zani to sa ti podarilo na dubnicaku??? ved ta asvaltka je pomerne kratka,este par rokov s5 ked sa dubnicak jazdil opacne,tak na brzdenie zjazd z baske bol na brzdy podstatne narocnejsi,prevysenie bolo okolo 700 metrov a bolo tam zopar usekov,kde sa vcelku slusne muselo dobrzdovat,hlavne,ked toho uz mal dakto plne zuby a v tych kamenovych usekoch to nechcel pustat,lebo unava uz bola taka,ze to trasenie zacinalo robit vcelku problem.
22.04.2009 - 11:08:05
00
@lapaloma
skus z vysílače po asfaltu sjet dolu a drž v kuse zadní brzdu :-) dole to pochopíš. možná už mnohem dřív, pokud brzda nemá čas chladit jde to fakt rychle, a hlavně když se nepoužívá přední je to peklo
22.04.2009 - 11:08:42
00
toto je taka sprostost az to boli, a nechapem preco tu vsetci tomu pritakavate, to sa potom ti laici nikam neposunu a cely zivot budu drat gumicky.

To uz je taka doba ze vsetci by mali jazdit kotuce?
Na maratonoch som videl solidne zjazdy od borcov co jazdili V-brake uplne v pohode, ked to staci pre nich na pretek - musi to stacit aj pre lubovolneho laika.
Naviac laik si urcite lahsie a lacnejsie sam zoservisuje V-brake ako hydraulicke brzdy.
22.04.2009 - 12:44:45
00
Presne tak, kotuce nie su jedina alternativa kvalitnych brzd a za beznych podmienok su Vcka casto uplne rovnocenne a hlavne lahsie co sa tyka gramov a aj lahsie servisovatelne.
22.04.2009 - 13:07:09
00
zani to sa ti podarilo na dubnicaku??? ved ta asvaltka je pomerne kratka,este par rokov s5 ked sa dubnicak jazdil opacne,tak na brzdenie zjazd z baske bol na brzdy podstatne narocnejsi,prevysenie bolo okolo 700 metrov a bolo tam zopar usekov,kde sa vcelku slusne muselo dobrzdovat,hlavne,ked toho uz mal dakto plne zuby a v tych kamenovych usekoch to nechcel pustat,lebo unava uz bola taka,ze to trasenie zacinalo robit vcelku problem.


Áno, je pomerne krátka, ale ako som písala, je to všetko vo "vyjazdenosti". Tá posledná asfaltka mala okolo 3,5 km a bola fajnovo vytlčená a rozbitá. Dnes to považujem za milú technickú lahôdku, dva roky dozadu to bola "skúška ohňom" - vysvetlím: bajk hardtail, Manitou vidla, ktorá bola konštruovaná na všetky iné váhové kategórie, len nie na moju (bike som kupovala jazdený).Moja váha je ultralight, nerobím si uz toho problém, narodila som sa tak, (a bicyklovanie pomáha naberať pekne smerom hore :wink: ), ale ak človek nemá nášľapy a vhodné skúsenosti, akonáhle som dosiahla viac ako 25km/h, vyhadzovalo ma to zo sedla, tak bolo nutné takmer permanentne brzdiť... :shock: Tieto problémy vyriešilo najazďovanie, zbieranie skúseností a full s kotúčmi.Ale hlavne tie skúsenosti. :oops:
22.04.2009 - 13:13:13
00
Zani, o takýto argument: (viď aj havárie busov, ktorým "zrazu" dole kopcom prestali brzdiť brzdy) by som sa neopieral.
Autobusy mávajú zvyčajne vzduchové brzdy a nie hydraulické.
22.04.2009 - 13:21:06
00
Je jedno ake medium je pouzite na ovladanie brzd. Vzdy je to o sposobe brzdenia. Neustalym drzanim brzdy sa na povrchu brzdoveho oblozenia vytvara sklovita vrstva, znizuje sa smykove trenie a .... hasici vytahuju mrtvych spod prevrateneho vozidla.
22.04.2009 - 14:04:28
00
Je jedno ake medium je pouzite na ovladanie brzd. Vzdy je to o sposobe brzdenia. Neustalym drzanim brzdy sa na povrchu brzdoveho oblozenia vytvara sklovita vrstva, znizuje sa smykove trenie a .... hasici vytahuju mrtvych spod prevrateneho vozidla.


Ďakujem za rozvinutie :oops: ja som svoje konštatovanie o nehodách busov priveľmi zjednodušila, ospravedlňujem sa...chcela som tým povedať, že keď sa kotúč stálym brzdením "prebrzdí", je to v háji. :shock:

Ad: Robert
Áno, ale kotúč a základná konštrukcia ostáva. Dokonca trojnápravové busy (s vlekom) už čoraz častejšie mávajú aj zadnú kotúčovú, nie bubnovú. Hydrauliky (ale už so vzduchovým posilovačom) montovali do busov niektoré značky niekedy v 70tych rokoch, dokonca taká RTO LUX už mala vzduchové kotúčovky. OT END :oops:
22.04.2009 - 14:14:36
00
omg.... ak ma tvoja priatelka kotuce vpredu aj vzadu tak jej povec nech brzdi chvilu prednu a potom zadnu tak by si mohol zabranit prehriatiu.... lebo keby brzdi zadnu tak predna sa chladi .... a keby prednu tak zase zadna sa chladi a tak....
22.04.2009 - 14:56:11
00
Ahoj.
Ďakujem za všetky názory. K tým 10-15 km zjazdom : na Slovensku asi nie, skôr som myslel na Alpy a atp.
Ešte raz Ď.
22.04.2009 - 15:12:10
00
omg.... ak ma tvoja priatelka kotuce vpredu aj vzadu tak jej povec nech brzdi chvilu prednu a potom zadnu tak by si mohol zabranit prehriatiu.... lebo keby brzdi zadnu tak predna sa chladi .... a keby prednu tak zase zadna sa chladi a tak....


to by som nikomu nedoporucuval. pri jazde dole kopcom je rozlozenie brzdnej ucinnosti cca taketo: 70% vpredu a 30%vzadu. takze striedat prednu a zadnu je pekna kravina a pri AM.EN zjazde je to nemyslitelne. Najlepsie je brzdit oboma naraz a naucit sa spravne davkovat silu stisku packy. A clovek co dokaze rozpalit brzdy tak ze uz nebrzdia uz musi byt riadny extremista :D
22.04.2009 - 15:33:57
00
to by som nikomu nedoporucuval. pri jazde dole kopcom je rozlozenie brzdnej ucinnosti cca taketo: 70% vpredu a 30%vzadu. takze striedat prednu a zadnu je pekna kravina a pri AM.EN zjazde je to nemyslitelne. Najlepsie je brzdit oboma naraz a naucit sa spravne davkovat silu stisku packy. A clovek co dokaze rozpalit brzdy tak ze uz nebrzdia uz musi byt riadny extremista :D

ale ja to nemyslim ako dole strim kopcom ja to myslim dole takym kopcom akurat to je tak ako po asvalte a tak ....
22.04.2009 - 15:39:08
00
tak na takom kopceku brzdy neprehrejes aj keby si moc chcel
22.04.2009 - 15:42:29
00
To uz je taka doba ze vsetci by mali jazdit kotuce?
Na maratonoch som videl solidne zjazdy od borcov co jazdili V-brake uplne v pohode, ked to staci pre nich na pretek - musi to stacit aj pre lubovolneho laika.
Naviac laik si urcite lahsie a lacnejsie sam zoservisuje V-brake ako hydraulicke brzdy.


nikto netvrdi ze nie, len potom ti laici odmietaju ist na vyjazd lebo vies vcera prsalo je mokro a nam by tie brzdy nebrzdili a kamienky by nam drali rafik a neviem ake kecy o nicom. Kto vie brzdit zabrzdi kedy potrebuje a nielen borci co jazdia maratony ale je demagogia tvrdit laikom ze nech ostanu pri Veckach lebo kotuce upecu... Treba ju naucit zasady spravneho brzdenie nech brzdi na comkolvek a vsetci budu spokojni...
22.04.2009 - 16:02:23
00
Zlezi aj na ryclosti, lebo prud vzduchu predsa brzdy ochlazuje. Ja som este stare 415 ky mechaniky prehrieval az tak v prudkych technckych pasazach, ze smrdel zhorrny plast z nich. Mali plastovy kryt na piestiku.
Kotucoviek sa netreba bat. Jazdil som V-brejk, mechanicke, lacne hyrauhliky a aj darahsie hydrauliky na vseliakych primeroch kotucov. Ale na kotucovky nedam dopustit.
2 ropa: kto nebrzdi je rychlejsi :) a vyhovarat sa na typ Hw ked si ho niekto kupi je sproste. Kazdy nech si kupi co potrebuje a chce

EDIT 415 a nie 485


Naposledy upravil cauapistemi dňa 22.04.2009 - 20:24:56, celkovo upravené 1 krát.

22.04.2009 - 16:05:38
00
keyboard_arrow_up