Zdravim, mam Tarmac SL7. Maximalne prechodnost plastov je 32c s cca 4mm rezervou.
Chcel by som zacat chodit na biku do prace, ale ak sa chcem vyhnut niektorym frekventovanym usekom v rannej spicke, tak musim prejst asi 10 min usek lesnou zvaznicou kde je aj trochu kamenista pasaz. Pripadne obcas pojazdit aj na strkove cesty v AUT.
Mam este jednu sadu kolies tak rozmyslam na nu nahodit nejake odolne alebo gravel plaste. Napadli mi tieto alternativy:
https://www.velosprint.sk/trekkingove-plaste/specialized-pathfinder-pro-2bliss-ready-black/
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-treking/cestne-plaste/pirelli-cinturato-velo-700x32c-plast-tlr-kevlar-p95223.html
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-treking/gravel-a-cyklokros/panaracer-gravelking-ss-700x32c-tlc-plast-kevlar-p268401.html

Neviem to ale odhadnut, ci aj pri nizkom tlaku povedzme 40psi nebude ta jazda prilis nepohodlna a nakoniec sa na to vykaslem. Viem ze CX ma podla pravidiel obmedzenie 33mm, ale neviem ci tie ramy nie su "podajnejsie" v porovnani s tuhym cestnym ramom.
Nemate niekto s podobnym pouzitim cestaku skusenost?
02.05.2024 - 18:45:25
00
Pozor na reálnu šírku plášťov, jazdím 28mm tufo comtura 4TR a reálne to ma pri 5 bar 30mm, pokiaľ viem pirelli majú o 2-4 mm tiež reálne inú šírku, ťažko povedať akú by to malo šírku pri 40 psi ako by si chcel.
Dá sa tým prejsť bez problémov šotolina v rakúsku, horšie úseky v karpatoch, ale vyslovené lesnú cestu s väčším množstvom väčších skál typu zvážnica (ak ide v tvojom prípade o takúto cestu) som ako skratku skúšal len zopár krát ako nutné zlo a bolo to ukrutné čakanie, či sa na nejakom kameni neprereže plášť a je vymaľované.
Na dochádzanie do práce prípadne aj niekoľko krát do týždňa si to neviem predstaviť a to mam endurance bicykel.
Pokiaľ viem na tarmacu sa tento rok jazdilo aj rubaix, ale či je práve toto bike vhodný na zvážnicové skratky do práce mám pochybnosti.
03.05.2024 - 08:58:35
00
Spomínané Pirelli som jazdil, hoci primárne na ceste. Vyzerali dosť odolné, zmes sa mi zdala viac lepivá ako napríklad Continental. Nejak som sa s nimi nenarobil keď som ich obúval bezdušovo.

Odolné plášte boli Giant gavia Fondo, tie zvládali štrkové cesty s prehľadom, boli sériovo osádzané v šírke 32 na Defy. Len boli tažšie.

V skutočnom teréne som ich však nejazdil, hoci v minulosti som behal krížom krážom cez hory na cyklokroske so zelenými Michelinmi....

A ako píše vyššie kolega, pozor na reálnu šírku na ráfiku, niektoré gumy môžu byť ale aj užšie ako sa udáva.
03.05.2024 - 09:31:14
00
Ja v principe prave taky "pohodlny cestak" jazdim a prihovaram sa za Panaracer. Druhu sezonu deriem semi slicky 35c a neviem si vynachvalit, presne na moj styl jazdenia. Valivost velmi dobra, odolnost tiez a to pomerne casto jazdim rozne zvaznice, rozbite resp. nekvalitne a strkove cesty. Skratka to, comu sa bezne a cielene na cestaku vyhybas... Ja to mam ako taky "light gravel" a aby to stale dostatocne svistalo po cestach. Absolvoval som na nich aj prvy gravel pretek minulu sezonu v Seredi a bez ujmy. A to sa isli "bomby", myslim ze som tam raz aj sekol rafik. Vyzeral som tam jak na ziletke popri ostatnych bikoch, resp. graveloch :-) Zatial len jeden defekt aj to od klinca a jedna mikrodierka medzi "stuplami" ktoru zalepil tmel. Samozrejme niekto ich moze rozslahat poprvej jazde, neda sa to aplikovat na vsetkych. Na 22mm rafiku maju 37-38mm tak pozor nato aj pri uzsich. Fukam prave okolo tych 40psi, resp. 2,7-2,8bar ked chcem prifuknut cielene na cestu, bezne nieco menej, tych 2,5-2,6bar. Niekde v hlbke mysle by som chcel vymenit kolesa za vyssie a sirsie, 24mm vnutro a prave uz tieto slicky v 32c, ale bez tej ochrany co zvazujes ty. Mam zato ze na takto sirokom rafiku by mohli mat v konecnom dosledku tych 35mm a byt malinko "ziletkovejsi" na ceste voci aktualnemu setupu, samozrejme s trochu horsimi vlastnostami v lahkom terene. O tazkom sa nemusime ani bavit. Tak snad som pomohol...
03.05.2024 - 10:18:23
00
keyboard_arrow_up