https://www.mojapeticia.sk/campaign/dajme-sancovej-sancu-na-zivot/0ee2bb76-042e-4f22-969b-d88922f5fd7d
posledný komentár: 20. 11. 2025 o 20:20
posledný komentár: 23. 5. 2025 o 8:07
posledný komentár: 20. 11. 2025 o 20:20
posledný komentár: 23. 5. 2025 o 8:07
Teraz pekne fabulujes. Akurat tak svoj lenivy zadok vsade vozis.
teraz musim vlacit NB, sprchy sice mame aj satne so skrinkami ale nemozeme si tam nechavat veci, co je na hlavu
bravam si aj jedlo a dalsie veci, casto idem z prace niekam do mesta alebo na nakup.
peso to mam rezkou chodzou asi 35 min, autom asi 7
tolko k tvojej fabulacii o mojej fabulacii
Posledny, dva a viac jednom: 'podpora cyklodopravy' nema byt (by nemala byt) vseobecne pouzivanou mantrou/floskulou/dymovou clonou na prekrytie inych, primarnych cielov (minimalizacia individualnej dopravy,znizenie rychlosti, atd).
A 'len' urobiť nejaky cyklopruh nestačí. (Ano, mesto nema dosah na zamestnavatelov, ale napr na MHD/Dopravny podnik ano, obmedzenia na prepravu bicyklov 6-9 a 13-18 nie su vobec podporou)
A k teme; v peticii su z 10 bodov o podpore cyklodopravy tak max 2 (bod 3 cyklopruh /zdielany s Bus; a veelmi vzdialene bod 9 radary)
Ps, edit: pribudli 2 prispevky, na tie som nereagoval
No veď majú aj málo, zanedbateľne málo priestoru oproti autám a na cyklo je vynakladaný zlomok rozpočtu na dopravu. Zápchy fakt nie sú spôsobené ľudmi, čo používajú bicykle, ale ľuďmi, čo používajú autá. Nič proti nim (nám), ale skrátka oni nie sú "v zápche", oni tú zápchu tvoria.
(Pisem 'nas', lebo tiez dochádzam bicyklom, ked sa da, ked nepadaju traktory...a v takych prípadoch elektrickou. Autom veľmi vynimocne - raz za 2-3 mesiace cca)
Ale rovnako sa mi nepaci argumentovať 'robime to pre cyklistov' ked ciel je iny, su ine
Marli ja by som tiez rad ale podmienky idu proti
v Raci boli dobre podmienky a znacnu cast mojho najazdu tvorili cesty do prace (15+15km)
na cestaku som jazdieval rano po racianskej, ziadna cyklotrasa
scarinko, prepravcovia na celom svete majú dva hlavné dôvody, prečo nemajú radi dopravu bicyklov v buse:
- v prvom rade zaberajú miesto kočíkom;
- a ešte aj bezpečnosť pasažierov v prípade prudkého brzdenia.
Tiež sa mi nepáči, že dopravcovia obmedzujú alebo úplne vylučujú prepravu bicykla, ale oba sú to legitímne dôvody. Je logické, že rodič s dieťaťom v kočíku nemá inú možnosť, ako ísť busom, zatiaľ čo preprava bicykla nie je urgentná potreba (osobitne ak ide o športovanie). A chápem obavy, že bude treba prudko brzdiť alebo dokonca bus nabúra, tak bicykel v priestore pre pasažierov je dosť zraňujúci predmet.
Trendom je možnosť parkovania bicykla a/alebo bikesharing na zastávkach.
Zacnem druhou castou a odpoviem otazkami
Dovodov moze byt viac:
1) presun cez problematicku oblast (ci uz neexistujucimi/komplikovanymi cyklocestami alebo narocnejsim profilom)
2) urychlenie presunu
atd
Teraz poznamka k 'dopravnej spicke',(zjavne ide o spicku z pohladu naplnenosti MHD, nie hustoty dopravy): 6-9 a 13-18 je podla mojho nazoru prilis velkoryse, napr. casy 6-7 a 13-14 su relativne prazdne.
(Nie je podložené ziadnym serioznym prieskumom, iba osobnym pozorovanim z 2 smerov, Ruzinov a Karlova Ves.)
Ak mesto a jeho MHD ma/chce podporovat cyklistov, tak preto, ze aj oni su potencialni platiaci zakaznici, nepodporovanim ich moze stratit, presadnu do aut a na mhd sa vykaslu (a zhorsia zapchy/dopravne spicky).
A k tomu 'A' spajajucemu dve casti tvojej prvej vety: skus sa pozriet na cyklistu pouzivajuceho mhd ako na kočík /alebo na skupinu napr. 4 osob. (Psickarov a nadrozmernu batozinu zatial neriesme;), ani to, ci bicykel zabera 3 alebo 6 miest)
Nikto 'im' neobmedzuje nastup v case spicky, riesi sa iba co robit v pripade,ze uz tam taky cestujuci je. (Riesenim je pockat na dalsi spoj,zjednodusene)
A na konkretnom priklade: osoba dochadzajuca napr z Dlhych Dielov, Koliby by isla kombinovane, rano do prace bike (lebo dolekopec, povedzme), poobede bike+mhd, DP to ma zaplatene a o 1 auto menej. Kedze ho ale nepustia s bikom (az od 18), tak ide autom. DPB 0eur a 1 auto navyse.
Druhy: cyklista sa rano chce dopravit do prace 'na slusaka', bez spotenia a po praci ide bicyklom. V bratislavskej MHD nemoze (oficialne), musel by ist pred 6. rano.
Treti: DNV-Devin bezpecne bicyklom, dalej busom.
Podpora je mozna aj sposobom 'ked sa zmestia, umoznime im to' namiesto sucasneho 'mozete iba vo vyhradenych hodinach'.
Dufam, ze sa chapeme/ze chapes.
Ps: pribudli asi 3 prispevky, neprecitane, nereagujem na ne, iba na ten, kde si ma (ne)tagol
Prečo existujú P+R parkoviská? Odpovedal si si predsa. Je MHD P+R? Nie.
1) cyklisti si vyboxovali svojích 1/1,5m, vehementne tvrdia, že sú dokonca dôležitejší, či nadradenejší účastníci premávky ako všetci ostatný. Prečo sa potom bojovalo za tých 1/1,5m? A prečo stále tvrdia, že majú právo využiť cestu ako všetci ostatný vodiči? Prosím, ak za to bojujem, tak to využívam. Dnes som bol pozrieť Bielu noc, využil som aj Vallov najnovší počin bikom. 7 cyklistov si to dávalo po nábreží po pešej zóne, či aké to má označenie, 2 išli v pruhu pre autá. Natíska sa otázka, že či sú to len blbci a nepoznajú značky, alebo na to z vysoka serú. Na Slovensku nemáš nič komplikované, čo by mohol cyklista využiť v rámci infraštruktúry. Odporúčam zažiť taký Londýn na biku, či aute. To je chuťovka.
2) cyklista sa chce prepraviť do roboty na "slušáka". Obľúbená výhovorka. To ide potom v obleku/šatách, resp. v tom pracovnom slušnom oblečení domov na biku? Asi ťažko, zrejme si zo sebou nesie veci na prezlečenie. Nikto predsa ráno nekáže ľuďom lámať rýchlostné rekordy, aby sa spotili. Je taký problém pribaliť si jeden malý uterák do tašky? A nech mi nikto nehovorí, že nemá v robote kabínky na WC, kde by sa mohol prezliecť. A minimálne v letných mesiacoch sa človek viac spotí v MHD, ako na biku. Ako to potom riešia tí ľudia?
3) bezpečná je teda len trasa medzi DNV a Devín. Ďalej to je nebezpečné teda. Nie je potom kontraproduktívne tlačiť bike vedľa seba celý čas v "širšom centre" mesta? Tam je to nebezpečné, jazdiť tam s ním predsa nebudeš.MHD to trvá kratšie DNV - Devín ako cyklistovi. Tak načo ho ťahať? Nedáva to zmysel ani z časového hľadiska, ani finančného. Pochopím človeka, čo príde napríklad na vlak v Galante bikom ako kamoš a tam ho nechá na stanici a ide vlakom do BA. Ale aký zmysel má ťahať bike bližšie do centra BA, keď ho využijem len medzi Devínskou a Devínom? To ako keby som sa ja odviezol bikom ku Ekonomickej a odtiaľ šiel MHD ďalej. To ako prečo? Zbytočne komplikácie.
V tom Londyne su obmedzenia takto:
Allowed Monday to Friday before 07:30, between 09:30 and 16:00, and after 19:00
Teda 2 hodiny rano a 3 podvecer, u nas (neporovnavam velkost diery, ako to nazyvas, tie urcite hodiny) 3 rano a 5 poobede, rozdiel znacny a napodiv viac obmedzeni v BA ako v Londyne
https://tfl.gov.uk/modes/cycling/cycles-on-public-transport
Cyklisti 'tvrdia, že sú dokonca dôležitejší, či nadradenejší účastníci premávky': to tvrdis ty, mozno aj nejaki jednotlivi cykloextremisti, ale je to rovnaka nepravda,ako keby som tvrdil, ze vsetci Janovia narodeni v roku 87 su 'cokolvek'
'Prosím, ak za to bojujem, tak to využívam'
Nebojoval som za to, dokonca mam iste (dokonca velke) vyhrady k tomu, AKO to je spravene, ale vyuzivam to (ak neobchadzam cez Petrzalku).
No nemam sancu 'prinutit' ostatnych to vyuzivat (a zodpovednost za nich uz vobec nie - mozem sa tak akurat hnevat v inej teme fora, prípadne im to vysvetlovat osobne, ked robia nieco 'nepristojne')
2) nepochopil si, vysvetlím. Rano do prace mhd, slusne, cykloveci v ruksaku/ntbk taske (dokonca pri optimalizovani ich berieš iba napr raz za týždeň, 5ks) a vecer bicyklom naspat.
V praci sa rano neprezliekas, ani uterak nepotrebujes a ani nikomu ne*****.
K tomuto: 'Nikto predsa ráno nekáže ľuďom lámať rýchlostné rekordy, aby sa spotili.', nie, nekaze, ale prezradim ti, ze spotit sa da aj bez lamania rekordov.
Skor je umenie ist bez nespotenia sa.
3) zase prekrutene a nepochopene.
Nie ze 'bezpečná je teda len trasa medzi DNV a Devín. Ďalej to je nebezpečné teda', ale chces sa vyhnut nebezpečnemu úseku (napriklad Devin-Karlova Ves), dovezies sa z DNV do Devina, odtial bus KV (napríklad) a dalej do práce (Slovnaft, Petržalka, ...) zase bike.
Ps; tak az take kratke to nebolo, pardon, ale uz viac fakt nedam, uplne chapem, ak ani ostatni nebudú reagovat
Ps2: aby som nebol neobjektivny, tie casy hore su pre metro, Overground a vlaky,
zaroven ale (az dodatocne vidim):
Non-folded cycles cannot be taken on buses and trams.
Londýn som dal ako príklad mesta, kde sú tiež obmedzenia a nejaký čas som tam žil, tak mám osobnú skúsenosť ako to tam vyzeralo a aké opatrenia sa robili.
2) to s tým *****ím mi ozaj už príde trápna výhovorka. V súčasnosti už sú tak kvalitné prípravky, že sa stačí raz za 48 hodín tým natrieť a funguje to. Celé je to len o pohodlnosti ľudí. Poznám ľudí, čo robia v korporátoch, musia tam div nie v oblekoch sedieť a nemajú s tým problém a ne***** tam napriek tomu že došli bikom.
3) čo je nebezpečné na trase medzi Devínom a Karlovkou? Že sa ide po ceste?