A to si dával ako nejaký typ vyhody v porovnani s domacou situáciou? Alebo čo si tým chcel vlastne vyjadrit. Lebo po rôznych ulavach a akciach je to palka.
Inak povedané, v tomto prípade im niet čo zavidiet a radšej si budem platiť menej 😉
Nakoniec sa to s tym PZP asi skomlikuje, resp. Policia to skomlikuje :
„Podľa nášho názoru bicykel s pomocným motorčekom, ktorého hmotnosť je viac ako 25 kg a ktorého najväčší menovitý výkon pomocného motorčeka nepresahuje 0,25 kW, jeho výkon sa progresívne znižuje a nakoniec preruší vtedy, keď bicykel s pomocným motorčekom dosiahne rýchlosť 25 km · h-1 alebo aj skôr, ak cyklista prestane šliapať do pedálov, musí mať uzatvorené povinné zmluvné poistenie podľa zákona o PZP,“ dodala Hrabovská.
Zdroj: https://openiazoch.zoznam.sk/financie/chaos-s-poistkami-mali-by-mat-pzp-podla-novych-pravidiel-aj-elektricke-bicykle-toto-si-o-tom-mysli-policia/
No len aby. My mame doma damsky 27,5", velkost S, baterka 576wh a ma 23 a nieco kg. Dalsia vec je ze ako sa to berie. Ci podla toho ako bol z vyroby alebo aktualna hmotnost? Si tam dam tazsie plaste, nosic, nejake blatniky, vacsiu baterku a pri XL to musi mat isto viac ako 25kg
Netreba to riešiť, nie je to vec Slovenska, ale EÚ. A v EÚ skrátka klasické e-bajky nie sú vozidlá, ktoré podliehajú PZP. To, čo si myslí polícia, je irelevantné.
E-bajkeri začnú gramáriť
A teraz vážne. Toto znenie sa schválilo a nikto si neuvedomil, že podľa neho je naozaj potrebné zriadiť PZP na e-biky s hmotnosťou nad 25kg. Podľa mojich informácií sa to však rieši. Ale bude chvíľu trvať kým sa pripraví novela.
Netreba. Hmotnosť e-bajku (potreba šliapať, motor vypína pri 25 km/h), nie je dôležitá. Takýto e-bajk skrátka nie je vozidlo, ktoré podlieha PZP, to je rozhodnutie európskeho súdu a tak je to definované aj v európskej legislatíve.
PZP sa týka (zjednodušujem) iba vozidiel, ktoré majú iba vlastný pohon ("motor vehicle propelled exclusively by mechanical power"). E-bajk poháňa aj človek.
keby už, že sa zameriam na zníženie škôd, na ochranu zdravia a plynulosť premávky, tak skôr ako PZP by pomohla znalosť aspoň základných pravidiel cestnej premávky; nejaké minimum vodiča bicykla - všeobecne
A preto su denno denne nehody aut a inych motorovych vozidiel, kde ma kazdy vodicak
Predpokladam, ze 99% ludi vie, ako sa ma spravat na ceste, chodnikoch, zel. priecesti atd.ci ako vodic, cyklista, chodec. Ale jednoducho na to seru (samozrejme nie vsetci). Mozeme mat 50 preukazov, skusok, vyhlaseni, jadz na hocicom pred instruktorom, policajtom, prezidentom galaxie, ale akonahle clovek, co je debil zostane sam, tak si robi a porusuje, co chce. Pripadne ludia, co ledva spravili skusky, ale kurz zaplatili, opravne skusky tiez a potom to tak na cestach aj necestach vyzera.
V prípade motorových vozidiel, je tam PZP, od cyklistov, či chodcov si to musíš vymáhat v občiansko-právnom konaní, ktoré sa môže vliecť roky a peniaze ani nemusíš vidieť nakoniec, ak keď si vyhral.
RANDAL Tak zrušme aj vodičáky, keď 99% ľudí vie ; dnes odbočoval cyklista vľavo z pravej strany vozovky, pritom odbočovací pruh vľavo mal k dispozícii; myslíš si, že vodiči poznajú nové dopr. značky týkajúce sa cyklistov ? tak 10% ; a čo mládež od 10 rokov ? tým by sa zaškodili 2-3 hodinky posedieť ? veď v škole, s nejakým učiteľom, čo by im o dopravných predpisoch ... alebo premietol pár obrázkov ako sa predpisy porušujú a ako potom končia ; zase po slovensky ... my sme majstri sveta ...
dees precitaj si este raz, co som napisal. Nerobim si z tvojho prispevku srandu. Jasne pisem, ze aj ked ludia poznaju znacky a pravidla, tak na ne seru a je jedno na akom dopravnom prostriedku, ci pesi.
Napr. dnes mama a dieta na mtb, otec na graveli a drrrb do zakazu vjazdu, odbocuju vpravo drrrb do dalsieho zakazu a veselo im ten tatko daco vravel. Darmo budes ucit deti v skole, ked je rodic debil.
My sme mali kedysi v Dubnici nadherne dopravne ihrisko, aj so semaformi, vsetko. Ale Kaufland bol prednejsi.
juju_pepe zostáva povedať, že aj mne by sa zišlo preškolenie ; a keď je, ako píšeš, no zbohom, zdraví rozum; ani prilby netreba, tak načo sa radiť do pruhov ? RANDAL vďaka za upresnenie
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak povedané, v tomto prípade im niet čo zavidiet a radšej si budem platiť menej 😉
kto ma to tu spomína??? ja som za 30 rokov šoférovania nespôsobil ani jednu dopravnú nehodu a čo z toho mám??? čo??? FIGU BOROVÚ!!!
„Podľa nášho názoru bicykel s pomocným motorčekom, ktorého hmotnosť je viac ako 25 kg a ktorého najväčší menovitý výkon pomocného motorčeka nepresahuje 0,25 kW, jeho výkon sa progresívne znižuje a nakoniec preruší vtedy, keď bicykel s pomocným motorčekom dosiahne rýchlosť 25 km · h-1 alebo aj skôr, ak cyklista prestane šliapať do pedálov, musí mať uzatvorené povinné zmluvné poistenie podľa zákona o PZP,“ dodala Hrabovská.
Zdroj: https://openiazoch.zoznam.sk/financie/chaos-s-poistkami-mali-by-mat-pzp-podla-novych-pravidiel-aj-elektricke-bicykle-toto-si-o-tom-mysli-policia/
Či nie ?
A teraz vážne. Toto znenie sa schválilo a nikto si neuvedomil, že podľa neho je naozaj potrebné zriadiť PZP na e-biky s hmotnosťou nad 25kg. Podľa mojich informácií sa to však rieši. Ale bude chvíľu trvať kým sa pripraví novela.
PZP sa týka (zjednodušujem) iba vozidiel, ktoré majú iba vlastný pohon ("motor vehicle propelled exclusively by mechanical power"). E-bajk poháňa aj človek.
Predpokladam, ze 99% ludi vie, ako sa ma spravat na ceste, chodnikoch, zel. priecesti atd.ci ako vodic, cyklista, chodec. Ale jednoducho na to seru (samozrejme nie vsetci). Mozeme mat 50 preukazov, skusok, vyhlaseni, jadz na hocicom pred instruktorom, policajtom, prezidentom galaxie, ale akonahle clovek, co je debil zostane sam, tak si robi a porusuje, co chce. Pripadne ludia, co ledva spravili skusky, ale kurz zaplatili, opravne skusky tiez a potom to tak na cestach aj necestach vyzera.
Napr. dnes mama a dieta na mtb, otec na graveli a drrrb do zakazu vjazdu, odbocuju vpravo drrrb do dalsieho zakazu a veselo im ten tatko daco vravel. Darmo budes ucit deti v skole, ked je rodic debil.
My sme mali kedysi v Dubnici nadherne dopravne ihrisko, aj so semaformi, vsetko. Ale Kaufland bol prednejsi.
RANDAL vďaka za upresnenie
https://hornyzemplin.korzar.sme.sk/c/23382961/taraba-vidi-ohrozenie-stariny-po-ceste-jazdia-kamiony-cyklistov-prekvapila-zakazova-znacka.html
Úplna debilita, ktorá iba ukazuje, akí sú tí snsáci tupí...