foobar napísal:
nehnevaj sa ale toto



je pre mna rovnako "krasne" ako toto



...to, ze sa 50 rokov na prehadzovacoch nic nezmenilo znamena len tolko, ze nic lepsie nikto nevymyslel a tento "stary" dizajn je aj v dnesnej dobe stale dostatocne dobry

Paraleleogram na tej vidle pracuje... Lenže ta, nazvyme to pätka, na Nicolaji je jeden pevný kus a nič sa tam nehýbe... Je to iba 2 skrutkami chytené o zvyšok zadnej stavby... Cize oproti štandardnému full ku tam niesu navyse žiadne čapy...
18.01.2024 - 18:34:42
00
Ja s oceľovými prvkami pohonu nemám dobré skúsenosti. Ale len s antikorom zatiaľ, ten je horší ako hliník. Neviem prečo. Ono tie zuby sú na pohľad v dobrom stave, ale sú akoby mikro ozobané a to potom robí počas jazdy pazvuky. Akoby to nejako chrčalo. Ale aj hliníkové prevodníky sú rozdiel. Originál SRAM GX je úplne oničom oproti originálnemu SRAM XX1. Čiže hliníkovú kladku chcem len na skúšku. Ona sa predpokladám opotrebuje, ale plôšky na zuboch budú hladké bez ozobaní.
18.01.2024 - 18:48:22
00
To máš aký rám? Druid? Väčšinou sa tieto horné kladky na highpivotoch dávajú dosť malé, a preto rýchlo odchádzajú, pretože sú na tahanej časti reťaze. Na rozdiel od kladiek prehadzovača, ktoré sú na voľnej časti a preto vydržia tak dlho.
18.01.2024 - 19:51:08
00
To mám Dreadnought, ale to je v podstate jedno. Kladka je myslím, že rovnaká. Len majú ich viac typov v ponuke a tá pôvodná má príliš málo na to, aby bola taká ozobaná. Ale hluk to nerobí ani to nemá vôľu zatiaľ. Ale pre istotu sa už pozerám po novej :)
18.01.2024 - 19:57:50
00
To má nejakých 18zubov. Ktoré sú stále v zábere, n-krát častejšie než taký 32z prevodník. Si zober, že najmenšie 3 pastorky sú po roku dvoch na odpis a to sa používajú občas a v malej záťaži. Tieto vodítka sú v zábere neustále.
19.01.2024 - 09:45:40
00
No ale kedze su to voditka,tak su neni v zabere,ne?
19.01.2024 - 10:32:24
00
Vyslovene v zabere nie, ale určite dostávajú výrazne viac na hubu ako spanovacie kladky na spodku napínakov.
19.01.2024 - 10:39:31
00
Sú to vodítka, pretože vedú reťaz tak, aby v systéme s vysokým čapom neutralizovali pedal-kickback, ktorý by bol obrovský, ak by reťaz išla "normálne". A sú v zábere, pretože predsa prenášajú ťah reťaze z prevodníka na kazetu.
19.01.2024 - 10:42:35
01
no nic, treba dat na kluky dynamo, do kolesa motor, a zbavit sa retaze :D
19.01.2024 - 10:58:45
01
alebo dať elektromotor do kolesa, namiesto pedálov dať stupačky a reťaz je zbytočná
19.01.2024 - 11:00:45
01
dodo58 napísal:
Na vnútornom vedení bowdenov cez hlavu nie je vtipná výmena bowdenu, ale to, že kvôli výmene hlavového ložiska musíš odpojiť brzdovú hadicu a prípadne vymeniť bowdeny a lanká, alebo rozobrať polovicu bajku.



Na bajku, na ktorom mam nabehane cez 46000km som hlavko menil raz. Je ale pravda, ze to bolo FSA s hlinikovym puzdrom (iba vnutorne misky a gulicky boli ocel) takze velmi nemalo co korodovat.
19.01.2024 - 11:30:42
00
lapaloma napísal:
alebo dať elektromotor do kolesa, namiesto pedálov dať stupačky a reťaz je zbytočná

nie kazdy ma vodicak a
19.01.2024 - 15:46:04
00
Neviem, či tu už bol, ale každopádne vyzerá zaujímavo.
scontent.fbts10-1.fna.fbcdn.net

https://www.facebook.com/photo?fbid=780171617490184&set=pcb.780171797490166
07.02.2024 - 07:41:48
05
Ja už ten môj vysnívaný 2 roky používam.😄

Prílohy:

IMG_20240205_101826.jpg
IMG_20240205_101826.jpg 222.73 KiB thumb_up0thumb_down

20.02.2024 - 20:54:50
00
Verim. Ked vidim tu fotku, mam pocit, ze snivam. :D
21.02.2024 - 01:35:10
09
keyboard_arrow_up