Na favoritacky ram nieje problen dat diskovu brzdu, ale teda idealne aj s vyztuhou. Na origo vidlicu som to ale nikomu nechcel spravit pretoze tie patky su tam vacsinou dost nekvalitne pripajene a bohvie kedy sa to utrhne.
V pohode. Je to Deore M592, teda áno 9sp. Tá Sora prehadzovačka nedržala reťaz a dosť to hádzalo, keď bol nerovný terén. Toto je o dosť lepšie. Nie som síce nejaký mechanik, ale ide to fajn...
Zadná prehadzovacka môže byť kľudne aj 12speed a malo by to fungovať lebo indexovanie určuju páky nie prehadzovacka. Preto napríklad friction shifter vie ovládať hocijakú prehadzovacku.
Nie je pravda, že indexovanie určujú páky. MTB radenie a cestné radenie majú iný ťah lanka. Rovnako aj iný ťah lanka má radenie s iným počtom prevodov.
Veď vyššie má deore(MTB) skombinované so sorou(road). Zadný salter sa pohne len o toľko o koľko posunie páka vpredu lanko. Ja mám napríklad 12speed SX prehadzovacku teraz na 11 speed kazete a radim friction packou.
Friction páčka nemá presne indexované polohy. Takže si posúvaš prehadzovačku koľko potrebuješ (reguluješ koľko potiahne lanko). To na indexovanom radení nespravíš.
A preto som sa pýtala ako spolupracuje prehadzovačka Deore s cestnými pákami.
Len pozor ! Platí len na prehadzovač 9sp. Prešmyk resp. radenie Sora už nepasuje s prešmykom MTB. Viem to, lebo som prerábal MTB prešmyk aby pracoval so Sora radením ( blbá robota ).
To som nevedela. 9kolo som na cesťáku nikdy nejazdila. Preto sa pýtam. Viem že na to aby to fungovalo existujú rôzne "adaptéry" ktoré upravujú ťah lanka. 9spd Sora je asi výnimka. Idem pogúgliť.
Pamätám si, že stará 8speed Dura Ace nebola kompatibilná s Ultegrou ani 105. Mala vlastný ťah lanka a k tomu bola prispôsobená aj prehadzovačka.
"Most 8- and 9-speed Shimano mountain bike and road kit is inter-compatible because they both use the same cable pull ratio. This means you can use an 8- or 9-speed mountain bike derailleur with road shifters, or vice versa