Lokalizácia
Formulár sa odosiela
@skynet Ja keď tam chodím s kamošmi, dávame 2 jazdy za deň, zvyčajne prídeme v piatok večer, ideme po robote už dávame prednosť kempu v Sagrabene, v sobotu ráno 1 jazda, tak 3-4 hodinky, po ľahkom obede dáme druhú. V nedeľu 1 jazda do obeda a zvyčajne kratšia jazda z Fachwerku do Sagranenu po obede a ide sa domov. Žiaľ cesta z BA trvá tak 4 hodiny, plus nadviazanie lodí atď, to je ďalšia hodina. V realite to mám odskúšané, že ak vypadnem o 16tej z roboty, tak v kempe som tak okolo 22hej. Ak idem domov, tiež potrebujem cca 6 hodín času dostať sa domov.

Ak sa ide s deťmi občas, sme boli 2x, tak tam je náročná logistika, to nás je vtedy tak 20-25 ľudí, chodia aj starší členovia vtedy. To sa väčšinou spí vtedy v Camping Nachbagauer, a ľudia sú rozhodený nejak podľa svojích schopností, ak je dosť vody, tak sa začína tam pre tých menej skúsených a končia vo Fachwerku, prípadne Petrus (asi najlepšie vystupovanie, ale nemôžeš tam nechať auto) a druhá skupina ide Fachwerku až Sagraben. Na vodu sa vyráža tak cca o 9:00, predtým musia ľudia dať suché veci do dodávky s prívesom a zväčša aj osobák tam je aspoň jeden. 2 sady kľúčov, ľudia čo idú s Nachbagauer tak o cca 9tej odchod rovno po vode, tí čo idú z Fachwerku, tak o 10:00 odchod autami. Kým sa tam prezlečú, a nastúpia na vodu, to je tak hodina. Nechajú tam zamknuté autá. Potom obe skupiny sú tak 4-5 hodín na vode, tréning, výjazdy, prejazdy atď, aj nejaké pauzy. Tí čo idú z Nachbagauer sú na Fachwerku tak okolo 13-14, kým sa prezlečú do suchého a naložia sa lode a odvezú sa do kempu, a tam sa vyložia je koľkokrát tak 14-15 a potom tie autá idú rovno pre ľudí do Sagranenu, to je otočka tam a späť na cca 1,5h, takže konečne máš čas tak medzi 16-17, lebo si ešte musíš aj veci porozhadzovať, dať sušiť atď a ešte si ani poriadne nejedol a sa mi zdá, že po 17tej už nepúšťajú na Wasserlochklamm.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 15:28:09
01
Btw. k tomu predchadzaniu na dialnici - ak predbiehate kamiony rychlostou 110 tachometrovych a obmedzite tym vodica iduceho 130 tachometrovych, tak porusujete zakon...
§ 36 (4) Vodič motorového vozidla nesmie predchádzať iné motorové vozidlo, ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil iné motorové vozidlo idúce po diaľnici.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 15:36:23
12
Vdaka Jezus, nemal som cas to presne hladat, ale tusil som, ze som to niekde cital. IMHO to plati pre akukolvek rychlost, to, ze ja idem 135 km/h tachometrovych a ten za mnou ide 180, neznamena, ze mam pravo ho obmedzit.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 16:12:59
01
Chlapci, rýchlosť nižšia o 15%nijako nie je "výrazne nižšia", nehovoriac o tom, že asi nemôžeme chcieť, aby auto, ktoré stodesiatkou predbieha kolonu kamionov, niekam sublimovalo, ked ho dobehne stotridsiatkar.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 16:23:06
01
130tkar 110tkara dobieha docela pomaly… to by ten 110tkar mal davno vidiet v spataku a bud pridat alebo sa do predbiehania nepustat ak je auto uz blizko…
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 16:49:03
01
09/2008 Z.z.

§ 4
Povinnosti vodiča
(2) Vodič nesmie
k) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky,

§ 10
Jazda v jazdných pruhoch
(5) Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť; to neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.

§ 15
Predchádzanie
(2) Vodič, ktorý pri predchádzaní vybočuje zo smeru svojej jazdy, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy, pričom nesmie ohroziť vodičov jazdiacich za ním.
(5) Vodič nesmie predchádzať,
i) ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr,

§ 30
Znamenie o zmene smeru jazdy
(2) Vodič je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy včas pred začatím jazdného úkonu podľa odseku 1, a to s ohľadom na okolnosti cestnej premávky, najmä na vozidlá idúce za ním a na povahu jazdy.

Osobitosti premávky na diaľnici a ceste pre motorové vozidlá
§ 36
(4) Vodič motorového vozidla nesmie predchádzať iné motorové vozidlo, ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil iné motorové vozidlo idúce po diaľnici.

Rýchlosť na diaľnici je definovaná min. rýchlosťou 80km/h a max. rýchlosťou 130km/h. Rozdiel medzi medzi tými rýchlosťami predstavuje 38,5%. Rozdiel medzi 110 a 130 je 15,4%, čo predstavuje skoro polovicu dovoleného rozptylu rýchlostí. Takže áno, rozdiel 20km/h z možných 50km/h je výrazne nižšia rýchlosť.

Nikto nečaká, že to auto sublimuje. Ale sú tu nejaké zákony a ak už musí predbiehať, tak by mal skrátiť predbiehací manéver na čo najkratší čas, teda stlačiť akcelerátor a dostať na rýchlosť 130km/h aby neobmedzoval vozidlo, čo sa k nemu zozadu približuje, ak už sa rozhodol že nutne musí predbiehať, alebo by mal počkať s predbehnutím, kým nebude nikoho obmedzovať, ak ide pomalšie.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 17:08:06
01
Dobre.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 17:09:07
01
Koľko paragrafov a dlhých príspevkov treba, keďže chýba obyčajná ohľaduplnosť, či pochopenie a zhovievavosť.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 17:34:10
52
Jaroh
Urcite poznas rozdiel medzi pojmom ohrozit a obmedzit. Ak si este raz pozorne precitas ten bod zo zakona, tak nesmies obmedzit. Cize ak Ta niekto kto ide 130 dobehne pocas Tvojho predbiehania 110kou a bude musiet kvoli Tebe spomalit, tak uz si ho obmedzil. O tom, ci je to obmedzenie kvoli vyrazne nizsej alebo kvoli nevyrazne nizsej rychlosti je uz v tom momente bezpredmetne diskutovat kedze nastalo obmedzenie rychlejsieho vozidla. To je vsetko na co som chcel upozornit.

clxno1
Plati, ze ak Ty zacnes predbiehaci manever pri rychlosti napr. 110 km/h s tym, ze v momente zaciatku predbiehania nevidis priblizovat sa zozadu ziadne rychlejsie vozidlo a nasledne sa pocas predbiehacieho manevru za Tebou "z nicoho nic" v priebehu 5 sekund zjavi cestny pirat iduci 220 km/h, tak samozrejme by si mal v momente jeho zaregistrovania zrychlit, aby si sa mu co najskor pratal z cesty, kedze zakon hovori, ze ho nemas obmedzit. Ale zakon zaroven stanovuje, ze MPR je 130 km/h. Cize by si mal zrychlit z tych svojich 110 na 130. Nie si povinny zrychlovat nad MPR 130 km/h, aby si takemuto rychlejsiemu vozidlu "zmizol" z cesty. Ty ked uz ides MPR, tak si urobil vsetko co si mohol aby si rychlejsie vozidlo neobmedzil a tym padom cestny pirat musi pockat kym dokoncis predbiehaci manever tou MPR. Ak kvoli nemu zrychlis nad 130 km/h, tak uz porusis zakon aj Ty. Samozrejme ale sucasne plati, ze ak si este nezacal predbiehaci manever, ale pritom uz vidis, ze sa zozadu vysokou rychlostou blizi ine vozidlo, tak ani nemas zacat predbiehaci manever, lebo vtedy sa na Teba vztahuje ten § 36 (4) a v tom momente ani nie je podstatne, akou rychlostou ide to rychlejsie vozidlo (ci porusuje MPR alebo nie).

Btw. kamoska presne za zrychlenie nad 130 pri predbiehani raz dostala pokutu. Nechcela pri predbiehani zdrzovat rychlejsie iduce vozidlo co sa natlacilo za nu a pridala, len mala tu smolu, ze to rychlejsie iduce vozidlo boli policajti v civilnom aute s radarom, ktori jej vlastne k tomu prekroceniu MPR tak trochu asi aj cielene pomohli, aby mali ciarku do statistiky. Cize snaha o ohladuplnost a co najrychlejsie pratanie sa z cesty rychlejsiemu vozidlu ano, ale nie za cenu prekrocenia MPR.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 17:43:00
03
Hej to som chcel napisat, ze policajti s radarmi sa radi lepia, aby ta vyprovokovali. Uz sa mi to stalo minimalne 2x, ale odolal som vzdy :D A lepia sa tak, ze vo vnutornom spataku nie je vidno znacku, co tiez nie je koser...

Fakt by ma zaujimalo, ako by dopadol sud, kebyze mam vzadu kameru a su odo mna na dva metre, pripadne sa nebezpecne rychlo priblizia.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 17:50:41
03
Tak ono ked uz ides MPR, tak Ta nemusi trapit, ze sa Ti nalepili na naraznik. Je to psychologicka hra - treba vydrzat a hned po predbehnuti sa zdekovat do praveho pruhu.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 17:55:20
01
Hehe, z vyssie napisaneho mi vyplyva, ze slovenski soferi su obmedzeni, a mam za to dostat pokutu, a pratat sa im z cesty, uz ked len ked spomalim, a oni "musia" (bezpecne) spomalit tiez.
Zaujimave.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 18:33:34
00
1. primárne sa má jazdiť v pravom pruhu. Že idem 140 tacho neznamená, že mám výnimku a môžem ísť celú cestu v ľavom
2. kto ide pomaly v pravom pruhu, nemal by sa na poslednú chvíľu vopchať pred čumák niekomu, kto ide rýchlo
3. ak idem 100, začnem obiehať kamión/y a mám za sebou rýchlejšie idúce vozidlo, mal by som krátkodobo zrýchliť na tých 130, aby som neobmedzoval plynulosť premávky
4. ak niekto letí 170, nemá nijaké právo vyblikávať niekoho, kto v ľavom pruhu predbieha rýchlosťou 130...lebo sa mu môže stať, že sa nájde blbec, ktorý mu blikne tiež...ale brzdovými svetlami
Takže takto nejako to vidím ja. Ak sa budeme chovať na ceste slušne ako ľudia a rešpektovať jeden druhého, nemusíme oháňať žiadnymi paragrafmi, z ktorých polovica často nemá ani hlavu, ani pätu, alebo patrí do 60-tych rokov minulého storočia.
Ad diaľnice DE: Tam sa jazdí rôznymi rýchlosťami, od 100 do 250km/h. Takisto sa tam bežne obieha kolóna kamiónov rýchlosťou 110km/h...a nikto s tým nič nenarobí. A ani tam nevídam nikoho s nemeckou ŠPZ na nikoho vyblikovať. Naviac sú tam bežné tzv. "elephant races", kedy vám pri rýchlosti 200km/h kľudne vrazí do ľavého pruhu rovno pred čumák kamión idúci rýchlosťou 86,3km/h a obiehajúci iný kamión, ktorý ide rýchlosťou 85,7km/h. Občas sa stane to, že rýchlejší je rýchlejší len na rovine...v kopci zrazu nie a keď začne pod kopcom obiehať, v kopci už manéver nedokončí a nakoniec sa musí zaradiť späť. :-D Výhoda je, že v DE je veľa diaľnic 3-pruhových a vtedy to všetko pôsobí iným dojmom.
Zobraziť komentár 25.10.2025 - 16:40:05
03
arrow_leftJezus napísal:
Jaroh
Urcite poznas rozdiel medzi pojmom ohrozit a obmedzit. Ak si este raz pozorne precitas ten bod zo zakona, tak nesmies obmedzit. Cize ak Ta niekto kto ide 130 dobehne pocas Tvojho predbiehania 110kou a bude musiet kvoli Tebe spomalit, tak uz si ho obmedzil. O tom, ci je to obmedzenie kvoli vyrazne nizsej alebo kvoli nevyrazne nizsej rychlosti je uz v tom momente bezpredmetne diskutovat kedze nastalo obmedzenie rychlejsieho vozidla. To je vsetko na co som chcel upozornit.


Precvic si citanie s porozumenim :)
Vyrok
Vodič nesmie predchádzať,
i) ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo
v mojom chapani znamena, ze ak rychlost nie je vyrazne nizsia, tak sa to nepovazuje za obmedzenie, resp. obmedzit ho tymto sposobom moze.
Zobraziť komentár 25.10.2025 - 21:00:30
00
Zo srandy, koľko je výrazne nižšia rýchlosť? Pri koľkých km/h to začína?
Zobraziť komentár 25.10.2025 - 21:06:27
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up