Kedze sa tu vela o tom hovori a pneu na akych jazdime je velmi dolezity faktor, zakladam tuto novu temu, ktora tu doteraz este nebola, ako som sa radsej dopredu aj presvedcil cez vyhladavanie. Takze ake galusky, plaste, alebo plastovky pouzivate na treningy a kto chodi na preteky, tak aj na pretekoch?
Cinturato velo vyzeraju byt, aspon podla testov, jedny z najrychlejsich vo svojej kategorii (endurance, gravel a pod.) samozrejme oproti cisto race a road gumam budu pomalsie. Ale ked ma niekto typ na nieco tiez vic odolne a rychlejsie, sem s tym
Ahojte. Mám prvý cestný bicykel a som dosť stratený v označení gúm. Na ráfiku mám napis 622x14. A na plastoch 700x23c. Potreboval by som kúpiť nové plášte. V rámci možností niečo univerzálne. Čiže ak na gravel nie iba cesta. Za každú radu ďakujem
Zo skusenosti si myslim, ze potrebujeme poznat aj vyrobcu a model tvojho bicykla. Pouzity rafik totiz moze naznacovat, ze ide o bike starsieho data, kde neboli az taki stedri s priestorom v rame pre sirsie plaste.
dodeszaujecgravel je aj o pomalsich prevodoch, sirsich baranoch, geo je odlisna.
Napr gravel chainring 46/30 kazeta 34/11 je najmensi prevod 0,88x, cestaky su od 1x ; mtb <0,75x
Jazdim 37mm, po vyskusani 42 zimnych som motivovany skusit vacsie
Diky moc ? Možno som to zle pomenoval. Nemusia to byť gravel plášte, ale niečo čo bude dobre použiteľné na SK cestách, aj mimo prvej triedy ?. Plášte čo m teraz musím vymeniť a neviem za čo. Ešte sa stále len zoznamujem s cestákom.
"Pidcock, however, has revealed that he runs his tyres at around 60 psi."
" Tadej Pogačar (UAE Team Emirates) has also been on the low-pressure trend for a while now, using 30c tyres at around 55 psi for most of the 2023 season."
Súčasťou článku je aj info ohľadom kratších kľúk, ktoré sa začínajú stále viac používať. Je to síce debata do inej témy, kde prebiehali "búrlivé" debaty o výhodách dlhších kľúk, lebo "páka". Tetno mýtus sa začína boriť podobne ako mýtus o rýchlejších úzkych cestných plášťoch.
"Pidcock is not the only rider on this trend with Pogačar also using shorter than ty*****l cranks at 165mm in length. It is an interesting development to see crank lengths being shortened after years of believing that a longer crank length provided more torque from a bigger lever."
Súčasťou článku je aj info ohľadom kratších kľúk, ktoré sa začínajú stále viac používať. Je to síce debata do inej témy, kde prebiehali "búrlivé" debaty o výhodách dlhších kľúk, lebo "páka". Tetno mýtus sa začína boriť podobne ako mýtus o rýchlejších úzkych cestných plášťoch.
laicky na to zareagujem, cestne "kazety" kedysi vyzerali jak smrekove sisky. male skoky mezi prevodmi.
dneska na endurance su to treking/kvazi mtb placky. 34z, a vacsie skoky mezi prevodmi nie je vynimka.
potom uz paku netreba.
Zareagujem troškou faktov. Kedysi boli napr. 8r kazety 12-23z alebo 11-21z (12-13-14-15-17-19-21-23z | 11-12-13-14-15-17-19-21z). Teraz je prakticky v ponuke stále to isté (tie šišky sú tam stále - tiež malé skoky medzi prevodmi) iba je tam viac koliesok 11-12-13-14-15-16-17-19-21-24-27-30z alebo 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30-34z. Takže tu zmena nie je. Skôr by som povedala, že cyklisti a kluby začali počúvať skutočných "odborníkov". Kľuka ako páka je dlhoročný mýtus rovnako ako "rýchlejšie" úzke plášte na cestách.
Nerozumiem tomu aký plast mám dať na rafik čo ma vnútornú šírku 23mm a je hacikovy ? Lebo chcem dať 28 mm plast a všade píšu že max šírka vnútra rafika je 20mm
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
moze niekto potvrdit
vsetky oznacenia su OK, na gravel to je docela uzky rafik
Napr gravel chainring 46/30 kazeta 34/11 je najmensi prevod 0,88x, cestaky su od 1x ; mtb <0,75x
Jazdim 37mm, po vyskusani 42 zimnych som motivovany skusit vacsie
Ako priklad z mensich co by sa mozno zmestili, na lahke pojazdenie : (tak male gravel gumy nerobia)
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-treking/trekingove-plaste/schwalbe-marathon-greenguard-700x28c-plast-drot.html
To mozno plati o novsich rafikacoch. Pri starych cestnych sunkach si niekedy mohol byt rad aj za 25mm.
https://www.globalcyclingnetwork.com/tech/news/tom-pidcock-leans-into-bike-tech-science-with-low-tyre-pressure-and-shorter-crank-length
"Pidcock, however, has revealed that he runs his tyres at around 60 psi."
" Tadej Pogačar (UAE Team Emirates) has also been on the low-pressure trend for a while now, using 30c tyres at around 55 psi for most of the 2023 season."
Súčasťou článku je aj info ohľadom kratších kľúk, ktoré sa začínajú stále viac používať. Je to síce debata do inej témy, kde prebiehali "búrlivé" debaty o výhodách dlhších kľúk, lebo "páka". Tetno mýtus sa začína boriť podobne ako mýtus o rýchlejších úzkych cestných plášťoch.
"Pidcock is not the only rider on this trend with Pogačar also using shorter than ty*****l cranks at 165mm in length. It is an interesting development to see crank lengths being shortened after years of believing that a longer crank length provided more torque from a bigger lever."
Súčasťou článku je aj info ohľadom kratších kľúk, ktoré sa začínajú stále viac používať. Je to síce debata do inej témy, kde prebiehali "búrlivé" debaty o výhodách dlhších kľúk, lebo "páka". Tetno mýtus sa začína boriť podobne ako mýtus o rýchlejších úzkych cestných plášťoch.
dneska na endurance su to treking/kvazi mtb placky. 34z, a vacsie skoky mezi prevodmi nie je vynimka.
potom uz paku netreba.