S tými 1-smerkami sa akoby roztrhlo vrece. Nové sú za OO PZ v Dubnici v časti tých tichých uličiek a ako bonus aj obytná zóna (max 20 km/h). Nám pred pár rokmi tiež podávali 1-smerky do tichých ulíc, aj do krátkych, kde je pár domov a jazdia cez ne iba domáci, lebo je to na konci štvrte a nikam sa nedá dostať, takže tadiaľ idete, len keď je to cieľ cesty, ozaj len domáci, tých pár áut za deň a niekedy návštevy a kuriéri. Ulice sú síce široké pre max. 1 auto, ale skoro nikdy nebol problém, tam sa ozaj raz za čas stretli 2 autá oproti sebe. Ale asi si to vyžadovala bezpečnosť a plynulosť premávky, keď nejakí ľudia 1-smerky navrhli a úradne schválili. A tak jazdíme namiesto najkratšej cesty rovno, po uliciach do tvaru U, C, N, Z a pod. cez kopu križovatiek s daj presnosť. Ani bicykle nemajú výnimku, ale niekedy to vidím ignorovať a dokonca aj autami. Keď tam náhodou budú poliši (a bárs aj v PU), pre ktorých je zákon ako pre kresťana Sväté Písmo, a niekoho nachytajú, tak neodíde bez pokuty, zákon je zákon, a zákon nerozlišuje, že značenie je nezmyselné alebo veď idem na bicykli, tak to tak nevadí.
Mne sa to už vypomstilo - v Ilave dali zákaz odbočiť doľava zo smeru od Košece k nemocnici a na parkovisko pred areálom nemocnice, lebo odbočujúci doľava blokoval autá za sebou pri dávaní prednosti protiidúcim. Zákaz neplatí pre RZP. Treba tam prísť dookola z opačnej strany, cez semafory, ktoré sú asi 100 m ďalej za križovatkou, na ktorej je zákaz odbočenia. Veľakrát som videl, ako tam vodiči často odbočujú doľava aj napriek zákazu, a aj blokovali tých za sebou, a nič sa im nestalo. Išiel som na motorke, pôvodne cez semafory doľava dozadu na benzínku, ale k semaforom bola kolóna a oproti nič nešlo, tak som to svižne strihol a odbočil do zákazu na motorke, ,,veď to tak nevadí". A bum, na parkovisku poliši. Vysadil som za rohom brata (aby to vyzeralo, že som ho tam viezol) a namiesto benzínky rýchlo dookola na hlavnú a stratiť sa im. Ale už sa ma držali ako kliešť a na vhodnom mieste zahúkali a už bolo. Že, či viem akého priestupku som sa dopustil. - Áno viem, zákaz odbočenia. Ale veď nič nešlo a som si myslel, že na motorke to nevadí... Ešte mi povedali, vy asi nebudete vozidlo RZP... Poliši boli v pohode, takí mladí muži, chlapi, ale dali mi to za 10 eur, čo som mal akurát na benzínku. Radšej sa nespoliehajte ani na bicykli, že ,,to až tak nevadí".
prosim vas, naklikali by ste mi niekto trasy hotovych usekov na mapach.cz? v sobotu chcem ist zo Ziliny do PN. trasu poznam iba od Nemsovej do PN. Nerad by som bludil a hladal tu "spravnu" cyklotrasu.
------
edit:
vybavene
mozno niekomu pomoze https://www.cyklotrasytsk.sk/
Ďalší úsek začína pred Nimnicou zo smeru PB a končí v PU. Úsek ide celý čas súbežne vedľa cesty 507. Do PU sa dá z PB dostať aj cez Milochov, celý čas po novej ceste 3. triedy, ktorá nahradila železnicu.
Cesta 61 od Ladiec po Dubnicu je kvalitou dobrá, dá sa fičať, akurát na veľa miestach je úzka krajnica (časť okolo Nozdrovíc, časť Ilavy až po Prejtu). A medzi Ilavou a Dubnicou viac áut, aj cez víkendy. Dajme tomu, že cyklistu tam priemerne obieha auto subjektívne každých pár sekúnd. Ak by to vadilo, dá sa ísť popri kanáli už od Ilavy. Ale je tam asi 1 km úsek, kde si treba dať pozor na výtlky a pribrzďovať, a 600 m štrkovo-hlinenej cesty okolo časti Prejtských jazier, nerovnej od kameňov a od vyschlých kaluží.
Cyklocesta PB - ZA kraj je už oficiálne otvorená. V článku sa dá dočítať, že úsek Púchov - Ladce sa oficiálne otvorí 17. júna spoločnou jazdou so začiatkom v PU.
Na rad prichádzajú konečne úseky husto obývaných oblastí, kde leží viac ako len 1 mesto na úseku, zároveň s mnohými obcami, niektoré pomerne veľké. A všetko na relatívne krátkej vzdialenosti. Približne 13 km úseku z TN od privádzača D1 po Príles by už nič nemalo brániť v začatí výstavby. Tento úsek odľahčí v časoch víkendových ***** husto vyťažený úsek Nemšová - Trenčín. Umožní Dubničanom, Novodubničanom, Teplianom rýchlejší priamy spoj do TN, najmä na Sihoť, a tiež aj naopak. Pre niektorých vznikne zaujímavý cyklookruh. Z T. Teplej vedie ďalšia cyklocesta ďalej do T. Teplíc.
Po tomto úseku príde na rad ako predposledný úsek cca 15 km úsek Príles - Ladce, na ktorom ležia mestá Ilava a Dubnica n/V. Tieto mestá, medzi ktorými je hustá automobilová doprava, získajú konečne vytúžené cyklistické spojenie. Okrem horských bicyklov popri kanáli sa už tak bude dať môcť dostať pohodlne a rýchlo z jedného mesta do druhého aj na cestných bicykloch, korčuliach, kolobežkách a pod. Na tento úsek zatiaľ neboli získané peniaze.
Ako posledný úsek bude úsek Nimnica - PB. Úsek medzi Považskou Bystricou a Púchovom skomplikovala zablokovaná Nosická priehrada, ktorú pre zlý technický stav uzavreli ešte v roku 2021. Cesta cez priehradný múr má slúžiť ako prejazd medzi Nimnicou a Nosicami ponad rieku Váh, tak aby došlo k celkovému prepojeniu Púchova s Považskou Bystricou.
Všetky úseky by podľa Bašku mali byť hotové do roku 2026. Dodal, že budovanie spomaľujú územné rozhodnutia, stavebné povolenia a množstvo verejných obstarávaní.
Akurát že Tepla sa na hlavnú cyklotrasu tak ľahko nenapoji,respektíve treba rátať že momentálne napojenie je cesta plná kameňov,a jám ,nezjazdne pre cestak.
Tí, čo náhodou neviete, je tu ďalšia dobrá správa, tentoraz z Lednických Rovní. Cyklistický privádzač pri cyklomoste na L. Rovne, ktorý končil kamenistou cestou pri závode YURA, už pokračuje novým asfaltom, odbočením cez ten mostík a poza závod YURA, až sa dostanete na hlavnú cestu v L. Rovniach - Hôrke vedľa závodu YURA na opačnej strane, ako je spomínaná kamenistá cesta. Toto je dobrá správa pre cestných cyklistov (a miestnych korčuliarov), ktorý sa tak môžu na cyklocestu Ladce - Púchov napojiť priamo, prakticky už z Lednických Rovní. Prikladám odkaz na trasu a aj foro:
Asi 3 tyzdne dozadu som siel rano do prace a v mieste od Opatovej do TN, medzi kanalom a Vahom, behalo auto a zrovnavali tam cestu do roviny, tak mozno sa tam uz nieco buduje.
No a kade to teda pojde? Ako pise Martin medzi kanalom a Vahom? Ja som bol v tom, ze to pojde zo Sihote popri potoku az po Teplu, ako sa chodi aj teraz.
No a kade to teda pojde? Ako pise Martin medzi kanalom a Vahom? Ja som bol v tom, ze to pojde zo Sihote popri potoku az po Teplu, ako sa chodi aj teraz.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
------
edit:
vybavene
mozno niekomu pomoze https://www.cyklotrasytsk.sk/
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9rGmRx8L2f9qvkKaSV&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9rFi0x8M-MeQ9gWCe3xfL6d.03HHf0b3R9e8ye99fGDf-0efdfUY&x=18.6034978&y=49.2405881&z=14
Ďalší nový úsek je od hranice ZA kraja do PB po most Orlové (ďalej neviem ako vedie v rámci PB, nešiel som po nej). Podľa mapy by sa na ňu malo dať napojiť z cesty 507:
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9q3TIxToX.1YCxTYt9&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9qd6fxTlohfRHepO3t.dSrf5zbJkfg53nyf1Gf4xeTq34o&x=18.4573535&y=49.1566341&z=13
Cieľ je ešte pred mostom, keď som posunul cieľ bližšie k mostu, tak navigácia hádzala trasu po hlavnej ceste 507 napriek režimu cestný bike.
Ďalší úsek začína pred Nimnicou zo smeru PB a končí v PU. Úsek ide celý čas súbežne vedľa cesty 507. Do PU sa dá z PB dostať aj cez Milochov, celý čas po novej ceste 3. triedy, ktorá nahradila železnicu.
Posledný nový hotový úsek je od Púchova do Ladiec:
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9qGXhxTXKC1X-xT06K&rs=coor&rs=osm&ri=&ri=1005813615&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9qESHxTVNAfA.eNJfhSePfgyvafPfRPd6tXo3x4fSc3H9fHgdnn3aMd3b&x=18.3049284&y=49.0922327&z=12
Treba si zvážiť, či je lepšie ísť z BY cez PU alebo z BY priamo do Beluše, a v Beluši prejsť do Ladiec bočnou účelovou cestou, tá je v pohode pre cestný bike (možno ulica popri domoch bude horšia, neviem)
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9qGnexTGrkeFbeirc711.e&rs=coor&rs=osm&rs=coor&ri=&ri=1007822490&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&x=18.3131235&y=49.0557958&z=14
Ja som úsek Beluša - Bytča bral po ceste 61, medzi BY a PB málo áut (diaľnica) a široká kvalitná krajnica a takmer všetko rovina. V PB je stúpanie pod Rozkvetom a aj po výjdení z PB až po diaľničnú križovatku. Ale len krátke, pár minút. Potom zjazd cez Sverepec až prakticky do Visolají. Sú tam nárazové pár sekundové krátke stúpania, ale tie sa dajú vyšliapať rozbehom. A stále je široká dobrá krajnica (okrem dedín, tam je užšia), aj v PB (alebo 2 pruhy v 1 smere). Po ceste 507 medzi BY a PB som nikdy nešiel, neviem, aká je.
Ešte tip na záver, z hlavnej cesty 61 sa dá zísť už hneď za tabuľou Dubnica nad Váhom a účelovou bočnou cestou sa dá dostať až na cyklocestu v Nemšovej:
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9pmRmxSefv9pcprcMQ&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9pl3uxSf7ieb-ZA3633mafIlfeY3m0e4EdgS3Ge&x=18.1593205&y=48.9764058&z=13
Cesta je pre cestný bike v pohode zjazdná, akurát pozor za Dubnicou v okolí mosta privádzača na D1, je tam asi 10 m rozbitý úsek s dosť štrkom, tam treba pribrzdiť.
Cesta 61 od Ladiec po Dubnicu je kvalitou dobrá, dá sa fičať, akurát na veľa miestach je úzka krajnica (časť okolo Nozdrovíc, časť Ilavy až po Prejtu). A medzi Ilavou a Dubnicou viac áut, aj cez víkendy. Dajme tomu, že cyklistu tam priemerne obieha auto subjektívne každých pár sekúnd. Ak by to vadilo, dá sa ísť popri kanáli už od Ilavy. Ale je tam asi 1 km úsek, kde si treba dať pozor na výtlky a pribrzďovať, a 600 m štrkovo-hlinenej cesty okolo časti Prejtských jazier, nerovnej od kameňov a od vyschlých kaluží.
vid https://www.youtube.com/watch?v=04PjU470kqY
Na rad prichádzajú konečne úseky husto obývaných oblastí, kde leží viac ako len 1 mesto na úseku, zároveň s mnohými obcami, niektoré pomerne veľké. A všetko na relatívne krátkej vzdialenosti. Približne 13 km úseku z TN od privádzača D1 po Príles by už nič nemalo brániť v začatí výstavby. Tento úsek odľahčí v časoch víkendových ***** husto vyťažený úsek Nemšová - Trenčín. Umožní Dubničanom, Novodubničanom, Teplianom rýchlejší priamy spoj do TN, najmä na Sihoť, a tiež aj naopak. Pre niektorých vznikne zaujímavý cyklookruh. Z T. Teplej vedie ďalšia cyklocesta ďalej do T. Teplíc.
Po tomto úseku príde na rad ako predposledný úsek cca 15 km úsek Príles - Ladce, na ktorom ležia mestá Ilava a Dubnica n/V. Tieto mestá, medzi ktorými je hustá automobilová doprava, získajú konečne vytúžené cyklistické spojenie. Okrem horských bicyklov popri kanáli sa už tak bude dať môcť dostať pohodlne a rýchlo z jedného mesta do druhého aj na cestných bicykloch, korčuliach, kolobežkách a pod. Na tento úsek zatiaľ neboli získané peniaze.
Ako posledný úsek bude úsek Nimnica - PB. Úsek medzi Považskou Bystricou a Púchovom skomplikovala zablokovaná Nosická priehrada, ktorú pre zlý technický stav uzavreli ešte v roku 2021. Cesta cez priehradný múr má slúžiť ako prejazd medzi Nimnicou a Nosicami ponad rieku Váh, tak aby došlo k celkovému prepojeniu Púchova s Považskou Bystricou.
Všetky úseky by podľa Bašku mali byť hotové do roku 2026. Dodal, že budovanie spomaľujú územné rozhodnutia, stavebné povolenia a množstvo verejných obstarávaní.
https://mypovazska.sme.sk/c/23340600/cyklotrasa-od-tatier-az-po-komarno-smela-vizia-je-dielcou-pracou-niekolkych-krajov.html
https://www.cyklotrasytsk.sk/hlavna-stranka/aktuality/do-cyklistickej-skladacky-pribudol-dalsi-viac-ako-10-km-kusok.html?page_id=3441
https://sk.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9qBtzxT48JgXAfU8gkwglq&rs=osm&rs=coor&rs=coor&ri=1027046548&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&xc=%5B%5D&x=18.3000625&y=49.0720423&z=16
https://impulz.press/aktuality/v-trencianskej-teplej-maju-novy-vstup-na-cyklotrasu-a-rekonstruuje-sa-aj-budova-obecneho-uradu/
Správa na TV Markíza o cykloceste z roku 2021:
https://tvnoviny.sk/domace/clanok/136353-najskor-bizarne-parkovisko-teraz-netradicna-cyklotrasa-trencianska-tepla-sa-opaet-zviditelnila
Podľa plánov kraja sa v 2. polroku t. r. majú riešiť úseky Trenčín - Dubnica a Dubnica - Ladce, tak uvidíme.
https://www.cyklotrasytsk.sk/hlavna-stranka/cyklotrasy-tsk/vazska-cyklomagistrala.html?page_id=1547
Nestraš 😉