Takých miest mám ja na mojom krásnom novom 6 mesačnom Treku toľko že už ich ani nerátam. Volám ich: ľahké oderky od skaliek. Skôr má trápi nedokonalosť pohonnej jednotky TQ. Pýtal som sa predajcu, že či ložiská vydržia asi tak 20 tisíc km otrepávania o skaly, keďže sú nevymeniteľné. Že vydržia. No a nevydržali. 🤓🤓
Jak nevymeniteľné? V čapoch? Takže to ideš reklamovať?
fluider
Nie v čapoch, ale hlavné ložiská pohonu TQ vyzerá, že šli do preč. Všetko funguje super, len bicykel začal cvakať. Niečo ako keď je už zlý prevodník, alebo stred na klasickom mechanikom bicykli. Celý reťazový pohon som vymenil, napínak, high pivot kladku, reťaz, pedále, kazetu a prevodník a bicykel stále čoraz viac cvaká pri silovom záťahu v kopci. Dnes som to rozhodil celé a kľukami keď priečne riadne zahýbeš, tak cítiš vôľu a aj počuteľné cvaknutie na oske vnútri pohonu. Vnútri sú 2 pomerne veľké nezakrytované ložiská 61806 Z, ktoré sú v podstate nevymeniteľné. Teda...dajú sa vymeniť, ale okamžite záruka OFF. Takže na budúci týždeň budem riešiť reklamáciu. Ale priznám sa, že už dopredu viem, že to opäť bude len tak na 800-1000km kým to pôjde do čavesu.,...
Ono to tam z nejakého dôvodu bude asi, ale netuším z akého.... Hlavné utesnenie robí vonkajšie vstupné gufero....Ale je to predsa len točia sa oska v gume, takže pri extrémnom používaní ide nečistota dnu. A stačí len minimum. Ale je možné, že aj nejakými priečnymi silami sa to ložisko mohlo nejako vymačkať, alebo čo. Osobne si neviem predstaviť nevymeniteľné stredové zloženie na bicykli. Za mňa je veľmi smutné, že tento pohon bude vymenený na záruku, určený na likvidáciu kvôli 2 ložiskám dokopy za 40 eur v náhrade, alebo za 8 eur v origináli čo tam je.
Asi cena .. zrejme si mysleli, ze ked maju vonkajsi obal, tak staci plech, ale ten je urceny len do indoor prostredia. Alebo schvalne ako ***** Ale este pravdepodobnejsie je, ze to nie je kvoli spine, ale proste to nezvladlo lozisko, ostatne lepsie stredove vzdy mavali 2ks lozisk na strane zaberovej, co by som u ebiku teda ocakaval.
Ono to tam z nejakého dôvodu bude asi, ale netuším z akého.... Hlavné utesnenie robí vonkajšie vstupné gufero....Ale je to predsa len točia sa oska v gume, takže pri extrémnom používaní ide nečistota dnu. A stačí len minimum. Ale je možné, že aj nejakými priečnymi silami sa to ložisko mohlo nejako vymačkať, alebo čo. Osobne si neviem predstaviť nevymeniteľné stredové zloženie na bicykli. Za mňa je veľmi smutné, že tento pohon bude vymenený na záruku, určený na likvidáciu kvôli 2 ložiskám dokopy za 40 eur v náhrade, alebo za 8 eur v origináli čo tam je.
Je teraz taka zvlastna doba. Na jednej strane sa vsetci tvaria strasne ekologicky, recyklovane krabice a ine blbosti... A na druhej strane sa kvoli prkotinam hned menia veci za nove. Ja sam mam po 6000km novy Bosch motor (motorom to nebolo) aj bateriu (moj tip od zaciatku problemov).
Potom vyvstane aj otazka, ze kolko je skutocna cena tych veci, ked v mojom pripade 2000€ lieta hore dole len tak... Vsetko je to nenormalne predrazene.
Mne sa tiež zdá, že tento pohon mimo záruky stojí okolo 2 tisíc eur. Ale ja si nemyslím, že treba to meniť celé, len TQ fakt na to nerobí nič. Akonáhle pohon otvoríš, tak sa údajne rozpadne na 2 časti a stredom ide také papierové tesnenie, ktoré sa údajne roztrhne. Inak celý pohon sa dá vyčistiť a poskladať a uvedené 2 ložiská sa dajú krásne meniť. Dokonca na stránke TQ je uvedená prestavba Scott Lumen od Dangerholma, kde v tom pohone menil skrutky za titánové, čo je len bižutéria, ale menil v ňom hlavné ložiská za keramiku. Ale TQ nie - kašlite na to, v pohone sa nedá nič meniť. Taký istý nezmysel Fazua, Brose, Bosch...Jedine kde som videl možnosť a dokonca aj nutnosť rozborky sú pohony čo používa RockyMountain - DYNAME...tam treba akési remene vnútri zas meniť, ale aspoň kľuky nejdú priamo do motora, ale sú tuším poháňané práve týmto remeňom ,alebo retiazkou. A kľuky má tento pohon konvenčné určené pre mechaniky a človek si normálne mení stredové zloženie.
Ono to tam z nejakého dôvodu bude asi, ale netuším z akého.... .
Z Tvojho linku https://www.ebikemotor.com.au/motor-servicing/tq-servicing
"Our investigations and diagnosis resulted in a common issue... the right-hand side crankshaft bearing being unsealed. Whilst the left side (non-drive) was found clean internally, the drive-side's unsealed bearing allowed water dust and dirt to enter and compromise the motor components. The benefit of a non-sealed bearing is that it allows pressure equalisation, however the negative is, it can and does allow ingress into the motor and directly onto the crankshaft clutch mechanism and transmission... from what is otherwise a very well-sealed motor unit."
A tiež hovoria, že z inak "very well-sealed motor unit" ...
Hovoríme o aktuálne najslabšom pohone na trhu TQ HPR50. ....
To, že to má slúžiť na nejaké vyrovnávanie tlaku som si tam prečítal. To,že sa takéto polokryté ložisko používa na elektromotorch, kvôli rozbehu alebo niečomu takému tiež tak matne viem. Len by ma zaujímal hlbší princíp prečo to tu použili. Oni to pri výmene nahradia plne utesneným ložiskom len na strane pohonu.
S ložiskami sú často divné argumenty.
Napr v zadnej stavbe odídu ložiská preto, lebo v nich chýba vazelína a argument je, že by to znížilo citlivosť. Hlavne, že oká tlmiča sú na klzných púzdrach. Pri ložiskách, ktoré sa točia max. v polovici otáčky mi príde väčší benefit v maximalizovaní životnosti ako 0,001W na odpore.
Btw aj Fazua 60 sa rada sype...
Som zvedavý, či aj DJI al. Shimano prídu s nejakým half-size motorom, viac konkurencie nikdy nie je na škodu
bimjeam
S tými ložiskami som si tiež užil už. Do rámu fakt neviem na čo dávajú nejaké obyčajné ložiská. Dám tam niečo s kvalitnou povrchovou úpravou a napchám to plné vazelíny. Tie ložiská vykonávajú neustále kúsok otáčky, pedanti si ich raz za čas pri servise jemne pootáčajú. Samozrejme čítal som v návode na plnenie určitých ložísk, že ložiská sa musia plniť podľa presného postupu a ložisko sa nesmie preplniť, pretože potom sa guličky začnú v dráhe kĺzať a nie valiť a je prúser. Ale v zadnej stavbe by to nemuselo byť až tak tragické. Ale čo už .....Robíme s tým čo je Moc dômyslené výrobky nám svet cyklistiky neprináša...Rovnako ako spomínaná Fazua, kamarát absolútne nejazdí debiliny ako ja a má aj menej najazdené (ja mám asi 1800km v zime hlavne a hodne názarov do skál pedálom) a vo Fazue mu čosi začalo cvakať...Takže šup na kontrolu - reklamácia a šup už má nový motor (teda pohon). Pritom verím, že vnútri bude len nejaká somarina. ..Ja len premýšľam, že ako je možné, že zo 100% predaných pohonov sa vráti na reklamáciu tak 90% čo poznám a ako toto niekomu ekonomicky vychádza ??? 🙄 To musí predsa byť vyrobenie krásnej straty a postupne ide spoločnosť do čavesu...Ako napríklad keď tu čítam každú chvíľu o prasknutých rámoch.
Lenze si treba uvedomit ze co znamena ze citas kazdu chvilu o prasknutych ramoch? Realne par kusov, mozno desiatok kusov? Z daneho modelu. Len aby sa forma na karbonovy ram splatila, tak musia predat kolko ramov? Forma bude radovo asi par desiatok tisic €. Ram je radovo par stovak az par tisic €, marza nech je aj 50%, to znamena ze len na "lacnu" formu potrebujes predat stovky ramov.
Pocet ludi co najazdi za rok tisice km na biku v prirode, je na urovni statistickej chyby
No veď jasné. Ja len z toho čo ja sledujem. Neviem koľko má napríklad taký TREK, alebo Spešl podiel mestských a podobných približovadiel. Ale tieto vrcholné verzie, o ktorých sa tu bavím sú i nás hodne rozšírené. V lese to už nevyzerá ako štatistická chyba, ale skôr sa hanbím, že jazdím na pomerne social pakete. Mladí chalani, ale aj baby sa doslova vyžívajú v tuningu bicyklov, všetko zladené, zákazkové skrutečky, nezmysly, kopy peňazí. Ale hodne z nás čo jazdíme tieto bicykle z vrchnejších kategórií sa stretávame práve v servise. Ja len nakúpiť diely, ale chalani tam majú celé bicykle na stojanoch rozobraté. Čaká sa na pohon, novú časť rámu, kolesá, odpruženie pass, brzdy tečú atď....vrchol od prehriateho TQ je roztavený rám v okolí motora.
Ale užívatelia sú fakt rôzni ....vrchol čo som počul bol pán čo doniesol luxusné éčko, vytiahol to z ešte luxusnejšieho SUV a blatníček na vidlicu bol sťahovacími páskami pripevnený nie o spodné nohy, ale bolo to omotané o klzáky ??
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pravda😂😂😂
...napriklad samolepku Fyffes ?
Jak nevymeniteľné? V čapoch? Takže to ideš reklamovať?
Nie v čapoch, ale hlavné ložiská pohonu TQ vyzerá, že šli do preč. Všetko funguje super, len bicykel začal cvakať. Niečo ako keď je už zlý prevodník, alebo stred na klasickom mechanikom bicykli. Celý reťazový pohon som vymenil, napínak, high pivot kladku, reťaz, pedále, kazetu a prevodník a bicykel stále čoraz viac cvaká pri silovom záťahu v kopci. Dnes som to rozhodil celé a kľukami keď priečne riadne zahýbeš, tak cítiš vôľu a aj počuteľné cvaknutie na oske vnútri pohonu. Vnútri sú 2 pomerne veľké nezakrytované ložiská 61806 Z, ktoré sú v podstate nevymeniteľné. Teda...dajú sa vymeniť, ale okamžite záruka OFF. Takže na budúci týždeň budem riešiť reklamáciu. Ale priznám sa, že už dopredu viem, že to opäť bude len tak na 800-1000km kým to pôjde do čavesu.,...
Toto je problém čo tam je ak by to niekoho zaujímalo
https://www.ebikemotor.com.au/motor-servicing/tq-servicing
Je teraz taka zvlastna doba. Na jednej strane sa vsetci tvaria strasne ekologicky, recyklovane krabice a ine blbosti... A na druhej strane sa kvoli prkotinam hned menia veci za nove. Ja sam mam po 6000km novy Bosch motor (motorom to nebolo) aj bateriu (moj tip od zaciatku problemov).
Potom vyvstane aj otazka, ze kolko je skutocna cena tych veci, ked v mojom pripade 2000€ lieta hore dole len tak... Vsetko je to nenormalne predrazene.
Z Tvojho linku https://www.ebikemotor.com.au/motor-servicing/tq-servicing
"Our investigations and diagnosis resulted in a common issue... the right-hand side crankshaft bearing being unsealed. Whilst the left side (non-drive) was found clean internally, the drive-side's unsealed bearing allowed water dust and dirt to enter and compromise the motor components. The benefit of a non-sealed bearing is that it allows pressure equalisation, however the negative is, it can and does allow ingress into the motor and directly onto the crankshaft clutch mechanism and transmission... from what is otherwise a very well-sealed motor unit."
A tiež hovoria, že z inak "very well-sealed motor unit" ...
To, že to má slúžiť na nejaké vyrovnávanie tlaku som si tam prečítal. To,že sa takéto polokryté ložisko používa na elektromotorch, kvôli rozbehu alebo niečomu takému tiež tak matne viem. Len by ma zaujímal hlbší princíp prečo to tu použili. Oni to pri výmene nahradia plne utesneným ložiskom len na strane pohonu.
Napr v zadnej stavbe odídu ložiská preto, lebo v nich chýba vazelína a argument je, že by to znížilo citlivosť. Hlavne, že oká tlmiča sú na klzných púzdrach. Pri ložiskách, ktoré sa točia max. v polovici otáčky mi príde väčší benefit v maximalizovaní životnosti ako 0,001W na odpore.
Btw aj Fazua 60 sa rada sype...
Som zvedavý, či aj DJI al. Shimano prídu s nejakým half-size motorom, viac konkurencie nikdy nie je na škodu
S tými ložiskami som si tiež užil už. Do rámu fakt neviem na čo dávajú nejaké obyčajné ložiská. Dám tam niečo s kvalitnou povrchovou úpravou a napchám to plné vazelíny. Tie ložiská vykonávajú neustále kúsok otáčky, pedanti si ich raz za čas pri servise jemne pootáčajú. Samozrejme čítal som v návode na plnenie určitých ložísk, že ložiská sa musia plniť podľa presného postupu a ložisko sa nesmie preplniť, pretože potom sa guličky začnú v dráhe kĺzať a nie valiť a je prúser. Ale v zadnej stavbe by to nemuselo byť až tak tragické. Ale čo už .....Robíme s tým čo je
Pocet ludi co najazdi za rok tisice km na biku v prirode, je na urovni statistickej chyby
Ale užívatelia sú fakt rôzni ....vrchol čo som počul bol pán čo doniesol luxusné éčko, vytiahol to z ešte luxusnejšieho SUV a blatníček na vidlicu bol sťahovacími páskami pripevnený nie o spodné nohy, ale bolo to omotané o klzáky ??