Ak dobre vidím...tak klasika, ako to aj teraz jazdíme...od Hossoveho golfu po Sihoť rozšíria a konečne opravia hrádzu 🙏,a potom zo Sihoťe po DCA, popri kanály, resp. Tepličke. Tam kadiaľ sa aj teraz dá prejsť po kamenistej zvažnici. Úprimne sa teším a držím palce...terajšia cyklotrasa TN-Nemšová je, hlavne cez víkendy extrémne preplnená, tak snáď to pomôže, a vzniknú super možnosti na rýchle a pekné okruhy cez TN.
Ahojte, vie mi niekto prosim povedat, po ktorej lavej strane kanalu (z akeho smeru) pojde cyklotrasa DCA-TN? Ci to bude po lavej strane kanalu smerom z Prilesu do TN, tj. na sucasnej pravotocivej odbocke na most ponad kanal odbocim do lava (cerveno znacena) a bude pokracovat okolo/ponad enklavu, alebo musim prejst cez kanal a napoji sa to pri zeleznicom a tj. pojde po pravej strane tj, modro vyznacena. Pripadne viete niekto kadial presne pojde cely usek/bol by niekto tak prijemno-ochotny a vedel mi to nejak na mape presne zakreslit? Vdaka!
PS: nasiel som tento odkaz https://www.cyklotrasytsk.sk/hlavna-stranka/cyklotrasy-tsk/vazska-cyklomagistrala/usek-trencin-dubnica-nad-vahom-priemyselny-park.html ale neda poriadne nazoomovat/preskumat
Kde sa to da aj zazoomovat, ak som to spravne pochopil, tak na sihoti by mala ist dolu pri Vahu a takisto aj na niektorych miestach dalej pri Teplicke, potom uz klasika ako sa jazdi.
Nemšovú plánujú s okolitými obcami prepojiť cyklotrasami. Vybudujú ich popri Váhu
Nemšovská radnica sa spojila s okolitými obcami, aby spoločne mesto prepojili cyklistickými spojnicami. Tie majú viesť z Nemšovej, cez obce Borčice, Bolešov, až po Slávnicu. Podobným spôsobom v minulosti prepojila samospráva medzi sebou i mestské časti.
Na realizáciu tohto projektu chcú získať eurofondy, v súčasnosti prebiehajú procesy, ktoré majú obciam zabezpečiť územné rozhodnutia.
Projekt spojníc medzi mestskými časťami Nemšovej začali realizovať ešte v októbri 2021, gro stavebných prác vykonali v nasledujúcom roku.
„Najdôležitejší je pre nás presun starších obyvateľov do kostola. Nemšová je známa tým, že veľa ľudí tu má bicykel, aktívne ho používajú i vo vyššom veku,“ povedal Rudolf Kúkel, prednosta mestského úradu v Nemšovej.
Predtým než tieto spojnice vybudovali, ľudia využívali na presun bicyklom cesty druhej triedy, práve pri týchto cestách spomínane cyklo-spojenia vedú. Vybudovali ich za približne 430 000 eur.
„Do roku 1989 boli tieto mestské časti samostatné obce. Mesto Nemšová vzniklo v roku 1989 spojením obcí Kľúčové, Ľuborča a Trenčianska Závada,“ priblížil.
V tomto zámere plánuje samospráva pokračovať. Za týmto účelom sa spojili i s okolitými obcami s ktorými chcú nové cyklistické spojnice vybudovať od Nemšovej až po obec Slávnica.
„Vyhodnocuje sa projekt, podľa ktorého má trasa viesť popri Váhu. Tento projekt sa napája na našu cyklotrasu a spojí obce Borčice, Bolešov, Kameničany a Slávnicu,“ vysvetlil prednosta s tým, že výstavbu plánujú financovať i prostredníctvom eurofondov.
Informáciu o budovaní nových cyklistických spojníc z Nemšovej potvrdil i Martin Rác, starosta neďalekej obce Bolešov. Pripravenú majú už projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie na prepojenie medzi Nemšovou a obcou Kameničany.
„To je jedna z etáp, ktorá by mala nadväzovať na existujúcu cyklotrasu, ktorá je v Nemšovej a ktorá spája Moravu, Trenčín a nadväzuje na cyklomagistrálu. Zámer je taký, aby sme prepojili aj obce na pravej strane Váhu, kvôli tomu, že jednoducho cykloturistika je čím ďalej dôležitejšia, modernejšia,“ priblížil.
Momentálne sa nachádzajú v štádiu inžinieringu, v ktorom chcú získať územné rozhodnutie. Následne budú dorábať projektovú dokumentáciu.
„Na tieto prepojenia využijeme existujúce poľné cesty. Využívame i časť hrádze, ktorá je pri Váhu. Snažili sme sa nájsť najoptimálnejšie riešenia i vzhľadom na vlastnícke vzťahy, aby sme nenarazili na nejaké problémy,“ podotkol.
Po cyklotrasách v okolí Nemšovej je podľa jeho slov zo strany ľudí obrovský dopyt. Cyklisti si ich žiadajú i z toho dôvodu, že jazda na frekventovanej ceste druhej triedy je častokrát nebezpečná.
„Náš cieľ je taký, aby sme v roku 2025 mali vydané územné rozhodnutie na túto stavbu. Myslím si, že stavebné rozhodnutie pôjde lepšie a rýchlejšie,“ dodal Rác.
Národný cyklokoordinátor Peter Klučka informoval, že v dobe, kedy existujú veľké projekty ako Vážska cykomagistrála, sa oplatí samosprávam budovať svoje menšie cyklotrasy.
„Plán obnovy a odolnosti, kde sme momentálne vo fáze vyhodnocovania druhej výzvy a prípravy tretej, je presne stanovený na podporu cyklistickej dopravy na chodenie do práce a školy. V minulosti sa nám stávalo, že strašne sme chceli finančné prostriedky z európskych fondov na podporu rozvoja cyklistickej dopravy a napokon sme zistili, že sa, v dobrom, stavali cesty od nikam po niekam,“ vysvetlil.
V praxi to znamená, že častokrát tak mestá a obce chceli budovať cyklotrasy napríklad od kostola ku kúpalisku, ku krčme, v niektorých prípadoch i niekomu do práce.
„Ak tieto projekty v sebe zahŕňajú i možnosť voľnočasového bicyklovania aj s presahom jeho využitia na cestovanie do práce, alebo za vzdelaním, s prípadným prestúpením na hromadnú dopravu, tak vtedy ten projekt má zmysel. Obce si však musia dobre prečítať podmienky, ktoré sú vo výzve aktuálne stanovené. Združovanie obcí má zmysel,“ uzavrel.
Dnes došlo k oficiálnemu otvoreniu mosta ponad kanál v Ilave. Posuňte túto informáciu ďalej, nakoľko nie všetci vodiči a cyklisti sledujú sociálne siete a internet, aby o tom vedeli, nech nejazdia ,,po pamäti" zbytočne dookola po privádzači, keď už nemusia, lebo ich mätú aj prenosné dopr. značky, ktoré informujú o uzavretí mosta a obchádzke a stále sú na mieste, vraj ich dajú preč až v utorok. Tiež ak je niekto Wazer, poprosím aktualizovať, uzávierka vo Waze stále je.
Najviac zvedavy som na to spojenie Beckova s Vazskou cyklomagistralou. A nieco je aj Stankovce a Turna. Chyba mi tam Jastrabie - Mnichova to by bolo super. Ako da sa aj teraz prejst mimo hlavnej, ale je to hlavne na mtb aj to ked je sucho.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tu ministerstvo dopravy https://www.facebook.com/mindop.sk/videos/1519875678689380/
Sice tam prd vidim, ale zda sa mi to ta rovina od
Sihote.
Prikladam lepsiu fotku.
https://www.markiza.sk/relacie/televizne-noviny/bonus/100856-novy-usek-cyklotrasy
PS: nasiel som tento odkaz https://www.cyklotrasytsk.sk/hlavna-stranka/cyklotrasy-tsk/vazska-cyklomagistrala/usek-trencin-dubnica-nad-vahom-priemyselny-park.html ale neda poriadne nazoomovat/preskumat
Kde sa to da aj zazoomovat, ak som to spravne pochopil, tak na sihoti by mala ist dolu pri Vahu a takisto aj na niektorych miestach dalej pri Teplicke, potom uz klasika ako sa jazdi.
Nemšovská radnica sa spojila s okolitými obcami, aby spoločne mesto prepojili cyklistickými spojnicami. Tie majú viesť z Nemšovej, cez obce Borčice, Bolešov, až po Slávnicu. Podobným spôsobom v minulosti prepojila samospráva medzi sebou i mestské časti.
Na realizáciu tohto projektu chcú získať eurofondy, v súčasnosti prebiehajú procesy, ktoré majú obciam zabezpečiť územné rozhodnutia.
Projekt spojníc medzi mestskými časťami Nemšovej začali realizovať ešte v októbri 2021, gro stavebných prác vykonali v nasledujúcom roku.
„Najdôležitejší je pre nás presun starších obyvateľov do kostola. Nemšová je známa tým, že veľa ľudí tu má bicykel, aktívne ho používajú i vo vyššom veku,“ povedal Rudolf Kúkel, prednosta mestského úradu v Nemšovej.
Predtým než tieto spojnice vybudovali, ľudia využívali na presun bicyklom cesty druhej triedy, práve pri týchto cestách spomínane cyklo-spojenia vedú. Vybudovali ich za približne 430 000 eur.
„Do roku 1989 boli tieto mestské časti samostatné obce. Mesto Nemšová vzniklo v roku 1989 spojením obcí Kľúčové, Ľuborča a Trenčianska Závada,“ priblížil.
V tomto zámere plánuje samospráva pokračovať. Za týmto účelom sa spojili i s okolitými obcami s ktorými chcú nové cyklistické spojnice vybudovať od Nemšovej až po obec Slávnica.
„Vyhodnocuje sa projekt, podľa ktorého má trasa viesť popri Váhu. Tento projekt sa napája na našu cyklotrasu a spojí obce Borčice, Bolešov, Kameničany a Slávnicu,“ vysvetlil prednosta s tým, že výstavbu plánujú financovať i prostredníctvom eurofondov.
Informáciu o budovaní nových cyklistických spojníc z Nemšovej potvrdil i Martin Rác, starosta neďalekej obce Bolešov. Pripravenú majú už projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie na prepojenie medzi Nemšovou a obcou Kameničany.
„To je jedna z etáp, ktorá by mala nadväzovať na existujúcu cyklotrasu, ktorá je v Nemšovej a ktorá spája Moravu, Trenčín a nadväzuje na cyklomagistrálu. Zámer je taký, aby sme prepojili aj obce na pravej strane Váhu, kvôli tomu, že jednoducho cykloturistika je čím ďalej dôležitejšia, modernejšia,“ priblížil.
Momentálne sa nachádzajú v štádiu inžinieringu, v ktorom chcú získať územné rozhodnutie. Následne budú dorábať projektovú dokumentáciu.
„Na tieto prepojenia využijeme existujúce poľné cesty. Využívame i časť hrádze, ktorá je pri Váhu. Snažili sme sa nájsť najoptimálnejšie riešenia i vzhľadom na vlastnícke vzťahy, aby sme nenarazili na nejaké problémy,“ podotkol.
Po cyklotrasách v okolí Nemšovej je podľa jeho slov zo strany ľudí obrovský dopyt. Cyklisti si ich žiadajú i z toho dôvodu, že jazda na frekventovanej ceste druhej triedy je častokrát nebezpečná.
„Náš cieľ je taký, aby sme v roku 2025 mali vydané územné rozhodnutie na túto stavbu. Myslím si, že stavebné rozhodnutie pôjde lepšie a rýchlejšie,“ dodal Rác.
Národný cyklokoordinátor Peter Klučka informoval, že v dobe, kedy existujú veľké projekty ako Vážska cykomagistrála, sa oplatí samosprávam budovať svoje menšie cyklotrasy.
„Plán obnovy a odolnosti, kde sme momentálne vo fáze vyhodnocovania druhej výzvy a prípravy tretej, je presne stanovený na podporu cyklistickej dopravy na chodenie do práce a školy. V minulosti sa nám stávalo, že strašne sme chceli finančné prostriedky z európskych fondov na podporu rozvoja cyklistickej dopravy a napokon sme zistili, že sa, v dobrom, stavali cesty od nikam po niekam,“ vysvetlil.
V praxi to znamená, že častokrát tak mestá a obce chceli budovať cyklotrasy napríklad od kostola ku kúpalisku, ku krčme, v niektorých prípadoch i niekomu do práce.
„Ak tieto projekty v sebe zahŕňajú i možnosť voľnočasového bicyklovania aj s presahom jeho využitia na cestovanie do práce, alebo za vzdelaním, s prípadným prestúpením na hromadnú dopravu, tak vtedy ten projekt má zmysel. Obce si však musia dobre prečítať podmienky, ktoré sú vo výzve aktuálne stanovené. Združovanie obcí má zmysel,“ uzavrel.
Čítajte viac: https://mytrencin.sme.sk/c/23376133/nemsovu-planuju-s-okolitymi-obcami-prepojit-cyklotrasami-vybuduju-ich-popri-vahu.html