Jezus napísal:
Ano, v Tvojom pripade je to porucha. Otazkou je, dokedy to dokazu udrzat pri zivote resetovanim cez diag, lebo podla mna je len otazka casu, kedy budu musiet tu nadrz vymenit. Akoby sa tej vymene chceli vyhnut. Najhorsie je, ked sa clovek s takym autom vyberie na dalekonosnu zahranicnu dovolenku a ozve sa to uz cestou na dovolenku. Vtedy nie je sanca na navrat domov bez servisu v zahranici.


Predpokladam, že aktualizovali soft. Na cca 5% autách je to oprava. Pri tých nádržiach som sa s poruchou čerpadla stretol len pár krát, zato porucha vyhrievacieho telesa je skoro pravidlo, ak auto vypíše poruchu AD Blue… Preto je lepšie držať hladinu AD Blue vyššie a nejazdiť “na doraz”, nebude sa ohrevné teleso prehrievať.
Už som sa stretol aj s poškodenou elektronikou z dôvodu výrobnej chyby a zatečením AD Blue do elektriky.
S tým odstavením, mám info, že by sa čoskoro malo pri EK začať merať aj účinnosť NOx. Síce netuším, či majú v pláne robiť jazdné skúšky, ale inak si neviem predstaviť, ako to reálne zmerať. Čas ukáže.
13.02.2024 - 18:07:38
00
Predvčerom som čítal v jednej skupine otázku, ako sa vyhnúť zamrzaniu adblue. Ono zamrza pri -11/12 stupňoch celzia (alebo len krystalizuje?). Pýtal sa na to nejaký Švéd, ktorému adblue zamrzlo v hadici, keďže parkuje vonku a majú (mali) silné mrazy, až okolo -30. Vnútri nemá možnosť parkovať.

Nedopatral som sa nejakého riešenia takejto situácie po par minutovom gugleni, tak by ma zaujímalo ako tomu zabrániť. Veď áut s adblue tam musí byť plno.

Na predošlom aute (passat b8) mal môj otec problém s adblue, menili mu riadiacu jednotku. Na tomto aute nie je v nádrži plavak, ale nejaký snímač a keď sa preleje, tak je problém, lebo nevie zosnimat hladinu. Preto treba liat toľko koľko píše palubný počítač, nie po ústie hrdla ako to podaktorí robia.
13.02.2024 - 19:54:15
00
Palubny pocitac mu pisal kolko ma doliat?
13.02.2024 - 20:32:37
00
Áno, vw group to takto ma. Niektoré ukazujú dojazd a množstvo stále, iné od hladiny, keď je dojazd adblue okolo 2400-2500km a menej. Píše to minimálny a maximálny objem, aký doliat. V používateľskej príručke sa tiež píše, že treba dolievat vždy aspoň 5 litrov, ak sa nemýlim.
13.02.2024 - 20:38:29
00
www.ntotank.com Asi nadrze maju vyhrievanie.
13.02.2024 - 21:06:25
00
Nádrž je vyhrievana na každom aute s adblue. Ale hadice nie. Vedenie od nádrže ku vstrekovaču je celkom dlhé.
13.02.2024 - 21:23:38
00
Takže tie šťanky si aj v aute varím ako polievočku. Výborne, hneď som spokojnejší. :) Tolko ***** a přitom taková blbost.
13.02.2024 - 21:41:14
05
A bude ešte horšie
13.02.2024 - 21:46:13
01
Zacnu to pridavat do benzinu? :D
13.02.2024 - 21:48:07
00
Budes zbierat prasok z brzd :).
13.02.2024 - 21:50:37
32
Cykloturista neviem ako teraz, ale ešte 2-3 roky dozadu bolo možné kúpiť vozidlá od Fiatu s 1.4 turbo benzínom na fabrické LPG. Nepriamy vstrek, 88kW, 206Nm. Určite dosť zaujímavá voľba pri spotrebe tak 7-8l LPG. Išlo o motor z rady Fire, ten zvykol prežiť všetko.
13.02.2024 - 22:36:08
03
misoR napísal:
Predvčerom som čítal v jednej skupine otázku, ako sa vyhnúť zamrzaniu adblue. Ono zamrza pri -11/12 stupňoch celzia (alebo len krystalizuje?). Pýtal sa na to nejaký Švéd, ktorému adblue zamrzlo v hadici...


Myslím, že sme čítali rovnaký príspevok. :)
Niekto v komentári písal, ževraj by sa mal mal systém AdBlue pri odstavení automaticky vyprázdniť (= vrátiť všetko do nádržky), aby sa predišlo zamŕzaniu v hadičke.
14.02.2024 - 01:55:48
00
Jano1987 napísal:
bolo možné kúpiť vozidlá od Fiatu s 1.4 turbo benzínom na fabrické LPG. ...

Tych fabrickych asi nebude behat vela, ale LPG do FIATu sa bezne aj dorabalo, takze mozno aj taketo riesenie by stalo za uvahu.
Nedavno na pumpe predo mnou tankoval LPG nabliskany Seat Leon kombi, ktory vyzeral ako novy. Nedalo mi to a spytal som sa na motorizaciu. Typek sa stazoval, ze uz nevie kupit auto s motorom vhodnym na LPG (na Daciu mal mentalny blok).
Ten Seat bol este 1.6MPI (rv 2010) a mal najazdenych 500kkm+.
14.02.2024 - 06:11:37
00
Palo TT kedze pozeram po tom istom (doblo maxi), tak na SK su fabricke jedine dovoz najcastejsie z DE, pripadne inde EU. Bohuzial v cene cca 5-6l + za rocniky 2006+, novsi som dlhsie nevidel. Problem je natrafit na nevybehane firemne vozidlo. Bazosova stalica, bohuzial kratka verzia https://auto.bazos.sk/inzerat/161238948/fiat-doblo-14-16v-blpg-lovato.php.
14.02.2024 - 10:06:07
00
Palo TT na Slovensku asi nie, tu o to záujem veľký nebol, ale v Taliansku to bola bežná vec, že vraj aj 25% áut tam jazdí na LPG, že Fiat vyrábal už fabrické LPG autá. Viem že u nás parkovalo nové Doblo, ešte s 1.4 T-Jet 88kw priamo od fabriky s LPG. Bežne to robil Fiat aj s 1.4 Fire motorom bez turba, že tiež to mohlo mať od výroby LPG.
14.02.2024 - 10:15:40
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up