Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
z toho co vybera do rozpoctu je za mna najlepsi golf variant...
Vlastnil som i30 v poslednej generacii, aerodynamicky hluk na dialnici otras, naozaj slabe full ledky, sedaky nie su nic co by stalo za osobitnu pochvalu. Inak auto spolahlive, bez vazneho problemu za cca 7 rokov.
Golf bude vo vsetkych spomenutych ohladoch s par priplatkami prekonavat kiu/hyu nie ze o triedu, ale rovno o dve.
Zobral by som Golf, vo vsetkych motorizaciach ma multilink (octa nema, ani leon), doplatil by som si za ergoactive sedaky alebo sportove podla chuti. Urcite by som bral IQ lights, co vlastne patri k tomu najlepsiemu co mozes mat mimo premioviek,
Okrem ineho by mi este vadilo, ze kia/hyu nema elektricky ovladane tazne. Uprimne ine ako elektricke uz nechcem.
Dudo by si sa cudoval, strasne vela ludi povazuje kodiaq za uberauto. Ked mi niekto zacne rozpravat ze ide kupit auto, tak snad polovica sa uplne rozteka nad kodiaqom. nemusim vsetkemu chapat.
Z toho urcite Golf.
U nas je paradoxna situacia,ze je cca za cenu Octavie, vsade na zapade je od nej ovela drahsi.
Osobne IQ lights vnimam ako velky benefit len ak jazdis vela v noci mimo mesta. V meste a na dialnici velky prinos nemaju.
ErgoActvie su fajn no tiez by som to nevidel ako must have, lebo zakladny tvar sedadla je v Golfe 8 vzdy rovnaky (okrem rline) a lisi sa to len potahom a moznostami nastavenia.
Ale ak ti to dovoli budget, kludne do nich chod.
A nesiel by som osobne do R18.
A nie je to Mazda3 ale inak velmi prijemne auto na jazdenie, ochotne zataca, mala nedoracavost, na dnesne pomery fajn naladeny posilnovac.
My v robote mame same i30 kombi, naftak automat a kazdy jeden sa pokazil. Zo zacistku to nevedeli ani opravovat, teraz uz vedis. Dpf + nejaké čidlá. Ja by som teda i30 a podobné nechcel.
No ja na i30 nemôžem nič zlé povedať. Kupovali sme ju novú, v roku 2019 a keďže bola manželka na rodičáku tak sme išli dosť po cene. Vybrali sme i30 kombi, s motorom 1.4 mpi. Akože nie je to žiadny trhač asfaltu, ale za 110 000 km som menil len brzdy, baterku a samozrejme pravidelný servis. Je to celkom príjemné daily car, ale ako sa píše vyššie, podvozok je slabo odhlučnený, na diaľniciach je to dosť počuť. Pomohli tomu lepšie pneumatiky.
Ja som koncern nikdy moc nemusel,iked žiaden som nikdy nemal,vždy som bol zástanca japonských riešení,hoc dizajn sa mi u Japoncov z väčšej časti nepáčil,z výnimkou mazdy. Z koncernu som mal vždy pocit,ze príliš veľa ľudí riešilo poruchovost motorov a prevodoviek a to aj pri 4valcovych benzínov.
Golf variant sa mi v najnovšej generácií zo začiatku mimoriadne nepáčil,pôsobil príliš kórejský,ale musím uznať,ze ten dizajn zostarol mimoriadne dobre asi aj preto,ze najnovší korejci pôsobia ako zo zlého scifi filmu.
I30 a ceed sw sú zaiste výborne auta v rámci svojej ceny,ale už chcem niečo väčšie vzadu a mat pokoj z odhlucnenim. Pri kii je zaujímavé,ze pri 1.5 tgdi šli výkonovo dole,brat ma xceed ten ešte väčší výkon a pocitovo je to komotne a zvuk nič moc.
Toho sa inak obávam aj pri 1.5tsi,ale asi všetko lepšie ako cvt v toyote.
Vidím to tiež tak,ze mazdu si nechám dokedy to pôjde a uvidím,čo sa v tomto časovom horizonte udeje,je dosť možné,ze dovtedy budú elektromobily usvedcene ako jasná odpoveď z hľadiska vydrže a snáď aj ceny .
Mam Mazdu3 so Skyactiv-X a z pohladu soferskeho auta by som jej vytkol 2 veci:
- ma jednoduchu zadnu napravu. Po prechode z Focusu to teraz citim a niekedy mi to vadi. Soferske auto ma mat multilink.
- Otravne notifikacie. Asistenty sa daju vypnut tlacitkom, ale piskanie pri nezapnutom pase vypnes len vypnutim motora alebo znovu zapnutim. Zastavujes, spolujazdec sa odopne trochu skor a este si chcete nieco povedat...
Ostatne veci su prijemne, aj kufor nie je maly, aj ked je to sedan.
Jazdil som aj na Oktavke 2, ale tam bol na zakrutach pocit, ze za sebou taham ruksak. Focus jazdil ako na kolajniciach. Mazda sa v sedeni na ceste blizi Focusu.
Pocitovo je to auto ovela luxusnejsie ako budget cars od VW. Pritom za 33k ju kupis asi v plnke.
Len ak si vysoky, tak ti nemusi sediet priestor nad hlavou.
A hlavne - ma tlacitka a "normalne" budiky. Stredny je digitalny, ale vyzera normalne.
Ten Golf som zvazoval tiez, len pred 3 rokmi bola prave ta zla generacia s hnusnym beztlacitkovym kokpitom. Kombi je samozrejme praktickejsie ako sedan.
Pred mesiacom som bol na služobke v nemecku na 8.čkovom Golfe. Veľmi príjemné auto na jazdenie, 2.0 TDI + DSG na hltanie dialničných kilometrov paráda. V meste tiež veľmi kultivovaný a príjemný motor. Prijemne stabilný aj vo vyšších rýchlostiach. Priemerná spotreba tam-späť aj s tým, že v Nemecku sa jazdilo okolo 170-180 km/h okolo 5,5 l. Čo ma ale neskutočne sralo, tak ovládanie cez display. Ešte aj skrz vypnutie štart-stop musíš liezť do menu. Na zvyšok by som si ale bez problémov zvykol.
Japonske auta su specificke. Co sa da povedat, ze hucia na dialnici. Je to pripad starsej Mazdy 3 a aj Outbacku. Hluk od podvozku je oproti malemu TCrossu po facelifte ovela vyssi. O teplotnom komforte nemoze byt ani reci. Japonec bud vali horuci vzduch, alebo je zima v lete naopak... Plati to pre obe auta. Na Tcrosse nastavujem teplotu mozno 3x za rok, na Megane detto... O tom ze na Outbacku sa niekedy neda otvorit kufor ani nehovorim, za 4 roky som neprisiel na to preco... To iste spomina Vaculik pri novom Landcruiseri.
Infotainment je v koncerne uplne iny level, bezdrotove Android auto funguje spolahlivo nevypadava. Na Outbacku vypadava a to je drotove. stanlee Ja by som zobral nieco od VW, Skody. Aj ten maly TCross je na dialnici ovela komfortnejsi ako Outback... 1.5tsi je vyborny motor v dnesnej dobe. IQ Light si urcite daj, su to super svetla. A ak to rozpocet dovoli, tak aj travel assist - na dialnicu super vec.
skynet v bývalej robote sme mal ako firemné autá Škodu, VW, Seat, Hyundai, Peugeot Honda, dokonca aj Alfa a Dacia. Jediné 2 bezproblémové autá boli Peugeot 301 s 1.6 benzínom a Dacia Logan 0.9 TCe LPG. Každý vie, ako sa jazdí s firemným autom.
Vidím to tiež tak,ze mazdu si nechám dokedy to pôjde a uvidím,čo sa v tomto časovom horizonte udeje,je dosť možné,ze dovtedy budú elektromobily usvedcene ako jasná odpoveď z hľadiska vydrže a snáď aj ceny .
Na predchadzajucej strane si stanovil rozpocet a dalsie kriteria vyberu a vyznelo to, ze ides kupovat, ale z tohto co si napisal teraz vyplyva, ze vlastne nic kupovat nejdes a teda aj ten rozpocet v case nakupu, co bude mozno o 5 rokov, uz nebude platit a ziadne z aut co sa tu riesia, uz mozno ani nebudu v ponuke...
Jeden nemenovany clen tu toto predvadzal opakovane snad dva-tri roky, este aj elektromobily do toho miesal, aby nakoniec napriek vsetkym rozumnym radam kupil stary ojazdeny dizel.
Nikto Ti neporadil, a to sa nezmeni ani po mojom prispevku , ale vyhol by som sa mu.
Vek je asi najrozhodujucejsie hladisko, v kombinacii s automatom... Pritom sa toto auto paci aj mne, ale su uz proste stare. Diesel + vek je tiez taky... Kategoricky Ti to zamietam kupit
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Vlastnil som i30 v poslednej generacii, aerodynamicky hluk na dialnici otras, naozaj slabe full ledky, sedaky nie su nic co by stalo za osobitnu pochvalu. Inak auto spolahlive, bez vazneho problemu za cca 7 rokov.
Golf bude vo vsetkych spomenutych ohladoch s par priplatkami prekonavat kiu/hyu nie ze o triedu, ale rovno o dve.
Zobral by som Golf, vo vsetkych motorizaciach ma multilink (octa nema, ani leon), doplatil by som si za ergoactive sedaky alebo sportove podla chuti. Urcite by som bral IQ lights, co vlastne patri k tomu najlepsiemu co mozes mat mimo premioviek,
Okrem ineho by mi este vadilo, ze kia/hyu nema elektricky ovladane tazne. Uprimne ine ako elektricke uz nechcem.
Dudo by si sa cudoval, strasne vela ludi povazuje kodiaq za uberauto. Ked mi niekto zacne rozpravat ze ide kupit auto, tak snad polovica sa uplne rozteka nad kodiaqom.
U nas je paradoxna situacia,ze je cca za cenu Octavie, vsade na zapade je od nej ovela drahsi.
Osobne IQ lights vnimam ako velky benefit len ak jazdis vela v noci mimo mesta. V meste a na dialnici velky prinos nemaju.
ErgoActvie su fajn no tiez by som to nevidel ako must have, lebo zakladny tvar sedadla je v Golfe 8 vzdy rovnaky (okrem rline) a lisi sa to len potahom a moznostami nastavenia.
Ale ak ti to dovoli budget, kludne do nich chod.
A nesiel by som osobne do R18.
A nie je to Mazda3 ale inak velmi prijemne auto na jazdenie, ochotne zataca, mala nedoracavost, na dnesne pomery fajn naladeny posilnovac.
Minuly rok ale cca o 3000 zdrazel a ten rozdiel medzi nim a napr Golfom je vyrazne nizsi
Golf variant sa mi v najnovšej generácií zo začiatku mimoriadne nepáčil,pôsobil príliš kórejský,ale musím uznať,ze ten dizajn zostarol mimoriadne dobre asi aj preto,ze najnovší korejci pôsobia ako zo zlého scifi filmu.
I30 a ceed sw sú zaiste výborne auta v rámci svojej ceny,ale už chcem niečo väčšie vzadu a mat pokoj z odhlucnenim. Pri kii je zaujímavé,ze pri 1.5 tgdi šli výkonovo dole,brat ma xceed ten ešte väčší výkon a pocitovo je to komotne a zvuk nič moc.
Toho sa inak obávam aj pri 1.5tsi,ale asi všetko lepšie ako cvt v toyote.
Vidím to tiež tak,ze mazdu si nechám dokedy to pôjde a uvidím,čo sa v tomto časovom horizonte udeje,je dosť možné,ze dovtedy budú elektromobily usvedcene ako jasná odpoveď z hľadiska vydrže a snáď aj ceny .
- ma jednoduchu zadnu napravu. Po prechode z Focusu to teraz citim a niekedy mi to vadi. Soferske auto ma mat multilink.
- Otravne notifikacie. Asistenty sa daju vypnut tlacitkom, ale piskanie pri nezapnutom pase vypnes len vypnutim motora alebo znovu zapnutim. Zastavujes, spolujazdec sa odopne trochu skor a este si chcete nieco povedat...
Ostatne veci su prijemne, aj kufor nie je maly, aj ked je to sedan.
Jazdil som aj na Oktavke 2, ale tam bol na zakrutach pocit, ze za sebou taham ruksak. Focus jazdil ako na kolajniciach. Mazda sa v sedeni na ceste blizi Focusu.
Pocitovo je to auto ovela luxusnejsie ako budget cars od VW. Pritom za 33k ju kupis asi v plnke.
Len ak si vysoky, tak ti nemusi sediet priestor nad hlavou.
A hlavne - ma tlacitka a "normalne" budiky. Stredny je digitalny, ale vyzera normalne.
Ten Golf som zvazoval tiez, len pred 3 rokmi bola prave ta zla generacia s hnusnym beztlacitkovym kokpitom. Kombi je samozrejme praktickejsie ako sedan.
Infotainment je v koncerne uplne iny level, bezdrotove Android auto funguje spolahlivo nevypadava. Na Outbacku vypadava a to je drotove.
stanlee Ja by som zobral nieco od VW, Skody. Aj ten maly TCross je na dialnici ovela komfortnejsi ako Outback... 1.5tsi je vyborny motor v dnesnej dobe. IQ Light si urcite daj, su to super svetla. A ak to rozpocet dovoli, tak aj travel assist - na dialnicu super vec.
Na predchadzajucej strane si stanovil rozpocet a dalsie kriteria vyberu a vyznelo to, ze ides kupovat, ale z tohto co si napisal teraz vyplyva, ze vlastne nic kupovat nejdes a teda aj ten rozpocet v case nakupu, co bude mozno o 5 rokov, uz nebude platit a ziadne z aut co sa tu riesia, uz mozno ani nebudu v ponuke...
Jeden nemenovany clen tu toto predvadzal opakovane snad dva-tri roky, este aj elektromobily do toho miesal, aby nakoniec napriek vsetkym rozumnym radam kupil stary ojazdeny dizel.
Nikto Ti neporadil, a to sa nezmeni ani po mojom prispevku
Vek je asi najrozhodujucejsie hladisko, v kombinacii s automatom... Pritom sa toto auto paci aj mne, ale su uz proste stare. Diesel + vek je tiez taky... Kategoricky Ti to zamietam kupit
tiež mám i30, ktoré konkrétne pneu ti pomohli?