nejazdím tade MHD. To vychádza nejak pri 50 ľuďoch na autobus 1350 ľudí za hodinu v MHD. Došlo k zlepšieniu situácie MHD na nábreží? Zatiaľ to vyzerá, že skôr k zhoršieniu. Pri MHD + autách to môžeme brať ako tak relevantné čísla. Pri cyklistoch? Je to nové, veľa ľudí si to chodí vyskúšať, je pekné počasie. Osobná skúsenosť z hrádze kúsok pred Bosorkou. V lete tam na sčítači bežne svieti 2000+ (chodím domov po 17tej bikom). V zimných mesiacoch v tom istom čase sa to bežne hýbe do 200.
13.09.2023 - 15:34:08
01
V čom presne sa nezhodneme?

S vetou "Je rozdiel, či na 30 sekundovú zelenú, či koľko to má sa bude púšťať 1 pruh vozidiel, alebo 2. Vozidlá ktoré by za predchádzajúcej situácie prešli na 1 zelenú, tak teraz na to potrebujú 2 zelené plus mínus." súhlasím.

Práve preto robí problém tých 30 sekúnd z videa. To nie je 30 sekúnd zelenej, ako uvádzaš vyššie, ale 30 sekúnd, keď všetky smery majú buď červenú, alebo majú zelenú, ale už ju nepotrebujú.

Čiže nie je problémom, či počas 30 sekúnd ide 1 alebo 2 pruhy, ale to, že počas 30 sekúnd ich ide 0.

Ku vete "V tomto sa nezhodneme. CK tvrdí, že to, že sa dal len 1 pruh pre každý smer, že to nemá za následok spomalenie dopravy, resp. zápchy, či ako to formulovali" by sa hodila citácia, lebo takto je to len tvoja interpretácia, aj to so značným stupňom neurčitosti :)
13.09.2023 - 16:14:48
01
Jano1987, ty musíš mat strasne ťažký život.
13.09.2023 - 17:11:31
11
tr3mp: pozri si úvod toho videa od CK. Tam predsa hovoria jasne, že ten cyklopruh nie je jediný dôvod meškania. Je ním predsa semafor. Až na to, že semafor funguje rovnako ako predtým a jediné čo sa zmenilo sú + 2 cyklopruhy a -2 pruhy pre autá. Za zhoršenú situáciu teda určite nemôžu cyklopruhy. Či?
13.09.2023 - 17:36:26
00
To je pekná dezinterpretácia. Hneď tretia veta hovorí: "Pozrime sa však, či je jediným dôvodom tohto stavu naozaj len vytvorenie cyklistických pruhov."
Čiže priamo povedané, že jednou z príčin je vytvorenie pruhov. Video len skúma, či je to jediný dôvod. A ty napíšeš, že sa vo videu tvrdí, že za to určite nemôžu cyklopruhy?

Video hovorí o tom, že ak sa ubrala kapacita pre automobilovú dopravu, bolo možné zmenšiť (možno aj celkom odstrániť) tento dopad optimalizáciou svetelnej križovatky.
13.09.2023 - 17:51:14
04
To je nanho prilis komplikovane. :)
13.09.2023 - 19:41:16
00
Pred vytvorením cyklopruhov tie problémy neboli, alebo boli výrazne menšie. Ja chápem, je to príliš komplikované.
13.09.2023 - 20:37:28
02
https://www.cas.sk/clanok/2843229/kontroverzny-dopravny-experiment-magistratu-sposobuje-chaos-v-cyklopruhu-beerbike-auta-aj-motorky/

img.cas.sk

img.cas.sk
14.09.2023 - 15:25:21
01
Žiadny chaos. Motorka nie je bicykel, takže to je na pravidelné monitorovanie zo strany polície a rozdávanie pokút od skútrov po harleje a hento štvorkolesové čudo vykázať z cesty úplne, pokiaľ si to nezaregistrujú na dopravnom inšpektoráte. A ak im to nedokážu zaregistrovať, tak to nemajú čo používať. To nespĺňa klasifikáciu ničoho čo môže ísť na cestnú komunikáciu.
14.09.2023 - 15:29:44
011
Včera som bol po dlhom čase prvýkrát bajkom v meste a skúsil som aj nový cyklopruh na nábreží. Za mňa teda dosť fajn vec, rovnako ako aj ďalšie nové cyklopruhy, napr. na 29. augusta alebo na Páričkovej. Sám síce nemám problém jazdiť mestom aj medzi autami, no v tých cyklopruhoch je to predsa len o dosť príjemnejšie, to sa musí nechať.

No a k tomu samotnému riešeniu dopravy na nábreží... Pointou bolo ani nie tak vytvoriť nové široké cyklopruhy, ale ubrať pruhy pre autá, s cieľom "ukľudniť" tam IAD. Na dosiahnutie toho cieľa tam pokojne mohli namiesto tých cyklopruhov trebárs vysadiť stromy. Efekt by bol rovnaký, no nemálo kritikov by to imho nieslo výrazne lepšie...
19.09.2023 - 21:56:57
04
keyboard_arrow_up