Po prvú čiarku sa nedá nesúhlasiť...
20.04.2024 - 14:06:18
13
Včera, cez začínajúcu dopravnú špičku (bol piatok) som 2x prechádzal po Vajanského nábreží. Po pol tretej smerom do Mlynskej doliny, po pol štvrtej naopak, smerom na Šafárikovo námestie.
Pri prvom prejazde som na svetlách pred Šafárikovým námestím prešiel na tretiu zelenú. Nezavinili to cyklisti ani MHD, ale vodiči, ktorí sa potrebovali predbiehať v pravom pruhu (BUS a pre odbočenie doprava) a na poslednú chvíľu sa zaraďovali do ľavého, čím vytvárali krízové situácie a ostatných spomaľovali... Byť žandárom, tak tam stojím a takých na tvrdo posielam doprava do starého mesta, nech sa tam trochu pomotajú. Cez Vajanského sa išlo plynule, cca 30-40 km/hod. (nie 60-70 ako pred rokom) a stál som na svetlách až pred mostom SNP.
O hodinu neskôr som išiel opačným smerom. Prvý raz som stál na svetlách pred mostom SNP, potom plynule +/- 30 km/hod. až po Šafárikovo námestie. Dve autá predo mnou vodič púšťal autobus zo zastávky na Štúrovom námestí, pribrzdil som len motorom podradením...

Ako som pokračoval po Karadžičovej (tam je vyhradený BUS/cyklo pruh na pravej strane cesty), tak po pravej strane ma predbiehali 3 osobné autá - jedno taxi a dve neoznačené. Išli sme plynule tak 40 km/hod., takže ak by išli predpísanou max. 50 km/hod. rýchlosťou, tak by veľa času nezískali. Píšem to pre tých, čo by chceli mať na Vajanského nábreží BUS/cyklopruh neoddelený obrubníkmi. Takto by to vyzeralo aj tam.
20.04.2024 - 17:10:00
01
Pri budúcich jazdách autobusom prosím nakalibrovat lepšie tieto odhady z brucha.

"400 prejazdov, v marci to stúplo na 600. To je niečo, čo v rámci dopravenej špičky špičky odvezie tak 4-5 autobusov MHD"

Nebrať za etalon napratanu 39 v nedeľu večer smerom do Mlynskej;)
20.04.2024 - 17:32:23
00
Vajanského bude zrušená to je už isté.Stačí si pozrieť novelu zákona.nepomôže ani žiadna mestská propaganda o ich vymyslenom počítaní cyklistov.

https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/700238-vacsina-obyvatelov-bratislavy-nesuhlasi-s-budovanim-cyklotras-na-ukor-jazdnych-pruhov/

https://bratislava.standard.sk/573767/nezverejneny-prieskum-magistratu-za-tisice-eur-az-87-percent-bratislavcanov-nechce-cyklotrasy-na-ukor-jazdnych-pruhov
20.04.2024 - 17:41:01
01
Marli tak koľko ľudí máme rátať na 1 autobus v dopravnej špičke na Vajanského?
20.04.2024 - 17:53:29
00
Neviem, spocitaj si sám, ale 100-120-140 to nebude.

(Nejazdim tade busom a kvôli dohadovaniu sa s 1 foristom myslimze nebudem stát na zastávke Most SNP a počítať cestujucich;)
V električke to môžem spraviť, keď ňou výnimočne pôjdem. No autor písal o buse, tie sú spomalené)
20.04.2024 - 18:01:42
00
triki napísal:
Vajanského bude zrušená to je už isté.Stačí si pozrieť novelu zákona.


Nie. Zákon totiž nebude platiť retroaktívne.

Navyše aj keby platil retroaktívne (lebo kto vie, ako si ho Ráž, Mažgút a spol. ohnú), tak štátny odborný dozor nad cestnými komunikáciami (o ktorom je tá novela zákona) ani nemá ako napadnúť tie cyklopruhy, pretože podľa cestného zákona "Orgány štátneho odborného dozoru dbajú na zabezpečenie ochrany pozemných komunikácií a dozerajú, či sa dodržiavajú povinnosti a podmienky užívania pozemných komunikácií ustanovené týmto zákonom, predpismi vydanými na jeho vykonanie, ako aj opatrenia cestných správnych orgánov."
Tie cyklopruhy nepredstavujú ohrozenie pozemnej komunikácie a pri ich vybudovaní boli dodržané "povinnosti a podmienky užívania pozemných komunikácií ustanovené týmto zákonom, predpismi vydanými na jeho vykonanie, ako aj opatrenia cestných správnych orgánov." (resp. tá jedna či dve závady boli správnym postupom odstránené).
20.04.2024 - 19:06:20
01
Marli: krátke autobusy majú kapacitu cca 90-110 ľudí, dlhé autobusy majú kapacitu cca 130 - 150 ľudí, záleží od typu. Máš pocit, že sú prázdne?
20.04.2024 - 19:41:35
00
Viem, akú maximálnu teoretickú kapacitu majú,aj elektricky, išlo mi o reálnu obsadenosť, aj počas špičky - namiesto hľadania a vypisovania si to chod omrknut
20.04.2024 - 21:30:55
00
Bez ohladu na BUS pruhy, ci su alebo nie, je cela doprava za trest. Napr. Sabinovska, bus do vajnor len prefrcal v druhom pruhu okolo zastavky . . . Na mierku stoji bus, za nim pride dalsi a caka az ten prvy odide, aj ked kopa ludi uz stoji pri dverach a dufa ze stihnu prestupit . . . Zavolate na dispecing, odpoved? mozte sa stazovat . . . A to nevravim o buse z dolnych honov ked sa vam tam nastahuje bezdomovec . . . To si pripadate ako keby zamestanavali hluchonemych vodicov . . .
20.04.2024 - 21:34:41
00
Priateľka tade chodí do roboty MHD. Takže viem ako vyzerajú tie autobusy zvnútra. Ale ako mi tu bolo vysvetlené, ona nie je relevantný zdroj.
21.04.2024 - 22:32:47
01
Minimálne v poobednej špičke sa dá v autobusoch často nájsť aj miesto na sedenie. Nejakí ľudia vždy stoja, ale k maximálnym kapacitám to má naozaj ďaleko.

Okrem toho, zo strany od Karadžičovej nikdy nestávajú autá dlhšie, než od križovatky s Landererovou (aj to najmä kvôli trom semaforom po Šafko). A v takmer celej dĺžke od zastávky Továrenská je bus pruh. Na samotnom nábreží už nie je veľmi dôvod na zdržania.

V opačnom smere je to o chlp horšie, tu je bus pruh kratší. Ale časovo sa to týka len kratšej časti rannej špičky (ja tu chodím pred ôsmou a zdržanie je v tom čase ešte nepatrné). Tu by pomohla rekonštrukcia električkovej trate, aby po nej mohli jazdiť aj autobusy.
22.04.2024 - 09:42:29
01
Ak by mesto nakupilo a nasadilo na ten usek este dlhsie busy, tak by sa dala zapcha prejst pesi v buse od zadnych dveri k prednym . . . :-)
22.04.2024 - 10:32:31
01
Neviem aký ste niektorí pamätníci starí, ale dnešným problémom cestovania MHD ak je iba dôvod, že si človek nemá kde sadnúť je to najmenej. Bežná prax cestovania bratislavskou MHD bolo, že sa človek do toho autobusu ani nezmestil a ak aj áno, tak bol rád, že stojí na schodíkoch na jednej nohe. Dnes je to aj pri tom znížení výkonov vozokilometrov z 50 mil. na prelome 80-90 rokov čo bol vrchol na dnešných 38 mil. stále zvládnuteľné hlavne z dôvodu motorizácie a posledné roky aj alternatívy v podobe cyklodopravy, ktorá potrebuje aj takúto podporu, že sa jej na cestách v meste vyčlení priestor, keďže chodníky na to nie sú vhodné a iný priestor na segregáciu nie je v meste.
22.04.2024 - 10:42:15
04
Ja si pamätám aj časy, keď som sa nezmestil do MHD len preto, že všetci natlačený v priestore dverí a za dverami prázdne miesta na sedenie ale nikto proste neuhol ďalej, nech môžu ľudia nastúpiť.

Joli: to že kedysi bolo 50 mil. km a tereaz je len 38 miliónov km nie je len o tom, že je viac ľudí v autách. Ale mal si aj veľa liniek, ktoré jazdili väčšinu dňa prázdne, alebo išli od nikam nikam.
22.04.2024 - 11:00:29
01
keyboard_arrow_up