V obchode síce nikto nestojí za mnou, no výrobcovia sa v drvivej väčšine sami rozhodli, že v strednej a vyššej triede úplne vypustia možnosť zvoliť si pohon 2x... Takže v podstate áno... ľudia sú k 1x pohonu dotlačený...
Mne 1x nenutili, ja som ho vyslovene chcel. A v mojej bubline kazdy, koho poznam ma 1placku a aj ked maju x bikov tak vsade 1x, ci HT, ci Full, ci Gravel. A nikto si nestazuje 😁.
Holt asi budeme obete marketingu a ani si to neuvedomujeme. Dobre nas ten Sram oblbol 🙂.
Dopyt je hlavne po tom, čo ma dobrý marketing ?Poznám kopu ľudí ktorý by aj chceli novy bajk ale stále jazdia na 6-7 ročných modeloch kvôli moznosti stále jazdiť 2x... A samozrejme aj takých co sa nechali zlákať marketingom zlákať na 1x a po pár mesiacoch sa buď vrátili ku starému bajku alebo kúpili druhý kde bolo možné jazdiť dvojpilu... Hlavne co sa týka kategórie nízko zdvihovych fullov a HTciek tak sa s týmto stretávam casto
Tiez jazdím 1x ma to svojich priaznivcov... ale tvrdiť, že je to najlepšia a jediná cesta je blbosť...
Ja mám ešte v živej pamäti ako som cca pred 5 - 6 rokmi sedela s našimi obchodnými zástupcami z ČR aj SR a diskutovala o pripravovanej novej kolekcii bajkov na ďalšiu sezónu. Chcela vtedy čo najviac nahradiť dovtedy používané troprevodníky dvojprevodníkmi aj na najlacnejších modeloch. Vysvetľovala som, že pre technicky neznalých cyklistov je jednoduchšie radiť iba veľký a malý prevodník a vzadu kazeta s väčším rozsahom im zabezpečí rovnaký rozsah prevodov. Hlavne slovenskí obchoďáci ma vtedy presviedčali "všetci" chcú čo najviac prevodov a teda aspoň na najlacnejších mám zachovať trojprevodník. Keď som sa potom o rok zase s nimi rozprávala tak uznali, že trojprevodník je "mŕtvy" a je tu dopyt po dvojprevodníkoch aj na najlacnejších modeloch kvôli jednoduchosti.
Takže ako výrobca sme nikomu nič nenútili, ale nás trh a dopyt prinútiť zrušiť dovtedy tak rozšírenú skladbu prevodov.
Mne 1x nenutili, ja som ho vyslovene chcel. A v mojej bubline kazdy, koho poznam ma 1placku a aj ked maju x bikov tak vsade 1x, ci HT, ci Full, ci Gravel. A nikto si nestazuje ?.
Holt asi budeme obete marketingu a ani si to neuvedomujeme. Dobre nas ten Sram oblbol ?.
A mozno len neviete nastavit presmykac a nechcete si to priznat
Našťastie vieme nastaviť prešmykač a našťastie sme radi, že už ho nemusíme nastavovať. Ale kedysi tá doba bola veľmi príjemná..vtedy sme naozaj vyberali len podľa toho, ktorý bike ma viac prevodov. To boli krásne 90-te roky. Spomienky na to sú veľmi pekné, ale na prešmykač a 2-3 prevodník som celkom rád zabudol
Na cesťákoch je to možno potrebné. Ja na cesťák nesadnem a nevyjdem na výjazd. Reálnejšie si zaobstarám ebike do poriadneho terénu ako cesťák. Neznášam cesťáky. ??
tak vyvoj hlavne dospel k MTB-cku. to co sme tu vozili v 90-tych rokoch bol cestak so sirsimi plastami - rozmer kolies, geometria ramu, prevody (ano dnesny gravel).
Tak cesťáky mali hnusné galusky široké ako žiletka, potom barany a rôzne nezmysly. MTBčko bolo to čo som chcel v 1994. Doma mi zohnali taký akýsi oceliak 3x6 Shimano SIS. Extrémne široké asi 55cm rajdy, balónové gumy 26x1,95 to bol iný vesmír, prešmykač akýsi ohnutý, tak to neradilo ani dolu ani hore, len stred sa dal bez nervov a riskovania spadnutej reťaze používať. Potom som chcel kúpiť ako upgrade mega gumy 26x2,10...ma odhovárali, že to je na zjazd určené a že nemám šancu to do kopca na výjazde dlhšom ako 5 km utiahnuť, že mi odpáli nohy krásna doba.
Stelvio by ma bavilo ale skôr traily okolo než na cesťáku. ?Ale zas to by som musel mať prioritu len bike toto všetko ísť pojazdiť. Denne si viem na bike nájsť 2-3 hodiny ale na bike dovolenku nemám čas. Takže mi to vychádza len na lokálne traily stále dookola. ??
To čo vidíme dnes v MTB je skutočne krása o ktorej sme v 90kach začali snívať. ? veľa bicyklov v MTB je skutočne nádherných. Cesťák mňa neosloví absolútne ničím. Nakoľko viem ako ľudia vedia šoférovať autá, tak jazdenie na cesťáku na jednej ceste s týmito žolíkmi ma skôr desí.
Na cesťáku sa dá parádne vyblázniť pri zjazdoch z kopca.
Inak prešmyk na cesťáku môže byť v ohrození pokiaľ by Classified získal strategického investora, ktorý má vplyv na vývoj. Napr. ak by ich kúpil Sram alebo Shimano. To by som si vedela predstaviť aj u seba.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Vyrazny skok bol len do konca tisicrocia. SRAM mal DIRT a 1:1 uz v roku 2000 a vyzeral moderne. Za tych zvysnych takmer 25 rokov stihol akurat tak nanutit 1 placku
Holt asi budeme obete marketingu a ani si to neuvedomujeme. Dobre nas ten Sram oblbol 🙂.
Tiez jazdím 1x ma to svojich priaznivcov... ale tvrdiť, že je to najlepšia a jediná cesta je blbosť...
Takže ako výrobca sme nikomu nič nenútili, ale nás trh a dopyt prinútiť zrušiť dovtedy tak rozšírenú skladbu prevodov.
Pár prvých strán z odstupom času vyzerá až úsmevne,ale systémom pokus/omyl sme sa viacerý dopracovali k úspešnému fungovani 1 x niečo
https://www.mtbiker.sk/forum/komponenty/prechod-z-3-x-10-na-1-x-10-t32825.html
Holt asi budeme obete marketingu a ani si to neuvedomujeme. Dobre nas ten Sram oblbol ?.
A mozno len neviete nastavit presmykac a nechcete si to priznat
podla mna cestak na Stelvio by Ta bavil.
To čo vidíme dnes v MTB je skutočne krása o ktorej sme v 90kach začali snívať. ? veľa bicyklov v MTB je skutočne nádherných. Cesťák mňa neosloví absolútne ničím. Nakoľko viem ako ľudia vedia šoférovať autá, tak jazdenie na cesťáku na jednej ceste s týmito žolíkmi ma skôr desí.
Inak prešmyk na cesťáku môže byť v ohrození pokiaľ by Classified získal strategického investora, ktorý má vplyv na vývoj. Napr. ak by ich kúpil Sram alebo Shimano. To by som si vedela predstaviť aj u seba.