Ja osobne uprednostnujem trenazer, nakolko pri valcoch musis davat pozor na rovnovahu a nie je to "len tak" ze rozlozis kde chces a ides... Na trenazeri je to len o tom uchytit koleso, nastavit brzdu a ides... Kludne mozes citat aj noviny ked chces ale dlho neostanu citatelne :)
25.08.2008 - 22:11:58
00
triki to s tým sekretárom vo verzii 19" grafický monťas poznám žiaľ dosť dobre
bolo to prekrásne EIZO
25.08.2008 - 22:57:21
00
tento typek to na valcoch celkom zvlada...
http://www.youtube.com/watch?v=MiCdm5FsJpg
:P
26.08.2008 - 00:01:12
00
a ako to je potom s nastavenim obtiaznosti na valcoch? :?:

A na čo máš prevody? Ak dáš ľahší prevod, tak sa ti ťahá ľahšie, ak dáš ťažší prevod, tak ťažšie. Na valcoch (a v podstate aj na trenažéri) nejde o trénovanie sily. Ja sa na valcoch snažím jazdiť frekvenčne - dám si ľahký prevod (malá 19, 17) a pozerám na tachometer, aby som mal viac ako 100 otáčok. Nemám síce snímač frekvencie, ale viem akú rýchlosť mám mať pri určitom prevode aby som točil 90-95 otáčok, takže na valcoch sa snažím mať vyššiu rýchlosť. Dlhodobo a vyrovnanú rýchlosť, t. j. aby rýchlosť neskákala hore-dole.
Samozrejme, občas pre spestrenie nahodím ťažší alebo ľahší prevod...
Pri valcoch nejde len o naučenie sa kruhového pohybu nôh (preto ľahké prevody, pri ťažkých aj na valcoch dupeš kockato), ale je to aj o správnom sedení a jazdení rovno. Keď nevieš sedieť, pri jazde sa mykáš a trasieš, tak z valcov zletíš. A inak sa správne sedieť nenaučíš, len na valcoch. A s tým súvisí aj rovná jazda. Na valcoch musíš jazdiť rovno, lebo z nich zletíš.
26.08.2008 - 08:45:22
00
Môj názor:
válce= technika a kondička, avšak skôr pre tých čo jazdia po cestách, lebo to máš jazdu po rovinke bez odporu


Tak to sa dosť mýliš. Ako píše JoKo predo mnou, odpor ti úmerne narastá s rýchlosťou, je to presne ako v reále. A názor, že na trenažéri natrénuješ kopce je blud. Asi najlepšie je mať oboje, valce na techniku, trenažér na krútenie do blba. 2x v živote som sa prinútil ísť na trenažér a nebavilo ma to. Potom som kúpil valce, ktoré ma tiež nebavia, ale určite sa dokážem skôr prinútiť ísť na ne ako na trenažér.
26.08.2008 - 10:39:03
00
:oops: Ospravedlňujem sa za moju mylnú mienku.
Tak čo teda. Valce alebo trenažér... Je to dosť ťažké rozhodnutie a o to ťažšie, že si to nemám kde skúsiť a tým pádom vybrať čo z toho :roll:
26.08.2008 - 11:00:54
00
Skús nejaký cyklošop, väčší (keď si v Blave), možno ti to požičajú na vyskúšanie. Valce na úvod nebudú dobré, treba sa na tom naučiť jazdiť a to ťa môže odradiť od kúpy. Takže z toho mi logicky vyplýva, že na úvod bude asi trenažér lepší.
26.08.2008 - 11:04:14
00
Treba si vyhodiť z hlavy, že na trenažéri sa dá jazdiť hocikde, napríklad v obývačke pred televízorom. Možno tak prvý raz a dosť. Je jedno, kto to zakáže - manželka, mama alebo si povieš sám. Na trenažéri (a samozrejme aj na valcoch) chýba prúdenie vzduchu okolo tela, tým aj ochladzovanie a odparovanie potu. Takže pot tečie potokom na zem a predpokladám, že už sa nikde nepoužíva igelit na koberci.
Okrem toho trenie gumy o brzdiaci valec viac odiera gumu a tieto oderky vo forme jemného prachu rozviruje prúdenie vzduchu spôsobené kolesom - výpletom. No a keď máš vzduchom brzdený trenažér, tak brzdiaci ventilátor rozfúka tento prášok nielen po izbe, ale po celom byte.
Všetky prístroje, v ktorých sa súčiastky točia, sú háklivé na vibrácie z nevyváženosti. Nech nikto nečaká, že trenažér alebo valce sú ideálne vyvážené - takže okrem hluku sa vibrácie prenášajú aj do podkladu. Čo taký podstavec na koberci alebo parketách dokáže urobiť, si asi každý domyslí.
Čiže ak sa trápiť v zime alebo za zlého počasia, treba si premyslieť kde... Vhodná je chodba s dlažbou, balkón, pivnica, garáž. Doporučujem medzi medzi dlážku a trenažér (valce) dať starú karimatku - výrazne to zníži prenos vibrácií a hluku.
A ešte si treba premyslieť na čom - valce alebo trenažér. Tu treba voliť aj podľa bicykla. Ak sa bojíte valcov tak upozorňujem, že na trenažéri je uchytená zadná stavba na pevno. Keďže trenažér umožňuje robiť viac somárčin, tak zadná stavba dostáva riadne zabrať. Určite viac ako v teréne a najmä spôsobom, na ktorý nie je pri navrhovaní predpokladaný. Živo si predstavujem, čo to môže narobiť s čapmi na fulle.
26.08.2008 - 17:36:57
00
Este niečo :)
Mám doma rotopéd viem že to nieje bohviečo ale chcem vdeť či sa aspom trochu oplati do toho dupať alebo nie :?:
26.08.2008 - 18:23:06
00
mliecko aspoň si prehoď tie oné na tom za SPD ale mne sa to už ako idea zdá zvrhlé :)
26.08.2008 - 19:27:56
00
Je tu jeseň - dupať môžeš aj do suda s kapustou...
28.08.2008 - 20:05:34
00
vtipky na zahorakov :lol:, dupat ale musia ty co maju nad 87 kil...valce su super sice som raz uz letel aj na kvetinac ked som McGyvera pri tom pozeral , ale sak stane sa
28.08.2008 - 20:37:13
00
Tak som sa rozhodla pre ten trenažér(samozrejme ak bude nad 10stupňov tak budem chodiť na bike) a chcem zneužiť trošku meniny a od našich povitiahnuť peniažky. Keďže polovicu si platím sama, záleží mi na sume. Neviete kde sa daju zohnať čo najlacnejšie? Mám si kúpiť ten TACX Satori alebo sú použiteľné aj iné značky(okrem Elite-moc drahé)? Myslíte, že by to niekto ponúkal aj na inzerát? Vďaka.
01.09.2008 - 20:38:48
00
urcite odporucam Tacx, nesklames sa. videl som jeden cas aj inzeraty, ale teraz momentalne na mtbiker nic nie je, skus popozerat inde.
a ak novy, tak bud ceske eshopy, alebo sa skus dohodnut s Mattom (www.suncycle.sk)
01.09.2008 - 20:42:16
00
Nie je to Tacx no mohol by mi sluzit , ma to nejaku zasadnu chybu ?

BTR-01 TRAINER QR
-Cyklo trenažér pre rozjazdenie, alebo silový tréning.
-Stabilný oválny rám s gumenými nožičkami.
-Postupné nastavenie záťaže v 5 polohách.
-Magnetická brzda doplnená a vrtuľu.
-Pogumovaný valec.
-Skladací, pre jednoduchšie skladovanie.
-Rýchloupínací mechanizmus - jednoduchá montáž na bicykel.
-Rychloupínak na koleso súčasťou balenia

Prílohy:

BTR-01-TrainerQR.jpg
BTR-01-TrainerQR.jpg 56.89 KiB thumb_up0thumb_down

14.09.2008 - 14:10:01
00
keyboard_arrow_up