V Octavii 3 mám plnohodnotnú rezervu 16', takisto žena v služobnej - čiže štandardný plechový disk a pneu tuším 205/55 R16
A už som na rôznych autách v minulosti pri defektoch párkrát nahadzoval či už rezervu alebo dojazdové
koleso (napr. na Focuse) . Keď auto má na to priestor, určite by som rezervu kúpil a vozil.
A jedna veselá príhoda...pred rokmi sme s kamarátom a ženami (štyria v aute) sa vracali z Álp, ojazdený Passat kombi kúpil asi týždeň predtým od švagra, ktorý ho tiež tesne predtým odkúpil z firmy, kde pracuje. Tesne za Budapešťou niekde pri Godollo defekt, večer cca 22:00-23:00, auto odstavené na krajnici zasahujúc do jazdného pruhu, bol to nejaký nadjazd s protihlukovou stenou, čiže krajnica úzka, ženy za zvodidlá, blikačky, trojuholník, vyhádzať celý kufor, vybrať rezervu, kľúč, zdvihák, koleso ľavé, čiže pracovali sme v jazdnom pruhu ?, veľmi nepríjemná situácia z hľadiska bezpečnosti, pracovali sme prerušovane, keď sa blížili auta (kamióny ?) a z diaľky sa neradili do ľ.pruhu, radšej sme išli na krajnicu, zhodiť koleso, nasadzuje rezervu kamarát, svietim mu čelovkou, nedarí sa mu, odstrčujem ho, skúšam nasadiť rezervu a zisťujem, že nepasuje, úplne iný rozmer disku ??????. Zjavne nejaký zmrd, keď sa auto odkupovalo od firmy , tak vymenil rezervu???. Asistenčná služba nepomohla, telefonát domov, kamarátov švagor do svokrom idú k nim domov, z garáže berú dve
kolesá s letnými pneu a vezú nám ich 300 km. Tak výmena ľ. kolesá, všetko pasuje, naloďujeme sa, otočenie kľúčikon a.... nič, blikačky a parkovačky vybili batériu, káble máme, akurát ešte otočiť jedno auto do protismeru ??? na diaľnici, ináč káble nedosiahnu, podarilo sa, auto naštartované, ešte jedna otočka auta na diaľnici, na najbližšom odpočívadle výmena aj
kolesa na opačnej strane tej istej nápravy a ide sa domov??.