Za Žilinou začína cyklocesta od elektrárne v Hričove. Šiel som po nej:
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9rGmRx8L2f9qvkKaSV&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9rFi0x8M-MeQ9gWCe3xfL6d.03HHf0b3R9e8ye99fGDf-0efdfUY&x=18.6034978&y=49.2405881&z=14Ďalší nový úsek je od hranice ZA kraja do PB po most Orlové (ďalej neviem ako vedie v rámci PB, nešiel som po nej). Podľa
mapy by sa na ňu malo dať napojiť z cesty 507:
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9q3TIxToX.1YCxTYt9&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9qd6fxTlohfRHepO3t.dSrf5zbJkfg53nyf1Gf4xeTq34o&x=18.4573535&y=49.1566341&z=13Cieľ je ešte pred mostom, keď som posunul cieľ bližšie k mostu, tak navigácia hádzala trasu po hlavnej ceste 507 napriek režimu cestný bike.
Ďalší úsek začína pred Nimnicou zo smeru PB a končí v PU. Úsek ide celý čas súbežne vedľa cesty 507. Do PU sa dá z PB dostať aj cez Milochov, celý čas po novej ceste 3. triedy, ktorá nahradila železnicu.
Posledný nový hotový úsek je od Púchova do Ladiec:
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9qGXhxTXKC1X-xT06K&rs=coor&rs=osm&ri=&ri=1005813615&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9qESHxTVNAfA.eNJfhSePfgyvafPfRPd6tXo3x4fSc3H9fHgdnn3aMd3b&x=18.3049284&y=49.0922327&z=12Treba si zvážiť, či je lepšie ísť z BY cez PU alebo z BY priamo do Beluše, a v Beluši prejsť do Ladiec bočnou účelovou cestou, tá je v pohode pre
cestný bike (možno ulica popri domoch bude horšia, neviem)
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9qGnexTGrkeFbeirc711.e&rs=coor&rs=osm&rs=coor&ri=&ri=1007822490&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&x=18.3131235&y=49.0557958&z=14Ja som úsek Beluša - Bytča bral po ceste 61, medzi BY a PB málo áut (diaľnica) a široká kvalitná krajnica a takmer všetko rovina. V PB je stúpanie pod Rozkvetom a aj po výjdení z PB až po diaľničnú križovatku. Ale len krátke, pár minút. Potom zjazd cez Sverepec až prakticky do Visolají. Sú tam nárazové pár sekundové krátke stúpania, ale tie sa dajú vyšliapať rozbehom. A stále je široká dobrá krajnica (okrem dedín, tam je užšia), aj v PB (alebo 2 pruhy v 1 smere). Po ceste 507 medzi BY a PB som nikdy nešiel, neviem, aká je.
Ešte tip na záver, z hlavnej cesty 61 sa dá zísť už hneď za tabuľou Dubnica nad Váhom a účelovou bočnou cestou sa dá dostať až na cyklocestu v Nemšovej:
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9pmRmxSefv9pcprcMQ&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9pl3uxSf7ieb-ZA3633mafIlfeY3m0e4EdgS3Ge&x=18.1593205&y=48.9764058&z=13Cesta je pre cestný
bike v pohode zjazdná, akurát pozor za Dubnicou v okolí mosta privádzača na D1, je tam asi 10 m rozbitý úsek s dosť štrkom, tam treba pribrzdiť.
Cesta 61 od Ladiec po Dubnicu je kvalitou dobrá, dá sa fičať, akurát na veľa miestach je úzka krajnica (časť okolo Nozdrovíc, časť Ilavy až po Prejtu). A medzi Ilavou a Dubnicou viac áut, aj cez víkendy. Dajme tomu, že cyklistu tam priemerne obieha auto subjektívne každých pár sekúnd. Ak by to vadilo, dá sa ísť popri kanáli už od Ilavy. Ale je tam asi 1 km úsek, kde si treba dať pozor na výtlky a pribrzďovať, a 600 m štrkovo-hlinenej cesty okolo časti Prejtských jazier, nerovnej od kameňov a od vyschlých kaluží.