Ahojte. V sobotu som bol v bike-shope. Predavač tam hovoril dvom zakaznikom, že on by veru kotučové
brzdy neodporučal, lebo ich môžu dolu kopcom "spáliť" a prizabiť sa.
Zaujímal by ma váš názor. Dajú sa povedzme pri zjazde 10-15 km a intenzívnom držaní brzd kotučové brzdy "spáliť". Priateľka ma totiž na
biku kotučovky. A ona dole kopcom
brzdí stále. Teda stále drží brzdu. Záleží na tom z akého materiálu je doštička? Aké sú najlepšie ?
Ď. za názory a skúsenosti.
Ja neviem....prizabitého downhillistu som ece nevidela, ani nijaké to veľké čudo na V-čkach.
"Spáliť" asi nie je vôbec správne slovo, skôr by som povedala, že ak jazdec sústavne visí na brzdách, môže - pri hydraulike - kvapalina zovrieť a potom to nebrzdí vôbec (viď aj havárie busov, ktorým "zrazu" dole kopcom prestali brzdiť brzdy). Ale tam by som na mieste predavača skôr vysvetlila,
ako treba pri dlhých zjazdoch brzdiť - prerušovane. To, že sa kotúč hreje, neznamená, že hneď sa chystá vrieť kvapalina, ale ja osobne ak mám pocit, že kotúč je priveľmi horúci, nachvíľu dám pauzu a je to. Ale je to aj o "vyjazdenosti" jazdca, viem to podľa seba. Na Dubničáku 2007 som mala pri poslednom zjazde (po tej rozbitej asfaltke) nútenú pauzu kvoli horúcim ráfikom (V-čka, Schwinn Moab HT), dnes už takéto zjazdujem inak. Akurát na žiletke sa ešte veľmi bojím dlhých zjazdov, ale to čiste z technických dôvodov, mám malé ruky a neobčiahnem poriadne páčky (a ono tá vecička sa vie inak rozbehnúť), a radšej to obídem alebo stlačím, zabiť sa mi nechce. Tento problém je technicky vyriešiteľný "nástavcom" do páčok, ale treba to kúpiť s celými baranmi a rozpočet to momentálne neumožňuje. Tak žiletke vyberám také trasy, kde netreba ísť kilometre dole kopcom (krátke úseky 1-2km mi nevadia).