Zaujímalo by ma, aké hry na PC/konzolách hráte, aká je vaša najobľúbenejšia hra a akú hru práve hrajete. A ešte na akú hru sa najviac tešíte?
Ja hry hrajem len občas. Pred tromi rokmi, keď som nemal internet, tak som hral každý deň... Moje najobľúbenejšie staršie hry sú: Transport Tycoon Deluxe, Sims, Need For Speed Underground 2, GTA, GTA San Andreas, SWAT 4. V poslednom čase ma chytili hry:Far Cry, Rainbow Six: Vegas, Crysis (raz som to prešiel), Call of Duty 4 (prešiel som to dvakrát, škoda, že to je také krátke, ale Multiplayer je výborný!) a teraz si občas zahrám hru S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl. Táto hra ma veľmi baví. Má veľmi krutú atmosféru a minule som to nedokázal hrať dlhšie ako hodinu, musel som to vypnúť. Normálne som sa až bál. Ani sa nečudujem keď som to hral vnoci s 5.1 zvukom
A najviac sa teším na hru, ktorá by mala vyjsť do konca tohto roka a to je GTA IV, S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky a Far Cry 2
Zháňame posily do partie, zišlo by sa asi tak ... no, DM + 4-6 hráčov... ak by sa našli dvaja záujemcovia, už by sme si vystačili.
Hralo by sa podľa D&D 4. vydania.
aj v najtupšej mlátičke od Bioware, čo je séria Icewind Dale, sa občas vyskytne použitie mozgu
a to nespomínam, že mnohé questy sa dajú ukecať (a ukecať viacerými spôsobmi) a mnohé akcie majú isté následky... plus možnosť hrať za záporňákov...
a keď sme pri D&D tak na 4. vydaní sa mi NEpáči, že zväčšuje odstup medzi hrdinami a bežným obyvateľstvom (v AD&D 2. ed. ste tak po 4. level mali pocit, že sedliak s vidlami je na tom lepšie, čo je IMHO celkom správny pocit dobrodruha nadšenca začiatočníka) a naopak sa mi páčia sa mi skill encountery (nie že by sa doteraz nedali postaviť, ale teraz je to priamo v pravidlách popísané), zjednodušenie systému rozhodovania (veľmi intuitívne rozhodovanie na aký útok použiť akú obranu - v podstate sú okrem zbroje ešte ďalšie 3 a celkom vypadol zložitý systém záchranných hodov)
v skratke:
pridžubanie mečom/kyjakom je 1d20 + STR modifikátor proti AC
strela je 1d20 + DEX modifikátor proti AC
kúzla sú 1d20 + INT alebo WIS modifikátor proti napadanej odolnosti - okrem AC ešte vôľa, reflex alebo ... fortitude ... húževnatosť? (závisí primárne na STR a CON)
záchranný hod je spravidla 1k20 proti 10 (pravdepodobnosť záchrany 50 %)
test skillu je 1d20 + skill proti triede obtiažnosti
oproti trojke ešte menej hádzania a rýchlejšie rozhodovanie
dokonca mi už nevadí ani takmer nutné použitie battle gridu a figúrok - nalejme si čisté wine, že bez toho ani v 3. vydaní nebola použiteľná polovica featov...
Ľavé tlačítko na myšy - strelba
G - granát
s tým vykosím všetko a nemusím rátať žiadne modifikátory a iné somariny.
a to že pre rôzne druhy zbraní sa damage hádže rôznymi kockami (4-, 6-, 8-, 10- a 12-stenné) a že existujú aj percentové hody (dvomi 10stennými kockami - hoci v 4. ed. sa používajú minimálne) už radšej poviem neznalému myšoidovi len takto rýchlikovo, lebo väčšina populácie sa nevie zmieriť už s tou 20stennou "kockou"
a to že pre rôzne druhy zbraní sa damage hádže rôznymi kockami (4-, 6-, 8-, 10- a 12-stenné) a že existujú aj percentové hody (dvomi 10stennými kockami - hoci v 4. ed. sa používajú minimálne) už radšej poviem neznalému myšoidovi len takto rýchlikovo, lebo väčšina populácie sa nevie zmieriť už s tou 20stennou "kockou"
uznavam ta!
toto co popisujes je genialne
Podľa mňa, wizard mal ísť dávno preč - ono to vzniklo asi tak, že koncept mágie "zošli a zabudni" alias vanceovský systém bol v čase vzniku D&D (1971) riešením ktoré Gygax proste poznal a použil (dosť bezostyšne "vykrádal" nápady z fantasy kníh, ktoré mal načítané) na problém, ktorým bola potreba nejako limitovať počty zoslaných kúziel. Inak by bol wizard na vyššej úrovni fakticky Terminátor (pokiaľ by ste sa mu nedostali na telo). Zaklínač (sorcerer) bol pôvodne doplnkový build do ADnD 2ed., a keby mali v 99om gule, tak mu ako riadiacu vlastnosť miesto CHA dajú INT, premenujú na čarodeja (wizard) a bolo by o jedného kostlivca v DnD skrini menej.
4ka edícia to už má riešené inak - máš at-will powers (používaš kedy chceš), encounter powers (môžeš zoslať raz za stretnutie) a daily powers (až po dlhšom, teda 6 h oddychu, s výnimkou drowa v tranze, ktorému stačia 4 h - zjednodušene, raz denne). To celkom kopíruje sorcererský koncept "zvýšenej únavnosti kúziel vyššej úrovne". Pritom tento koncept sa používa aj na powers vyvierajúce nielen z mystického (arcana) poznania, ale aj božského a bojového - takže svoje powers má každé povolanie. Školy mágie ako boli zavedené v ADnD a prežívali v DnD 3ed išli tiež kompletne preč. Celkove v tomto ten krok od ADnD k 3. vydaniu bol nedotiahnutý, vývojári sa doslova báli opustiť niektoré zažité koncepty, aby ich hráči neukrkali (ja som si tiež nevedel zvyknúť na pozitívne AC a pod., ale už by som nemenil)a to viedlo potom k zmenám v 3.5 ed. a následným zmenám v Pathfinderi (Paizo) ktorý môžeme pokladať za 3.6 ed. po tom, čo Wizards of the Coast 3. vydanie "vypustili" s úmyslom postaviť 4. vydanie.
Z uvedeného vyplýva aj istý rozdiel v účinnosti kúziel, v podstate celý Heroic stupeň sa vám nemení damage spôsobená napr. magic missile. Tí čo sa vo veci vyznáte asi viete, že magic missile, "akože slabé" kúzlo 1. lvl., keďže je to vlastne fyzické zranenie, pôsobí aj na tvory s pomerne silnými magickými odolnosťami a navyše vždy zasiahne - ignoruje AC. Pri základnom poškodení 1d4 a počte striel 1 + lvl/2 na 1 zakúzlenie ste mohli mať proti takému bežnému drakovi damage 30-50 na nejakom 15.-18. leveli, tam, kde si váš namakaný bojovník ani neškrtol. Pokiaľ by ste takéto kúzlo mali aj teraz ako at-will power, opäť by ste boli neznesiteľní Terminátori. Na druhej strane, ak máte at-will kúzlo s damage niekde okolo 4-10, tak je to to isté, ako má bojovník ranu mečom či ranger zásah šípom.
Škoda, že 4. vydanie išlo príliš "nadčlovečím" smerom, to, že srbská babka vidlami odpraví amerického rangera, je proste fakt, ktorý by mal pre low-levely byť zachovaný. Pôsobí divným dojmom, keď na 1. leveli sami vyhladíte dedinu, ale zabije vás prvé zviera, ktoré stretnete v lese (a je to položka z Monster Manualu a nie Village Commoner).
Kto trochu poznáte základné svety, hlavne tie stále vydávané - Forgotten Realms a Greyhawk predovšetkým - tak sa pripravte na to, že minimálne FR to v 4. ed. značne schytali...
http://www.chick.com/reading/tracts/0046/0046_01.asp
Keby blbosť kvitla, kresťanskí funďoši by voňali na míle. Toto je napr. celkom dobrá znôška:
http://www.chick.com/articles/dnd.asp
Hlavne tá prvá highlightnutá hláška, ako údajne autori DnD chceli mať rituály v hre autentickejšie. Ten pako čo to napísal asi nikdy nemal v ruke žiadnu knihu Core Rules, lebo teda nijaký popis nijakých "satanských a bosoráckych rituálov" som tam nikde nevidel (a to mám zbierku od 1. vydania). Pravda, úprimne veriaci kresťánek tomu isto uverí a rovnako isto si to nebude overovať, však už dotknúť sa takej strašnej veci ako kniha pravidiel musí byť fyzicky aj psychicky mučivé...
len je to už dosť náročné ha HW kurňa!
len je to už dosť náročné ha HW kurňa!
Predaj bike a si kup
marecej: heh
hral to tu už niekto?