Jednoduché, tlac všetko pred nápravu vozika vzdy
03.02.2024 - 18:59:31
00
Trochu nechapem, ved na videu ma auto motor vpredu, takze podla mna vzhladom na tazisko spravne, ci?
03.02.2024 - 19:41:08
00
no, pokial ma tazisko 50:50, tak rozhoduju centimetre vzhladom na os naprav vozika
03.02.2024 - 20:17:59
00
Vraj pomaha aj pridat (plyn), co mi pride celkom logicke.
03.02.2024 - 20:26:44
00
Mne sa "podarilo" rozkmitať vlek s bicyklami dvakrát (za 19 rokov) a stále mám pot na čele, keď si na to spomeniem. V oboch prípadoch to bol dlhý Trafic, vlek raz plošinový s bicyklami (nižšie ťažisko) a raz "bedňový" príves s bicyklami navrchu (vysoké ťažisko). Vďakabohu auto v oboch prípadoch bez klientov. Fakt to boli nepríjemné zážitky.
Vôbec netuším, ako sa mi to stalo a ani ako som to (nejako intuitívne) vyriešil, asi som ubral plyn, zrejme.
03.02.2024 - 22:05:11
00
Dudo napísal:
Trochu nechapem, ved na videu ma auto motor vpredu, takze podla mna vzhladom na tazisko spravne, ci?

To s tým nesúvisí. Keď je náklad vzadu, dvíha zadok auta cez ťažné. Potom zo súpravy sa stáva kĺbový traktor.
Ale váha vpredu nemôže byť veľká, treba rešpektovať maximum.
03.02.2024 - 22:12:49
00
príves má byť zaťažený viac pred nápravou samotného prívesu v smere jazdy, ale zase nie extrém, že 90% hmotnosti ide na oje a ťažné. Ale nejak cca 55-60% hmotnosti aby smerovalo na auto. Zistíš to jednoducho, pri 1 nápravovom vozíku, ak ho necháš vodorovne, musí oje klesnúť dole, ak pustíš náves. Ak idú hore, treba posunúť váhu viac dopredu. Tak isto, keď zdvíhaš oje, musí to ísť ľahko. Ak to ide príliš ťažko, máš veľkú váhu na prednej strane návesu. Dobre naložený vozík, zdvihne cez oje oje každý.
04.02.2024 - 00:38:31
04
jano v laboratoriu ano, v zivote mas aj situacie, kedy nemozes odpajat vozik zo supravy (kotviace lano uz nie je povinne) zastavis a nakladas v miernom kopci, nespevnena cesta a podobne... nie je vsetko len kaufland/lidl parkovisko. Hlavne nejazdit s nalozenym vozikom ako so samotnym autom, cim skor skusit reakciu na brzdy a prisposobit jazdu tomu celemu
04.02.2024 - 14:01:10
00
jano suhlasim, asi som to napisal nezrozumitelne.
specka auta definuje vsetko potrebne,tu je to posledy parameter

Prílohy:

Screen Shot 02-04-24 at 03.28 PM.PNG
Screen Shot 02-04-24 at 03.28 PM.PNG 30.29 KiB thumb_up0thumb_down

04.02.2024 - 15:31:23
00
Izzy, áno, nie vždy sa to dá pri nakládke. Ale vieš potom prísť na rovinu nejakou rozumnou rýchlosťou a tam to skúsiť, či je všetko v poriadku. Ja keď jazdím s prívesom plným kajakov, tiež po pár km sa zastavím na pumpe/odpočívadle, že či všetko drží ako má.

Peter: každé auto má dané od výrobcu, aké prívesy s akou celkovou váhou môže ťahať.
04.02.2024 - 16:31:19
01
to ano, ten ony towbar download ako priklad max vahy na gulu.
05.02.2024 - 17:40:15
00
Audi to dotiahla do dokonalosti, S6 a styri falosne plastove koncovky vyfuku v narazniku? Wtf? :puke:
06.02.2024 - 08:22:32
00
S6? Viem o tomto nesvare, ale fakt aj pri S6? Nezmylil si si to s A6?

upload.wikimedia.org
06.02.2024 - 09:38:23
00
Nie, nemylim. Isla predomnou dost dlho aby som si to vsimol, proste hnus :x Koncovky klasicky “dizlovsky” zahnute smerom dole, za naraznikom. A vraj je to teda len uz diesel…
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nove-audi-s6-ma-jedny-z-nejbizarnejsich-falesnych-vyfuku-podtrhuji-jeho-promenu/
www.autoforum.cz
06.02.2024 - 09:46:00
12
Keď si zoberiem, že ja mám 1.8 benzín 88kW a mám 2 samostatné vývody na každej strane 🤣 ale pravdou je, že ak by som to tunil, tak jedna rúra zmizne
06.02.2024 - 10:11:30
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up