Nezavisle od siahodlhého scitavania pridam svoju zo vcera.
Za vsetkych neosvetlenych som to schytal slovne od jednej pani.
Po prichode z vyjazdu (okolo 18.) som vypol svetlo a vydychaval sa pred vchodom, pomaly kruziac. Uz z dialky sa blizila so slovami, ze kde mam svetlo. Tak som jej vysvetlil a navyse zapol a odprezentoval blikanie a funkciu radaru. Vyzerala,ze chape, ale mierne zaskocena, ze nenasla toho praveho, neosvetleneho. Ze stretava vela takych, co maju biele svetlo vpredu na prilbe a vzadu nic.
Paradoxne, slovnu sprsku som dostal ja. Skoda, ze nesla okolo o nejakych 10 sekund skor.
Takze prosba pre ostatnych, ak nesvietite,sviette.
(A pre mna poucenie vypinat svetla/radar az vnutri vo vchode )
"pomaly kruziac", cize si bol na bikeu tak si mal svietit.
Ja poslednych 150m z vyjazdu musim po chodniku. To idem rychlostou rychlochodca, svetlo na minime, sklopene, aby ani mensie deti neoslepovalo. Svetlo vypinam ako zosadam pred vchodom. Nikto sa nestazoval zatial
Technicky mas pravdu, mal.
Pomaly kruziac = rychlost/pomalost chodca, niekedy aj menej
Mame tu pesiu/obytnu zonu, slepa ulica s autami parkujycimi kolmo na dom, medzi autami a domom je cc 4-5 metrov zdielany chodnik/cesta.
A oslovila ma, ked som mal predne koleso na schodiku do vchodu.
(Ale ano, vypol som ho tych 10sekund skor, cestne uznavam)
Inak, bezne predne nesklapam,ale prekryjem rukou.
pre muffin: vidím, že ďalší klasik, komu nevadí porušovanie predpisov zo strany cyklistov.
To by ma zaujímalo, ako si na to prišiel. Ja sa nezastávam cyklistov, čo za tmy nesvietia. Ja len poukazujem na to, že byť u nás cyklistom na ceste, bez ohľadu na to, či dodržiavajúcim predpisy, alebo nie, nie je žiadna extra výhra, ako by sa dalo vydedukovať z tvojich komentárov. Infraštruktúra a správanie mnohých šoférov dostáva cyklistov na ceste každodenne do život ohrozujúcich situácií, a to nemusia nič porušovať. Jednoducho ako cyklista na našich cestách nemáš osud vo svojich rukách, si vydaný na milosť tým, ktorých stretneš.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
muffin: na jednej strane tu hovoríš, ako keby všetci šoféri chceli zabiť všetkých cyklistov. Potom stretneš na ceste cyklistov za tmy, čo má možno tak 1/10 svetlo a to je na tom BA celkom dobre. A to je len obyčajné trápne svetlo, čo do 10€ kúpiš v Decathlone, či Lidli. Posledný rok kvôli robote som dosť lietal aj okolo BA, polkruh cca Malacky, Trnava, Dunajská. 3 týždne dozadu som šiel po zotmení domov z Kútov, šiel som po okreskách, nemáme diaľničnú. Medzi Levármi a Malackami šiel cyklista v protismere, celý v čiernom. Zbadal som ho na poslednú chvíľu. V piatok, ako som písal 12 cyklistov bez svetiel na ceste. 6 boli športovci, drahé cestné biky,v dresoch a tretrách. Vieš ako sa chodilo u môjho deda do krčmy kúsok od Dunajskej? Všetci na bikoch. Miestny vedeli, kedy sa zatvára krčma a kedy zhruba a kde majú koho čakať. Istý štamgast pravidle zaspal na ceste. Šťastie mu vydržalo nejak 20 rokov, aspoň čo otec hovoril, kým mu po nohách neprešiel kamión. Aj to mal šťastie , že bol natočený ako natočený. Byť to osobák, je po ňom. Bolo to tak 18 rokov dozadu. A zlatý klinec programu, policajti o tom vedeli, záchranka v DS o tom vedela, pravidelne pre neho chodili,hlavne v zimných mesiacoch. Ráno, cestou do roboty pravidelne stretávam cyklistu v protismere v jednosmerke, úzka cesta, zle vidieť do zákruty cez stromy Jazdí tak aj za tmy a tam ani poriadne svetlo nie je. Kolegovia sa s ním už 5x skoro zrazili za posledný rok. Ale je pravidelný prispievateľ na FB, kde pravidelne píše, ako ho chcú všetci zabiť, lebo je cyklista. Teraz večer som sa vracal z mesta z Bielej noci bikom po hrádzi. Zase neosvetlený cyklisti, dokonca 2 na cesťákoch v si to dávali pekne po Dolnozemskej vedľa seba. Kto koho potom viac ohrozuje? Nebude to náhodou samotný cyklista, ktorý svojím správaním ohrozuje sám seba? A neriešim jazdu na červenú, nedanie prednosti, jazda v protismere, raz chodec, raz cyklista na ceste, ako sa mu hodí.
Jano1987 strasne, ale fakt strašne prekrucas, to co muffin uz aspon dvakrat napisal a argumentoval, zase prekrutene.
Tentokrát z 'mnohých šoférov dostáva cyklistov na ceste každodenne do život ohrozujúcich situácií' na 'ako keby všetci šoféri chceli zabiť všetkých cyklistov' je teda rozdiel, ktory by mal vediet rozlisit aj ziak (odhadom, nech neurazim) 5. rocnika ZŠ.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Marli on tvrdí, že život cyklistu nie je v jeho rukách na SR cestách. Že je ohrozovaný rovnako či dodržuje, alebo nedodržuje predpisy. Praktický hovorí, že je jedno, čo cyklista robí a problémom sú šoféri motorových vozidiel.
Ani život šoféra motorového vozidla nie je v jeho rukách. Ak sa v 90 s niekým čelne zrazím a je jedno, či dostal mikrospánok, alebo nadrzovku predbiehal, tak šanca rozchodiť to je minimálna.
Pár strán dozadu som ti dal pár príkladov a otázku, ale ty si to vtedy zahovoril. Takže tebe ťažko niečo vysvetľovať, čítaš a chápeš iba to, čo sa ti hodí.
Ale môžeš skúsiť malý experiment - na dva týždne jazdi po Bratislave, alebo inom väčšom meste na Slovensku na bicykli, dodržiavaj všetky predpisy a potom skús napísať, aké to bolo super a ako si sa cítil rovnako bezpečne, ako v aute. Dúfam, že sa nebudeš vyhovárať na to, ako je zlé počasie, treba ti každý deň sťahovať nábytok a ani deti nemôžu ísť do školy pešo, alebo MHD. Veď keď majú u nás cyklisti tak ustlané na ružiach, ako to tu vykresľuješ, nemal by byť problém si to nejako zariadiť.
Pokial dobre vidim, tak pisal o neosvetlenych cyklistoch. Tak neviem, preco sa musite zas natahovat.
Kazia meno normalnym cyklistom? Ano. Je to k teme? Ano. Hotovo. Bodka.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Žijem v BA a na 90% ciest po BA používam bicykel a jazdím celoročne. Ešte niečo?
Samozrejme odpovede som nedočkal. Zase len všeobecný popis ako sú cyklisti ohrozovaný šoférmi.
Edit: A aby som nezabudol doplniť, je úplne irelevantné, že cyklisti majú základné pravidlá na háku. Dnes podvečer som sa vracal od Gabčíkova do Čunova po tej ceste cez Vojku po zotmení už. Cenním balík 11 cyklistov dole na ceste, na cesťákoch, krásnych tmavých dresoch a bez reflexných prvkov a svetiel. Škoda že ak už som blbec a nemám svetlá a reflexné prvky na sebe, že tam neexistuje alternatívna trasa rovnobežná s tou cestou. Frajerke už rupli nervi, keďže šoférovala ona a keď spomalila a poslala ich hore na hrádzu, ak nechcú byť v telke v kriminovinách, tak sa len dozvedela, aký je ženský pohlavný orgán a podobné chuťovky. Ja chápem, že keď si niekto kúpi Pinarello, nejaký S-works, Giant, BMC (všetko už na kotúčoch, takže žiaden 10 ročný obstarožný model z bazosu), na rukách Fenixy, každý cyklopočítač, všetci už na pohľad veľmi drahé tretry (určite z karbónu), slušivé dresy, že nejak nezostalo 16€ aspoň na takúto sadu svetiel https://www.decathlon.sk/p/300790-65822_suprava-osvetlenia-na-bicykel-led-st-110-usb-predne-a-zadne-svetlo-na-baterie.html#/demodelundefined-8405202/demodelsize-254bez_velkosti alebo si za 1 blbé € kúpiť reflexnú vestu aspoň. To by som snáď čakal veľa.
No vidis, ked som siel v piatok z gulasu tak do elektricky nastupili dvaja na drahych cestakoch lebo nemali svetla a nechceli ohrozovat auta tych by si hadam pochvalil, ci?
neschvalujem nesvietenie za sera a tmy, ale preco musis tak vyzdvihovat, ze mali drahe biky, drahe tretry, cyklopocitace atd....vsak to je normalna vybava cestneho cyklistu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
pre muffin: vidím, že ďalší klasik, komu nevadí porušovanie predpisov zo strany cyklistov.
Za vsetkych neosvetlenych som to schytal slovne od jednej pani.
Po prichode z vyjazdu (okolo 18.) som vypol svetlo a vydychaval sa pred vchodom, pomaly kruziac. Uz z dialky sa blizila so slovami, ze kde mam svetlo. Tak som jej vysvetlil a navyse zapol a odprezentoval blikanie a funkciu radaru. Vyzerala,ze chape, ale mierne zaskocena, ze nenasla toho praveho, neosvetleneho. Ze stretava vela takych, co maju biele svetlo vpredu na prilbe a vzadu nic.
Paradoxne, slovnu sprsku som dostal ja. Skoda, ze nesla okolo o nejakych 10 sekund skor.
Takze prosba pre ostatnych, ak nesvietite,sviette.
(A pre mna poucenie vypinat svetla/radar az vnutri vo vchode
Ja poslednych 150m z vyjazdu musim po chodniku. To idem rychlostou rychlochodca, svetlo na minime, sklopene, aby ani mensie deti neoslepovalo. Svetlo vypinam ako zosadam pred vchodom. Nikto sa nestazoval zatial
Pomaly kruziac = rychlost/pomalost chodca, niekedy aj menej
Mame tu pesiu/obytnu zonu, slepa ulica s autami parkujycimi kolmo na dom, medzi autami a domom je cc 4-5 metrov zdielany chodnik/cesta.
A oslovila ma, ked som mal predne koleso na schodiku do vchodu.
(Ale ano, vypol som ho tych 10sekund skor, cestne uznavam)
Inak, bezne predne nesklapam,ale prekryjem rukou.
pre muffin: vidím, že ďalší klasik, komu nevadí porušovanie predpisov zo strany cyklistov.
To by ma zaujímalo, ako si na to prišiel. Ja sa nezastávam cyklistov, čo za tmy nesvietia. Ja len poukazujem na to, že byť u nás cyklistom na ceste, bez ohľadu na to, či dodržiavajúcim predpisy, alebo nie, nie je žiadna extra výhra, ako by sa dalo vydedukovať z tvojich komentárov. Infraštruktúra a správanie mnohých šoférov dostáva cyklistov na ceste každodenne do život ohrozujúcich situácií, a to nemusia nič porušovať. Jednoducho ako cyklista na našich cestách nemáš osud vo svojich rukách, si vydaný na milosť tým, ktorých stretneš.
Tentokrát z 'mnohých šoférov dostáva cyklistov na ceste každodenne do život ohrozujúcich situácií' na 'ako keby všetci šoféri chceli zabiť všetkých cyklistov' je teda rozdiel, ktory by mal vediet rozlisit aj ziak (odhadom, nech neurazim) 5. rocnika ZŠ.
Ani život šoféra motorového vozidla nie je v jeho rukách. Ak sa v 90 s niekým čelne zrazím a je jedno, či dostal mikrospánok, alebo nadrzovku predbiehal, tak šanca rozchodiť to je minimálna.
Ale môžeš skúsiť malý experiment - na dva týždne jazdi po Bratislave, alebo inom väčšom meste na Slovensku na bicykli, dodržiavaj všetky predpisy a potom skús napísať, aké to bolo super a ako si sa cítil rovnako bezpečne, ako v aute. Dúfam, že sa nebudeš vyhovárať na to, ako je zlé počasie, treba ti každý deň sťahovať nábytok a ani deti nemôžu ísť do školy pešo, alebo MHD. Veď keď majú u nás cyklisti tak ustlané na ružiach, ako to tu vykresľuješ, nemal by byť problém si to nejako zariadiť.
Kazia meno normalnym cyklistom? Ano. Je to k teme? Ano. Hotovo. Bodka.
Samozrejme odpovede som nedočkal. Zase len všeobecný popis ako sú cyklisti ohrozovaný šoférmi.
Edit: A aby som nezabudol doplniť, je úplne irelevantné, že cyklisti majú základné pravidlá na háku. Dnes podvečer som sa vracal od Gabčíkova do Čunova po tej ceste cez Vojku po zotmení už. Cenním balík 11 cyklistov dole na ceste, na cesťákoch, krásnych tmavých dresoch a bez reflexných prvkov a svetiel. Škoda že ak už som blbec a nemám svetlá a reflexné prvky na sebe, že tam neexistuje alternatívna trasa rovnobežná s tou cestou. Frajerke už rupli nervi, keďže šoférovala ona a keď spomalila a poslala ich hore na hrádzu, ak nechcú byť v telke v kriminovinách, tak sa len dozvedela, aký je ženský pohlavný orgán a podobné chuťovky. Ja chápem, že keď si niekto kúpi Pinarello, nejaký S-works, Giant, BMC (všetko už na kotúčoch, takže žiaden 10 ročný obstarožný model z bazosu), na rukách Fenixy, každý cyklopočítač, všetci už na pohľad veľmi drahé tretry (určite z karbónu), slušivé dresy, že nejak nezostalo 16€ aspoň na takúto sadu svetiel https://www.decathlon.sk/p/300790-65822_suprava-osvetlenia-na-bicykel-led-st-110-usb-predne-a-zadne-svetlo-na-baterie.html#/demodelundefined-8405202/demodelsize-254bez_velkosti alebo si za 1 blbé € kúpiť reflexnú vestu aspoň. To by som snáď čakal veľa.
Ano, k normalnej vybave patri aj svetlo vpredu a vzadu.