Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Dalo by sa to vyriesit ale to nechcu riesit. Vsetky ecv majitelov ktori nemaju trvale bydlisko v BA budu mat parkovanie platene. Podla mna by znacne ubudlo aut.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Bohužiaľ práveže také normy sú, je určený minimálny počet parkovacích miest pre každej stavbe a toto ustanovenie nás vracia do deväťdesiatok. Požiadavka minimálneho počtu parkovacích miest predražuje stavby (musia sa stavať podzemné garáže alebo namiesto viac bytov sa musí postaviť parkovisko ...) a znemožňuje efektívne využívanie priestoru v mestách, pretože tak, kde by mohol byť dom, park, cyklopruh, chodník a pod., je parkovanie.
A to je dobre, ze je urceny minimalny pocet miest. Nie vsetci si mozu dovolit spoliehat sa len na verejnu dopravu, takze je dolezite, aby auta mali v mestach vyhradene miesta a nezaberali chodniky a pod.
To sú dve rozdielne veci. Jedna vec, že kľudne nech si developer stavia aj parkovacie miesta, ak to uzná za vhodné. A kľudne nech majú autá v mestách vyhradené miesta.
Druhá vec však je, že je blbosť to vyžadovať normou od developera, je to veľmi obmedzujúce. Tá norma napríklad bráni novej výstavbe v prelukách, obmedzuje počet bytov a zdražuje ich (a výsledok vidíme v reálnom živote v cenách bytov) a pod.
No tak a to by ako vyzeralo, ze postavim bytovku s 300 bytmi bez parkovania... Kde by tych 400 aut (dost ludi ma 2) parkovalo? Ved developer si uctuje a nie malo za jedno parkovacie miesto, tak to zas az taky stratovy priestor nie je.
Jaroh, to je nastastie iba Tvoj nazor, ze je blbost vyzadovat budovanie parkovacich kapacit. A moj nazor je, ze ludia ako Ty by rozhodne nemali mat kompetencie co sa tyka legislativy, lebo Ty sam sa vozis autom, ale ostatnym by si najradsej auto zakazal. Taketo ideologie nastastie zatial na SK nemaju podporu verejnosti a to ma tesi, lebo uz teraz sa bojim dna, ked ludia s takymito nazormi zacnu ostatnym prikazovat ako maju zit.
vysvetlil ti ju sesulak.
u nas aj napriek legislative to nieje dobre - vid satelity. vybuduju sa cele stvrte a potom sa tam a odtial ludia nemaju ako dostat. nemaju kam dat deti do skol a pod. nemaju vecer kde zaparkovat. okolo nich nieje ziadna infrastruktura ktoru ma zaplatit kto? stat=my z dani?
praveze podmienky pre vystavbu mame stale nedostatocne. developer vidi len peniaze - z daneho pozemku vytrieskat co najviac. preto sa robili 3.5m cesty bez chodnikov. lebo za stav. pozemok dostane viac ako za podiel na ceste.
nieje to ziadne brzdenie vystavby. keby neboli podmienky bol by tu z toho cirkus
aspon v metropole vychodu sa na to pozera relativne prisne. Ak stavas dom, urad pozaduje min. 2 park. miesta na pozemku. V investicnych bytovych vystavbach sa riesi doprava tiez celkom prisne, ako aj dopravne riesenie-napojenie. Detto, ak ma vzniknut bytovka a nie je priestor pre parkovanie na zemi, pozaduje/preferuje sa podzemne parkovanie. S koeficientom 1,5-2 automobilu na byt to je samozrejme makacka. Pokial sa s tym investor ale nevysporiada a ak stavbu zazrakom postavi, je to len zasiatie buduceho neriesitelneho problemu s parkovanim
Potom estevexistuje radova zastavba, kde nie vzdy je pocet parkovacich miest pri jednotlivych domoch dostatocny a tak sa parkuje aj na ceste. Povacsine uzkej ceste.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Mne šipa stoji odkedy tu moj priateľ zo zahoria postol w123 coupe zo švajcu
Druhá vec však je, že je blbosť to vyžadovať normou od developera, je to veľmi obmedzujúce. Tá norma napríklad bráni novej výstavbe v prelukách, obmedzuje počet bytov a zdražuje ich (a výsledok vidíme v reálnom živote v cenách bytov) a pod.
u nas aj napriek legislative to nieje dobre - vid satelity. vybuduju sa cele stvrte a potom sa tam a odtial ludia nemaju ako dostat. nemaju kam dat deti do skol a pod. nemaju vecer kde zaparkovat. okolo nich nieje ziadna infrastruktura ktoru ma zaplatit kto? stat=my z dani?
praveze podmienky pre vystavbu mame stale nedostatocne. developer vidi len peniaze - z daneho pozemku vytrieskat co najviac. preto sa robili 3.5m cesty bez chodnikov. lebo za stav. pozemok dostane viac ako za podiel na ceste.
nieje to ziadne brzdenie vystavby. keby neboli podmienky bol by tu z toho cirkus