lto napísal:
schejta: ooo, este maly kryt a moze sa po konaroch jazdit kolko len chce :y:


skor by som povedal konečne bicykel aj pre shimano prehadzovačku:)
18.01.2024 - 09:05:07
01
Marinada napísal:
Tolko kladiek. Logicky by som ocakaval, ze to bude klast velky odpor.


ked mas slapat do kopca na 19 kilovom bajku, tak nejaka ta kladka navyse ti uz moze byt jedno :D
18.01.2024 - 09:12:10
00
To je nejaky special na zjazdovanie z Everestu ? :lol:
18.01.2024 - 09:48:21
00
Na celej tej ohave je dôležité a novátorske rozdelenie prehadzovača na napínaciu kladku pri klukach a samotný prehadzovač pri kazete. Vymyslel to mladý Kanaďan. V dnešnej dobe vysokých čapov je toto zmysluplné riešenie, na rozdiel od ohavneho vedenia reťaze bežným prehadzovacom. Vďaka väčším kladkam sú straty menšie než na väčšine highpivotov s malými kladkami.
18.01.2024 - 12:55:59
00
pockaj, a bezny prehadzovac je akoze vacsia ohavnost ako tento Nucleon? :D
18.01.2024 - 13:37:08
00
Vedenie reťaze bežného prehadzovača je ohavnosť.
18.01.2024 - 13:56:58
01
od roku 1895 si mal 129 rokov na to, aby si vynasiel nieco menej ohavne
18.01.2024 - 14:44:21
00
Vyzdvihujem riešenie, ktoré je vhodnejšie a krajšie než riešenie, ktoré stále tlačia dve obrovské firmy s obrovskými zdrojmi a vplyvom. Na rozdiel od teba aspoň pochválim snahu mladého človeka.
18.01.2024 - 15:10:56
00
nehnevaj sa ale toto



je pre mna rovnako "krasne" ako toto

images.squarespace-cdn.com

...to, ze sa 50 rokov na prehadzovacoch nic nezmenilo znamena len tolko, ze nic lepsie nikto nevymyslel a tento "stary" dizajn je aj v dnesnej dobe stale dostatocne dobry
18.01.2024 - 15:20:38
02
Keď sa pozerám na tieto dve fotky som už načisto dezorientovaný. :) Ale asi každý by sa na tom aspoň chvíľu chcel previezť. Len by som furt pozeral prečo mi namotalo šálter a aj tak to ide. :)
18.01.2024 - 15:25:26
03
možno to funguje ale ked si predstavím kolko kladiek a čapov to má tak neviem ako to je z pohľadu servisu a zivotnosti. lebo nemám ja za potrebu pravidelne kontrolovať či mi niečo niekde nedrhne a vymienat to. To je ako to vnútorne vedenie laniek cez hlavove zloženie. vyzerá to dobre až po prvú faktúru zo servisu za výmenu bowdenu alebo lanka:)
18.01.2024 - 17:30:21
02
Hlavne tá dostupnosť tých kladiek je otázna. Výmena je úplne v pohode. Len ja mám bike niečo cez 2 mesiace, najazdené čosi cez 800km a higj pivot kladka už je chytená. Je tam základná oceľová a má viditeľne ozobané hrany zubov. Ale čo som pozeral, tak aj v CZ sa dá u Krabcycles kúpiť v 3 verziách. Základná oceľová, potom hliníková a potom extra drahá asi antikorová. Takže by som bral asi zlatú strednú cestu a to hliníkovú. Inak je systém high pivot absolútne čosi luxusné v porovnaní s odpružením čo som jazdil na TREKU. Ale ten odpor smerom na vrchol kopca je citeľný. Musel som dokonca vyhodiť z pohonu spodnú napínaciu kladku. Každopádne výhody presahujú nevýhody.
18.01.2024 - 17:42:38
00
Na vnútornom vedení bowdenov cez hlavu nie je vtipná výmena bowdenu, ale to, že kvôli výmene hlavového ložiska musíš odpojiť brzdovú hadicu a prípadne vymeniť bowdeny a lanká, alebo rozobrať polovicu bajku.
18.01.2024 - 18:23:22
00
foobar napísal:
nehnevaj sa ale toto



je pre mna rovnako "krasne" ako toto



...to, ze sa 50 rokov na prehadzovacoch nic nezmenilo znamena len tolko, ze nic lepsie nikto nevymyslel a tento "stary" dizajn je aj v dnesnej dobe stale dostatocne dobry


tie U-cka su len nasrobovane na zadnej stavbe nie? nemaju sa ako hybat
mne sa prave to umiestnenie saltra paci
18.01.2024 - 18:24:28
01
branomelis napísal:
Hlavne tá dostupnosť tých kladiek je otázna. Výmena je úplne v pohode. Len ja mám bike niečo cez 2 mesiace, najazdené čosi cez 800km a higj pivot kladka už je chytená. Je tam základná oceľová a má viditeľne ozobané hrany zubov. Ale čo som pozeral, tak aj v CZ sa dá u Krabcycles kúpiť v 3 verziách. Základná oceľová, potom hliníková a potom extra drahá asi antikorová. Takže by som bral asi zlatú strednú cestu a to hliníkovú. Inak je systém high pivot absolútne čosi luxusné v porovnaní s odpružením čo som jazdil na TREKU. Ale ten odpor smerom na vrchol kopca je citeľný. Musel som dokonca vyhodiť z pohonu spodnú napínaciu kladku. Každopádne výhody presahujú nevýhody.


Ak je oceľová chytena po 800km tak pochybujem ze hliníková vydrží viacej... Tie kladky pri high pivotoch sú slušný spotrebak...
18.01.2024 - 18:32:31
00
keyboard_arrow_up