PO DOFUKANI TLMICA A NASLEDNEJ DEMONTAZI PUMPY DOJDE K VYRAZNEMU UNIKU VZDUCHU Z VENTILA,JE TO VADA PUMPY ALEBO NORMALNY JAV?
Podla toho kolko toho vzduchu unikne. 5-10 psi mi pripada ako normalny jav, vzdy o tolko tlmic "prefukam", takze po odkruteni pumpy je tam toho vzduchu akurat.
Ventil je konstruovany tak, aby pri jeho odmontovani unikal vzduch z hadicky, nie z tlmica. Pri jeho opatovnom nasadeni na ventil tlmica tlak klesne, lebo cast vzduchu z tlmica unikne do hadicky. Je to tak normalne a je to tak spravne. Netreba nic pridavat, tlak na manometri ukazuje tlak v tlmici/vidlici.
Ventil je konstruovany tak, aby pri jeho odmontovani unikal vzduch z hadicky, nie z tlmica. Pri jeho opatovnom nasadeni na ventil tlmica tlak klesne, lebo cast vzduchu z tlmica unikne do hadicky. Je to tak normalne a je to tak spravne. Netreba nic pridavat, tlak na manometri ukazuje tlak v tlmici/vidlici.
Ahaaaa, a toto ma vobec nenapadlo. Tiez som vychadzal z toho ze po opatovnom nasadeni to tlak ukazovalo nizsi ako bol pri nafukovani.
Všimol som si v prvom príspevku slovíčko VÝRAZNÝ v spojení s únikom vzduchu z tlmiča/vidly. Preto aj napriek tomu, že tu už bolo čosi popísané, pridávam ešte toto:
Malý únik vzduchu je normálny, ale mám skúsenosť aj s väčším únikom (nie moču), ba dokonca po jednej výmene komponentu vo vidle (jeho súčasťou bol aj ventil) som nevedel vidlu nafúkať vôbec, všetko vždy vyfučalo.
Koncovka hadičky pumpy má vo vnútri výstupok, ktorý po zašróbovaní na ventil zatlačí taký piestik (ihlu). Vo vnútri tej koncovky je aj gumové prstencové tesnenie. Keď zašróbovávaš koncovku pumpy na ventil, musí najprv ventil dosadnúť na tesnenie a až potom sa má stlačiť piestik. Ak to tak nie je, dochádza k veľkému úniku vzduchu.
Čo s tým?
Mne pomohlo vložiť do koncovky hadičky pumpy ďalšie prstencové gumové tesnenie. Získaš ho, keď si kúpiš kovový klobúčik autoventilu a z jeho vnútra ho vyberieš.
To jfab: Ventil je síce konštruovaný ... (aj koncovka hadičky), ale nie je vždy presne vyrobený (-á).
ja este doplnim laca - u mna to bol dovod na reklamaciu vidly a nasledna vymena celeho ventilu s nizsie polozenym cudlikom/piestikom/ihlou (uz som to tu riesil na fore, nechce sa mi to hladat)
Original pumpou na Rock shox som skusal dofukat Manitou Skareb. Bohuzial to neslo, spominany "čudlík" v skrutke na hadicke nedokazal zatlacit ihlu ventilu. Oprava ma stala cca 5 Sk vymenil som ventil a je po probleme.
už som na podobnú tému písal... tiež mi uniklo veľké množstvo vzduchu následkom veľkého "cuplíka" v pumpe, ktorý zatláča ventil. Odstránenie? jednoduché: vyskrutkoval som z ventila tú "tyčku" a zľahka obrúsil ***** a problém je dosiaľ vyriešený. nemaj obavy ventil pasuje aj z duše ak používaš s autoventilom, keby si ho zbrúsil moc.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Podla toho kolko toho vzduchu unikne. 5-10 psi mi pripada ako normalny jav, vzdy o tolko tlmic "prefukam", takze po odkruteni pumpy je tam toho vzduchu akurat.
nie je to vada
Ahaaaa, a toto ma vobec nenapadlo. Tiez som vychadzal z toho ze po opatovnom nasadeni to tlak ukazovalo nizsi ako bol pri nafukovani.
Malý únik vzduchu je normálny, ale mám skúsenosť aj s väčším únikom (nie moču), ba dokonca po jednej výmene komponentu vo vidle (jeho súčasťou bol aj ventil) som nevedel vidlu nafúkať vôbec, všetko vždy vyfučalo.
Koncovka hadičky pumpy má vo vnútri výstupok, ktorý po zašróbovaní na ventil zatlačí taký piestik (ihlu). Vo vnútri tej koncovky je aj gumové prstencové tesnenie. Keď zašróbovávaš koncovku pumpy na ventil, musí najprv ventil dosadnúť na tesnenie a až potom sa má stlačiť piestik. Ak to tak nie je, dochádza k veľkému úniku vzduchu.
Čo s tým?
Mne pomohlo vložiť do koncovky hadičky pumpy ďalšie prstencové gumové tesnenie. Získaš ho, keď si kúpiš kovový klobúčik autoventilu a z jeho vnútra ho vyberieš.
To jfab: Ventil je síce konštruovaný ... (aj koncovka hadičky), ale nie je vždy presne vyrobený (-á).