Pri horarni v tom zjazde drbli znacku ze 10 😄
Nikdy nikto tam 10 nesiel a dovolim si tvrdit ze ani ten co tam tu znacku nakazal by tam 10 nesiel na bicykli. Je lahsie buzerovat mensinu ako naucit stado oviec sa chovat tak ako maju nakazane v zakone co uz plati davno ale nitko nema gule a hlavne snahu to kontrolovat a nebodaj postihovat. Tak preto maju cyklisti taketo znacky.
Pri horarni v tom zjazde drbli znacku ze 10 😄
Nikdy nikto tam 10 nesiel a dovolim si tvrdit ze ani ten co tam tu znacku nakazal by tam 10 nesiel na bicykli. Je lahsie buzerovat mensinu ako naucit stado oviec sa chovat tak ako maju nakazane v zakone co uz plati davno ale nitko nema gule a hlavne snahu to kontrolovat a nebodaj postihovat. Tak preto maju cyklisti taketo znacky.
zazvon niekedy horarovi a opytaj sa ho na to. Mozes zacat svojim oblubenym *****ngom na hlupe zeny s kocikmi (maly hint - ma vraj doma kocik).
Je to verejny priestor a upravuje sa tak, aby to vsetci v zdravi prezili, dokonca aj ty.
mimochodom kvôli podobne naladeným účastníkom tam nainstalovali cyklo friendly retardery, tuším v štyroch radách za sebou ... a ešte stále je tam funkčná rampa ...
Tak nejak som prirodzene tusil kto sa ozve ze to je i na horarni a ake je to buzerovanie neoblubenej mensiny
30tku co je v MLBA tiez velmi malo cyklistov dodrziava a otazne je kolko z nich by tam jazdilo pod 30 keby tam ta znacka vobec nebola. Tak ktovie ako to tam bude o par rokov, mozno retarder v kazdej zakrute.
ja mam inu skusenost, uz som sa viezol pred i za tatrovkou s drevom, pred i za autom a autobusom a sli tych cca 30-33 ... ale nevylucujem ze inokedy to nemohlo byt inak, vsak mi tam na konci pod cervenym mostom napriklad vosiel bus do protismeru na kruhaci
Najviac sa mi páči to slovo "vybudovať" ...už len majora "Terazkyho" aby sa ich opýtal čo si pod tým slovom predstavujú. Dve dopravné značky a 10 litrov farby? Ja si pod pojmom vybudovať cyklochodník predstavujem to čo je dolu na fotke.Južní susedia s tým asi nemajú také problémy ako majú tu u nás
( stačí taký orez ? mne to blbne ale polepším sa)
Dávam do pozornosti potrebu podpisu hromadnej pripomienky k novele zákona 8/2009 o cestnej premávke. Ak súhlasíte, podpíšte a aj šírte ďalej, čas je iba dnes:
No dakujem pekne aby obce merali rychlost. Jedine stesta ze v tomto sme zaostali, pozrite sa do ceska aky dopravny fasizmus im tam vdaka tomu vyrastol. Tam sa uz neda ani normalne soferovat.
Mňa skôr zaráža toto (kopírujem text ak výhovorkou):
3. K bodu 15:
V § 4 sa ods. 2 navrhuje doplniť písmenom r), ktoré znie:
„r) viesť vozidlo, ktoré nie je označené výrobným štítkom výrobcu bicykla s pomocným motorčekom alebo malého elektrického vozidla, ak takejto povinnosti podlieha9a) alebo ktorého výrobný štítok je neoprávnene pozmenený, nečitateľný alebo vydaný inému vozidlu.“ Navrhované žiadame vypustiť.
Odôvodnenie:
Hoci sa plne stotožňujeme s potrebou dohľadu nad používaním bicyklu-podobných vozidiel dosahujúcich vysoké rýchlosti, zaradenie nečitateľnosti výrobného štítku medzi porušenia pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom považujeme aj v porovnaní k zaradeniu iných porušení pravidiel cestnej premávky za celkom neprimerané.
Výrobný štítok sa na bicykloch štandardne vyhotovuje formou nálepky na ráme bicykla, ktorá je, hoci odolná, pri bežnom používaní vystavená poveternostným vplyvom aj fyzickému oderu, čo môže viesť v niektorých prípadoch k jej nečitateľnosti. Hoci v takomto prípade bicykel nepredstavuje žiadnu hrozbu pre cestnú premávku, užívateľa to vystavuje neprimeranému riziku porušenia pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom a nepriamo znižuje atraktivitu využívania cyklistickej dopravy, ktorej podpora je zachytená v strategických dokumentoch Slovenskej republiky.
V praxi predstavujú reálnu hrozbu pre cestnú premávku často práve také vozidlá, ktorých výrobný štítok zodpovedá predpisom pre bicykle s pomocným motorčekom, avšak rýchlosť, kedy sa asistencia vypne, je dodatočne upravená (tzv. čipovanie alebo odblokovanie elektrobicyklov). V tom prípade je však aj tak nevyhnutná kontrola reálnych vlastností takéhoto bicykla, namiesto charakteristík výrobného štítku, ktorú považujeme za výrazne dôležitejšiu. Rovnako je často len kontrolou reálnych vlastností bicykla možné zistiť, či bol štítok neoprávnene pozmenený alebo vydaný inému vozidlu, pričom v tom prípade je závažným porušením už samotné použitie takéhoto nelegálneho vozidla.
Do úvahy je tiež potrebné brať tzv. konverzné sady (pod komerčným názvom viď napr. Swytch), kedy sa motorček na bežný bicykel namontuje dodatočne. Zatiaľ čo vyhláška 134/2018 hovorí, že “bicykel môže byť dodatočne vybavený pomocným motorčekom”, navrhované znenie zaraďuje medzi závažné porušenie absenciu “výrobného štítku výrobcu bicykla”, pričom výrobca bicykla spravidla nie je výrobcom tejto konverznej sady a preto jeho štítok v tomto kontexte nie je relevantný. Žiadame tiež zohľadniť elektrické bicykle staršieho dátumu výroby, ktoré napriek absencii výrobného štítka nepredstavujú hrozbu pre cestnú premávku.
V preklade: nechceme aby niekto kontroloval e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. Výhovorka so štítkami neobstojí, keďže buď výrobca bude musieť dať kvalitnejší štítok, alebo keďže žije v roku 2025, tak rôzne ochranné fólie existujú už minimálne 10 rokov a je možné ich aplikovať aj svojpomocne. Strhnutie štítku je najjednoduchšia forma znemožnenia identifikácie homologizacie e-biku. Je zaujímavé, že to nežiadajú zrušiť aj pri automobiloch, či motorkách, tam predsa tiež môže prísť k poškodeniu štítku, či jeho strate. Najlepší je posledný odsek o dodatočnej konverzii, kde namiesto doplnenia, že daný štítok teda bude musieť osadiť spoločnosť, čo robila koncerziu, tak to nie, žiadame to zrušiť. Len v BA a okolí viem o 4 firmách, čo vám dodatočne nainštalujú elektromotor s výkonom 1,5-2kw s dostatočne veľkou batériou s dojazdom na cca 100km a schopnosťou ísť cez 60km/h bez potreby šliapať a zmestí sa to pod 2000€. Samozrejme, pri predaji ste upozornený, že daná úprava je nelegálna pre verejné komunikácie a tým to končí.
V preklade: nechceme aby niekto kontroloval e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. Výhovorka so štítkami neobstojí, keďže buď výrobca bude musieť dať kvalitnejší štítok, alebo keďže žije v roku 2025, tak rôzne ochranné fólie existujú už minimálne 10 rokov a je možné ich aplikovať aj svojpomocne. Strhnutie štítku je najjednoduchšia forma znemožnenia identifikácie homologizacie e-biku. Je zaujímavé, že to nežiadajú zrušiť aj pri automobiloch, či motorkách, tam predsa tiež môže prísť k poškodeniu štítku, či jeho strate. Najlepší je posledný odsek o dodatočnej konverzii, kde namiesto doplnenia, že daný štítok teda bude musieť osadiť spoločnosť, čo robila koncerziu, tak to nie, žiadame to zrušiť. Len v BA a okolí viem o 4 firmách, čo vám dodatočne nainštalujú elektromotor s výkonom 1,5-2kw s dostatočne veľkou batériou s dojazdom na cca 100km a schopnosťou ísť cez 60km/h bez potreby šliapať a zmestí sa to pod 2000€. Samozrejme, pri predaji ste upozornený, že daná úprava je nelegálna pre verejné komunikácie a tým to končí.
Ty aj chápeš, čo si prečítal a čo si napísal?
Predkladatelia píšu:
"... sa plne stotožňujeme s potrebou dohľadu nad používaním bicyklu-podobných vozidiel dosahujúcich vysoké rýchlosti, "
"V praxi predstavujú reálnu hrozbu pre cestnú premávku často práve také vozidlá, ktorých výrobný štítok zodpovedá predpisom pre bicykle s pomocným motorčekom, avšak rýchlosť, kedy sa asistencia vypne, je dodatočne upravená (tzv. čipovanie alebo odblokovanie elektrobicyklov)."
"... nevyhnutná kontrola reálnych vlastností takéhoto bicykla, namiesto charakteristík výrobného štítku, ktorú považujeme za výrazne dôležitejšiu. Rovnako je často len kontrolou reálnych vlastností bicykla možné zistiť, či bol štítok neoprávnene pozmenený alebo vydaný inému vozidlu, pričom v tom prípade je závažným porušením už samotné použitie takéhoto nelegálneho vozidla."
a ty napíšeš, že "V preklade: nechceme aby niekto kontroloval e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. " Na to si ako prišiel?
Je to presne naopak - predkladatelia chcú, aby sa merali reálne vlastnosti toho bicykla, nie iba štítok. Reálne vlastnosti je možné merať priamo v teréne, sú na to zariadenia a stačí, aby ich polícia nakúpila a začala používať.
A čo sa týka toho štítku, tak je neprimerané, že prosté poškodenie toho štítku sa už má považovať za závažné porušenie pravidiel cestnej premávky, zatiaľ čo jazda rýchlosťou 79 km/h v obci nie je závažným porušením pravidiel cestnej premávky. Teba sa to zdá normálne?
Jaroh: štítok je identifikačný údaj bicykla. Tak ako sa so mnou nebude policajt baviť ak mám poškodené štítky na aute, či motorke, tak to má byť aj pri bicykli. Tým že tvrdím, že štítok nemusím mať, alebo môže mať poškodený, či zmenený a je za to žiadna, či minimálna sankcia znemožňujem rýchlu kontrolu bez potreby merania a podporujen zneužívanie danej situácie. Navyše, ak nemám štítok, tak ako má policajt vedieť, či to je nachipovaný e-bike, alebo to už rovno bolo vozidlo spadajúce pod kategóriu AM, či vyššie? Navyše štítky je možné veľmi ľahko ochrániť aj svojpomocne pomocou rôznych fólií, či obyčajnej priehľadnej lepiacej pásky na papier.
Pozmenené, či poškodené výrobné štítky na vozidle podľa platnej legislatívy znamenajú, že dané vozidlo nie je spôsobilé na prevádzku na pozemných komunikáciách.
Pozmenené, či poškodené výrobné štítky na vozidle podľa platnej legislatívy znamenajú, že dané vozidlo nie je spôsobilé na prevádzku na pozemných komunikáciách.
Tak načo to tam zase ministerstvo navrhuje, keď už to v zákone je?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nikdy nikto tam 10 nesiel a dovolim si tvrdit ze ani ten co tam tu znacku nakazal by tam 10 nesiel na bicykli. Je lahsie buzerovat mensinu ako naucit stado oviec sa chovat tak ako maju nakazane v zakone co uz plati davno ale nitko nema gule a hlavne snahu to kontrolovat a nebodaj postihovat. Tak preto maju cyklisti taketo znacky.
Nikdy nikto tam 10 nesiel a dovolim si tvrdit ze ani ten co tam tu znacku nakazal by tam 10 nesiel na bicykli. Je lahsie buzerovat mensinu ako naucit stado oviec sa chovat tak ako maju nakazane v zakone co uz plati davno ale nitko nema gule a hlavne snahu to kontrolovat a nebodaj postihovat. Tak preto maju cyklisti taketo znacky.
zazvon niekedy horarovi a opytaj sa ho na to. Mozes zacat svojim oblubenym *****ngom na hlupe zeny s kocikmi (maly hint - ma vraj doma kocik).
Je to verejny priestor a upravuje sa tak, aby to vsetci v zdravi prezili, dokonca aj ty.
30tku co je v MLBA tiez velmi malo cyklistov dodrziava a otazne je kolko z nich by tam jazdilo pod 30 keby tam ta znacka vobec nebola. Tak ktovie ako to tam bude o par rokov, mozno retarder v kazdej zakrute.
https://kosice.korzar.sme.sk/c/23495117/mesto-chce-vybudovat-na-gemerskej-ulici-spolocny-chodnik-pre-cyklistov-a-chodcov.html
...čítal som teraz... už by mohli prednostne riešiť úseky ktoré sú... ako to napísať... frekventované čo sa týka cyklistov a nie zas nejaký úsek kde prejde jeden cyklista za pol dňa,
Najviac sa mi páči to slovo "vybudovať" ...už len majora "Terazkyho" aby sa ich opýtal čo si pod tým slovom predstavujú. Dve dopravné značky a 10 litrov farby? Ja si pod pojmom vybudovať cyklochodník predstavujem to čo je dolu na fotke.Južní susedia s tým asi nemajú také problémy ako majú tu u nás
( stačí taký orez ? mne to blbne ale polepším sa)
https://www.mojapeticia.sk/campaign/hromadna-pripomienka-k-navrhu-zakona-o-cestnej-premavke/f72d264e-99c6-46ae-a2fa-7d6925ec7db4
3. K bodu 15:
V § 4 sa ods. 2 navrhuje doplniť písmenom r), ktoré znie:
„r) viesť vozidlo, ktoré nie je označené výrobným štítkom výrobcu bicykla s pomocným motorčekom alebo malého elektrického vozidla, ak takejto povinnosti podlieha9a) alebo ktorého výrobný štítok je neoprávnene pozmenený, nečitateľný alebo vydaný inému vozidlu.“ Navrhované žiadame vypustiť.
Odôvodnenie:
Hoci sa plne stotožňujeme s potrebou dohľadu nad používaním bicyklu-podobných vozidiel dosahujúcich vysoké rýchlosti, zaradenie nečitateľnosti výrobného štítku medzi porušenia pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom považujeme aj v porovnaní k zaradeniu iných porušení pravidiel cestnej premávky za celkom neprimerané.
Výrobný štítok sa na bicykloch štandardne vyhotovuje formou nálepky na ráme bicykla, ktorá je, hoci odolná, pri bežnom používaní vystavená poveternostným vplyvom aj fyzickému oderu, čo môže viesť v niektorých prípadoch k jej nečitateľnosti. Hoci v takomto prípade bicykel nepredstavuje žiadnu hrozbu pre cestnú premávku, užívateľa to vystavuje neprimeranému riziku porušenia pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom a nepriamo znižuje atraktivitu využívania cyklistickej dopravy, ktorej podpora je zachytená v strategických dokumentoch Slovenskej republiky.
V praxi predstavujú reálnu hrozbu pre cestnú premávku často práve také vozidlá, ktorých výrobný štítok zodpovedá predpisom pre bicykle s pomocným motorčekom, avšak rýchlosť, kedy sa asistencia vypne, je dodatočne upravená (tzv. čipovanie alebo odblokovanie elektrobicyklov). V tom prípade je však aj tak nevyhnutná kontrola reálnych vlastností takéhoto bicykla, namiesto charakteristík výrobného štítku, ktorú považujeme za výrazne dôležitejšiu. Rovnako je často len kontrolou reálnych vlastností bicykla možné zistiť, či bol štítok neoprávnene pozmenený alebo vydaný inému vozidlu, pričom v tom prípade je závažným porušením už samotné použitie takéhoto nelegálneho vozidla.
Do úvahy je tiež potrebné brať tzv. konverzné sady (pod komerčným názvom viď napr. Swytch), kedy sa motorček na bežný bicykel namontuje dodatočne. Zatiaľ čo vyhláška 134/2018 hovorí, že “bicykel môže byť dodatočne vybavený pomocným motorčekom”, navrhované znenie zaraďuje medzi závažné porušenie absenciu “výrobného štítku výrobcu bicykla”, pričom výrobca bicykla spravidla nie je výrobcom tejto konverznej sady a preto jeho štítok v tomto kontexte nie je relevantný. Žiadame tiež zohľadniť elektrické bicykle staršieho dátumu výroby, ktoré napriek absencii výrobného štítka nepredstavujú hrozbu pre cestnú premávku.
V preklade: nechceme aby niekto kontroloval e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. Výhovorka so štítkami neobstojí, keďže buď výrobca bude musieť dať kvalitnejší štítok, alebo keďže žije v roku 2025, tak rôzne ochranné fólie existujú už minimálne 10 rokov a je možné ich aplikovať aj svojpomocne. Strhnutie štítku je najjednoduchšia forma znemožnenia identifikácie homologizacie e-biku. Je zaujímavé, že to nežiadajú zrušiť aj pri automobiloch, či motorkách, tam predsa tiež môže prísť k poškodeniu štítku, či jeho strate. Najlepší je posledný odsek o dodatočnej konverzii, kde namiesto doplnenia, že daný štítok teda bude musieť osadiť spoločnosť, čo robila koncerziu, tak to nie, žiadame to zrušiť. Len v BA a okolí viem o 4 firmách, čo vám dodatočne nainštalujú elektromotor s výkonom 1,5-2kw s dostatočne veľkou batériou s dojazdom na cca 100km a schopnosťou ísť cez 60km/h bez potreby šliapať a zmestí sa to pod 2000€. Samozrejme, pri predaji ste upozornený, že daná úprava je nelegálna pre verejné komunikácie a tým to končí.
Szach i mat 🤔
Ty aj chápeš, čo si prečítal a čo si napísal?
Predkladatelia píšu:
"... sa plne stotožňujeme s potrebou dohľadu nad používaním bicyklu-podobných vozidiel dosahujúcich vysoké rýchlosti, "
"V praxi predstavujú reálnu hrozbu pre cestnú premávku často práve také vozidlá, ktorých výrobný štítok zodpovedá predpisom pre bicykle s pomocným motorčekom, avšak rýchlosť, kedy sa asistencia vypne, je dodatočne upravená (tzv. čipovanie alebo odblokovanie elektrobicyklov)."
"... nevyhnutná kontrola reálnych vlastností takéhoto bicykla, namiesto charakteristík výrobného štítku, ktorú považujeme za výrazne dôležitejšiu. Rovnako je často len kontrolou reálnych vlastností bicykla možné zistiť, či bol štítok neoprávnene pozmenený alebo vydaný inému vozidlu, pričom v tom prípade je závažným porušením už samotné použitie takéhoto nelegálneho vozidla."
a ty napíšeš, že "V preklade: nechceme aby niekto kontroloval e-bike a ich upgradované verzie, na ktoré už treba minimálne AM vodičák. " Na to si ako prišiel?
Je to presne naopak - predkladatelia chcú, aby sa merali reálne vlastnosti toho bicykla, nie iba štítok. Reálne vlastnosti je možné merať priamo v teréne, sú na to zariadenia a stačí, aby ich polícia nakúpila a začala používať.
A čo sa týka toho štítku, tak je neprimerané, že prosté poškodenie toho štítku sa už má považovať za závažné porušenie pravidiel cestnej premávky, zatiaľ čo jazda rýchlosťou 79 km/h v obci nie je závažným porušením pravidiel cestnej premávky. Teba sa to zdá normálne?
Pozmenené, či poškodené výrobné štítky na vozidle podľa platnej legislatívy znamenajú, že dané vozidlo nie je spôsobilé na prevádzku na pozemných komunikáciách.
Tak načo to tam zase ministerstvo navrhuje, keď už to v zákone je?