nie som sice kompetentny, ale k tomu moj nazor asi takto:
- na tuto temu bolo popisaneho hojne na tomto fore (nechce sa mi hladat, aby som ta naviedol priamo na prislusnu temu - prosim hladaj sam)
- samotny zakon priamo nedefinuje parametre cesty po ktorej je dovolene jazdit, hovori len o "znacenych" trasach - napr. turisticke , ale aj lesacke znacenie
- zakon ohladne lesnych ciest sa odkazuje na STN, ktora sa zaobera "lesackou problematikou", STN ale nie je vseobecne zavaznym predpisom, teda v tomto pripade neplati, ze neznalost neospravedlnuje
- aj kvoli tejto problematike vznikla na Slovensku SLoMBA, ktora zacina byt vecou nas vsetkych - bikerov, pozri www.slomba.sk
a este k "presnemu vykladu zakona" :
zial zakony pravnicke su nieco ine ako zakony matematicke, ci fyzikalne
pravnik XY poda presny vyklad zakona, ale pravnik AB tiez poda presny vykon toho isteho zakona, ale zavery oboch presnych vykladov mozu byt dost rozdielne
Obavam sa Charlie, ze na otazku ohladom lesneho zakona nevieme presne odpovedat, pretoze kazdy si tento zakon vysvetluje po svojom. Nas nazor je, ze ak budu bikeri jazdit po vyznacenych trasach (rozumieme tym znacene cyklotrasy a turisticke znacky, ktore neprechadzaju uzemim so zvysenym stupnom ochrany) a lesnych cestach (opat nas nazor, ze lesna cesta je taka, ktora sa dlhodobo vyuziva/vyuzivala na hospodarsku cinnost v lese), neporusuju zakon.
Ja by som nebol až tak skeptický, výklad zákona je dosť jednoznačný. Čo nie jednoznačné, je jeho správna znalosť nielen cyklistami, ale aj lesníkmi.
Môže sa jazdiť 1. po lesných cestách.
Norma Lesná dopravná sieť STN 736108 hovorí: "Lesná cesta je pozemná komunikácia, ktorá je súčasťou lesnej dopravnej siete; určená je na dopravu dreva, osôb, materiálu, na prejazd špeciálnych vozidiel (požiarna, zdravotná služba), ale môže slúžiť aj na iné ciele; má vybudované zemné teleso a aspoň jednoduché odvodnenie". To je dosť obmedzujúca definícia, najmä tá zmienka o odvodnení.
Trochu to uľahčujú aj ďalšie tri definície ďalších dvoch lesných pozemných komunikácií, ktoré sú de facto tiež lesnými cestami:
"Lesná odvozná cesta je spravidla jednopruhová účelová komunikácia vytvárajúca dopravné spojenie na sprístupnenie a prepojenie lesných komplexov; z dopravného hľadiska slúži prevažne na odvoz dreva a zaručuje bezpečnú celoročnú alebo sezónnu prevádzku; jej súčasťou sú aj lesné sklady."
"Lesná približovacia cesta je jednopruhová účelová pozemná komunikácia, vytvárajúca dopravné spojenie vo vnútri lesných komplexov; z dopravného hľadiska slúži prevažne na približovanie dreva; spravidla je zemná a spája približovacie linky s odvoznými cestami."
"Zemná cesta je nespevnená cesta vybudovaná na únosných podložných zeminách z miestnych materiálov."
Na základe týchto troch definícií si pred lesníkom v teréne trúfam obhájiť každú komunikáciu v lese, ktorá bola "vybudovaná", t.j. kvôli ktorej sa robili nejaké terénne úpravy (zárezy, vyrovnania povrchu a pod.) či stavby (mosty, priepuste, závory a pod.) a je jedno, pred akou dobou bola vybudovaná. Iná vec je, ako sa to bude interpretovať v kancelárii pri konaniach, ale aj tu nám môže pomôcť podrobnejšie preštudovanie citovanej normy, napríklad v kapitole 6. Lesná dopravná sieť sa uvádza, že "lesná cesta 2. triedy je odvozná cesta umožňujúca svojim priestorovým usporiadaním a nevyhnutnou technickou vybavenosťou aspoň sezónnu prevádzku návrhovým vozidlám" či dokonca "lesná cesta 3. triedy je približovacia cesta slúžiaca na vývoz a približovanie dreva, zjazdná pre traktory a špeciálne vyzdvihovacie a približovacie prostriedky". Toto sú podľa mňa veľmi silné definície, pretože Lesný zákon neurčuje kategóriu cesty, po ktorej sa môže jazdiť a tak sa môže jazdiť aj po lesných cestých 2. a 3. triedy. Teda aspoň podľa mňa, neviem, aký názor bude mať horár s flintou
2. po značených trasách
Tu je zákon voľnejší. Je pravdepodobné, že navrhovateľ zákona myslel značené cyklotrasy podľa normy STN 01 8028 – Cykloturistické značenie, ale tak, ako to poslanci odhlasovali ide o akékoľvek značené trasy, t.j. aj o turistické značené trasy podľa normy STN 01 8025 – Turistické značenie či dokonca aj o hocijako vyznačenú nejakú trasu, trebárs červenými kosoštvorčekmi ...
Iná vec je, že lesníci toto vôbec neovládajú. Za posledný rok som sa stretol s rôznymi javmi (bez komentára):
- lesníci sú nadriadenými inštruovaní, že cyklisti môžu jazdiť iba po značených trasách a nie po lesných cestách;
- asfaltovú lesnú cestu nepovažujú za lesnú cestu, lebo je to účelová komunikácia;
- môže sa jazdiť iba po vyznačených trasách, existujúcich v dobe prijatia novely lesného zákona a ďalšie trasy sa značiť nesmú;
- na vyznačenie novej cyklotrasy (t.j. značenej trasy) treba výnimku z lesného zákona;
- na lesnú cestu sa nemôže ísť bicyklom, keď je tam značka "Zákaz vjazdu všetkých vozidiel" (predsa len komentár: toto je stále otvorená otázka, či nemajú pravdu, ale zdá sa, že dopravné značky neplatia mimo verejných pozemných komunikácií a je otázne, do akej miery je lesná cesta verejnou pozemnou komunikáciou; pýtal som sa dopravného policajta a po dobe rozmýšľania iba mykol plecom, že nevie).
- na lesnú cestu sa nemôže ísť bicyklom, keď je tam závora;
- majú právo nepovoliť vyznačenie trasy z titulu ochrany prírody.
Je však faktom, že debatu na túto tému by bolo dobré otvoriť, ale iba internú na stránke slomby a potom toto moje zmazať
pre upresnenie:
- bol to urbarsky les
- po celej dlzke lesnej cesty nebola ziadna znacka s upozornenim, ze vstupujem na sukromne lesy,
- na bicykli som nemohol, ale peso ano
- tato lesna cesta po ktorej som siel bola riadne zaznacena na turistickej mape
kto by vedel poradit, fakt to bol sukromny les, alebo ma ten zeleny iba natahoval?
Podľa mňa Ti vlastník nemôže len tak zakázať vstup do jeho lesa, musí o to požiadať Lesný úrad a to za presne určených dôvodov (nebezpečenstvo pri ťažbe a pod.). Až Lesný úrad môže zakázať vstup lesa. Peši môžeš chodiť neobmedzene (pokiaľ to neobmedzuje zákon o ochrane prírody a krajiny), na bicykli iba po lesných cestách a značených trasách.
Podľa mňa Ti vlastník nemôže len tak zakázať vstup do jeho lesa, musí o to požiadať Lesný úrad a to za presne určených dôvodov (nebezpečenstvo pri ťažbe a pod.). Až Lesný úrad môže zakázať vstup lesa. Peši môžeš chodiť neobmedzene (pokiaľ to neobmedzuje zákon o ochrane prírody a krajiny), na bicykli iba po lesných cestách a značených trasách.
inak myslim, ze aj o tomto je snaha SLoMBy:
chodnik, singltrek, alebo lesna cesta, ktora je so suhlasom Obvodného lesného úradu (a tým aj vlastníka pozemkov) vyznacena ako cyklotrasa je tym oficialne povolena pre pohyb bikerov
to znamená, že ak na takejto trase ťa zastaví lesník, ma tak "pravo sa ti akurat pozdravit", nemusis nic vysvetlovat, obhajovat - proste povies, ze sa pohybujes na legalnej cyklotrase a hotovo
inak myslim, ze aj o tomto je snaha SLoMBy:
chodnik, singltrek, alebo lesna cesta, ktora je so suhlasom Obvodného lesného úradu (a tým aj vlastníka pozemkov) vyznacena ako cyklotrasa je tym oficialne povolena pre pohyb bikerov
to znamená, že ak na takejto trase ťa zastaví lesník, ma tak "pravo sa ti akurat pozdravit", nemusis nic vysvetlovat, obhajovat - proste povies, ze sa pohybujes na legalnej cyklotrase a hotovo
Poprosim clenov,ale aj neclenov slomby, aby sa mrkli na stranku, ohladom pripravovaneho stretnutia v obci Hodruša-Hámre. Kazdy biker je vitani, a moze trochu pomoct zlepsit meno nasej komunity (hlavne pred ludmi,pre ktorych sme odludi.. )
k teme: Na zaciatku singlov (minimalne tie dva,ktore sa v Ke a Po pripravuju) budu umiestnene tabule, do ktorych by sa cast tychto veci mohla zakomponovat,ako kratka informacia,spolu s varovanim,ze dany singl je primarne urceny pre cyklistov, nie pre rodinky s detmi a psami. Nezastavam extremisticke nazory,ale tak ako je peší v prave na turistickom chodniku a v pripade akejkolvek kolizie je na 90% vinny cyklista, tak nech to je opacne na nasich trekoch... Inac Jaroh dakujem za taketo odborne vyjadrenie
... umiestnene tabule, do ktorych by sa cast tychto veci mohla zakomponovat,ako kratka informacia,spolu s varovanim,ze dany singl je primarne urceny pre cyklistov, nie pre rodinky s detmi a psami....
takyto nazor mal aj pri utorkovej obhliadke na tvari miesta pracovnik Obv. lesného úradu, osobne sa s tym stotoznujem
Chcel by som sa všetkým zúčastneným bikerom úprimne poďakovať za účasť.
Hoci akcia patrila k tým menším svojím rozsahom a účasťou, ale svoj význam pre okolitú prírodu mala očistný a hlavne viditeľný. Nemalým prínosom tejto akcie bolo aj zviditeľnenie nášho malého klubu MT BIKER Hodruša-Hámre na verejnosti, hlavne tej bikerskej. Veď prišli podporiť našu akciu vedúci členovia SloMBA, ktorí vyjadrili svoje uznanie, že sa snažíme takýmto spôsobom obnoviť prerušenú komunikáciu medzi nami horskými cyklistami a lesníkmi, lesnými strážcami po prijatí kontroverzného Zákona o ochrane prírody č.543/2002. Výsledok: vyzbieraných 59 vriec odpadu + odpad, ktorý sa kvôli svojim rozmerom nezmestil do vriec na úseku niekoľkých kilometrov a vyčistená oblasť pod cestou smerom na Lukavicu pri Žarnovici.
Svoje ovocie táto akcia už aj priniesla vo forme ďakovného telefonátu pána primátora zo Žarnovice a správcu Lesnej správy zo Žarnovice.
Verím, že práve táto akcia dopomôže k tomu, aby nás pracovníci Lesov SR, CHKO Štiavnické Vrchy a pracovníci ďalších organizácií brali ako rovnocenných partnerov pri spoločných jednaniach a vybavovaní potrebných povolení pre náš projekt budovania cyklotrás v našej obci, ktoré priamo nadväzujú na projekt cyklotrás našich kolegov a priateľov z Banskej Štiavnice. Uvedené jednania sú v plnom prúde, tak nám držte palce.
Zaujímavý fotoreport z tejto akcie si môžete prečítať na: www.slomba.sk/clanky.php?set=1&id=49
Ďalšie fotografie z akcie budú zverejnené v dohľadnej dobe aj na: http://*****saweb.google.com/mtbikerhh
Som velmi rad, ze som sa mohol tejto akcie zucastnit. Som vdacny za to, ze som spoznal novych skvelych ludi, ktori vynakladaju maximalne usilie o rozvoj cyklistiky v Banskej Stiavnici a jej okoli. Toto mesto je jedinecne rovnako ako aj jeho okolie. Dufam, ze sa z tohto "nulteho" rocnika stane pekna tradicia. Uz teraz sa tesim na dalsie stretnutie. Mam velku radost aj z toho, ze nase usilie nevyslo nazmar (aj ked pociatocne pocity ucastnikov boli vselijake). Verim, ze sa uz coskoro budeme moct prehanat na novych cyklotrasach.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
- na tuto temu bolo popisaneho hojne na tomto fore (nechce sa mi hladat, aby som ta naviedol priamo na prislusnu temu - prosim hladaj sam)
- samotny zakon priamo nedefinuje parametre cesty po ktorej je dovolene jazdit, hovori len o "znacenych" trasach - napr. turisticke , ale aj lesacke znacenie
- zakon ohladne lesnych ciest sa odkazuje na STN, ktora sa zaobera "lesackou problematikou", STN ale nie je vseobecne zavaznym predpisom, teda v tomto pripade neplati, ze neznalost neospravedlnuje
- aj kvoli tejto problematike vznikla na Slovensku SLoMBA, ktora zacina byt vecou nas vsetkych - bikerov, pozri www.slomba.sk
zial zakony pravnicke su nieco ine ako zakony matematicke, ci fyzikalne
pravnik XY poda presny vyklad zakona, ale pravnik AB tiez poda presny vykon toho isteho zakona, ale zavery oboch presnych vykladov mozu byt dost rozdielne
takze - tadial cesta nevedie
Co sa tyka vykladu zakona, tak jeden z moznych vykladov bol uverejneny tu: http://www.bikemagazin.sk/clanok-1166-Ako-dalej-po-prijati-novely-zakona.html Ak sa dobre pamatam, tak tento odkaz uz raz bol uverejneny v jednom z clankov na stranke slomby.
Môže sa jazdiť
1. po lesných cestách.
Norma Lesná dopravná sieť STN 736108 hovorí: "Lesná cesta je pozemná komunikácia, ktorá je súčasťou lesnej dopravnej siete; určená je na dopravu dreva, osôb, materiálu, na prejazd špeciálnych vozidiel (požiarna, zdravotná služba), ale môže slúžiť aj na iné ciele; má vybudované zemné teleso a aspoň jednoduché odvodnenie". To je dosť obmedzujúca definícia, najmä tá zmienka o odvodnení.
Trochu to uľahčujú aj ďalšie tri definície ďalších dvoch lesných pozemných komunikácií, ktoré sú de facto tiež lesnými cestami:
"Lesná odvozná cesta je spravidla jednopruhová účelová komunikácia vytvárajúca dopravné spojenie na sprístupnenie a prepojenie lesných komplexov; z dopravného hľadiska slúži prevažne na odvoz dreva a zaručuje bezpečnú celoročnú alebo sezónnu prevádzku; jej súčasťou sú aj lesné sklady."
"Lesná približovacia cesta je jednopruhová účelová pozemná komunikácia, vytvárajúca dopravné spojenie vo vnútri lesných komplexov; z dopravného hľadiska slúži prevažne na približovanie dreva; spravidla je zemná a spája približovacie linky s odvoznými cestami."
"Zemná cesta je nespevnená cesta vybudovaná na únosných podložných zeminách z miestnych materiálov."
Na základe týchto troch definícií si pred lesníkom v teréne trúfam obhájiť každú komunikáciu v lese, ktorá bola "vybudovaná", t.j. kvôli ktorej sa robili nejaké terénne úpravy (zárezy, vyrovnania povrchu a pod.) či stavby (mosty, priepuste, závory a pod.) a je jedno, pred akou dobou bola vybudovaná. Iná vec je, ako sa to bude interpretovať v kancelárii pri konaniach, ale aj tu nám môže pomôcť podrobnejšie preštudovanie citovanej normy, napríklad v kapitole 6. Lesná dopravná sieť sa uvádza, že "lesná cesta 2. triedy je odvozná cesta umožňujúca svojim priestorovým usporiadaním a nevyhnutnou technickou vybavenosťou aspoň sezónnu prevádzku návrhovým vozidlám" či dokonca "lesná cesta 3. triedy je približovacia cesta slúžiaca na vývoz a približovanie dreva, zjazdná pre traktory a špeciálne vyzdvihovacie a približovacie prostriedky". Toto sú podľa mňa veľmi silné definície, pretože Lesný zákon neurčuje kategóriu cesty, po ktorej sa môže jazdiť a tak sa môže jazdiť aj po lesných cestých 2. a 3. triedy. Teda aspoň podľa mňa, neviem, aký názor bude mať horár s flintou
2. po značených trasách
Tu je zákon voľnejší. Je pravdepodobné, že navrhovateľ zákona myslel značené cyklotrasy podľa normy STN 01 8028 – Cykloturistické značenie, ale tak, ako to poslanci odhlasovali ide o akékoľvek značené trasy, t.j. aj o turistické značené trasy podľa normy STN 01 8025 – Turistické značenie či dokonca aj o hocijako vyznačenú nejakú trasu, trebárs červenými kosoštvorčekmi ...
Iná vec je, že lesníci toto vôbec neovládajú. Za posledný rok som sa stretol s rôznymi javmi (bez komentára):
- lesníci sú nadriadenými inštruovaní, že cyklisti môžu jazdiť iba po značených trasách a nie po lesných cestách;
- asfaltovú lesnú cestu nepovažujú za lesnú cestu, lebo je to účelová komunikácia;
- môže sa jazdiť iba po vyznačených trasách, existujúcich v dobe prijatia novely lesného zákona a ďalšie trasy sa značiť nesmú;
- na vyznačenie novej cyklotrasy (t.j. značenej trasy) treba výnimku z lesného zákona;
- na lesnú cestu sa nemôže ísť bicyklom, keď je tam značka "Zákaz vjazdu všetkých vozidiel" (predsa len komentár: toto je stále otvorená otázka, či nemajú pravdu, ale zdá sa, že dopravné značky neplatia mimo verejných pozemných komunikácií a je otázne, do akej miery je lesná cesta verejnou pozemnou komunikáciou; pýtal som sa dopravného policajta a po dobe rozmýšľania iba mykol plecom, že nevie).
- na lesnú cestu sa nemôže ísť bicyklom, keď je tam závora;
- majú právo nepovoliť vyznačenie trasy z titulu ochrany prírody.
Je však faktom, že debatu na túto tému by bolo dobré otvoriť, ale iba internú na stránke slomby a potom toto moje zmazať
Je však faktom, že debatu na túto tému by bolo dobré otvoriť, ale iba internú na stránke slomby a potom toto moje zmazať
naco si to pisal?
teraz budu presne vediet, co maju novelizovat
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?f=10&t=14086&st=0&sk=t&sd=a&start=1125
pre upresnenie:
- bol to urbarsky les
- po celej dlzke lesnej cesty nebola ziadna znacka s upozornenim, ze vstupujem na sukromne lesy,
- na bicykli som nemohol, ale peso ano
- tato lesna cesta po ktorej som siel bola riadne zaznacena na turistickej mape
kto by vedel poradit, fakt to bol sukromny les, alebo ma ten zeleny iba natahoval?
2Jaroh-fuuuha ty sa nejako vyznas... respekt
presne takyto ludsky vyklad som potreboval, dik
chodnik, singltrek, alebo lesna cesta, ktora je so suhlasom Obvodného lesného úradu (a tým aj vlastníka pozemkov) vyznacena ako cyklotrasa je tym oficialne povolena pre pohyb bikerov
to znamená, že ak na takejto trase ťa zastaví lesník, ma tak "pravo sa ti akurat pozdravit", nemusis nic vysvetlovat, obhajovat - proste povies, ze sa pohybujes na legalnej cyklotrase a hotovo
pozri: www.slomba.sk - kosicky singltrek
chodnik, singltrek, alebo lesna cesta, ktora je so suhlasom Obvodného lesného úradu (a tým aj vlastníka pozemkov) vyznacena ako cyklotrasa je tym oficialne povolena pre pohyb bikerov
to znamená, že ak na takejto trase ťa zastaví lesník, ma tak "pravo sa ti akurat pozdravit", nemusis nic vysvetlovat, obhajovat - proste povies, ze sa pohybujes na legalnej cyklotrase a hotovo
pozri: www.slomba.sk - kosicky singltrek
je to tak, ale neni na mieste zbytocne drazdit lesnikov..........
vysvetlovat, diskutovat, to je sposob obhajoby naseho pohybu v lese
si myslim
k teme: Na zaciatku singlov (minimalne tie dva,ktore sa v Ke a Po pripravuju) budu umiestnene tabule, do ktorych by sa cast tychto veci mohla zakomponovat,ako kratka informacia,spolu s varovanim,ze dany singl je primarne urceny pre cyklistov, nie pre rodinky s detmi a psami. Nezastavam extremisticke nazory,ale tak ako je peší v prave na turistickom chodniku a v pripade akejkolvek kolizie je na 90% vinny cyklista, tak nech to je opacne na nasich trekoch... Inac Jaroh dakujem za taketo odborne vyjadrenie
takyto nazor mal aj pri utorkovej obhliadke na tvari miesta pracovnik Obv. lesného úradu, osobne sa s tym stotoznujem
Chcel by som sa všetkým zúčastneným bikerom úprimne poďakovať za účasť.
Hoci akcia patrila k tým menším svojím rozsahom a účasťou, ale svoj význam pre okolitú prírodu mala očistný a hlavne viditeľný. Nemalým prínosom tejto akcie bolo aj zviditeľnenie nášho malého klubu MT BIKER Hodruša-Hámre na verejnosti, hlavne tej bikerskej. Veď prišli podporiť našu akciu vedúci členovia SloMBA, ktorí vyjadrili svoje uznanie, že sa snažíme takýmto spôsobom obnoviť prerušenú komunikáciu medzi nami horskými cyklistami a lesníkmi, lesnými strážcami po prijatí kontroverzného Zákona o ochrane prírody č.543/2002. Výsledok: vyzbieraných 59 vriec odpadu + odpad, ktorý sa kvôli svojim rozmerom nezmestil do vriec na úseku niekoľkých kilometrov a vyčistená oblasť pod cestou smerom na Lukavicu pri Žarnovici.
Svoje ovocie táto akcia už aj priniesla vo forme ďakovného telefonátu pána primátora zo Žarnovice a správcu Lesnej správy zo Žarnovice.
Verím, že práve táto akcia dopomôže k tomu, aby nás pracovníci Lesov SR, CHKO Štiavnické Vrchy a pracovníci ďalších organizácií brali ako rovnocenných partnerov pri spoločných jednaniach a vybavovaní potrebných povolení pre náš projekt budovania cyklotrás v našej obci, ktoré priamo nadväzujú na projekt cyklotrás našich kolegov a priateľov z Banskej Štiavnice. Uvedené jednania sú v plnom prúde, tak nám držte palce.
Zaujímavý fotoreport z tejto akcie si môžete prečítať na: www.slomba.sk/clanky.php?set=1&id=49
Ďalšie fotografie z akcie budú zverejnené v dohľadnej dobe aj na:
http://*****saweb.google.com/mtbikerhh