marYan napísal:
Asi si uplne nerozumieme. Mne ide o to, ze ak si zoberies nejaky ebajk s karbonovym ramom vs ten isty ebajk ale s hlinikovym ramom, ci bude rozdiel podstatny alebo zanedbatelny. A druha vec je ako som pisal, ci z hladiska celkovej hmotnosti jazdec + ebajk je lesi hlinik / karbon / je to jedno


Ja som mal karbonový ram a teraz mam hlinikový rám.
Pri jazde ziadny rozdiel necítim ani dolu kopcom.
Ale pri prenasaní cez padnutý strom som už rozdiel cítil.
Ked sme boli s kamošom na výjazde a prenášali jeho o kilo a dačo ľahší karbonový ebajk a potom môj hliník tak to sme už cítili, ale nič strašné.
26.11.2023 - 15:44:35
02
Jeden z dovodov, preco sa pouziva karbon je aj lahsie dosiahnutie pozadivanych tvarov.
26.11.2023 - 18:01:45
00
Takto páni... V segmente klasických bajkov je rozdiel medzi karbónom a hliníkom markantný, avšak ebajkový segment je trochu špecifický... Za posledných pár rokov obrovským spôsobom vzrástli certifikačné kritériá pre ebajkové rámy, čo malo za následok dve veci... Rámy musia byť extrémne tuhé v každej jednej časti, a teda 1) Viac vrstiev (hrubšie vrstvy) karbónu a tým zvýšená hmotnosť aj u karbónových rámov (len pre ilustráciu karbónový rám Haibike Flyon bol ťažší ako jeho hliníkový brat) a 2) Stratu tej najlepšej vlastnosti karbónového rámu a to, že kde sme chceli aby pružil, tak pružil a kde mal byť pekelne tuhý, tak bol (teraz musí byť tuhý všade)... Takže karbónový rám na ebajku okrem chlapáckeho ego faktoru a miernej (ale fakt miernej) úspory hmotnosti už veľa výhod nemá... Trochu ľahšia opraviteľnosť tam je, ale opraviť je možné v pohode aj hliník... Najväčšou súčasnou výhodou je naozaj asi to, čo píše clxno1...
27.11.2023 - 09:20:24
07
To ze haibike nevie spravit lahky ram je skor chyba haibiku ako nedostatocny potencial karbonu. Ako som pisal na strane dozadu, naprikald ten Theos od Kellysu odvazeny na 22.4 kg a nie na 26 alebo 27. Okrem lahkej 725wh baterie to je zjavne aj vyrazne lahsim ramom a neviem si predstavit ako by to dokazali bez karbonu. Rozdiel vo vahe ramu vyzera ze bude znacny. 4.5 kila je extremna uspora a sor to ukazuje kam sa s tym karbonom da ist ked to je spravene dobre.
27.11.2023 - 09:40:38
00
to nie je karbón, ale hybrid karbónu s oceľovými vláknami využívaný v leteckom priemysle. preto F90 stojí 8200€, čo vôbec nie je málo, tam si za tie kilá do mínusu parádne priplatíš. porovnateľné karbónové bajky s rovnakým motorom a baterkou ako má Conway, napr. Cube Stereo Hybrid 140, či Radon Render sú okolo 24,5 kg, hliníkový Radon Render 25,85 kg.
27.11.2023 - 10:25:56
13
ten komfort ak spravis 100km na karbonovom ráme a hlinnikovom myslím že je cítit.. Treba si dat otázku ale kolko takých výjazdov máš. samozrejme myslím 100km v teréne.
Potom už len dizajn. Podla mna je lepšie obzvlášť pri e-biku ked máš nejaké to kilo naviac ako potom plakat ked padnes niekde do šutrov alebo po dlhom používani, že sa ti s tým rámom niečo stane. Karbón na e-biku je pre vela ludí otázka len prestíže a dizajnu pretože hlavná výhoda je uspora hmotnosti a tá sa počíta hlavne u klasických bicyklov. U e-biku kedže je tažší a zrejme aj užívatel nebude mat 60kg tak je dôležitá práve tuhosť a vydrž a nie či si ušetril niekde kilo.
27.11.2023 - 11:08:25
03
Ale prt, karbón nie je otázkou prestíže. Ak konštruktér povymýšľa rám plný kotkodákov,, tak to z hliníka ktorý má zjavné limity nedáš. Potom nemáš inú ako karbónovú možnosť. Aj taký hliníkový dinosaurus ako Whyte už má karbónové rámy - z plezíru to asi nebude...

"Karbon je zpět z Humpolce!
Další perličkou a informací, kterou by nejspíš dostatečně silně docenili především skalní příznivci značky Whyte, je skutečnost, že se tato značka po letech soustředění se čistě na hliník (karbonové skvosty nechal jednoduše jiným a dělal to, v čem se cítí silný) opět vrací ke karbonovým rámům. Opět to ale není pouze z důvodu aktuální módní vlny, ale z čistého pragmatizmu. Ten říká, že postavit kolo s parametry, které byly na jeho počátku jasně vytyčeny, bez zapojení karbonu prakticky nelze!"

https://www.bikeandride.cz/2023/11/whyte-e-lyte-lehky-ebike-made-in-uk-tech-news/
27.11.2023 - 12:12:41
00
hovorím Dizajn a prestíž nielen prestíž. Veľa ľudí vrátane mna sa nedostane k plnému potencialu čo tie drahšie bicykle v dnešnej dobe ponúkajú. A ked sa aj dostanú je to pár krát v roku. Keby tak ľudom záležalo rovnako tak ako na výbere bicykla ako aj na technike alebo výletoch s ním bolo by to lepšie. Len kliknúť a objednat je jednoduchsie ako pojazdit nejaké náročnejšie kopce. Z vlastných skúsenosti čím lepšiu techniku mám tým viacej si tu jazdu na bicykli užívam a vyberám rôznorodý terén. Môžeš mat karbonový bicykel na xy penazi ale splní rovnaky účel ako hlinnikový ked sa s tým vyvážas po lahkých cyklotrasách. Ovela dôležitejšie ako nejaky drahy bike alebo komponent je,že si s tým bicyklom niekde v prírode ak vieš ešte zvladnut nejaky tažši trail je to bonus k tomu
27.11.2023 - 13:09:16
02
sorcerer napísal:
to nie je karbón, ale hybrid karbónu s oceľovými vláknami využívaný v leteckom priemysle. preto F90 stojí 8200€, čo vôbec nie je málo, tam si za tie kilá do mínusu parádne priplatíš. porovnateľné karbónové bajky s rovnakým motorom a baterkou ako má Conway, napr. Cube Stereo Hybrid 140, či Radon Render sú okolo 24,5 kg, hliníkový Radon Render 25,85 kg.


Tak keby to velmi surovo zjednodusime, tak na celoodpruzenom ebiku sa da karbonovym ramom usetrit 2 az 3 kila podla toho ako moc je ten ram vymakany. Plus design, ci uz konstrukcneho alebo estetickeho charakteru.
27.11.2023 - 15:45:02
00
nedá sa to až tak zovšeobecňovať, oproti tomu Kellysu napríklad len v motore je rozdiel 300g, Bosch 750 baterka má 4,4kg, neviem koľko má Kellysácka, vo vidle môže byť aj 200g, ďaľších 200g v kolesách atď, ono sa to nazbiera aj na komponentoch.
je pravda, že prvé čo mi udrelo do očí bola mohutnosť rámu Conwaya oproti hliníkovej Meride, hlava oveľa robustnejšia, horná trubka širšia, vahadlo masívnejšie, trubky zadnej stavby hrubšie. Merida má myslím do 24kg, ale len na baterke je rozdiel oproti Boschu 800g a ďaľších 300g na motore.


Naposledy upravil sorcerer dňa 27.11.2023 - 16:04:20, celkovo upravené 1 krát.

27.11.2023 - 15:54:53
00
Len na plášťoch sa dá ušetriť aj kilo, aj keď ten Hans s Mary v prípade Kellysu nie sú práve papieraky, takže u neho to tým nebude...
27.11.2023 - 16:03:19
00
marano: čo to znamená " rám plný kotkodákov"? :-)
28.11.2023 - 06:31:03
01
Predpokladám, že myslel rôzne atypické tvary, spoje a dizajnové vychytávky, ktoré z hliny proste nedáš...
28.11.2023 - 08:43:18
01
Správny predpoklad. :P
28.11.2023 - 10:04:03
11
Síce sme mimo témy, ale karbón na ebajku je memší váhový rozdiel, ako by sa mohlo zdať. Mám 15sty ebajk, z toho bolo 5 karbónov a žiaden zázrak sa nekonal. Jednak je z karbónu (väčšinou) iba hlavný rám a tam proste nie je kde. Povedzme 2 kg má hliníkový, karbón určite nie je pod kilo, tak rozdiel vyjde okolo kila. Tak to má napríklad Specialized Levo Comp vs Levo Comp Carbon. Alebo Cube Stereo 120 Race vs 140 Race - (ten je vždy s karbónovým predkom) 0,8 kila... zďaleka nie 2kilá, 3 ani náhodou.
A funkčný rozdiel karbón vs hliník pri +- 23kilovom celoodpruženom ebajku? "Nula, nula, nula nič" ??‍♂️?
30.11.2023 - 11:24:01
06
keyboard_arrow_up