Zdravim,

Chystam sa na dovolenku a rad by som si vzal svoj ebajk so sebou. Kedze mi vsak do lietadla bateriu nevezmu, hladam sposob ako si ju do destinacie odoslat samostatne. Zo skusenosti ludi zo zahranicnych for by to malo byt mozne, avsak Fedex, sl posta aj DHL express mi to zamietli.
Jedna sa o 360Wh tq bateriu na trek fuel exe, destinacia Madeira.

Nema niekto skusenosti so zasielanim baterii postou? Ak ano, akou spolocnostou?

Dik
08.04.2024 - 16:42:50
00
No, bude to zložité... Skús Englmayer Slovakia, prostredníctvom nich nám posielajú dodávatelia baterky, avšak neviem, či to nie je len pre registrovaných partnerov... Posielame aj Slovenskou Poštou, ale len do Čiech, napríklad v Nemecku nám ju colníci otočili späť...
09.04.2024 - 09:11:51
00
Ja som cca 5 r. dozadu posielal bateriu do IT slov poštou, rakušaci ju vrátili späť. Potom som ju poslal DHL a ti ju doručili. Ale nedeklaroval som to ako bat. Jednoducho som to zabalil a poslal. Možno je to z odstupom času prísnejšie neviem.
09.04.2024 - 09:22:08
00
Samozrejme, keď priznáš, že je to baterka, tak Ti ju nezoberú... Keď nepriznáš a príde tá smola, že ten balíček náhodne preskenujú (to sa nám stalo na nemeckej hranici), tak ju otočia späť a 50,- Eur v ťahu, nikto Ti peniaze nevráti...
09.04.2024 - 09:26:26
00
Ja som za spätnú poštu neplatil nič a ešte mi ju kurier doniesol domov.
09.04.2024 - 09:34:02
00
VTV napísal:
Ja som cca 5 r. dozadu posielal bateriu do IT slov poštou, rakušaci ju vrátili späť. Potom som ju poslal DHL a ti ju doručili. Ale nedeklaroval som to ako bat. Jednoducho som to zabalil a poslal. Možno je to z odstupom času prísnejšie neviem.


Hej, podmienky sa nejako dosť sprísnili asi pred rokom.
My sme nakoniec vyladili procesy s Fedexom, ale bol to pôrod a to mi dodávateľ posiela iba malé priemyselné baterky ...
09.04.2024 - 09:40:46
01
VTV napísal:
Ja som za spätnú poštu neplatil nič a ešte mi ju kurier doniesol domov.


To ani my, ale 48,- Eur za poštovné pri odoslaní sme zaplatili a baterka skončila tam, kde začala...
09.04.2024 - 10:03:11
00
baterky neberú do lietadiel, to je tá smola. keď som čakal na Meridu z Taiwanu, išla loďou a tak to bude asi aj s baterkami. na strane druhej, už sa niekto na Madeire mal chytiť príležitosti a zriadiť požičovňu bateriek :)
09.04.2024 - 10:10:33
00
Z Nkon cez GLS s full trakingom zatiaľ vždy načas a bez problémov.
Či vedia čo vezú, potvrdiť neviem :)
09.04.2024 - 10:21:39
00
Dik za odpovede.
Aj by som to riskol poslat bez oznacenia, no bojim sa ze mi to cestou tam prejde, ale cestou spat bude problem, ja sa vratim domov a moju baterku nepustia a 600e v tahu.
Bohuzial som na Madeire nenasiel pozicovnu kde by mali na prenajom akykolvek ebajk s TQ motorom, Trek dealer je tam vraj jeden aj ten nema oficialnu stranku ani kontakt na nete okrem tel. cisla. Vsetky prepravne spolocnosti ma poslali do pecka, aj ked Fedex ma na nete ze prepravu lithiovych baterii a ineho nebezpecneho tovaru na Slovensku ponuka, na moju priamu otazku len napisali ze nie a neobtazovali sa s nijakym vysvetlenim...
Trosku som z toho zmatany, boha, ked si objednam novu baterku, ci uz v Treku alebo na nemeckom eshope, tak mi to dorucia, tak preco tak jednoznacne odmietaju ak to chcem odoslat ja? Nechapem ...
09.04.2024 - 13:23:28
00
lubixxx96 napísal:
Dik za odpovede.
Trosku som z toho zmatany, boha, ked si objednam novu baterku, ci uz v Treku alebo na nemeckom eshope, tak mi to dorucia, tak preco tak jednoznacne odmietaju ak to chcem odoslat ja? Nechapem ...

Veľmi dobrá otázka :y:
Ja sa zas opýtam takto:
Môže byť akýkoľvek výrobok uvedený na trh s platným vyhlásením o zhode, a určený do užívania laikom vyhlásený za nebezpečný?
Ak nahlásiš sám, že je tvoj majetok nebezpečný, tak si veľmi nepomáhaš.
Li ionky sú všade, a len po vreckách cestujúcich je ich plné lietadlo.
Ak by som toto niekedy riešil, asi by som išiel cestou oficiálnej žiadosti na prepravnú spoločnosť, že z akého dôvodu, a na základe akého právneho predpisu považujú bezpečne uvedený výrobok na trh za nebezpečný tovar?
09.04.2024 - 13:37:14
00
Bohužiaľ každá prepravná spoločnosť má právo internou smernicou (ktorá by ale samozrejme mala byť zverejnená) vylúčiť z prepravy čokoľvek, čo nechcú prepravovať... Bez akéhokoľvek zdôvodňovania... A inak - čo taká vadná batéria, ktorá sa prepravuje na reklamáciu, alebo do servisu? To už nebezpečný tovar byť môže, aj keď má CE...
09.04.2024 - 13:42:56
00
lubixxx96 napísal:
Zdravim,

Chystam sa na dovolenku a rad by som si vzal svoj ebajk so sebou. Kedze mi vsak do lietadla bateriu nevezmu, hladam sposob ako si ju do destinacie odoslat samostatne. Zo skusenosti ludi zo zahranicnych for by to malo byt mozne, avsak Fedex, sl posta aj DHL express mi to zamietli.
Jedna sa o 360Wh tq bateriu na trek fuel exe, destinacia Madeira.

Nema niekto skusenosti so zasielanim baterii postou? Ak ano, akou spolocnostou?

Dik

Ono bacha aby ti ten ebike zobrali aj bez baterie. Uvazoval som podobne a robil som si prieskum leteckych spolocnosti na Kanarske ostrovy (lebo pozicovna baterii na jednom ostrove je) a s ebikom je velky problem aj bez baterie. Odporucam kontaktovat priamo letecku spolocnost. Ked uz vyriesis tu bateriu - ale tipujem, ze bud to bude mega drahe, alebo ju nepojde poslat vobec.
09.04.2024 - 14:20:42
01
Nazgul napísal:
A inak - čo taká vadná batéria, ktorá sa prepravuje na reklamáciu, alebo do servisu? To už nebezpečný tovar byť môže, aj keď má CE...

V tej súvislosti ma napadlo, že či nemajú prepravné spoločnosti inak postavené zmluvy z firmami a inak s občanmi.
Ono je asi dosť rozdiel či nebezpečný tovar zasiela firma kde platia predpisy BOZP, alebo občan, pre ktorého v súkromí neplatia.
Jednou z možností by teda mohlo byť požiadať o prepravu nejaký autorizovaný servis či predajcu.
09.04.2024 - 14:41:26
00
Spolupracujem s firmou v zahraničí, ktorá mi dodáva pre určitý účel priemyselné batérie, či skor baterky, či už samostatne alebo ako súčasť zariadení. Dlhé roky nebol problém, používali sme UPS, absolútne bez problémov.
Zhruba pred cca rokom nastali nejaké zmeny v zasielaní nabitých bateriek. Riešil to dodávateľ, tak ma berte s rezervou, vysvetlovali mi to len po telefóne.
Nejaké nové regulácie obmedzili, koľko baterií (alebo aká kapacita batérií? neviem) môže byť v jednom lietadle. To znamená, že prepravcovia začali selektovať, komu a v akom poradí budú baterky prepravovať. Ak majú obmedzenú "baterkovú kapacitu", tak logicky preferujú výhodnejších zákazníkov, napríklad tých, ktorí posielajú veľké množstvá alebo sú ochotní viac zaplatiť a pod. Kusové zásielky, že jedna-dve baterky a pod. v podstate nie sú možné, zákazníci boli dotlačení podpísať dlhodobejšie a/alebo objemové kontrakty a pod. a skrátka s menším a menej výhodnými zásielkami sa prepravcovia nemajú prečo zaoberať, keď celú disponabilnú kapacitu lietadiel využíjú pre veľkých a/alebo dobre platiacich zákazníkov. Takto mi to zhruba kolegovia vysvetlili.
My sme s tým mali lapálie, nejaké zásielky čakali v Paríži alebo Franfurte dva týždne, kým sa ich nejako podarilo dopraviť , dve zásielky sa aj stratili, lebo údajne vtedy boli v lestiskových depách velikánske zmätky. Môj dodávateľ sa nejako dohodol s FedExom, chvíľu to trvalo a teraz to funguje úplne bez problémov, ale netuším, či im nejako viac platí alebo čo, nie je to moja záležitosť. Viem iba, že krabice mi chodia oblepené všelijakými upozorneniami na baterky a lajstrami o batériách, ktoré sú vnútri ... :-)
Niektorí výrobcovia bateriek to údajne riešia tak, že baterky posielajú ešte nenabité, tam obmedzenia nie sú. A nabije ich buď distribútor v danej krajine alebo až zákazník. Verím tomu - napríklad kupujem baterky do Makity a tie sú úplne prázdne.
09.04.2024 - 15:02:03
02
keyboard_arrow_up