Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Presne toto sa deje aj mne, ale dlhšie ako týždeň. Ono ja na tom pomerne málo jazdím a hlavne po rovnaj ceste. Ten zábeh čo som na tom urobil bol v teréne. Strmší svah, alebo lesná cesta a v offroad režime zľahka plyn a šmýkať spojku. Zaujímavé, že asi do 20 sekúnd z tej spojky šiel absolútne brutálny zápach. Toto som dnes urobil tretí krát a spojka už ide hodne slušne. Ale ruku do ohňa za nesprávnu montáž nedám. Pri reklamácii mi hovorili - vtedy to ešte hodne vibrovalo, že to ide v podstate veľmi pekne. Už som zháňal inú spojkovú sadu, ale zlepšuje sa to natoľko, že sa asi na to vybodnem. Hlavne aby som si ak to bolo nesprávne zmontované nezničil výstupné ložisko z prevodovky - to by som bol ozaj nerád. Ešte by ma zaujímalo, že či sa na 6 stupňovej prevodovke MQ350 nastavujú lanovody? Kdesi som videl návod, kde pchali akýsi kolíček pod zhodenú manžetu radiacej páky a potom šermovali akýmisi lanovodmi na prevodovke.
Ono takto, celý ten systém spojky je je na tých VW zaujímavý. Veľmi záleží, aká DMF bola zvolená na základe VIN, dodatočne to ešte treba premerať, nakoľko na origo číslo "vypľuje" aj tri sady DMF. To, čo Braňo popisuje, ako sa zle radí a podobne hneď po montáži dávam za vinu zle odvzdušnenej spojke, poškodenému hlavnému valcu, alebo je tam taká nešťastná vec - antivibračný ventil. Kopa vecí, kde sa môže odfláknuť odvzdušnenie. Na to je ale technik, aby vedel, ako má spojka fungovať.
Keby spojka fungovala správne od začiatku, nemôže vibrovať, radí sa bez problémov a nič netreba zabiehať. AK sa ju podarilo spáliť tými skúškami, ako si Braňo popisoval a nedajbože ju budeš reklamovať, budeš otočený od dverí predajne, kde si ju kúpil.
DMF som zvolil absolútne TOP. Som sa s tým vyhral. V servise ma strašili, že keď som si nedal ich alternatívu, že ak čosi nebude pasovať, tak auto ide preč so zdviháku a zaplatím celú demontáž...Hrôza. Skúškami asi nie je spálená. Ona až po nich ide konečne pomaly ako má...Skúškou ber stúpanie do 30% a ideš pomaly hore na jednotke a nechávaš light šmýkať spojku v plazivej rýchlosti. To čo som robil asi 1000 krát s hydromeničom úplne bežne aj 10 minút. Tu prešlo asi 20 sekúnd a v aute smradu na odpadnutie. Minulý test zas bol, že som zo zvážnice u nás vycúval tú krátku cestičku na Ostredok, to má tiež tak do 30% a dĺžku asi 80m. Zas pach v celom aute. Ale zas šla spojka lepšie potom. Len som prekvapený že na tak krátkom úseku to za***** bez nejakého extra nároku ísť tam rýchlo. To GLK bolo oproti tomuto ako tank, to sa vedelo plaziť cez pníky, kroviny, brody, strmáky ...Ale ten VW je aj tak milé auto celkom.
.....v servise mi menili ložisko predného náboja,ktoré som si priniesol sám.Po dvoch mesiacoch ložisko začalo hučať ako vrtulník.Išiel som ho reklamovať a majitel servisu ma vyhnal,že si ho mám reklamovať tam kde som ho kupil.Servis predsa musí dať záruku aj na diely dodané zákazníkom,alebo sa mýlim?
Dá ti záruku na prácu. Servis ti nemôže dať záruku za diel, ktorý si ty kúpil u iného obchodníka. Na ložisko ti dá záruku predajca. Ak nepochybil servis pri montáži, štandardne sa to robí tak, že ti vymení ložisko, ty mu zaplatíš prácu a následne po uznaní reklamácie u predajcu si nárokuješ aj prácu, ktorá vznikla výmenou reklamovaného ložiska.
A záruka na prácu je taká ako, keď ti ja dám záruku, že ti kvalitne zamontujem kardiostimulátor. Následne poviem....No podľa príručky som postupoval správne neviem, kde nastala chyba....Ešte ak navyše nie je moja celá práca na kamere, tak potom už len znalec z odboru príde na rad.....A ja čo poznám znalcov z našeho odboru, tak Boh nás ochraňuj od ich posudkov...povedal by som, že buď zostali na škole, alebo ak boli z praxe, tak to boli na škole tie menej ostré ceruzky v peračníku....
Ono to nie je celkom tak. Keď zmontuje ložisko, dá ho na reklamáciu a výrobca (nie predajca) dodá vyjadrenie, že bolo nesprávne namontované (stačí nesprávny moment utiahnutia napr.), alebo poškodené pri montáži, toto normálny servis, dielňa, človek bude akceptovať. Podobne to máš pri brzdách, spomínanej spojke a vlastne pri všetkom. Reklamáciu neuznáva predajca, ale výrobca.
Takto to v serióznych firmách funguje.
Smola.servis ti určite nedá záruku na diel,ktorý si si kúpil inde.
Je aj dosť možné,že ložisko zničili nesprávnou montážou-aj v tomto prípade máš čierneho petra v rukách ty.
Odnesieš to poškodené ložisko do predajne a oni povedia,že ho zničil ten servis nesprávnou montážou.
Žiaden znalec sa nebude paprať zo skúmaním nejakého ložiska v cene pár desiatok Eur-napíš aj,na aké auto to bolo,hádam nie na Fabiu
Myslím znalca na prácu. Ja si nemyslím, že diel bude zlý, skôr tá práca, ale tú nemám ako dokázať, alebo sa možno opýtam výrobcu či evidujú nejaké prípady, kedy treba zábeh spojky. Lebo podľa poznatkov mi nejde úplne do hlavy to zlepšovanie chodu po prejdení už nejakých 500 kilometrov
Dáš reklamovať spojkovú sadu z dôvodu vibrácii … výrobca ti dá čierne na bielom, kde bol dôvod vibrácii. Môže to robiť úplná banalita, ako je zle očistená plocha na kľuke a z dôvodu axiálnej hádzavosti ti vibruje pedál/spojka cez krivo namontovaný prítlačný tanier až po chybu spojky, ako takej atď…
Nepotrebuješ znalca, v rámci reklamácie to posúdi výrobca a v prípade zamietnutia dodá aj dôvod.
No nie je to také jednoduché-aj značkové autodiely sa vyrábajú kdekade-hlavne v Číne,nikto nebude posielať nejaké ložisko cez pol zemegule,tak to proste je.
Bude velmi ťažké to vyreklamovať,proste smola
Myslím, že keby som to teraz dal dolu, tak výrobca sady na tom nenájde vyosenie. To by museli byť asi od montáže oválne diery, alebo čo...A ako spomínam, keď to dám kamarátovi mechanikovi, tak mi povie, že čo bláznim, že to auto ide lepšie ako niektoré nové modely...Ja len viem, že stará spojka šla krajšie, len mi prepadával spojkový pedál občas...tak sa dalo nové ložisko a s tým aj sada - pôvodnej v podstate nič nebolo....No a teraz po zajazdení sa to už začína podobať na pôvodný stav.
renovaziar to lozisko mohli poskodit pri montazi, ale uz to nedokazes. Deje sa to dost casto pri vymene kotucov.
Das vymenit kotuce, ale tie su prilepene a nechcu zliezt dolu, tak si servisak pomoze kladivom. Pod kotucom je lozisko. To na axialne razy stavane nie je. Rana kladivom urobi na gulicke plosku a ta sa postupnym jazdenim zvacsuje az zacne lozisko hucat. A par mesiacov po vymene kotucov prides menit aj lozisko.
Mozno si u teba pomohli takto pri montazi toho loziska.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
.....ak sa servis podujal že vykoná opravu vozidla,hoci dobre vedel že použije pri oprave diel dodaný zákaznikom,plne preberá zodpovednosť za vykonané dielo ako celok.....a teda aj za dodaný diel.Servis má ale právo takúto zákazku odmietnuť.....u nás na Slovensku je to tak.
Nebolo by na škodu, keby si si nevymýšľal vlastné definície. Nič nezaväzuje opravovňu prebrať zodpovednosť za diel, ktorý prinesie zákazník! Môžeš sa ísť na to spýtať do akéhokoľvek autorizovaného servisu, že čo ti na to povedia. Rovnakú odpoveď som dostal, keď som sa pýtal, či v autorizovanom servise namiesto originál motorového oleja, použíjú Millers Oil v príslušnej špecifikácií. Na to som dostal odpoveď, že ho použijú, ale zapíšu to do servisnej knižky s tým, že ak nastane akýkoľvek problém na motore, ktorý by mohol byť spôsobený olejom, nebude mi uznaná reklamácia alebo záruka na motor.
To je to isté, ako keby mi niekto priniesol prúdový chránič "kto vie odkiaľ", a požadoval odo mňa záruku, že v prípade potreby, zareaguje prúdový chránič správne.
"Dodávanie vlastných dielov na opravu auta sa môže zdať ako spôsob, ako ušetriť peniaze a kontrolovať ich kvalitu. Mali by ste si však byť vedomí možných problémov v prípade opakovanej poruchy. Opravovňa nenesie zodpovednosť za problémy spôsobené komponentom, ktorý nepredala.
Určenie, či je porucha dôsledkom chybného dielu alebo nesprávnej inštalácie, môže viesť k sporu. V takejto situácii si dokazovanie zavinenia mechanika bude vyžadovať odborný posudok, napríklad znalca. Náklady na znalecký posudok a opravu môžu prevýšiť úspory z vlastného nákupu dielov.
Je potrebné si uvedomiť, že iba zmluvný servis na nákup a montáž dielov zaručuje, že servis nesie plnú zodpovednosť za vykonanú službu." zdroj: https://www.autotrendy.sk/
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Diely hlavne musia spĺňať príslušné normy a špecifikácie a podliehajú danej certifikácii. Pri niektorých veciach, ale je možné namiesto originálu dostať aj nepodarenú čínsku kópiu. Samozrejme je jasné kto má za čo zodpovednosť. Pri oprave, ktorú vykoná servis z nimi dodaných dielov majú zodpovednosť aj za prácu aj za diel. V prípade, že diel je zlý je možné nárokovať aj novú cenu novej práce servisu. V prípade dielu, ktorý si prinesie zákazník si zákazník vie diel reklamovať sám, tam sa môže dozvedieť, že diel mu zničil servis a vtedy idú znalci a celé sa to môže predražiť. Riešenie jednoduché.....Diely praštiť do šrotu, kúpiť nové inde lepšej značky a vymeniť servis. Ja pri tejto ignorácii so spojkou, kde ma mi vysvetľovali, že to bude nedokonalým zábehom už do toho servisu asi nepôjdem....Len som sklamaný, že tak jednoduché až primitívne auto ako VW niekto má problém profesionálne a za rozumný peniaz oservisovať. Takže budem si hľadať nového servisáka, ktorý ma doslova zasype argumentami čo všetko by pri ktorých km vymenil, aby vozidlo bolo TIP-TOP...samozrejme s cenovými alternatívami od rôznych výrobcov.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
....právny vzťah medzi autoservisom a zákaznikom (spotrebitelom) rieši občiansky zákonník.Všetci ktorí si myslíte že nemám pravdu najdite v OZ utanovenie ktoré moje tvrdenie vyvráti.....v opačnom prípade ste gágaji.táraji a pre mňa prdúsi.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Keby spojka fungovala správne od začiatku, nemôže vibrovať, radí sa bez problémov a nič netreba zabiehať. AK sa ju podarilo spáliť tými skúškami, ako si Braňo popisoval a nedajbože ju budeš reklamovať, budeš otočený od dverí predajne, kde si ju kúpil.
Takto to v serióznych firmách funguje.
Je aj dosť možné,že ložisko zničili nesprávnou montážou-aj v tomto prípade máš čierneho petra v rukách ty.
Odnesieš to poškodené ložisko do predajne a oni povedia,že ho zničil ten servis nesprávnou montážou.
Žiaden znalec sa nebude paprať zo skúmaním nejakého ložiska v cene pár desiatok Eur-napíš aj,na aké auto to bolo,hádam nie na Fabiu
No nie je to také jednoduché-aj značkové autodiely sa vyrábajú kdekade-hlavne v Číne,nikto nebude posielať nejaké ložisko cez pol zemegule,tak to proste je.
Bude velmi ťažké to vyreklamovať,proste smola
Das vymenit kotuce, ale tie su prilepene a nechcu zliezt dolu, tak si servisak pomoze kladivom. Pod kotucom je lozisko. To na axialne razy stavane nie je. Rana kladivom urobi na gulicke plosku a ta sa postupnym jazdenim zvacsuje az zacne lozisko hucat. A par mesiacov po vymene kotucov prides menit aj lozisko.
Mozno si u teba pomohli takto pri montazi toho loziska.
To je to isté, ako keby mi niekto priniesol prúdový chránič "kto vie odkiaľ", a požadoval odo mňa záruku, že v prípade potreby, zareaguje prúdový chránič správne.
"Dodávanie vlastných dielov na opravu auta sa môže zdať ako spôsob, ako ušetriť peniaze a kontrolovať ich kvalitu. Mali by ste si však byť vedomí možných problémov v prípade opakovanej poruchy. Opravovňa nenesie zodpovednosť za problémy spôsobené komponentom, ktorý nepredala.
Určenie, či je porucha dôsledkom chybného dielu alebo nesprávnej inštalácie, môže viesť k sporu. V takejto situácii si dokazovanie zavinenia mechanika bude vyžadovať odborný posudok, napríklad znalca. Náklady na znalecký posudok a opravu môžu prevýšiť úspory z vlastného nákupu dielov.
Je potrebné si uvedomiť, že iba zmluvný servis na nákup a montáž dielov zaručuje, že servis nesie plnú zodpovednosť za vykonanú službu." zdroj: https://www.autotrendy.sk/
....a kto ti kázal kupovať búčoru ktorá má najazdené 250 000 km.Plačeš na nesprávnom hrobe.