Uff, 800e za 17r. bike. Cervena vidla necervena vidla, cena uletena.
a co by bolo na takom biku lepsie, keby bol napr. len 8 rokov stary? kupoval som ho minuly rok, ked mal len 16 od vtedy som na nom najazdil 4k km a ram nema jedinu funkcnu chybu a ani naznak, zeby sa nejaka mala objavit, a je poriadne tuhy, plus napriklad prisiel na lahuckych plastovych hlinikovych HED Ardennes kolesach, 1350g (https://www.bikeradar.com/reviews/components/wheels/wheel-sets/hed-ardennes-wheels-review), ktore su v super stave a jazdim na nich na druhom cestaku na chalupe, ktory dost ozivili. ten je v podobnom veku, hlinik a bol za 200 vela mladsich bikov bolo na galuskovych kolesach, ktore som nechcel. cenovo sa tieto top biky tej doby pohybovali podobne, pod 650 nebolo nic, a tie ostatne boli v horsom stave.
cristoph Nejde o to, co by bolo lepsie na 8 rocnom v porovnani so 16 rocnym. 16 rokov je znacna doba pre clovekom vyrabanu vec a o to viac, ze jej vyuzivanie je sprevadzane mechanickych namahanim. Z mojho pohladu, je za tu dobu aj moralne zastaraly.
Pointou mojho predosleho prispevku bolo, ze by som si vedel predstavit o nieco nizsiu cenu za tak stary bicykel.
Samozrejme, tvoj pohlad sa moze lisit a ak si po kontrole bicykla a stavu kolies vyhodnotil, ze to za tych 800e stoji, je to uplne v poriadku .
Inak, to , ze pojme az 28mm plaste je pozitivum. V 2008-om to u cestakov nebolo bezne.
cristoph Nejde o to, co by bolo lepsie na 8 rocnom v porovnani so 16 rocnym. 16 rokov je znacna doba pre clovekom vyrabanu vec a o to viac, ze jej vyuzivanie je sprevadzane mechanickych namahanim. Z mojho pohladu, je za tu dobu aj moralne zastaraly.
Pointou mojho predosleho prispevku bolo, ze by som si vedel predstavit o nieco nizsiu cenu za tak stary bicykel.
Samozrejme, tvoj pohlad sa moze lisit a ak si po kontrole bicykla a stavu kolies vyhodnotil, ze to za tych 800e stoji, je to uplne v poriadku .
Inak, to , ze pojme az 28mm plaste je pozitivum. V 2008-om to u cestakov nebolo bezne.
samozrejme som to pred tym studoval, starnutie karbonu sa riesilo s jednym odbornikom na karbon na YT, a tam hovoril, ze karbon pri ludskom namahani na biku v podstate nepodlieha opotrebeniu a mal by vydrzat aj cely zivot cloveka. uviedol ze si vie opotrebenie predstavit len ak by nejaky profi sprinter na tom trenoval sprinty 10 rokov, tak potom v okoli stredu by to asi bolo citit, ale inak nie.
k tym vonkajsim kablom, isiel som na tom iba jeden blatovy vyjazd, po minulorocnych povodnach v okoli wolfstahlu bolo hnusne lepiace blato, ale s kablami a radenim nebol zadny problem, inak v zlom v pocasi s tym moc nechodim. ale vonkajsie kable mam napriklad aj na tribane, na ktorom dochadzam do roboty v kazdom pocasi, su tam tie iste kable asi tak 4 roky, bike cistim max 1x do roka a furt to radi v pohode spodna ramova trubka byva zablatena jak na kazdom inom biku, nedrzi sa to medzi kablami a ramom.
Inak ako to je s tymito starsimi bicyklami, co maju vedene kable po vonkajsej strane ramu? V zlom pocasi sa tam musi riadne hromadit spina, vsak?
Zdanie, že vonkajšie vedenie vystavené poveternostným podmienkam a nečistotám zvonku je náchylné na hromadenie špiny nie je úplne správne. Napríklad, cyklokrosové bicykle pred nástupom kotúčových brzd s hydraulikou a elektronického radenia používali lankové ovládanie, ktoré takmer výhradne viedlo vonkajškom. A že tie bajky dostávali počas blatistých pretekov zabrať nie len na trati ale aj pri umývaní po každom okruhu je asi zrejmé. Najlepšie dokonca dokonca fungovali systémy radenia, ktoré mali lanká vedené spodkom popod stred BB. Lanká boli úplne obnažené a bowden išiel potom iba od zadnej reťazovej vzpery oblúčikom k prehadzovačke.
Pamätám si, že ešte aj po nástupe elektroniky niektorí "klasikári" ako Boonen, Cancelara alebo náš Peter jazdili klasiky na mechanike.
Zdanie, že vonkajšie vedenie vystavené poveternostným podmienkam a nečistotám zvonku je náchylné na hromadenie špiny nie je úplne správne. Napríklad, cyklokrosové bicykle pred nástupom kotúčových brzd s hydraulikou a elektronického radenia používali lankové ovládanie, ktoré takmer výhradne viedlo vonkajškom. A že tie bajky dostávali počas blatistých pretekov zabrať nie len na trati ale aj pri umývaní po každom okruhu je asi zrejmé. Najlepšie dokonca dokonca fungovali systémy radenia, ktoré mali lanká vedené spodkom popod stred BB. Lanká boli úplne obnažené a bowden išiel potom iba od zadnej reťazovej vzpery oblúčikom k prehadzovačke.
Pamätám si, že ešte aj po nástupe elektroniky niektorí "klasikári" ako Boonen, Cancelara alebo náš Peter jazdili klasiky na mechanike.
No neviem, mne sa práve to zdanie zdá byť dosť blízko k pravde
V dobe tých delených bowdenov sme predsa lanká a bowdeny menili každú chvíľu. Stačilo trochu blata a už išlo radenie výrazne horšie. Spomínam si aj na nejeden blatový Mordor (MTB, samozrejme) kedy som už reálne nevládal radiť palcom a musel som sa do tej páčky opierať celou dlaňou. Neskôr tomu síce dosť pomohli prehadzovače typu Shadow (s priamo vstupujúcim lankom, bez toho oblúka vzadu) no keď potom prišli v celku vedené bowdeny, ktoré stačilo spolu s lankami vymeniť ani nie raz za sezónu, minimálne pre mňa to bolo ako deň a noc.
Tým samozrejme nechcem povedať, že tie by tie obnažené lanká boli nepoužiteľné, no z pohľadu údržby je to imho oproti vedeniu v celku absolútne neporovnateľné.
Bol rozdiel či bolo lanko vedené k prehadzovačke z vrchu, alebo zo spodu. Do vedenia zvrchu vždy natiekol bordel. Vedenie zo spodu ako na cyklokroskach fungovalo aj v blate.
Ja by som sa predsa len vyjadril Je to klasická dizajnovka na hrádzu ktorá nemá veľa spoločné s reálnym vývojom pretekárskeho bajku. V nezávislých testoch totalne zhorel a to nie len v aero. 218w v aero teste je prepadák a výkon na úrovni klasických vrchárskych bicyklov pričom ťahá váhu naviac a čudesné tvary rámu a riadítok..
Bianchi sa zatiaľ nenaučilo dizajnovať aero bicykel
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
a co by bolo na takom biku lepsie, keby bol napr. len 8 rokov stary? kupoval som ho minuly rok, ked mal len 16
Pointou mojho predosleho prispevku bolo, ze by som si vedel predstavit o nieco nizsiu cenu za tak stary bicykel.
Samozrejme, tvoj pohlad sa moze lisit a ak si po kontrole bicykla a stavu kolies vyhodnotil, ze to za tych 800e stoji, je to uplne v poriadku
Inak, to , ze pojme az 28mm plaste je pozitivum. V 2008-om to u cestakov nebolo bezne.
Pointou mojho predosleho prispevku bolo, ze by som si vedel predstavit o nieco nizsiu cenu za tak stary bicykel.
Samozrejme, tvoj pohlad sa moze lisit a ak si po kontrole bicykla a stavu kolies vyhodnotil, ze to za tych 800e stoji, je to uplne v poriadku
Inak, to , ze pojme az 28mm plaste je pozitivum. V 2008-om to u cestakov nebolo bezne.
samozrejme som to pred tym studoval, starnutie karbonu sa riesilo s jednym odbornikom na karbon na YT, a tam hovoril, ze karbon pri ludskom namahani na biku v podstate nepodlieha opotrebeniu a mal by vydrzat aj cely zivot cloveka. uviedol ze si vie opotrebenie predstavit len ak by nejaky profi sprinter na tom trenoval sprinty 10 rokov, tak potom v okoli stredu by to asi bolo citit, ale inak nie.
k tym vonkajsim kablom, isiel som na tom iba jeden blatovy vyjazd, po minulorocnych povodnach v okoli wolfstahlu bolo hnusne lepiace blato, ale s kablami a radenim nebol zadny problem, inak v zlom v pocasi s tym moc nechodim. ale vonkajsie kable mam napriklad aj na tribane, na ktorom dochadzam do roboty v kazdom pocasi, su tam tie iste kable asi tak 4 roky, bike cistim max 1x do roka a furt to radi v pohode
riesenie davno existuje, vymenis koncovky na bowdene a potiahnes speci buzirku, cim sa ukryje cele lanko do sucha - aspon tak som to robil odmalicka
Zdanie, že vonkajšie vedenie vystavené poveternostným podmienkam a nečistotám zvonku je náchylné na hromadenie špiny nie je úplne správne. Napríklad, cyklokrosové bicykle pred nástupom kotúčových brzd s hydraulikou a elektronického radenia používali lankové ovládanie, ktoré takmer výhradne viedlo vonkajškom. A že tie bajky dostávali počas blatistých pretekov zabrať nie len na trati ale aj pri umývaní po každom okruhu je asi zrejmé. Najlepšie dokonca dokonca fungovali systémy radenia, ktoré mali lanká vedené spodkom popod stred BB. Lanká boli úplne obnažené a bowden išiel potom iba od zadnej reťazovej vzpery oblúčikom k prehadzovačke.
Pamätám si, že ešte aj po nástupe elektroniky niektorí "klasikári" ako Boonen, Cancelara alebo náš Peter jazdili klasiky na mechanike.
Nedávno som dokončil najnovší projektík, môj "nový" cestný bicykel - Cannondale CAAD3 z roku 1999.
Jednoduché a praktické... Čo by sa na tom dalo urobiť zložito a neprakticky?
Pamätám si, že ešte aj po nástupe elektroniky niektorí "klasikári" ako Boonen, Cancelara alebo náš Peter jazdili klasiky na mechanike.
No neviem, mne sa práve to zdanie zdá byť dosť blízko k pravde
V dobe tých delených bowdenov sme predsa lanká a bowdeny menili každú chvíľu. Stačilo trochu blata a už išlo radenie výrazne horšie. Spomínam si aj na nejeden blatový Mordor (MTB, samozrejme) kedy som už reálne nevládal radiť palcom a musel som sa do tej páčky opierať celou dlaňou. Neskôr tomu síce dosť pomohli prehadzovače typu Shadow (s priamo vstupujúcim lankom, bez toho oblúka vzadu) no keď potom prišli v celku vedené bowdeny, ktoré stačilo spolu s lankami vymeniť ani nie raz za sezónu, minimálne pre mňa to bolo ako deň a noc.
Tým samozrejme nechcem povedať, že tie by tie obnažené lanká boli nepoužiteľné, no z pohľadu údržby je to imho oproti vedeniu v celku absolútne neporovnateľné.
K bajku sa snáď ani nemá význam vyjadrovať, je jedným slovom úžasný
Tá prvá fotku - tam mi chýba v odraze fotograf. Fotošop, či nejaký ultra zvláštny uhol fotenia?
Bianchi sa zatiaľ nenaučilo dizajnovať aero bicykel