ahojte, zhanam ebike na dochadzanie do prace, 25km jednym smerom po hradzy / po rovine.
Idealne ak:
- nema odpruzenu vidlicu (nepotrebujem)
- minimalna udrzba = asi pohon v zadnom kolese
- ma vyberatelnu/menitelnu bateriu (nieje podmienka)
- nejake uchyty na batozinu
- spolahlivy motor :)

Garazovat ho budem v garazi. Meriam 182cm, vazim 75kg

Co som zatial nasiel je toto:
https://ekolo.cz/fiido-e-gravel-c21
- slabsi motor a bateria - ale na to moje dochdzanie by malo stacit + da sa dokupit dodatocna bateria

https://www.najkolobezky.sk/produkt/engwe-ep-2-pro-750w/?attribute_farba=Oran%C5%BEov%C3%A1
resp:
https://www.najkolobezky.sk/produkt/engwe-engine-pro-750w/
- pride mi to trocha overkill a moc sa to na bike nepodoba :)
- asi som mimo legislativnej normy na vykon
Oba cinske, neviem ako to je spolahlive

vdaka
19.03.2024 - 13:54:37
00
Odporúčam vybrať motorizáciu, ktorá je bežne dostupne servisovateľná... Tzn. ak zadný motor, tak Bafang 8Fun... Nejaký Mivice motor môže byť OK, pokiaľ je v záruke, potom ho už nikto nezoservisuje... Čo sa týka Engwe, tak s tým na cestu, ani cyklocestu legálne nemôžeš (bez registrácie na DI), nielen kvôli výkonu, ale aj posunutému rýchlostnému limitu... A čo sa týka ich spoľahlivosti - každú chvíľu máme nejaký v servise...
20.03.2024 - 09:25:43
02
vdaka, myslel som si ze s tym cinskym to nebude take ruzove :) a na tych engwe co najcastejsie odchadza?

Bafang 8Fun su napr. na bikoch z Mountfieldu, neviem najst nejake taketo trekingove alternativy zo zadnym motorom Bafang 8Fun.

Este premyslam, ze ak Mivice motor odisiel doprec, ci by som ho potom nevedel nahradit prave za Bafang 8Fun ... ma to zmysel?

vdaka moc
20.03.2024 - 12:08:06
00
Musel by si nahradiť komplet celý elektropohon, čiže aj displej, ovládač, kabeláže a v najhoršom prípade aj batériu... Tieto "noname" systémy totiž nie sú kompatibilné s ničím... Aspoň nie so zárukou bezpečnosti, nejaké garážové úpravy na kolene neriešim...
20.03.2024 - 12:15:22
00
aha, ok, to sa neoplati
pozeral som este https://www.silneelektrobicykle.sk/ ... len tie zadne motory co ponukaju niesu Bafang
nemas prosim nejaky tip na to co som pisal?
vdaka
20.03.2024 - 12:46:29
00
Toto, čo si mi poslal sú Bafangy, ale to sú prerábkové sady... Čiže prerábka klasického bajku na elektro...
20.03.2024 - 12:58:59
00
Si mal kúpiť ten Sava eGrus 4.0 za 1000€
20.03.2024 - 13:41:36
00
ano, aj prerabku zvazujem, mam stareho oceloveho scotta, len to je historik, celustove brzdy a pod :) ale ak sa mam sustredit iba na bafang motor, tak ponuka je velmi obmedzena

ta sava to bude asi tiez podobna china ako fiido predpokladam :)
20.03.2024 - 14:38:11
00
Sava používa zadné motory AKM, tie sa v prípade potreby dajú kúpiť aj na Slovensku a za pomerne smiešnych 280,- Eur... Ten eGrus 4.0 vyzerá solídne, ale už je za dvojku (čo je ale za elektrický karboňák dobrá cena)... Aký je vlastne Tvoj cenový limit? A ešte jedna dôležitá info: Ak je to dochádzanie po rovine, tak 25 km/h hranica podpory Ťa bude dosť obmedzovať a zadné motory sa odblokovať nedajú...
20.03.2024 - 14:43:31
00
rozmyslam ze nejakych 1200 s dph ... na tieto cinske by to malo byt ok ... aj ta prestavba 500w motor / 17Ah bateria by to vyslo
je to fakt len dochadzanie do prace, na blaznenie v kopcoch mam "normalne" mtb :)
20.03.2024 - 14:55:22
00
Pozri aj ponuku Decathlonu. A asi aj nieco s blatnikmi, ked to na dochadzanie - resp. nieco, aby tam tie blatniky isli nahodit.
20.03.2024 - 14:58:36
10
Ten eGrus je znova v akcii ked to kupis s AlzaPlus. Akurat som ho zobral žene - 990€.. mi to pride az nerealne cena
21.03.2024 - 21:08:01
00
Ahojte, budem reagovať na Sava egrus 4.0.Kúpil som ho pred 3 dňami za akciovu cenu,s tým že ho vrátim ak budem veľmi nespokojný. Prvý pozitívny moment, keď som chytil krabicu, bez problémov som ju dvihol a naložil do auta -prísľub dobrej váhy. Po rozbalení a poskladaní celkom dobrý dojem. Váha bez pedálov 13,5kg. Urobil som 1x 50km a ďalší deň 85km/900m/v. Ten druhý výjazd po návrate z 5 paličiek mi svietili ešte 4. Zmeral som napätie - 37,5V,t.j. asi 50%. Moje miery sú : 62r. 72kg. Opravím Nazgula , dá sa veľmi jednoducho odblokovať a aj nastaviť priemer kolies. Za tie peniaze slušne jazdí ,tlaky 2,0/2,3bar a celkom pekne žehlí rozbitý asfalt. A nemá problém ísť 25-30km/hod za vlastné. Čo je strašné ,sú brzdy ! !! Vhodné pre samovrahov, dal by som do basy toho čo ich schválil. Kúpil som ho preto, lebo na cesťáku ma už bolí celkom chrbát a tu to bolo v pohode. Okrem brzd musím riešiť nabíjanie ,lebo prebíja akumulátor - až na 42,2V,čo je veľmi zlé. Asi si ho nechám ,za tie peniaze je celkom fajn a urobí aj viac km/v.m. samozrejme s dobrým manažovaním el. asistencie .Snáď to bude pre niekoho užitočné info.
JH
21.03.2024 - 21:45:03
02
Poslal by si info k tomu odblokovaniu? V recenziach pisali, ze niekomu dosli vraj ine (lepsie) brzdy, tak som zvedavy co dostanem.
21.03.2024 - 22:41:22
00
Vdaka, a ako to je so servisom? Aky tam je motor? Da sa vymenit bateria? Dakujem
21.03.2024 - 23:40:57
00
keyboard_arrow_up