Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Ohladuplnost treba z oboch stran. Ked ides v pravom pruhu 110 tachometrovych a rozhodnes sa predbehnut dva kamiony, tak ak vidis, ze sa zozadu blizia rychlejsi, tak mozes na tu chvilu pridat na 130 tachometrovych. Alebo aj mozes spomalit na 100 tachometrovych, nech Ta najprv ti rychlejsi predbehnu a az potom Ty predbehnes kamiony svojimi 110 tachometrovymi. Proste nemusis tie kamiony predbiehat rychlostou 110 km/h a sposobit tym kolonu 6 aut v lavom pruhu iducu Tvojich 110 tachometrovych az kym neskoncis predbiehanie. Aspon tak to robim ja ked vidim, ze sa blizia rychlejsie auta - bud pridam, alebo spomalim. Rychlost na tempomate nemenim len ak sa zozadu nic neblizi.
ja mám skôr pocit, že nak ideš akokoľvek všetci ostatní ťa vedia nasrať ... ja jazdievam teraz okolo 120 tachometrových a mám nervy na pomalších a aj na rýchlejších, ak ide skupinka a ja neviem obehnúť tých pomalších ... napr okolo štvrtej v nedeľu R1 z bb do tt to je brutál ... tak potom idem chvíľu 110 potom chvíľu 140 a just nemôžem zapnúť tempomat .. tak si hovorím, treba nové auto s automatom a adaptívnym tempomatom ... a zase na 3prudovke tt-ba mám pocit, že tých 120 tachometrových sa tak nejako ustálilo a ide sa tam dobre
treba auto bez tempomatu ako mam ja nemas co zapinat tak ta to neserie
Jaroh, je tam toto: "Vodič nesmie predchádzať, ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr," Ale beriem, v dnesnej dobe zalezi od pravnika, ci povazuje permanentnu jazdu v lavom pruhu za uz zapocaty predbiehaci manever a co je podla pravnika "vyrazne nizsia rychlost". Mna v autoskole zaciatkom 90tych rokov ucili, ze predchadzanie si mam naplanovat tak, aby som nim stravil co najmenej casu a pokial to je mozne ani nikoho neobmedzil.
135 km/h tachometrovych je u vacsiny vozidiel stale v ramci rychlostneho limitu 130 km/h (aj ked na jednom aute, co mam doma, ukazuje rychlomer o 1 km/h menej ako je rychlost podla GPS ).
@skynet Ja keď tam chodím s kamošmi, dávame 2 jazdy za deň, zvyčajne prídeme v piatok večer, ideme po robote už dávame prednosť kempu v Sagrabene, v sobotu ráno 1 jazda, tak 3-4 hodinky, po ľahkom obede dáme druhú. V nedeľu 1 jazda do obeda a zvyčajne kratšia jazda z Fachwerku do Sagranenu po obede a ide sa domov. Žiaľ cesta z BA trvá tak 4 hodiny, plus nadviazanie lodí atď, to je ďalšia hodina. V realite to mám odskúšané, že ak vypadnem o 16tej z roboty, tak v kempe som tak okolo 22hej. Ak idem domov, tiež potrebujem cca 6 hodín času dostať sa domov.
Ak sa ide s deťmi občas, sme boli 2x, tak tam je náročná logistika, to nás je vtedy tak 20-25 ľudí, chodia aj starší členovia vtedy. To sa väčšinou spí vtedy v Camping Nachbagauer, a ľudia sú rozhodený nejak podľa svojích schopností, ak je dosť vody, tak sa začína tam pre tých menej skúsených a končia vo Fachwerku, prípadne Petrus (asi najlepšie vystupovanie, ale nemôžeš tam nechať auto) a druhá skupina ide Fachwerku až Sagraben. Na vodu sa vyráža tak cca o 9:00, predtým musia ľudia dať suché veci do dodávky s prívesom a zväčša aj osobák tam je aspoň jeden. 2 sady kľúčov, ľudia čo idú s Nachbagauer tak o cca 9tej odchod rovno po vode, tí čo idú z Fachwerku, tak o 10:00 odchod autami. Kým sa tam prezlečú, a nastúpia na vodu, to je tak hodina. Nechajú tam zamknuté autá. Potom obe skupiny sú tak 4-5 hodín na vode, tréning, výjazdy, prejazdy atď, aj nejaké pauzy. Tí čo idú z Nachbagauer sú na Fachwerku tak okolo 13-14, kým sa prezlečú do suchého a naložia sa lode a odvezú sa do kempu, a tam sa vyložia je koľkokrát tak 14-15 a potom tie autá idú rovno pre ľudí do Sagranenu, to je otočka tam a späť na cca 1,5h, takže konečne máš čas tak medzi 16-17, lebo si ešte musíš aj veci porozhadzovať, dať sušiť atď a ešte si ani poriadne nejedol a sa mi zdá, že po 17tej už nepúšťajú na Wasserlochklamm.
Btw. k tomu predchadzaniu na dialnici - ak predbiehate kamiony rychlostou 110 tachometrovych a obmedzite tym vodica iduceho 130 tachometrovych, tak porusujete zakon...
§ 36 (4) Vodič motorového vozidla nesmie predchádzať iné motorové vozidlo, ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil iné motorové vozidlo idúce po diaľnici.
Vdaka Jezus, nemal som cas to presne hladat, ale tusil som, ze som to niekde cital. IMHO to plati pre akukolvek rychlost, to, ze ja idem 135 km/h tachometrovych a ten za mnou ide 180, neznamena, ze mam pravo ho obmedzit.
Chlapci, rýchlosť nižšia o 15%nijako nie je "výrazne nižšia", nehovoriac o tom, že asi nemôžeme chcieť, aby auto, ktoré stodesiatkou predbieha kolonu kamionov, niekam sublimovalo, ked ho dobehne stotridsiatkar.
130tkar 110tkara dobieha docela pomaly… to by ten 110tkar mal davno vidiet v spataku a bud pridat alebo sa do predbiehania nepustat ak je auto uz blizko…
§ 4
Povinnosti vodiča
(2) Vodič nesmie
k) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky,
§ 10
Jazda v jazdných pruhoch
(5) Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť; to neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.
§ 15
Predchádzanie
(2) Vodič, ktorý pri predchádzaní vybočuje zo smeru svojej jazdy, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy, pričom nesmie ohroziť vodičov jazdiacich za ním.
(5) Vodič nesmie predchádzať,
i) ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr,
§ 30
Znamenie o zmene smeru jazdy
(2) Vodič je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy včas pred začatím jazdného úkonu podľa odseku 1, a to s ohľadom na okolnosti cestnej premávky, najmä na vozidlá idúce za ním a na povahu jazdy.
Osobitosti premávky na diaľnici a ceste pre motorové vozidlá
§ 36
(4) Vodič motorového vozidla nesmie predchádzať iné motorové vozidlo, ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil iné motorové vozidlo idúce po diaľnici.
Rýchlosť na diaľnici je definovaná min. rýchlosťou 80km/h a max. rýchlosťou 130km/h. Rozdiel medzi medzi tými rýchlosťami predstavuje 38,5%. Rozdiel medzi 110 a 130 je 15,4%, čo predstavuje skoro polovicu dovoleného rozptylu rýchlostí. Takže áno, rozdiel 20km/h z možných 50km/h je výrazne nižšia rýchlosť.
Nikto nečaká, že to auto sublimuje. Ale sú tu nejaké zákony a ak už musí predbiehať, tak by mal skrátiť predbiehací manéver na čo najkratší čas, teda stlačiť akcelerátor a dostať na rýchlosť 130km/h aby neobmedzoval vozidlo, čo sa k nemu zozadu približuje, ak už sa rozhodol že nutne musí predbiehať, alebo by mal počkať s predbehnutím, kým nebude nikoho obmedzovať, ak ide pomalšie.
Jaroh
Urcite poznas rozdiel medzi pojmom ohrozit a obmedzit. Ak si este raz pozorne precitas ten bod zo zakona, tak nesmies obmedzit. Cize ak Ta niekto kto ide 130 dobehne pocas Tvojho predbiehania 110kou a bude musiet kvoli Tebe spomalit, tak uz si ho obmedzil. O tom, ci je to obmedzenie kvoli vyrazne nizsej alebo kvoli nevyrazne nizsej rychlosti je uz v tom momente bezpredmetne diskutovat kedze nastalo obmedzenie rychlejsieho vozidla. To je vsetko na co som chcel upozornit.
clxno1
Plati, ze ak Ty zacnes predbiehaci manever pri rychlosti napr. 110 km/h s tym, ze v momente zaciatku predbiehania nevidis priblizovat sa zozadu ziadne rychlejsie vozidlo a nasledne sa pocas predbiehacieho manevru za Tebou "z nicoho nic" v priebehu 5 sekund zjavi cestny pirat iduci 220 km/h, tak samozrejme by si mal v momente jeho zaregistrovania zrychlit, aby si sa mu co najskor pratal z cesty, kedze zakon hovori, ze ho nemas obmedzit. Ale zakon zaroven stanovuje, ze MPR je 130 km/h. Cize by si mal zrychlit z tych svojich 110 na 130. Nie si povinny zrychlovat nad MPR 130 km/h, aby si takemuto rychlejsiemu vozidlu "zmizol" z cesty. Ty ked uz ides MPR, tak si urobil vsetko co si mohol aby si rychlejsie vozidlo neobmedzil a tym padom cestny pirat musi pockat kym dokoncis predbiehaci manever tou MPR. Ak kvoli nemu zrychlis nad 130 km/h, tak uz porusis zakon aj Ty. Samozrejme ale sucasne plati, ze ak si este nezacal predbiehaci manever, ale pritom uz vidis, ze sa zozadu vysokou rychlostou blizi ine vozidlo, tak ani nemas zacat predbiehaci manever, lebo vtedy sa na Teba vztahuje ten § 36 (4) a v tom momente ani nie je podstatne, akou rychlostou ide to rychlejsie vozidlo (ci porusuje MPR alebo nie).
Btw. kamoska presne za zrychlenie nad 130 pri predbiehani raz dostala pokutu. Nechcela pri predbiehani zdrzovat rychlejsie iduce vozidlo co sa natlacilo za nu a pridala, len mala tu smolu, ze to rychlejsie iduce vozidlo boli policajti v civilnom aute s radarom, ktori jej vlastne k tomu prekroceniu MPR tak trochu asi aj cielene pomohli, aby mali ciarku do statistiky. Cize snaha o ohladuplnost a co najrychlejsie pratanie sa z cesty rychlejsiemu vozidlu ano, ale nie za cenu prekrocenia MPR.
Hej to som chcel napisat, ze policajti s radarmi sa radi lepia, aby ta vyprovokovali. Uz sa mi to stalo minimalne 2x, ale odolal som vzdy A lepia sa tak, ze vo vnutornom spataku nie je vidno znacku, co tiez nie je koser...
Fakt by ma zaujimalo, ako by dopadol sud, kebyze mam vzadu kameru a su odo mna na dva metre, pripadne sa nebezpecne rychlo priblizia.
Tak ono ked uz ides MPR, tak Ta nemusi trapit, ze sa Ti nalepili na naraznik. Je to psychologicka hra - treba vydrzat a hned po predbehnuti sa zdekovat do praveho pruhu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nie.
A prosím ťa, kde máš povolenu 135ku?
treba auto bez tempomatu ako mam ja
135 km/h tachometrovych je u vacsiny vozidiel stale v ramci rychlostneho limitu 130 km/h (aj ked na jednom aute, co mam doma, ukazuje rychlomer o 1 km/h menej ako je rychlost podla GPS
Ak sa ide s deťmi občas, sme boli 2x, tak tam je náročná logistika, to nás je vtedy tak 20-25 ľudí, chodia aj starší členovia vtedy. To sa väčšinou spí vtedy v Camping Nachbagauer, a ľudia sú rozhodený nejak podľa svojích schopností, ak je dosť vody, tak sa začína tam pre tých menej skúsených a končia vo Fachwerku, prípadne Petrus (asi najlepšie vystupovanie, ale nemôžeš tam nechať auto) a druhá skupina ide Fachwerku až Sagraben. Na vodu sa vyráža tak cca o 9:00, predtým musia ľudia dať suché veci do dodávky s prívesom a zväčša aj osobák tam je aspoň jeden. 2 sady kľúčov, ľudia čo idú s Nachbagauer tak o cca 9tej odchod rovno po vode, tí čo idú z Fachwerku, tak o 10:00 odchod autami. Kým sa tam prezlečú, a nastúpia na vodu, to je tak hodina. Nechajú tam zamknuté autá. Potom obe skupiny sú tak 4-5 hodín na vode, tréning, výjazdy, prejazdy atď, aj nejaké pauzy. Tí čo idú z Nachbagauer sú na Fachwerku tak okolo 13-14, kým sa prezlečú do suchého a naložia sa lode a odvezú sa do kempu, a tam sa vyložia je koľkokrát tak 14-15 a potom tie autá idú rovno pre ľudí do Sagranenu, to je otočka tam a späť na cca 1,5h, takže konečne máš čas tak medzi 16-17, lebo si ešte musíš aj veci porozhadzovať, dať sušiť atď a ešte si ani poriadne nejedol a sa mi zdá, že po 17tej už nepúšťajú na Wasserlochklamm.
§ 4
Povinnosti vodiča
(2) Vodič nesmie
k) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky,
§ 10
Jazda v jazdných pruhoch
(5) Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť; to neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.
§ 15
Predchádzanie
(2) Vodič, ktorý pri predchádzaní vybočuje zo smeru svojej jazdy, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy, pričom nesmie ohroziť vodičov jazdiacich za ním.
(5) Vodič nesmie predchádzať,
i) ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr,
§ 30
Znamenie o zmene smeru jazdy
(2) Vodič je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy včas pred začatím jazdného úkonu podľa odseku 1, a to s ohľadom na okolnosti cestnej premávky, najmä na vozidlá idúce za ním a na povahu jazdy.
Osobitosti premávky na diaľnici a ceste pre motorové vozidlá
§ 36
(4) Vodič motorového vozidla nesmie predchádzať iné motorové vozidlo, ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil iné motorové vozidlo idúce po diaľnici.
Rýchlosť na diaľnici je definovaná min. rýchlosťou 80km/h a max. rýchlosťou 130km/h. Rozdiel medzi medzi tými rýchlosťami predstavuje 38,5%. Rozdiel medzi 110 a 130 je 15,4%, čo predstavuje skoro polovicu dovoleného rozptylu rýchlostí. Takže áno, rozdiel 20km/h z možných 50km/h je výrazne nižšia rýchlosť.
Nikto nečaká, že to auto sublimuje. Ale sú tu nejaké zákony a ak už musí predbiehať, tak by mal skrátiť predbiehací manéver na čo najkratší čas, teda stlačiť akcelerátor a dostať na rýchlosť 130km/h aby neobmedzoval vozidlo, čo sa k nemu zozadu približuje, ak už sa rozhodol že nutne musí predbiehať, alebo by mal počkať s predbehnutím, kým nebude nikoho obmedzovať, ak ide pomalšie.
Urcite poznas rozdiel medzi pojmom ohrozit a obmedzit. Ak si este raz pozorne precitas ten bod zo zakona, tak nesmies obmedzit. Cize ak Ta niekto kto ide 130 dobehne pocas Tvojho predbiehania 110kou a bude musiet kvoli Tebe spomalit, tak uz si ho obmedzil. O tom, ci je to obmedzenie kvoli vyrazne nizsej alebo kvoli nevyrazne nizsej rychlosti je uz v tom momente bezpredmetne diskutovat kedze nastalo obmedzenie rychlejsieho vozidla. To je vsetko na co som chcel upozornit.
clxno1
Plati, ze ak Ty zacnes predbiehaci manever pri rychlosti napr. 110 km/h s tym, ze v momente zaciatku predbiehania nevidis priblizovat sa zozadu ziadne rychlejsie vozidlo a nasledne sa pocas predbiehacieho manevru za Tebou "z nicoho nic" v priebehu 5 sekund zjavi cestny pirat iduci 220 km/h, tak samozrejme by si mal v momente jeho zaregistrovania zrychlit, aby si sa mu co najskor pratal z cesty, kedze zakon hovori, ze ho nemas obmedzit. Ale zakon zaroven stanovuje, ze MPR je 130 km/h. Cize by si mal zrychlit z tych svojich 110 na 130. Nie si povinny zrychlovat nad MPR 130 km/h, aby si takemuto rychlejsiemu vozidlu "zmizol" z cesty. Ty ked uz ides MPR, tak si urobil vsetko co si mohol aby si rychlejsie vozidlo neobmedzil a tym padom cestny pirat musi pockat kym dokoncis predbiehaci manever tou MPR. Ak kvoli nemu zrychlis nad 130 km/h, tak uz porusis zakon aj Ty. Samozrejme ale sucasne plati, ze ak si este nezacal predbiehaci manever, ale pritom uz vidis, ze sa zozadu vysokou rychlostou blizi ine vozidlo, tak ani nemas zacat predbiehaci manever, lebo vtedy sa na Teba vztahuje ten § 36 (4) a v tom momente ani nie je podstatne, akou rychlostou ide to rychlejsie vozidlo (ci porusuje MPR alebo nie).
Btw. kamoska presne za zrychlenie nad 130 pri predbiehani raz dostala pokutu. Nechcela pri predbiehani zdrzovat rychlejsie iduce vozidlo co sa natlacilo za nu a pridala, len mala tu smolu, ze to rychlejsie iduce vozidlo boli policajti v civilnom aute s radarom, ktori jej vlastne k tomu prekroceniu MPR tak trochu asi aj cielene pomohli, aby mali ciarku do statistiky. Cize snaha o ohladuplnost a co najrychlejsie pratanie sa z cesty rychlejsiemu vozidlu ano, ale nie za cenu prekrocenia MPR.
Fakt by ma zaujimalo, ako by dopadol sud, kebyze mam vzadu kameru a su odo mna na dva metre, pripadne sa nebezpecne rychlo priblizia.