Pred 5 rokmi nikto ani nechyroval, že sa budú riešiť emisie z bŕzd áut a pneumatík. V súčasnosti to je realita. Testovalo sa predné brzdové svetlo, v budúcnosti to asi bude povinné. Autá jazdiace v autonómnom režime budú svietiť inak. Alkohol tester pred 10 rokmi bolo niečo ako scifi, max pre alkoholikov, teraz je to povinné. Kontrola tlaku pneumatík, kontrola na diaľku, či auto má spotrebu ktorú udáva výrobca, automatické systémy obmedzujúce rýchlosť podľa značiek... V EU honbe za nízkymi emisiami a green dealom to kľudne môže nariadiť. Už iné blbosti riešili. Alebo sa dožijeme toho, že v 2035 sa budú predávať len "bezemisné" autá (čo na tom, že výfuk je v najbližšej elektrárni), 2050 povedia, že každé auto, čo za jazdy produkuje emisie bude zakázané. Alebo aby to priamo nezakázali, tak uvalia likvidačné dane.
29.02.2024 - 16:23:36
01
Chybal si mi, ale nie prvy na strane :D
29.02.2024 - 17:29:20
00
3jalo3 napísal:
Čo je na tom pravdy, že EU chce zakákať opravy áut starších ako 15 rokov? Dúfam že to nedajú aj na biky, lebo som dojazdil...

tolko rokov je povinny vyrobca zabezpecit nahradne diely pre auto.
viacej to uz je lubovolne.
29.02.2024 - 18:13:49
00
Jano1987 napísal:
Pred 5 rokmi nikto ani nechyroval, že sa budú riešiť emisie z bŕzd áut a pneumatík. V súčasnosti to je realita..

Netrafil si sa... Emisie z bŕz sa riešia už dobrých 40 rokov, dokonca sa riešeli aj v štátoch neúspešne budujúcich komunizmus... Ty si asi nepamätáš, keď boli zakázané azbestové brzdové obloženia, Bude to tých 40, možno aj 45 rokov
29.02.2024 - 18:34:34
04
JoKo napísal:
Netrafil si sa... Emisie z bŕz sa riešia už dobrých 40 rokov, dokonca sa riešeli aj v štátoch neúspešne budujúcich komunizmus... Ty si asi nepamätáš, keď boli zakázané azbestové brzdové obloženia, Bude to tých 40, možno aj 45 rokov



Azbestové brzdy sa riešili preto, že azbest.
29.02.2024 - 19:07:55
00
ja som vcera cital toto a neviem ci je to zly preklad alebo som to zle pochopil
https://zive.aktuality.sk/clanok/EY5GNGX/europoslanci-dali-zelenu-vodicskym-preukazom-v-mobile/

"Jazdné skúšky budú preto zahŕňať jazdu v snehu a klzkých podmienkach, používanie telefónu počas jazdy, mŕtve uhly, asistenčné systémy a bezpečné otváranie dverí.
Platnosť vodičských preukazov bude 15 rokov pre motocykle a osobné autá a 5 rokov pre nákladné autá a autobusy. Návrh na skracovanie platnosti pre seniorov sa nepodporil.
Vodiči budú pri vydaní a obnove preukazu posudzovať vlastnú spôsobilosť viesť motorové vozidlo. "
29.02.2024 - 19:54:46
00
3jalo3 napísal:
Čo je na tom pravdy, že EU chce zakákať opravy áut starších ako 15 rokov? Dúfam že to nedajú aj na biky, lebo som dojazdil...


Toto kolovalo už niekedy v decembri hádam a skrátka si nejaký český motorheads blogger nedostatočne prečítal alebo pochopil návrh toho nariadenia. Navrhuje sa zakázať také opravy, ktoré by zmenili identitu vozidla: vozidlo sa považuje za neopraviteľné, ak "its repair requires the replacement of the engine, gearbox, shell, or chassis assembly, resulting in the loss of the vehicle's original identity", čo znamená, že ak by výsledkom opravy bola zmena VIN.
29.02.2024 - 21:28:03
10
Vymena motora alebo prevodovky je celkom bezna oprava, dokonca aj v zaruke. Len uplny dementi mozu navrhovat, ze sa auto ma povazovat kvoli tomu za neopravitelne. A presne kvoli takymto dementom dochadza k euroskepticizmu a znizovaniu dovery v EU. Rovnako ako vdaka nasilnemu pretlacaniu elektromobility atd. Uradnici odtrhnuti od reality skusaju kolko im prejde, ale ked prekrocia hranicu, tak uz bude neskoro na navrat (rovnako ako v pripade Brexitu)...
29.02.2024 - 23:13:55
01
Jezus, nedopúšťaj sa tej istej chyby, ako motorheads novinári. Ten návrh sa týka takých opráv, pri ktorých sa mení pôvodná identita vozidla. Pri bežných opravách, o akych píšeš, sa VIN nemení, takže tvoje hromženie na bruselských úradníkov nie je oprávnené.
01.03.2024 - 03:52:46
04
Chalani servisaci, prosim vas, nestretol sa niekto pri toyote avensis s poruchou parkovacej brzdy? Zda sa, ze funguje aj motor aj tiahla aj gombik. Napriek tomu to dava error. Mozno je problem s cidlom automatiky alebo nieco take. Teraz kym budem tyzden na dovolenke tak bude hladat a pytat sa inych servisakov aj moj servisak, ale tak skusam vsade, co stym, lebo ma caka STK za chvilu
01.03.2024 - 06:25:16
00
Poškodený servomotor, stojí cca 2000€. Alebo skús použitý, no aj s tlacidlom z toho istého auta. Ale jazdené, aj keď s identickým číslom nie vždy funguje. Už som sa stretol aj s tým, že celú poruchu spôsoboval zlý akumulátor. Treba kvalitný tester a odkontrolovať ho.
01.03.2024 - 06:48:46
01
Jezus napísal:
.... A presne kvoli takymto dementom dochadza k euroskepticizmu a znizovaniu dovery v EU......

Je predsa úplne jedno čo je reálne schválené, odpor sa dá vyvolať vymyslami, ktoré sa siria.
Klasika, ak niekto pracne klamstvo vyvrati tak medzitym sú vypustene ďalšie...
01.03.2024 - 07:12:21
03
lapaloma odporúčam výlet do Japgaraz ...
01.03.2024 - 07:40:13
00
Jaroh napísal:
Ten návrh sa týka takých opráv, pri ktorých sa mení pôvodná identita vozidla.

A kedy sa teda napr. pri vymene prevodovky meni identita vozidla? Lebo ten text co si sem vlozil to presne tak definuje.
01.03.2024 - 08:50:16
00
Neviem.
Oficiálny slovenský preklad znie: "Vozidlo je technicky neopraviteľné, ak .... jeho oprava si vyžaduje výmenu motora, prevodovky, karosérie alebo zostavy podvozka, ktorou zanikne pôvodná totožnosť vozidla."
Keďže pri výmene motora či prevodovky a pod. sa totožnosť vozidla (VIN) nemení, tak ani ten návrh sa toho netýka. Možno v iných členských štátoch existuje nejaká právna úprava, ktorá napríklad umožňuje poskladať nové auto zo starých dielov? Neviem ...
01.03.2024 - 09:06:21
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up