"správne naplnený tlmič"

..tlmič sa skladá z dvoch častí a to z tlmiča a pružiny (vzduch alebo vinutá pružina)

Áno, správne naplnený tlmič (tlmiaca časť tlmiča), nemá vydávať zvuk, resp.iba zvuk vznikajúci pri prietoku oleja piestami, portmi, planžetami atď.

Pri vzduchovej pružine je naopak žiaduci syčavy zvuk, kt.vznika pri prechode vzduchu z + do - komory a naopak cez transfer port (transfer port je funkčný, tlaky v oboch komorach sa v spravnom bode zdvihu vyrovnávajú, pruzina funguje tak ako bola navrhnutá)
20.03.2024 - 11:58:05
02
Ak to vydava zvuky len v mieste kde je EQ port (cca 15% zdvihu, zalezi od tlmica), tak je to ako pise Ondrejst len vyrovnavanie tlaku, resp pretekanie fox fluidu z + do - komory.. ak to ale cvachta v akejkolvek casti zdvihu, tak najskor ide o zle odvzdusneny damper
20.03.2024 - 12:04:32
03
Domaci servis tlmica: problem c. xyz... fukanie IFP komory

Po nafukani komory odskrutkujem hadicku a cast vzduchu vysyci von. Otazka znie: je to vzduch iba z pumpy alebo z pumpy a ciastocne aj z IFP? Obavam sa, ze sa neda jednoznacne zodpovedat. Zda sa mi, ze toho vzduchu vysyci jednoducho vela. Pri fukani vidlice alebo vzduchovej komory tlmica si hadicka len tak jemne odfukne. Tuna je to zakazdym riadna supa. Ano ten tlak v IFP je nepomerne vacsi, ale aj tak... Stretli ste sa s tym niekto? Ja som pre istotu skusil hack ako na obrazku. Odstikol som hlavicku na shrader ventile a teraz mam istotu, ze redukcia (ktora je podla mojho nazoru nie velmi dobre spravena - ventil otvara prilis skoro/zatvara prilis neskoro) uz ventil nikdy neotvori. Otvara ho uz len vzduch pocas fukania a tak mam istotu, ze ked tam fuknem predpisanych 500PSI, tak ich tam mam aj po odskrutkovani hadice. Vy to riesite ako?

Prílohy:

valve_core_cut.jpg
valve_core_cut.jpg 164.4 KiB thumb_up0thumb_down

20.03.2024 - 15:38:15
00
Je to vzduch z IFP komory.. ten RS cerveny adapter je notoricky znamy presne tym co popisujes.. moje riesenie, ktore pouzivam som pisal tu:

https://www.mtbiker.sk/forum/post1988413.html#p1988413
20.03.2024 - 16:06:46
02
Myslis,ze ten ventilok Ti tlak vzduchu ozaj otvori?No neviem,moc sa mi to nezda.Ale ak je to tak tak pekna haluz.
20.03.2024 - 16:08:13
00
Na rovnakom principe funguje fukanie duse/plastov, takze malo by to fungovat si myslim.
20.03.2024 - 17:06:30
00
No ale pri fukani plastov predsa tu ventilku zatlacis vzdy mechanicky,ne?
20.03.2024 - 17:11:06
00
Neviem, ci si drzal niekedy to jadro v ruke. Ano, narozdiel od galuskoveho jadra, ma schrader pruzinku. Lenze velmi slabu. Nie je sanca, aby odolala tlaku vzduchu, ktory potrebujes natlacit do IFP (v mojom pripade to je 500PSI !).
21.03.2024 - 07:53:20
00
Hej drzal.Preto mi to nejde moc do hlavy.Ale nehadam sa.Ked to funguje,dobre vediet a mozno to niekomu co si nebude vediet pomoct dakedy poradim ;)
21.03.2024 - 09:59:42
00
autoventil pretlacis aj obyc pumpou ale narobis sa. pumpou na tlmice to asi taky problem nebude - ale otazka je - mozno blba - co na to tlakomer? ak po nasrobovani hadicky neotvoris ventil, ukaze ti 0. pri fukani zase bude ukazovat blbosti, lebo musis pretlacit aj ventil.
21.03.2024 - 12:58:24
00
"co na to tlakomer? ak po nasrobovani hadicky neotvoris ventil, ukaze ti 0"

Noa? IFP komoru fukam od nuly. Mimo servis do nej nepotrebujem zasahovat. Pri servise sa aj tak komplet vypusti a rozoberie.

"pri fukani zase bude ukazovat blbosti, lebo musis pretlacit aj ventil"

Preco blbosti? Manometer ukaze tlak v hadicke. Pri fukani vzdy ventil (stlacenim piestu pumpy) na kratku chvilu otvoris a ked sa tlaky hadica pumpy vs. komora vyrovnaju, ventil sa uzatvori. To ale znamena, ze manometer ti ukazuje tlak komory.
21.03.2024 - 13:19:24
00
ale otazka je - mozno blba - co na to tlakomer?

No, to je otazka, lebo ak, povedzme, ze rozdiel tlakov potrebnych na otvorenie ventila je 50 psi. Tak ak mam uz v IFP napr 450 psi, tak po dosiahnuti 500 psi na manometri, sa ventil opat otvori, dojde k vyrovnaniu tlakov. A kedze IFP komora ma vacsi objem ako je objem hadicky, tak dajme tomu, ze tlak sa ustali na ~470 psi a ventil sa uzavrie.. clovek bude dalej fukat, na manometri uvidi 500 a bude si mysliet ze tolko je aj v IFP.. pritom pre opatovne otvorenie ventila by bolo treba dosiahnut 520 psi (470 + 50).. ci? zle uvazujem?

EDIT: na konci dna asi realne zalezi na tom, aky velky tlak je potrebny pre otvorenie ventilu.. neviem aku ma plochu hlavicka schradera, ale povedzme ze priemer ma 1 mm .. v tom pripade 500 psi generuje silu ~270 g
21.03.2024 - 13:23:03
00
Uvazujes dobre. Idealne by bolo spravit zo schradera presta jadro vylagrovanim pruzinky :) Pri fukani som postupoval ako si pisal. Skoncil som ked som tam mal kusok viac ako 500PSI, aby som sa uistil, ze v komore nie je menej. Zase som z toho nerobil vedu. Ked bude v komore 520 alebo 550, svet sa nezruti - tlmic bude trochu viac progresivny. Mna by celkom zaujimalo ake tlaky maju ludia v svojim komorach, ked si servis platia, ak v servisoch pouzivaju takto idiotsky navrhnuty originalny adapter. Servisakovi si pumpa pri odskrutkovani odpluje a zakaznik dostane tlmic s polovicnym tlakom v IFP. Ja mam tento origo adapter a origo pumpu od RS a nafukat sa to proste neda.
21.03.2024 - 13:39:52
00
Tam problem vznika este pred servisom, pri vyrobe. Mozno som mal len ja smolu, ale 2 nove RS tlmice mali v tomto smere problem - jeden mal nedostatocne dotiahnuty ventil, takze cast vzduchu z IFP unikla do piestoru medzi ventilom a tou mini krytkou.. a druhy mal od vyroby piest v nespravnej hlbke (20mm miesto 33mm) co totalne rozhadzalo chovanie tlmica (HSR bol extremne rychly)
21.03.2024 - 13:49:59
00
mozno si ani smolu nemal - tlmic nemam, ale aj ked lacny recon gold tak misku v ktorej je ventil som odkrutil rukou, vobec nebola dotiahnuta a uz vobec nie na moment ktory maju navode. naopak, ked som chcel nastavit odskok, musel som pouzit klieste na jeho povolenie. lockout mi po par jazdach skoro zliezol z korunky - slabo dotiahnuty cervik.
21.03.2024 - 18:57:57
00
keyboard_arrow_up