peter120 napísal:
Kamen urazu bio benzinu, lieh taha vlhkost. Cize odmastnujes aj namacas vodou rozpustenou v zmesi.
Keby to bol e0 verim ze sa to nestane.

A v raketovom palive, teda v petroleji by sa to nestalo ani za 10 rokov. Len RS955I, /ktovie čo je to za skratku nejakého šrotu/, sa to nepozdáva.
30.03.2024 - 10:03:33
00
rs955i napísal:
To je skôr ako v tom sovietskom prísloví. "Chceli sme to spraviť co najlepšie a dopadlo to ako vždy "😃
Ono by nebolo o čom,keby som to iba vypral a vysušil izopropilom a vyvaril. E10 ma skladovatelnost 3mesiace a toto je len pre poučenie čo spôsobí stary benzin.

To z akej hovnoknihy máš takéto blbosti?
30.03.2024 - 10:04:39
00
na to ti netreba žiadnu knihu,to stačí na jar naštartovať nejaký malý benzinový motor s karburátorom...akurát,že v tomto prípade je obvyklý postup pred štartovaním vyčistiť karburátor...inak nenaštartuješ,alebo ti motor bude zhasínať...
30.03.2024 - 11:17:02
00
Preto kupujem len 100 oktanovy na OMV a davam ho do vsetkeho. Vcera som nakopol kosacku na prvy krat po asi 4 mesiacoch.
30.03.2024 - 11:29:23
01
Mate prosim niekto pozitivnu skusenost so Silca Super Secret tekutym voskom: https://www.mtbiker.sk/shop/servis/mazivo-a-oleje/oleje-a-vosky-na-retaz/silca-super-secret-vosk-na-retaz-120-ml-p199570.html
Posledne roky som pouzival Rex Domestique alebo Black Diamond. Na MTB spokojnost - cisty pohon, na ceste sa to po par vyjazdoch vzdy zaspinilo do cierna.
Chcel som skusit nieco ine a Silca je dost hypovana znacka u americky youtuberov a cenovo to vyzeralo lepse ako dost drahy Rex. Skusil som namazat vycistenu retaz v dvoch vrstvach. Zadrbana podlaho od toho ako to kapkalo a rovnako aj kazeta a prevodnik. Kazetu a prevodnik som poutieral. Retaz som nechal vyschnut do dalsieho dna. Aj po zaschnuti bola retaz aj prevodnik na dotyk lepkava. Najprv siel pohon celkom ticho, ale na konci druheho vyjazdu (sucho, les) uz bolo pohon dost pocut.
Urobil som nieco zle, alebo sa to takto sprava?
Rex po zateceni nechal retaz na dotyk skor mastnu, ale cistu. Taktiez aj vydrz lepsia.
01.04.2024 - 21:41:15
00
Silca Super Secret používam. Za mňa lepšia voľba ako Squirt. Lepšie zatečie medzi články reťaze a nezanecháva hrubú vrstvu vosku na ozubení.
02.04.2024 - 08:44:10
01
Kristina a na druhy den po aplikacii, pred vyjazdom. Je retaz na dotyk sucha, alebo trochu lepkava?
02.04.2024 - 10:31:29
00
Kvapkám do článkov. Reťaz zvonku na dotyk nelepí
02.04.2024 - 15:42:08
00
Za mňa, čo sa týka čistoty pohonu, je zatiaľ ultimátne riešenie voskovanie roztopeným voskom
05.04.2024 - 13:42:11
04
Tak. Mazivo ma byt v retazi, nie na retazi. Tam je zbytocne a kontraproduktivne.
Aj som si spravil vosk v benzine, ale ostava to len na povrchu.... riesenie je teplofenom roztopit... ale to uz je lepsie varit...
05.04.2024 - 19:41:14
00
Vsak normalne roztopis vosk v panvici a retaz tam pekne vlozis a pohybes.
05.04.2024 - 19:48:16
00
Ja s varenim nemam problem, preferujem to. Ale verim ze je dost kvapkacov, naucenych z oleja.
05.04.2024 - 19:51:29
00
Furt to tu čítam, že nieko napíše ako odpoveď "slinami".
:-)))))))))))))))))))
Lebo halucinácií tu je už veru dosť.
05.04.2024 - 20:04:44
00
Samozrejme vosk ?

Vyčistené odmastené reťaze
Príloha:
IMG_20240403_170058.jpg
IMG_20240403_170058.jpg 164.89 KiB thumb_up0thumb_down



Varíme ?
Príloha:
IMG_20240403_172842.jpg
IMG_20240403_172842.jpg 164.92 KiB thumb_up0thumb_down

05.04.2024 - 22:40:24
03
Ja som pa pár vareniach v sviečke začal na rady Stana z Levíc variť v kahancovom parafíne. Životnosť várky sa predĺžila hádam iba o 10 km (celkovo teda na jednu várku najazdím v priemere 160-170 km). Ale asi o 90% kleslo množstvo zbytkového vosku na reťazi a pohone a reťaz ani nie je taká tuhá po uvarení, ako pri sviečke. Samozrejme, že je s varením viac roboty ako s kvapkaním. Pri kvapkaní večer nakvapkáš a na druhý deň jazdíš. Pri varení musíš viac plánovať výmenu uvarenej reťaze (striedam dve) napr. už po 130 km, aby ti náhodou pri dlhšom výjazde nezačala reťaz vrieskať uprostred výjazdu. Celkovo však zostávam pri varení zatiaľ.
06.04.2024 - 15:28:36
00
keyboard_arrow_up