Ahojte. V sobotu som bol v bike-shope. Predavač tam hovoril dvom zakaznikom, že on by veru kotučové brzdy neodporučal, lebo ich môžu dolu kopcom "spáliť" a prizabiť sa.
Zaujímal by ma váš názor. Dajú sa povedzme pri zjazde 10-15 km a intenzívnom držaní brzd kotučové brzdy "spáliť". Priateľka ma totiž na biku kotučovky. A ona dole kopcom brzdí stále. Teda stále drží brzdu. Záleží na tom z akého materiálu je doštička? Aké sú najlepšie ?
Ď. za názory a skúsenosti.
21.04.2009 - 22:44:54
00
Predavač sa vyzná. Ja by som svoj život Tesco-bikovým kotúcovkám taktiež nezveril :-)
21.04.2009 - 23:03:41
00
Ale ani tesco-bikovým Včkam :D
21.04.2009 - 23:16:31
00
Ano kotucove brzdy, teda tie dosticky ktore sa tru o kotuc sa daju spalit a casom sa aj spalia. Je to spotrebny material co musi byt pravidelne kontrolovany a meneny. Pri intenzivnom, nesetrnom brzdeni, alebo za nepriaznivych podmienok (blato piesok a iny sajrajt v kotucoch) sa ich zivotnost moze rapidne skratit.

Viac o dostickach napr. tu.
viewtopic.php?f=3&t=14688

Nebranil by som sa klasickym "gumickovym" brzdam, dokonca si myslim, ze pre tvoju priatelku a jej styl brzdenia by boli zrejme vhodnejsie.
Kotucove brzdy su pre vacsie rychlosti kde len obcas razantne pribrzdis a inak kontrolujes bike v zjazde, a nie pre opatrne sustavne pribrzdovanie dolu kopcom.
21.04.2009 - 23:17:33
00
Ja jazdím V-Brake brzdny účinok dobrý za suchého počasia ani blato a voda im nevadi ale v mraze to nebolo bohvie čo. V budúcnosti by som asi siahol po kotúčoch ale určite hydraulických. Pre tvoju priateľku by som tiež skor odporúčal klasický V-Brake - musí stačiť a Ty si kúp nejaké kvalitnejšie hydraulické kotúčovky ak to s BIKOM myslíš vážnejšie a máš na to financie :wink: Aj keď myslím , že aj kvalitný V-Brake by Ti mal stačiť.
22.04.2009 - 04:56:43
00
Ahojte. V sobotu som bol v bike-shope. Predavač tam hovoril dvom zakaznikom, že on by veru kotučové brzdy neodporučal, lebo ich môžu dolu kopcom "spáliť" a prizabiť sa.
Zaujímal by ma váš názor. Dajú sa povedzme pri zjazde 10-15 km a intenzívnom držaní brzd kotučové brzdy "spáliť". Priateľka ma totiž na biku kotučovky. A ona dole kopcom brzdí stále. Teda stále drží brzdu. Záleží na tom z akého materiálu je doštička? Aké sú najlepšie ?
Ď. za názory a skúsenosti.


toto je taka sprostost az to boli, a nechapem preco tu vsetci tomu pritakavate, to sa potom ti laici nikam neposunu a cely zivot budu drat gumicky.
Ja by som zasa tomu predavacovi odporucal sa nebicyklovat dole kopcom na V-eckach pretoze ako ty pises pri "intenzivnom drzani brzd" mozes prebrzdit rafik a zabit sa, nielen prizabit.

Neviem kde na svete je zjazd 10-15km a treba tam celu dobu "intenzivne drzat brzdy" ze by sa dala "kotucovka spalit" ale na Slovensku asi tazko. Standartny slovensky kopec ides z 1000mnm do 200-300mnm a to ked chces tie brzdy uvarit musis si to tych par jednotiek km dole "pekne kalit" co evidentne tvojej priatelke ani vo sne nehrozi. Ked sa ona bude z takeho kopca plazit dole po zvaznici 10-15km tak to nemusi brzdit vobec ale ked si je tak istejsia nech kludne brzdi brzdy 100% ani neohreje :lol:
22.04.2009 - 06:48:17
00
uz len brzdove gumcky sa nemozu spalit 8)
22.04.2009 - 07:03:58
00
tiez si o predavacovi myslim svoje. pravdepodobne mali na sklade nejake Vcka a potrebovali sa ich zbavit tak "trosicku" zmenil teoriu, aby ojekabatil neznaleho cloviecika. (bezna prax v sk obchodoch)

tvoja priatelka moze mat kludne urcite cely cas "ruku" na brzde. pri jej vahe a rychlosti (pokial nema metrak a nejazdi sialene rychlo) si to tie kotucovky ani nevsimnu. je predsa rozdiel ak drzi kotucovky 100 kilovy chlap v rychlosti 40 km/h a 50 kilova baba v 20 km/h.
22.04.2009 - 07:13:33
00
Tak mne sa uz podarilo torsku "upalit" kotuce ale mam skoro 100 kg a bolo to zjazde kde som siel v kuse na brzdach :) Kazdopadne si myslim, ze tvojej priatelke bude jedno ci ma kotuce alebo V-cka ;)
Kym neboli kotuce jazdilo sa na V-ckach a fungovalo to aj pre 100 kg chlapov...
22.04.2009 - 09:05:51
00
V-brzdy patria do rúk odborníkov a fajnšmekrov :D
22.04.2009 - 09:20:34
01
Ahojte. V sobotu som bol v bike-shope. Predavač tam hovoril dvom zakaznikom, že on by veru kotučové brzdy neodporučal, lebo ich môžu dolu kopcom "spáliť" a prizabiť sa.
Zaujímal by ma váš názor. Dajú sa povedzme pri zjazde 10-15 km a intenzívnom držaní brzd kotučové brzdy "spáliť". Priateľka ma totiž na biku kotučovky. A ona dole kopcom brzdí stále. Teda stále drží brzdu. Záleží na tom z akého materiálu je doštička? Aké sú najlepšie ?
Ď. za názory a skúsenosti.


Ja neviem....prizabitého downhillistu som ece nevidela, ani nijaké to veľké čudo na V-čkach. :shock: "Spáliť" asi nie je vôbec správne slovo, skôr by som povedala, že ak jazdec sústavne visí na brzdách, môže - pri hydraulike - kvapalina zovrieť a potom to nebrzdí vôbec (viď aj havárie busov, ktorým "zrazu" dole kopcom prestali brzdiť brzdy). Ale tam by som na mieste predavača skôr vysvetlila, ako treba pri dlhých zjazdoch brzdiť - prerušovane. To, že sa kotúč hreje, neznamená, že hneď sa chystá vrieť kvapalina, ale ja osobne ak mám pocit, že kotúč je priveľmi horúci, nachvíľu dám pauzu a je to. Ale je to aj o "vyjazdenosti" jazdca, viem to podľa seba. Na Dubničáku 2007 som mala pri poslednom zjazde (po tej rozbitej asfaltke) nútenú pauzu kvoli horúcim ráfikom (V-čka, Schwinn Moab HT), dnes už takéto zjazdujem inak. Akurát na žiletke sa ešte veľmi bojím dlhých zjazdov, ale to čiste z technických dôvodov, mám malé ruky a neobčiahnem poriadne páčky (a ono tá vecička sa vie inak rozbehnúť), a radšej to obídem alebo stlačím, zabiť sa mi nechce. Tento problém je technicky vyriešiteľný "nástavcom" do páčok, ale treba to kúpiť s celými baranmi a rozpočet to momentálne neumožňuje. Tak žiletke vyberám také trasy, kde netreba ísť kilometre dole kopcom (krátke úseky 1-2km mi nevadia).
22.04.2009 - 09:51:52
00
nikon555, jednoznacne pre Tvoju priatelku budu vhodnejsie Vcka. Teda za predpokladu, ze priatelka jazdi vyletne a za pekneho pocasia. V takom pripade je investicia do serioznych kotucovych brzd zbytocne vysoka a vyhody kotucov oproti Vckam nikdy realne nevyuzije. Hlavne vyhody kotucov su totiz vo vysokom brzdnom vykone a vo vyrovnanosti vykonu bez ohladu na podmienky (sneh, blato, voda). Taktiez co sa tyka prehrievania ten predavac nehovoril hlupost - ak Tvoja priatelka ide vkuse so stlacenymi brzdami, tak naozaj sa kotucove brzdy prehreju neporovnatelne rychlejsie ako rafikove, cize ak nezmeni styl jazdenia resp. brzdenia, tak plati, ze Vcka su vhodnejsie.
22.04.2009 - 10:40:30
00
tak tak Jezusko :-) má pravdu.
Kotouče se dají opravdu při dlouhém a nepřerušovaném brždění uvařit, většinou se spečou desky utvoří se na nich sklovitý povrch a brzda přestane brzdit.
asi rok zpět jsme tu měly experta který to dokázal na našich rovinách během první vyjížďky na nových kotoučovkách, :shock: nějak mu nikdo neřekl k čemu je přední brzda takže prakticky pořád brzdil jen zadní a držel ji tak dlouho až spekl desky.
22.04.2009 - 10:54:56
00
spytam sa kolko je to dlhe brzdenie ... ja som na sachtickach na lyziarskom svahu brzdil vela a intenzivne moznno nie uplne vkuse, ale uvolnenie striedalo len o to intenzivnejsie stlacenie .... formula oro k18 160 kotuc ... pricom vazim cca 90 kilo a nie len ze neprestali brzdit ale ani ziaden smrad ci nieco podobne som necitil
22.04.2009 - 10:58:13
00
Zavisi od vela veci po akom case zacnu kotucovky "smrdiet", ale neriesme tu pls. to, po kolkych minutach. Tato tema je o vseobecnom rozdiele a plati, ze v case ked su pri trvalom brzdeni Vcka v pohode, tak kotuce uz smrdia.
22.04.2009 - 11:04:00
00
keyboard_arrow_up