Caute. Ak tu uz je niekde tato tema tak sa vopred ospravedlnujem no narychlo som nenasiel... Mate niekto skusenosti s kompletnym odstranenim laku z karbonoveho ramu? Myslim odstranenie bez dalsieho nastreku takze aby to aj nejak vyzeralo. Videl som nejake videa kde to skriabu cepelov z orezavaca atd... Alebo viete niekoho odporucit kto taketo veci robi? Dik
04.11.2023 - 15:02:38
00
Ahoj, ja som to niekolkokrat robil. Rucne (nie strojove) brusenie ramu a/alebo komponentov roznymi zrnitostami brus. papierov. Po obruseni VZDY nalakovat UV-ochrannym lakom (leskly alebo matny). Mal som aj specialny odstranovac laku z karbonu - CarboLift, fungovalo to velmi dobre. Uz dlhsie som nepatral po dostupnostiv EU, ja som to kupoval este z Kanady.

Moje skusenosti s CarboLift:
https://www.custombikesbuilding.com/sk/dizajn-a-tuning/komponenty/tuning-sedlovky-bontrager-xxx-lite-carbon

EDIT: Tak CarboLift je uz v USA a v EU sa nepredava.
04.11.2023 - 18:55:50
00
Preco po obruseni VZDY nalakovat?
05.11.2023 - 11:30:17
00
Lebo bez uv ochrany by to degradovalo - zltlo a mohlo praskat. Neviem kolko sa chystas usetrit na vahe oskrabanim, ale s par gramami laku potom treba ratat.
05.11.2023 - 13:36:45
00
Takze mam tomu chapat tak ze aj ultralite drahe karbonove komponenty ( Darimo, MCFK, Berg ) atd... bez akejkolvek povrchovej upravy budu na slnku degradovat?
05.11.2023 - 16:04:40
00
Nie nevyhnutne/vyraznw, teda snad vyrobca nieje uplne blby a v takomto pripade pouzije uv stabilnu zivicu. Coz pri lakovanom komponente je ale velka sanca ze nepouzije taku
05.11.2023 - 16:23:41
00
Nie, skor tak, ze aj tie komponenty maju na sebe jemnu vrstvu laku, vosku alebo niecoho co spomaluje degradaciu epoxidu, mozno aj samotny epoxid je speci. Pri lakovanych komponentoch nie je preco pouzivat take epoxidy.
05.11.2023 - 16:25:14
00
Cize aj keby sa mi ten ram podarilo pekne vybrusit tak tak ci tak ho musim streknut lakom hej?
05.11.2023 - 16:37:53
00
Ja sa len (pardon, ak hlupo, alefaktneviem) spýtam, aky je účel/dôvod odstraňovania laku z karbonu?
05.11.2023 - 18:14:23
00
Pre niekoho hmotnost a pre ineho vzhlad... U mna plati ten druhy dovod...
05.11.2023 - 18:16:17
01
backyfx ano, odporucam ram nalakovat bezfarebnym matnym lakom. Ak Ti ide o vzhlad, bude rovnaky ako pri nenalakovanom rame, ale zaroven bude chranit ram pred UV ziarenim. Apropo, ak sa chces poistit, mozes kontaktovat vyrobcu ramu a overit si alternativu s nenalakovanym ramom. Akokolvek sa rozhodnes, to najtazsie Ta len caka - rucne brusenie ramu. A nebud prekvapeny, ked budu pouzite rozne textury tkaniny na roznych miestach a nakoniec zistis, ze to brusenie nestalo za to.

P.S> Ziaden hate, len som sa chcel podelit s vlastnymi skusenostami. Mam za sebou niekolko takychto projektov, nie len komponenty, ale aj ramy.
05.11.2023 - 18:50:19
00
Prave toho sa najviac obavam. Aby som to po obruseni neolutoval + pridem o zaruku... Ide o tento ram...

Prílohy:

20221012_120843.jpg
20221012_120843.jpg 168.76 KiB thumb_up1thumb_down

05.11.2023 - 19:32:02
00
....tak snad stratu zaruky mas v sebe uz vyriesenu. Ci? Nie je co viac dodat, aspon za mna. Rozhodnutie je len a len na Tebe.
05.11.2023 - 20:21:10
00
backyfx napísal:
Prave toho sa najviac obavam. Aby som to po obruseni neolutoval + pridem o zaruku... Ide o tento ram...


V Poprade je jeden chalan co robi s bicyklami a niekolko ramov si tak urobil a je to veru makacka a ked to chcel mat ze profi tak si musel este aj zakupit PRO pistol na lakovanie a aby to bolo ze uplne mega aj ploter na vyrobu nalepiek :lol: suma sumarum ma origo ram ale ci to stalo za to by som polemizoval musis byt pevne rozhodnuty ze to chces mat cierne lebo nalakovat potom bike farebne uz doma na urovni neurobis pokial nie si v tomto lakovacom fachu doma aj prelakovanie bezfarebne nie je sranda narobia sa ti hrcky a budes pi..t ze to nie je tip top na takom drahom biku nechces mat cigansku robotu.
05.11.2023 - 21:44:33
01
...to teda fakt nechcem. Musim to poriadne zvazit ked skonci sezona ;)
05.11.2023 - 21:52:53
01
keyboard_arrow_up