Zo skúseností myslíte že tam dostanem aj niečo širšie? Aspoň troška?
05.01.2024 - 14:26:22
00
Zo skusenosti si myslim, ze potrebujeme poznat aj vyrobcu a model tvojho bicykla. Pouzity rafik totiz moze naznacovat, ze ide o bike starsieho data, kde neboli az taki stedri s priestorom v rame pre sirsie plaste. :-)
05.01.2024 - 14:29:23
00
hlavne to podla tych kolies vyzera na stary cestak
05.01.2024 - 14:34:46
00
Ano je to starší cestám. Wilier Triestina Escape

Prílohy:

inbound3350346678616893696.jpg
inbound3350346678616893696.jpg 403.12 KiB thumb_up0thumb_down

05.01.2024 - 15:21:52
00
Google mi nic nenasiel, tak by bolo dobre premerat priestor vo vidle a zadnej stavbe okolo plasta
05.01.2024 - 15:34:24
00
Nie priestor vo vidle a stavbe ale priestor v celustiach, aby sme boli presny. Zvycajne sa zmestili max tak 28cky do takychto celusti.
05.01.2024 - 16:53:28
02
Wilier Escape ma uz tak 10-15 rokov
05.01.2024 - 17:03:25
00
Takto "zostudit" retro stroj 28ckami a viac😁
05.01.2024 - 18:46:24
01
dodeszaujec gravel je aj o pomalsich prevodoch, sirsich baranoch, geo je odlisna.
Napr gravel chainring 46/30 kazeta 34/11 je najmensi prevod 0,88x, cestaky su od 1x ; mtb <0,75x
Jazdim 37mm, po vyskusani 42 zimnych som motivovany skusit vacsie :)

Ako priklad z mensich co by sa mozno zmestili, na lahke pojazdenie : (tak male gravel gumy nerobia)
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-treking/trekingove-plaste/schwalbe-marathon-greenguard-700x28c-plast-drot.html ncache3.ilbe.com
05.01.2024 - 19:14:38
00
Diky moc ? Možno som to zle pomenoval. Nemusia to byť gravel plášte, ale niečo čo bude dobre použiteľné na SK cestách, aj mimo prvej triedy ?. Plášte čo m teraz musím vymeniť a neviem za čo. Ešte sa stále len zoznamujem s cestákom.
05.01.2024 - 20:08:10
00
peter1 napísal:
Nie priestor vo vidle a stavbe ale priestor v celustiach, aby sme boli presny. Zvycajne sa zmestili max tak 28cky do takychto celusti.


To mozno plati o novsich rafikacoch. Pri starych cestnych sunkach si niekedy mohol byt rad aj za 25mm.
05.01.2024 - 21:14:12
03
Skúsim to dať sem. Trendy fúkania bezdušových plášťov u profíkov v článku
https://www.globalcyclingnetwork.com/tech/news/tom-pidcock-leans-into-bike-tech-science-with-low-tyre-pressure-and-shorter-crank-length

"Pidcock, however, has revealed that he runs his tyres at around 60 psi."
" Tadej Pogačar (UAE Team Emirates) has also been on the low-pressure trend for a while now, using 30c tyres at around 55 psi for most of the 2023 season."

Súčasťou článku je aj info ohľadom kratších kľúk, ktoré sa začínajú stále viac používať. Je to síce debata do inej témy, kde prebiehali "búrlivé" debaty o výhodách dlhších kľúk, lebo "páka". Tetno mýtus sa začína boriť podobne ako mýtus o rýchlejších úzkych cestných plášťoch.

"Pidcock is not the only rider on this trend with Pogačar also using shorter than typical cranks at 165mm in length. It is an interesting development to see crank lengths being shortened after years of believing that a longer crank length provided more torque from a bigger lever."
12.01.2024 - 10:00:29
04
Ja som postupne doiteroval na 5.0bar vpredu a 5.3bar vzadu na 28mm tubeless plášťoch a 20mm ráfiku, pri mojich 82kg a je to super :)
12.01.2024 - 12:16:57
00
Kristina napísal:

Súčasťou článku je aj info ohľadom kratších kľúk, ktoré sa začínajú stále viac používať. Je to síce debata do inej témy, kde prebiehali "búrlivé" debaty o výhodách dlhších kľúk, lebo "páka". Tetno mýtus sa začína boriť podobne ako mýtus o rýchlejších úzkych cestných plášťoch.
laicky na to zareagujem, cestne "kazety" kedysi vyzerali jak smrekove sisky. :) male skoky mezi prevodmi.
dneska na endurance su to treking/kvazi mtb placky. 34z, a vacsie skoky mezi prevodmi nie je vynimka.
potom uz paku netreba.
12.01.2024 - 16:48:50
01
Zareagujem troškou faktov. Kedysi boli napr. 8r kazety 12-23z alebo 11-21z (12-13-14-15-17-19-21-23z | 11-12-13-14-15-17-19-21z). Teraz je prakticky v ponuke stále to isté (tie šišky sú tam stále - tiež malé skoky medzi prevodmi) iba je tam viac koliesok 11-12-13-14-15-16-17-19-21-24-27-30z alebo 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30-34z. Takže tu zmena nie je. Skôr by som povedala, že cyklisti a kluby začali počúvať skutočných "odborníkov". Kľuka ako páka je dlhoročný mýtus rovnako ako "rýchlejšie" úzke plášte na cestách.
12.01.2024 - 17:15:10
06
keyboard_arrow_up