Nejaký podobný výber pre 18-ročnú princeznú čaká onedlho aj mňa, tak idem pobrať nejaké rozumy... Tiež mám cenovú hranicu okolo 5k €, ale okrem toho musí byť to auto aj (alebo vlastne iba) pekné a cool, navyše
servis na Alfy a Fiaty je doslova za rohom... Z menších AR je čo ešte rozumné? Zdieľa niečo techniku s Bravom? Tie majú diely a servis celkovo za babku...
Alfa Romeo Mito a Fiat Grande Punto spolu zdieľajú veľa súčiastok a stoja na rovnakej platforme. Väčšie rozdiely budú až pri Mito QV, ale tie už sú cenovou tak 6000+€. V Alfe brať len benzínové 1.4, 0.9 Twinair nie je prekvapivo zlý, ale 1.4 sú lepšie. Navyše všetky 1.4, či atmosférické alebo s turbom sú nepriame vstreky. 1.3 JTD sa vyhnúť oblúkom, 1.6 JTD je kvalitný motor, ale je komplikovanejší a pre mladého sa podľa mňa diesel nehodí. Fiat má potom Bravo (konkurent Golfa). Kvalitné auto, lacné diely. 1.4, sú tie isté motory, čo sú aj v Punte, či Mite, základ má 66kW, jazdí slušne, ak aj budú 5 v aute a vytočí to, pôjde to aj hore kopcom, ale pretekár to nie je. Potom tam je 1.4 T-jet 88kW (už má turbo, 206Nm), trhač asfaltu to nie je, ale je to celkom svižné. Oba spomenuté motory sa robili aj s fabrickým LPG. Vrchol je 110kW T-Jet. Robil sa aj 1.4 Multiair, ale ten je veľmi vzácny. S dieslov, 1.6, 1.9 alebo 2.0 (dosť rarita v tom aute). Diesele sú všetky veľmi dobré. Ekvivalent Brava je Giulietta. Ale tie už sú výrazne drahšie, zachovalý kus minimálne 5000€. Starším Alfám ako 147, 156, GT by som sa vyhol problémové benzín, mäkká karoséria. 159 je krásne auto, ale je dosť ťažké, ale je to tank, čo sa týka bezpečnosti, ale benzíny okrem 1.75 TBI sú dosť ani nie nepodarené, ale skôr nevýrazné. Benzín 1.8 MPI je pôvodom z Opla a je dosť slabý na to auto. 1.9 a 2.2 JTS na papieri vyzerajú lepšie, ale tiež to nie je úplne ono, navyše trpia na zanášanie karbônom (priamovstrek). 3.2 JTS už je dynamicky na tom fajn, ale sprotreba je bežné 14l, čo mladý človek neutiahne a motor nie. Pôvodom prerobený V6 od austrálskeho Holdenu. S dieslov 1.9 JTD 8v 85kW je nesmrteľný, ale s viac ako 1,5t autom sa natrápi. 1.9 JTD 16v je na tom lepšie, čo sa týka dynamiky. Potom už ostáva len 2.0 Multijet, ale ten je z posledných rokov výroby a 5 valec 2.4 JTDm, ktorý je vynikajúci, ale tiež má svoje muchy.