V roku 2015 som v rámci prerábky rámu z kĺznych puzdier na ložiská použil najväčší možný rozmer a v každom bode po 2 ložiská Enduro MAX. Bike výhradne wapkujem, a ložiská sú stále dobre, žiadne chrumanie, pukanie ani vrzganie. Púzdra v tlmič bolo treba vymeniť niekoľko krát ale ložiská idú stále hladko.
Za to v novom naboji som musel po 1.5 roku vymeniť vonkajšie ložisko NTN v orechu, pretože natiahlo vodu a blato do seba.
25.12.2023 - 10:36:12
00
renovaziar napísal:
....no a teraz si predstavme že prídu nové ložiská,a ako prvé urobíme nasledovné:
1.Vypáčime krytky a doplníme do ložísk vazelíny.
2.Vypáčime krytky,odstránime vazelínu ktoru tam natlačili vo výrobe a natlačíme ich novou vazelínou podla vlastného uváženia.
3.V žiadnom prípade na krytie ložísk nešaháme-hrozí ich poškodenie.
Ktorú z možností preferujete ?

Enduro Max co som mal boli naplnené až po okraj z výroby... ? Ale jasne ze som orvotil zo 4, pre istotu... Takže prvé 2 možnosti v tomto prípade odpadaju. Vazelina vypada odolnejsie ako tie co sa dávajú do klasických klietkovych ktoré používam. A tie LLU tesnenia sa jednak dosť blbo vyberaju a aj dávajú späť, pri menších priemeroch dupľom a nieje problém ich poškodiť. 2rs tesnenia idú teda výrazne ľahšie aj vypáčiť a následne aj spätne založiť...
25.12.2023 - 12:53:56
00
FiLus napísal:
Vazelina vypada odolnejsie ako tie co sa dávajú do klasických klietkovych ktoré používam.

Pozriem do nádrže a už na pohľad vidím že benzín má menej oktánov ako by bolo treba a "vypada" že je takmer po záruke...
Sa tu dá dočítať iných vecí.
25.12.2023 - 13:06:39
02
FiLus napísal:
Enduro Max co som mal boli naplnené až po okraj z výroby... 😅 Ale jasne ze som orvotil zo 4, pre istotu... Takže prvé 2 možnosti v tomto prípade odpadaju. Vazelina vypada odolnejsie ako tie co sa dávajú do klasických klietkovych ktoré používam. A tie LLU tesnenia sa jednak dosť blbo vyberaju a aj dávajú späť, pri menších priemeroch dupľom a nieje problém ich poškodiť. 2rs tesnenia idú teda výrazne ľahšie aj vypáčiť a následne aj spätne založiť...


LLU a 2RS označujú rovnaký (alebo veľmi podobný) typ tesnenia. Značenie sa líši naprieč výrobcami...

https://www.tuli-shop.com/ntn-bearing-6005-llu-2rs-25x47x12mm
25.12.2023 - 13:33:18
00
marano Fakt pohľadom a omakom nedokážeš rozoznať lepkavu vazelinu, ktorú máš problém dostať dole s prstov a nejakú jemnú ktora ti zlezie aj pri škaredom pohľade? Ta lepkavá asi bude predsalen o niečo odolnjesia voči vymytiu...
25.12.2023 - 13:40:08
00
LMS
Vážne? Ja som v tom, že LLU je takýto typ prachovky www.spoke.cz

A 2RS že je len taka jednoduchá tenká prachovka, bez toho "V" pri vnútornom prstenci...
Úprimne som po tom nejak nepatral skôr som vychádzal len z označení co som našiel priamo na ložiskách
25.12.2023 - 13:49:35
00
ono to je pomerne jednoduche - ak jazdiš blato, sneh, wapkuješ tak ti viac ako rok fakt nevydržia (asi ani tie umedura), v tych lacnejšich bude na 100% vnútri už hrdza - lepšie vymeniť a dať nove za 20e

ak niekto jazdí málo - ako kamarát napr. 2500km za 3 roky tak stači doplňať vazelinu a ak sa objaví vôľa tak potom vymeniť
vazelinu dávam lepkavú, trochu hustejšiu

tie typy tesnení su rôzne, včera som to pozeral, ak človek chce doplnať vazelinu tak su lepšie klasicke 2RS
25.12.2023 - 14:45:58
00
Riadiť sa podľa vzhľadu je scestné. Na ložiská je dobré EP " extreme pressure", pre vysoké zaťaženie. Bez častíc ako grafit atď, to môže zničiť ložiská.
25.12.2023 - 14:51:01
00
.....ak sa ti do nich dostane voda.....tak im už ani EP nepomôže
25.12.2023 - 15:00:10
00
.......no a teraz si predstavme že sme kupili úplne nový bicykel,na ktorom su samozrejme úplne nové ložiská.A teraz ako prvé urobíme nasledovné :
1.Vypáčime krytky na všetkých ložiskách a doplníme vazelínu.....ak je to ebajk,tak v motore tiež.
2.Vypáčime krytky na všetkých ložiskách,pôvodnú vazelínu odstránime a nahradíme ju kvalitnejšou,odolnejšou.
3.V žiadnom prípade na krytie ložísk nešaháme.
Ktorú z možností preferujete?
25.12.2023 - 16:42:30
00
1. to akože v novych ložiskach nebude vazelina ? to možno tak na bicykli za 300e
2.fakt nedáva zmysel ?

ja som kupoval bajk v apríli a teraz v novembri som ložiska skontroloval a vazelinu doplnil,vo všetkych až na jedno bola vazelina

teraz som robil servis na 2 bicykloch, na jednom ložiska KO (lebo nikto to nekontroloval za posledne 4 roky) a na druhom bajku chybala vazelina, teda ešte tam nejake zbytky boli (po 3 rokoch servis, 2500km cca)
25.12.2023 - 17:00:16
00
renovaziar napísal:
.....ak sa ti do nich dostane voda.....tak im už ani EP nepomôže
Nerobím si ilúzie že výrobca komponentov použije top vazelinu, vymyvatelnost vodou a korózia sa dosť menia medzi bežnými typmi.

www.olipes.com https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://totalenergies.co.uk/sites/g/files/wompnd1771/f/atoms/files/ceran_greases_range_2014.pdf&ved=2ahUKEwjpuraC_KqDAxXB0QIHHQwuARgQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw05jo03teMlM-xB0or7KU_u
test korozie slanej vody pre príklad ceran xm220 L-XBFIB 1.5
25.12.2023 - 17:43:22
00
.....ja si zase nerobím žiadne iluzie že existuje vazelína ktorá by sa s vodou nezmiešala alebo jej dlhodobo odolávala.Ak by to tak bolo už dávno by ju niekto vyrábal a ponúkal ako elixír života.99% ložísk na bicykli konči predčasne preto,lebo sa do nich dostane voda.
25.12.2023 - 18:29:51
02
Čo znamená dlhodobo?
Tie ložiská čo predčasne umreli, vieme aký ISO rating vazeliny mali ? Bolo by zaujímavé porovnanie životnosti rôznych druhov.
Univerzálny typ pre každú situáciu neexistuje, aj preto je taký široký výber.
25.12.2023 - 19:41:25
00
Čo sa týka, odolnosti voči vode. Tak v okolí máme veľmi dobré skúsenosti s bielou vazelínou od Motorexu. Samozrejme, nie priamo do ložísk. Ale na styčné plochy pri inštalácii ložísk, potom priamo na ložiská pod koncovky nábojov a krytky stredov a podobne.
08.01.2024 - 10:02:34
01
keyboard_arrow_up