ja som bol dnes na Rakyti nad Strečnom a sneh už žiadny na ceste, len na par miestach trošku nad Turim to bude podobné čo som videl ,,kolegu,, na Strave, ktory tam jazdil aj keď bol sneh napadaný pred tyždňom
17.12.2023 - 18:18:51
01
Včera som bol na sačnom. Po spoj troch dolín vyjazdená koľaj na asfalt. Od spoju troch dolín sneh. V stredu to bola kaša a nedalo sa šlapať, hrabalo to a zabáral som sa. Včera to primrzlo a krásne som si to dal 2x. Takže záleží od teploty.
17.12.2023 - 20:10:39
01
Bol som vo Visnovskej. Po Holý diel to ide bez problemu. Dalej asi tiez.
18.12.2023 - 15:23:40
03
Bol som dnes na Sačnom a fajn, 90% cesty je uplne v pohode, sem tam sa najde nejaky zladovately sneh alebo makky sneh ale všetko sa da prejsť
19.12.2023 - 20:03:06
02
Hej hej, tiez som bol vcera po turisticku odbocku na Mincol to bolo idealne, vyssie uz bol miestami hladucky lad v kolaji tam si bolo treba davat bacha, Chcel som ist aj pod Mincol ale ta cesta bola bez sance tak som skusil druhu stranu, Kozlov trail a asi hodku som tlacil bike v hlbokom snehu :-) Sneh dal pokoj az v spodnnej 1/3.
20.12.2023 - 07:16:37
01
Jazdi sa ten Kozlov stale? Myslim v sezone.
20.12.2023 - 19:36:57
00
Myslim ze ano, aj vcera tam boli stopy len neviem ci to bola motorka alebo e-bike. Lebo dost aj presiel, pritom ja som bol uplne bez sance.
20.12.2023 - 20:09:04
00
Včera som si dal premieru po vynovenej lavke v Strecne a trochu som bol sklamany ze to nerozsirili viac. branomelis preco? :)
30.12.2023 - 09:33:03
00
No...To sklamanie tam ja mám skôr z iných vecí. Rozšíriť tento typ lávky viac ako to je teraz je technicky nemožné. Teda pre mňa to nie je technicky nemožné, ale pre danú dotačnú schému to bolo nemožné. Lávka bola vyrobená so svetlosťou medzi zvislicami 2000mm, je tvorená dvojicou priehradových nosníkov s dolnou mostovkou tvorenou priečnikmi. toto je celé zvarené do rámu tvaru "U". Teda akékoľvek rozšírenie tohto zvarenca je len teoretické na papieri. S ľuďmi, ktorí mali problém odpáliť aj zarážky proti pohybom betónových panelov si takúto operáciu neviem predstaviť.

Takže máš možnosť č. 2 - riešiť rozšírenie na zábradliach. Pôvodné (ako aj v Mojši) dosť zmenšujú prechodový profil. Takže sa vyrobili nové a posunuli viac k nosníkom, lenže kedysi v minulosti museli inžinieri projektovať mierne dômyselnejšie, takže diagonály majú po dĺžke lávky rôzny prierez a potom zistíš, že to zábradlie nejde úplne zasunúť. Takže teraz to je tak, že zábradlie je zhruba v rovine a o niektoré diagonály je doslova opreté, alebo je tam len 1-2mm.

A ešte možnosť č.3 - vyrobiť atypické zábradlia do každej priehrady podľa presného tvaru a rozmeru diagonály a zábradlia akoby vsadiť do priehradových nosníkov. Takéto dielce potom budú stáť zhruba to čo stála celá oprava lávky. Je to ale zbytočná buzerácia a aj tak nezískaš viac ako 2000mm na zvisliciach.

Takže toľko k týmto len teoretickým otázkam....praktický problém je na lávke aktuálne 2 mesiace po otvorení inde...Zlatými slovami môžeš niekomu hovoriť nech podklad pre finálnu vrstvou náteru je laboratórne čistý, nech použije materiál s príslušným certifikátom, nech zabezpečí, aby po tom nechodili Nezbuďanci ožralí v noci....a je to marný, je to marný..... Takže náter je aktuálne na viacerých miestach nepekne odlúpený 😒😒 čo bude netuším....o nedodržaní spádovania, krivosti povrchu atď. nehovorím.
30.12.2023 - 10:08:51
15
Proste Classic Slovak story
30.12.2023 - 14:11:31
11
Vďka za roziahlu odpoveď. Tu krivosť povrchu som si tiež všimol ale na MTB mi to nejak nevadilo. Skôr tá šírka sklamala ale teraz už viem prečo 🏳
30.12.2023 - 14:11:44
00
Tá šírka je v podstate minimálna požiadavka normy v prípade, že trasu vedieš po existujúcej, alebo rekonštruovanej lávke. Pruh má mať šírku 2m. Ale tá intenzita pešej a cyklistickej premávky je tam hodne tragická. Myslím, že Strečno, alebo Varín by potreboval do budúcna ďalší plnohodnotný cyklomost. Je to iné keď je pripravené financovanie novej lávky - tam sú podstatne väčšie možnosti ako robiť záchranu starej konštrukcie. Tam to bolo riešené ako výstavba cyklotrasy a muselo tam byť splnené kritérium, že kilometer stojí určitú hodnotu a v tom musí byť aj rekonštrukcia lávky. Takže vzhľadom na nízku cenu bolo jasné, že bude problém. Ja sám som pri zostavovaní rozpočtu predpokladal, že ponuková cena bude vyššia o viac ako 200 tisíc eur.
Teda nie je to "Classic Slovak story" ale Horšia Slovak story - netypická. Väčšinou máš v okolí na trasách vždy nové objekty a nedostane sa do konkurzu v podstate žiadny exot, ide o novostavby a firmy to ako tak dajú dokopy. Brodno je solídne, najnovšia lávka v Chlmci solídna, Varín-Terchová solídne, ale technicky je to absolútny nezmysel. Jediný most čo tam bude solídny je na Vyšných Kamencoch - je to betónový trám v smerovom oblúku a výškovom spáde a ten som robil ja. Ale možno ho nahradia, lebo nie je dosť "Pekný" :)
A potom tu je Strečno a to je rekonštrukcia - to nik nikdy v širšom okolí nerobil, nevedia ako na to. Jedine v Krásne nad Kysucou 2ks, ale to boli nehorázne zle urobené opravy, ale na to mali pár eur, tak sa nečudujem.
30.12.2023 - 15:46:01
02
ja to tak tragicky nevidím, avšak v určitých časoch/dňoch je isto ten most nedostatočný
a tie nedostatky som si dnes nejak nevšimol 😅

Varin-Terchová je trošku nezmysel (mosty, stlpiky) pre celkom velku skupinu ľudí ale ja som si už zvykol a nemam s tym problem
30.12.2023 - 19:03:59
00
Sweet Chilli ko

Prílohy:

89.jpg
89.jpg 247.24 KiB thumb_up0thumb_down

07.01.2024 - 12:40:03
00
Si fotil cez kukatko? :D
07.01.2024 - 12:48:11
06

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up