https://www.mojapeticia.sk/campaign/dajme-sancovej-sancu-na-zivot/0ee2bb76-042e-4f22-969b-d88922f5fd7d
posledný komentár: 20. 11. 2025 o 20:20
posledný komentár: 23. 5. 2025 o 8:07
posledný komentár: 20. 11. 2025 o 20:20
posledný komentár: 23. 5. 2025 o 8:07
https://www.facebook.com/100070037079364/posts/pfbid0eMbKkw45Ap9jSR7eSFx9tBHZg4WmQj1zeQVQTkeNrmrGCYVrFniWNGnXW6o9MfLKl/
Nadávať však na pár mikroskopických úprav kvôli pešej a cyklistickej doprave, že nejako zásadne spomaľuje MHD, nie je oprávnené, pretože ide o zanedbateľné spomalenia. Ak niečo spomaluje MHD, tak je to veľmi výrazná preferencia individuálnej automobilovej dopravy, napríklad veľmi nízka ochota mesta zriaďovať buspruhy, len aby preboha neubudol pruh autám či zavádzať preferenciu MHD na križovatkách, aby preboha autá nemuseli dlhšie čakať... Tiež zvýšenie ceny cestovného v MHD pri zachovaní ceny parkovného tiež nijako nepodporuje MHD.
Popri tom má tých pár úprav pre cyklistickú a pešiu dopravu zanedbateľný vplyv.
Mimochodom, článok (prečo je nepodpísaný?) má nadpis "Mesto ďalším projektom opäť spomalí MHD", pričom ak sa nemýlim, tak zjednosmernením Dunajskej sa spomalí iba 5 spojov nočnej linky N61.
Zvýšený priechod pre chodcov by tam pre trolejbusy nemal predstavovať zásadné spomalenie - ak bude urobený stavebne správne tak, ako je navrhnutý, čo samozrejme zatiaľ nevieme. Zvýšený priechod je pritom bezpečnostný prvok, nie je to žiadne samoľúbe huncútstvo a tak spomalenie MHD kvôli bezpečnosti chodcov je plne zdôvodniteľné, navyše ak je to - ak mám dobré informácie - pred bábkovým divadlom, kde chodí veľa detí.
V každom prípade však dopravný podnik bol prítomný pri plánovaní zjednosmernenia Dunajskej, absolútne nie je pravda, čo je v podnapise článku, že "pri plánovanom zjednosmernení Dunajskej ulice mesto na MHD nemyslí" - podľa zúčastnených ľudí 90% ústupkov z pôvodného plánu bolo urobených kvôli trolejbusom.
Vieš prosím uviesť výpočet?
Mňa práve zaujímali tí cyklisti, lebo k ním porovnateľná štatistika neexistuje. Preto ma zaujímalo, s čím si to porovnával. Podľa odpovede vidím, že s odhadom, ktorý môže byť násobkom alebo podielom reálnej hodnoty. Čiže tvoje číslo je údaj, ktorý vôbec nemusí korešpondovať s realitou (jedným či druhým smerom
UGD- hybnost 2,32 a to este pleties pocet dopr. prostriedkov a ciest.
DPB https://dpb.sk/sk/verejne-informacie prepravil v 2023 priemerne denne 727063 cestujucich. Preco ich chces deli troma nechapem. Tazko vykona jedna osoba pol cesty alebo dopravneho prostriedku alebo ako si to predstavujes. Jedna osoba moze kludne vykonat 1 cestu MHD a dve cesty peso. Dalsi obyvatelia vykonaju cesty iba dve a priemerna hybnost bude tych 2,32.
Figurujes tak max v intezite na jednotlivych profiloch, korelaciu s celkovym poctom ciest na bicykli si si vymyslel. Profilove priskumy nie su dopravno-socilogickymi prieskumami. Na jednom profile zistis max. zlozenie dopravneho prudu v tom jednom profile. Pocul som uz, ze ludia robia z Bratislavy dedinu ale ty sa z nej snazis spravit jednu, resp. 3 ulice.
Delba prepravnej prace je okrem UGD (bicykle 1,6%, VOD 32,6%, teda priblizne 20násobny rozdiel v roku 2014) vycislena aj v poslednom https://www.scitanie.sk/ kde za BA pripada na VOD 36% a na bicykel 3%, teda asi 12násobny rozdiel vo viacmenej zimnom období. Ako by som sa dostal k tebou popisovanemu viac ako 100 násobku netusim. Tvoj model je chybný.
1,6% podiel cyklistickej dopravy sme mali pred desiatimi rokmi. To však neznamená, že bicykel nechce "nikto" používať, ale skôr to, že nevyužívame potenciál cyklodopravy pri riešení dopravných problémov a že má priestor na rast
2/ ak je podiel dopravy v MHD okolo 33%, tak mi to nesedí, ak sa tvrdí, že IAD má podiel 54% cca. To by znamenalo, že pri priemernej obsadenosti vozidla menšej ako 1,05 (presné číslo si nepamätám), tak podľa toho by sa malo po BA hýbať 987 tisíc ľudí (podľa všetkých prieskumov cez SIM karty sa nedostali cez 850 tisíc) a malo by teda po Bratislave jazdiť cca 508 tisíc áut plus mínus. Čo mi nejak nesedí potom.
3/ len je rozdiel, že vo Viedni kvôli cyklistom neobmedzili ani nespomalili VHD. To je to, na čom som poukazoval. Vďaka cyklopruhu na Vajanského MHD v dopravých ***** jazdí dlhšie o 5-10 minút ako predtým. Električky sa tam kvôli zelenej vlne pre cyklistov naťahuje meškanie o 1-5 minút, čo je pre niekoho nemenovaného je "pár mikroskopických úprav kvôli pešej a cyklistickej doprave, že nejako zásadne spomaľuje MHD, nie je oprávnené, pretože ide o zanedbateľné spomalenia". To že zrazu cestujem o 5-10 minút viac ako predtým mi nepríde zrovna zanedbateľné. Tak isto je aj trápne tvrdiť, že ak som nížil počet pruhov a kvôli tomu tam mešká MHD nie je problém zníženého počtu pruhov. Ubudol pruh, pribudla cyklotrasa namiesto a vzniklo meškanie. Istý diskutujúci to prirovnal k situácii, že manžel mláti svoju ženu a ona sa na to sťažuje, tak ju začne mlátiť palicou, lebo však ju nebije on, ale palica. Zvýšený prechod spôsobil, že tade už nejazdia dlhé trolejbusy, lebo tade neboli schopné prejsť a rozbíjali si podvozky o ten zvýšený prechod zníženie kapacity linky , dokonca aj tie krátke tam musia ísť krokom, aby tam neobili podvozok, na Molecovej smer Hany Melíčkovej niekto zabudol presunúť trolejové vedenie a to spôsobuje trolejbusom problém a majú kvôli tomu zníženú rýchlosť. Ak sa bavíme o Dunajskej, samotné mesto cez MIB si dalo vypracovať plán, kde sa uvažovalo, že na Dunajskej by bola obojsmerná premávka pre trolejbusy, ktoré by mohli pokračovať pred Starú tržnicu a tam vyložiť ľudí a malo to odbremeniť Cintorínsku ulicu a zrýchliť cestovanie MHD. Samotný Vallo to mal vo svojom Pláne Bratislava. Tým, že to, čo vznikne na Dunajskej proste nedovolí tú zmenu trolejbusov a tie sa ostanú plaziť po Rajskej, či Cintorínskej.
4/ nikdy som nebol proti cyklotrasám, ale som proti fušerinám. Samozrejme, pár ľudí tu si potľapkáva ramená, že aha, ako sme ukázali autám, ale to, že si to odniesli tisíce cestujúcich v MHD, už ich netankuje, aby sa pár desiatok ľudí pohodlnejšie odviezlo na bicykli.
zasrani cyklisti, Vallo a slniecka...
Tak vás vsetkych prosím, dajte si miestneho jana do ignore listu a nezivte jeho trolie zbleby, keď nikoho nenachyta nebude ich písať...
Samozrejme, ignorujme objektívny fakt, podložený aj dátami, ktorý priznáva aj samotné mesto, že vďaka postaveniu cyklotrasy na Vajanského sa tam spomalila MHD. Ja chápem, všetci jazdite buď autom, alebo bicyklom, tak vás to netrápi.
Ďakujem za názor, že MHD je zbytočná (samozrejme okrem prípadov, že sa v nej chcem odviesť bicyklom) a som zvedavý, koľko ľudí presvedčíte, aby ju využívalo, keď bude jazdiť každý rok pomalšie a pomalšie.
Mam skusenost z Dlhych Dielov, obcas tam slapem po tom novom cyklopruhu z Molecovej do kopca a uz sa mi stalo ze ma tam v tom pruhu ohrozovala/vytlacala dodavka. Uplne schvalne, v strede kopca, nic som nespravil, mal som svetla, siel som dokonca viac v pravo a ten orangutan ma musel predbehnut uplne tesne, tretinou auta v cyklopruhu, so zapnutymi ostrekovacmi na uplne prazdnej ceste. Takto ma predbehol a potom sa zaradil normalne do svojho sirokeho pruhu. Teraz tam su male retardery takze sa tam citim trochu bezpecnejsie. Tiez tam na ukor cyklopruhu zmyzol jeden pruh a ten cyklopruh asi nema ani polovicu toho co na Vajanskeho. Rovnako porobene vyvysene obruvniky v prvej zakrute (T krizovatke pri trafo stanici) na tej ceste. Nie raz ma tam predtym ako chodca na tom prechode skoro zrazilo auto ktore si to v zakrute skracovalo, raz to bolo dokonca tak ze v noci nejaky G-ckovy cierny nadupany mercedes si to tadial isiel plnym kotlom uplne po lavej strane vozovky, uplne do protismeru kde nemal sancu vidiet. Odkedy tam su ostrovceky tak sa mi tam nic take nestalo. Ak by vsetci jazdili normalne a ohladuplne tak taketo veci vobec nevznikaju ale ako vidno tak zmysel maju.
To ze to spomaly mhd je mozne ale dovodom je pocet aut a nie to, ze je niekde cyklopruh. Bez cyklopruhu by to tam bolo o par rokov to iste a potom by sa nadavalo na co? Na co sa nadava inde kde je mhd pomalsia a cyklopruh tam nieje?
Samozrejme, ignorujme objektívny fakt, podložený aj dátami, ktorý priznáva aj samotné mesto, že vďaka postaveniu cyklotrasy na Vajanského sa tam spomalila MHD. Ja chápem, všetci jazdite buď autom, alebo bicyklom, tak vás to netrápi.
Ďakujem za názor, že MHD je zbytočná (samozrejme okrem prípadov, že sa v nej chcem odviesť bicyklom) a som zvedavý, koľko ľudí presvedčíte, aby ju využívalo, keď bude jazdiť každý rok pomalšie a pomalšie.
A kto tu ešte píše o zrušení MHD a zakázaní áut okrem teba?
Či si to zakázanie áut myslel tak, že "my" (nech je to ktokoľvek) ich chceme zakázať? Zároveň však v ďalšom odseku píšeš, že "my" jazdíme autom.
Keď chceš moju skúsenosť s MHD na nábreží (mám ročnú električenku
Dokonca aj prejazd autobusom cez Šafko je rýchlejší. Predtým sa tam občas čakalo na zelenú aj cez dve minúty. Teraz je v ***** vypnutá preferencia električiek, takže križovatka ide v pevnom cykle. (Áno, toto spomalilo cestujúcich v električkách, ale zrýchlilo prejazd autobusom a autom.)
Z opačnej strany (od PKO) spôsobuje zdržanie zúženie cesty na jeden jazdný pruh pri propeleri. Tento lievik tu bol aj pred zmenami. Len vtedy sa radili autá do jedného pruhu až tu, dnes je to pred Mostom SNP.
Riešením by mohlo byť vyhradenie pravého jazdného pruhu pre autobusy v smere do centra už do Mosta Lanfranconi. Autobusy MHD by to výrazne zrýchlilo. Podporil by si takéto riešenie?
.
ty si ako volic jedineho vodcu (hociktoreho). Skusim ako pre male decko - MHD nikto neobmedzuje/nezakazuje. Robia sa veci, ktore zneprijemnia jazdu autom v danom useku a auto sa mu vyhne radsej. Cize, bude viac miesta pre MHD aj cyklistov, aj chodcov, aj mamicky, aj babicky, aj psickov, aj macicky
To ze su ludia, ktori pre zosilnenie svoju osobneho butthurtu tam budu tym autom chodit stale, aj ked nemusia, to uz je taky nas slovansky folkor.
A nie, nie vsetky auta ktore ta blokuju v tvojom autobuse nebyvaju/nepracuju v okoli Vajanskeho a teda bez inej moznosti. Kus z nich bude stale od Karlovky chodit na Nivy tadial, a nie obchvatom, lebo by ich odyebavallo, keby to urobili. A nemohli by na davat na Valla, na cyklistov, na buserantov, na slniecko, na...