Dosť sa o tom hovorí, lebo sa blíži termín jeho uzavretia. Poprosil by som odborníkov ktorí sa v tom vyznajú o radu či v ňom zostať alebo vystúpiť vzhľadom na môj vek (46). Som v ňom už 2. alebo 3. rok. Keby som bol mladší tak v tom mám jasno, ale aj niektoré DSS-ky naznačujú že tento vek už asi nie je vhodný na zotrvanie v II. pilieri.
ked pozeram na vyplatnu pasku tak si prajem aby som mal tu moznost prehodit sa na zivnost, platit len minimalne vypadle a rozdiel co usetrim vrazat do ETF... zatial to bohuzial neviem.
Ja si myslím, že ešte v tomto volebnom období bude 2. pilier úplne zrušený. To sa pred rokmi udialo aj v Maďarsku a Česku.
Takže ja, starobný dôchodca, vám chlapci a dievčatá radím založiť si vlastný pilier a investovať pravidelne priamo cez brokera na burze. Odporúčam kupovať akcie amerických ETF. Napríklad S&P 500, NASDAQ, S&P 500 IT Sector.
oba piliere boli na uplne inej baze ochrany ci polsko,ci madarsko,ci cesko. Voci ceskemu sme chraneny ustavou,ale to,ako odfaklili 2.pilier v PL/HU staci uplatnit aj tu.Ustavnemu sudu v HU sa obmedzili rozhodovacie kompetencie,zakazu mu rozhodovat o otazkach ciel,daniach a rozpocte dokym kym neklesne dlh verejnej spravy pod 50% hdp
alebo sa prikazu spravcovskym dochodcovskym spolocnostiam previest vseky statne dlhopisy do socialnej poistovne a je vybavene,takto s tym vydrbali v PL
ja by som to spravil este rafinovanejsie tak,ze 2.pilier strati uplne svoju funkciu,ze znizim z tych cca 4% na 0% a finito
ja by som to spravil este rafinovanejsie tak,ze 2.pilier strati uplne svoju funkciu,ze znizim z tych cca 4% na 0% a finito
znizenim prispevku ale nevytiahnu tych 15 miliard co si ludia nasporili v druhom pilieri... a keby siahli na tie, tak aj brainwashed fanusikovia "socialnej demokracie" ako double vyjdu do ulic
a presne toto nechapu ludia,stratenim vyhod z toho piliera ludia odidu sami do 1.piliera a vybavene